• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код згідно ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92)

код згідно ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92)

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2018 11:22 - 05.02.2018 00:00
Вимога
Вирішена

Прошу конкретизувати строки оплати за отриманий товар

Номер: 9b0950fb748a4a0ea224318685161b80
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-23-000622-a.b1
Назва: Прошу конкретизувати строки оплати за отриманий товар
Вимога:
Прошу конкретизувати строки оплати за отриманий товар на умовах відтермінування оплати в договрі про закупівлю. У відповідності до ч.1 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. За умовами ч.3 ст. 626 ЦК України договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору. Водночас, статтею 202 ЦК України встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Таким чином, якщо у Учасника відкритих торгів виникає обов’язок поставити товар, то цей обов’язок повинен кореспондувати із правом Замовника прийняти товар та його обов’язком здійснити оплату товару. Кожному праву однієї Сторони кореспондує обов’язок іншої Сторони і навпаки. При цьому, ч.5 ст.626 ЦК України визначає, що договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із суті договору. Згідно ст.655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Таким чином, із вищенаведених законодавчих положень випливає, що договір, за яким здійснюватиметься поставка товару, який виступає предметом закупівлі, є двостороннім та відплатним. Тому посилання Замовника відкритих торгів на відсутність бюджетного фінансування як на підставу для звільнення від виконання його обов’язку по оплаті поставленого товару або відтермінування здійснення його оплати є таким, що порушує основні права Учасників відкритих торгів на отримання обумовленої Сторонами суми оплати поставлених товарів. Відповідно до приписів статті 39 Бюджетного кодексу України розгляд та затвердження Державного бюджету України відбувається у Верховній Раді України за спеціальною процедурою, визначеною Регламентом Верховної Ради України. Волевиявлення Замовника відкритих торгів на оплату товару не може пов’язуватися із волевиявленням законодавчого органу на здійснення відповідного фінансування. Бо при проведенні відкритих торгів Замовник усвідомлює свої майбутні витрати на оплату товарів і може передбачити, чи можуть вони бути покриті за рахунок наявного бюджетного фінансування чи ні. Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Вищого Господарського суду України від 26 жовтня 2016 року у справі № 910/1459/16, якою встановлено, що умови договору щодо відтермінування здійснення оплати товару у зв’язку із відсутністю належного бюджетного фінансування суперечать положенням Цивільного кодексу України щодо того, що двостороннім є договір, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору, та визначають, що виконання обов'язку відповідача пов'язане із волевиявленням законодавчого органу, і без волевиявлення цього органу у відповідача не настає обов'язок із оплати за виконані роботи. Окрім того, Оглядовим Листом ВГСУ від 18.02.2013 № 01-06/374/2013 також задекларовано, що відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках державного бюджету України, не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання. З огляду на те, що умови ТД, а саме в Розділ 4, Додатку №5 до ТД (Проект Договору про закупівлю) прямо суперечить Цивільному кодексу України та ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі» і тим самим порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На виконання статті 48 Бюджетного кодексу України Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань,встановлених кошторисами, та згідно сттатті 49 Бюджетного кодексу України ,оплата здійснюється у разі наявності у розпорядників бюджетних коштів відповідних бюджетних асигнувань . Таким чином Замовник не має наміру брати зобов'язання більш ніж затверджено коштів на закупівлю. Оплата за товар здійснюється як правило в місяці отримання товару без допущення кредиторської заборгованності. Пункт 4.2.Проекту договору передбачено на випадок затримки фінансування.
Статус вимоги: Задоволено