• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Лот 1. Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 66510000-8 – Страхові послуги) Лот 2. Послуги з добровільного страхування цивільної відповідальності власників наземного транспорту (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 66510000-8 – Страхові послуги)

Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону.

Завершена

1 283 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 171.00 UAH
Період оскарження: 28.03.2023 17:49 - 02.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 8ece8c74a5c843b8b24aecbc30530811
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-28-010998-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі, ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, Вимоги до Учасника (Страховика) – надавача послуг, містять наступні вимоги в Додатку 2 Тендерноїдокументації: "10. Показники фінансової спроможності Учасника: 1) статутний капітал страхової компанії - надавача послуг має становити не менше 100 млн.грн. станом на 30.09.2022 р.; 2) страхові резерви мають становити не менше 250 млн. грн. станом на 30.09.2022 р. (Баланс Форма №1 код рядка 1530); 3) показник покриття зобов’язань Учасника його високоліквідними активами не менше 250 млн. грн. станом на 30.09.2022 року (Баланс Форма №1 коди рядків 1160+1165); 4) показник наявності гарантійного фонду не менше 80 млн.грн. станом на 30.09.2022 року (Баланс Форма №1, коди рядків 1415+1420); 5) показник «Нерозподілений прибуток» повинен мати позитивне значення за період 2020 – 9 місяців 2022 р. (Баланс Форма №1, код рядка 1420); 6) рівень страхових виплат, який не перевищує 50% від надходжень страхових платежів відповідно до звітності за 9 місяців 2022 р. (форма «Дані про доходи та витрати страховика»: відношення суми страхових виплат та страхових відшкодувань (код рядка 240) до суми страхових платежів (код рядка 010) * 100%); 7) показник збалансованості страхового портфелю Учасника: частка обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВВНТЗ) від страхових платежів не більше 50% відповідно до звітності за 9 місяців в 2022 року (форма «Дані про показники діяльності зі страхування»: відношення суми п.16 та п.42 до суми страхових платежів (код рядка 010) * 100%). " Вважаємо, що умова ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить законодавству. Зазначимо, що потенційний Учасник не зобов’язаний мати таких фінансових показників згідно положень чинного законодавства. Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, встановлені Замовником в Тендерній документації вимоги щодо фінансових показників учасника закупівлі , є дискримінаційною і такою, що не передбачені чинним законодавством України. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про страхування» страхові компанії зобов’язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності: -наявності сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; -створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань; -перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Зазначимо, що обов’язкові критерії і нормативи платоспроможності страховика визначаються Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 07 червня 2018 року № 850. Відповідно до п. 3 розділу І цього Положення, страховик зобов’язаний на будь-яку дату дотримуватись критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика, нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів. Ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні ЗУ «Про страхування», ні Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика чи іншим нормативним документом не передбачені вимоги до розмірів фінансових показників, які зазначив Замовник у ТД. Також, відповідно до першого абзацу пункту 3 Статі 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Тому, вважаємо зазначена вимога Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. На підставі вищезазначеного, вважаємо дані вимоги незаконними та необґрунтованими, а також такими, що створюють дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Додатку 2 Тендерної документації п. 10 з наступними вимогами: 10. Показники фінансової спроможності Учасника: 1) статутний капітал страхової компанії - надавача послуг має становити не менше 100 млн.грн. станом на 30.09.2022 р.; 2) страхові резерви мають становити не менше 250 млн. грн. станом на 30.09.2022 р. (Баланс Форма №1 код рядка 1530); 3) показник покриття зобов’язань Учасника його високоліквідними активами не менше 250 млн. грн. станом на 30.09.2022 року (Баланс Форма №1 коди рядків 1160+1165); 4) показник наявності гарантійного фонду не менше 80 млн.грн. станом на 30.09.2022 року (Баланс Форма №1, коди рядків 1415+1420); 5) показник «Нерозподілений прибуток» повинен мати позитивне значення за період 2020 – 9 місяців 2022 р. (Баланс Форма №1, код рядка 1420); 6) рівень страхових виплат, який не перевищує 50% від надходжень страхових платежів відповідно до звітності за 9 місяців 2022 р. (форма «Дані про доходи та витрати страховика»: відношення суми страхових виплат та страхових відшкодувань (код рядка 240) до суми страхових платежів (код рядка 010) * 100%); 7) показник збалансованості страхового портфелю Учасника: частка обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВВНТЗ) від страхових платежів не більше 50% відповідно до звітності за 9 місяців в 2022 року (форма «Дані про показники діяльності зі страхування»: відношення суми п.16 та п.42 до суми страхових платежів (код рядка 010) * 100%)." Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Шановний Учаснику, повідомляємо Вам наступне: Відповідно до п. 51. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, зі змінами (далі - Особливості). Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Вами вірно зазначено, що згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Щодо порушення принципів здійснення публічних закупівель, Замовник з Вами не погоджується. Замовником оголошені закупівлі у системі Проззоро, будь який учасник може стати надавачем послуг. Кваліфікація дискримінаційних умов документації належить виключно до повноважень Антимонопольного комітету України. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови Замовника стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даних закупівлях, а тому не є дискримінаційними. Та Ви як учасник не повідомили які саме критерії є для Вас неприйнятними та які із перелічених нами вимог у тендерній документації порушують ваші права як Учасника, водночас відповідно до ст. 30 ЗУ «Про страхування» страховики зобов'язані дотримуватися певних умов забезпечення платоспроможності, які замовник і встановив. Водночас повідомляємо, що замовником не встановлено вимогу відповідно до пункту 4 ч. 2 Статі 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Річний дохід перевіряється згідно Баланс Форма №1, код рядка 2000, замовником у тендерній документації не встановлено відповідних критеріїв.
Статус вимоги: Відхилено