-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення планового технічного обслуговування та ремонту екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER та навантажувача телескопічного JCB 560-80 AGRI PLUS згідно коду ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Відповідно до п. 35 Особливостей Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, тому крок пониження ціни в закупівлі не застосовується
Завершена
95 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 475.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 475.00 UAH
Період оскарження:
28.03.2023 11:41 - 02.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
80231e878e8b4a309b2f6efb5420fd8c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-28-003956-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
ВИМОГА
про усунення порушень у тендерній документації
на закупівлю
Послуги з проведення планового технічного обслуговування та ремонту екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER та навантажувача телескопічного JCB 560-80 AGRI PLUS згідно коду ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Публічні закупівлі в Україні здійснюються на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись положеннями наведеного Закону, постачальник повідомляє про те, що за наведеною публічною закупівлею в тендерній документації вбачаються дискримінаційні вимоги. Оскільки, Замовник свідомо, умисно та беспідставно встановив вимоги, «заточені» під конкретного учасника торгів.
Зокрема, згідно зі змістом п.5 Розділу 1. Загальні положення Тендерної документації Замовник зазначив про те, що: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Разом з цим, вже змістом п.4 розділом Інші документи та п.7 Додатку 3 Тендерної документації замовника (в якому наведений Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції, та вимоги до неї), Замовник власноруч умисно обмежив коло можливих учасників, викладаючи вимогу про необхідність подання учасником документу, що підтверджує статус учасника, як офіційного офіційного дилера виробника техніки Компанії JCB, в саме:
п.4 розділ Інші документи “Копію свідоцтва авторизованого дилера «JCB» в Україні з правом проведення технічного обслуговування та ремонту спецтехніки в м. Києві та Київській області.»
Додаток 3 ТД п.7. «Учасник повинен бути уповноваженим дилером авторизованого сервісного центру «JCB». У складі пропозиції надати копії підтверджуючих документів.»
усвідомлюючи, що в Україні є лише один єдиний суб’єкт господарювання, який відповідає даному критерію, і ним є тільки компанія CML або ТОВ «Констракшн Машинері” , з її структурними підрозділами.
Такий висновок вбачається із нище наведених загальнодоступних даних, розміщених на офіційному сайті Компанії JCB - виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), до якої належить перелік зазначеної техніки, наведеної Замовником у Додатку 3 відповідної Тендерної документації.
Інші Учасники мають всі потужносі для надання Послуг з проведення планового технічного обслуговування та ремонту екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER та навантажувача телескопічного JCB 560-80 AGRI PLUS з використанням матеріалів та запасних частин, що рекомендовані Виробником.
Отже, все вижче наведене свідчить про те, що Замовник звузив коло охочих взяти участь у даному тендері. Оскільки, через невиконання наведеної вижче додаткової вимоги Замовника будь-який інший суб’єкт господарювання, окрім наведеного, позбавлений можливості стати учасником даної закупівлі.
Відомості про Учасників, окрім ТОВ “Констракшн Машинері”, які підтвердили статус Учасника, як офіційного представника заводу виробника дорожньо-будівельної техніки JCB, на офіційному сайті Компанії JCB-виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), відсутні.
Абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Частиною 4 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Тобто, в Законі йдеться про неможливість посилання замовником на конкретного виробника.
Відповідно, Компанії-учасники, які є дилерами інших виробників спецтехніки та /або еквівалентних запчастин мають право приймати участь на рівних умовах.
Про що свідчить пункт п.6 Додатку3 ТД, що йде в супереч вимогам дилерства тільки «JCB».
«п6.Додаток3 При наданні послуг учасник повинен використовувати запчастини, вартість яких повинна бути врахована при формуванні ціни пропозиції (вартість використаних запчастин не повинна перевищувати середню вартість по Україні). Запасні частини, вузли та агрегати, що використовуються при надані послуг, повинні бути новими, оригінальними або їх еквівалентами, які сертифіковані відповідно до вимог чинного законодавства України.»
Враховуючи вижче викладене, виходячи із принципів здійснення публічних закупівель та керуючись нормами ч.1 ст.3, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Усунути дискримінаційну вимогу шляхом виключення п.4 розділу Інші документи та п.7 Додатку 3 Тендерної документації замовника, в якому наведений Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА JCB.doc 01.04.2023 16:32
- Протокол 24-2 ремонт спецтехніки.docx 03.04.2023 16:35
Дата подачі:
01.04.2023 16:32
Вирішення:
ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ЦЕНТРАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО З ПОВОДЖЕННЯ З РАДІОАКТИВНИМИ ВІДХОДАМИ»
(ДСП «ЦППРВ»)
ПРОТОКОЛ
03.04.2023 року м. Київ № 24/2
Про надання відповіді на вимогу учасника
в закупівлі, № вимоги UA-2023-03-28-003956-a.b1
Відповідно до статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа.
Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178.
У відповідності до пункту 51 Особливостей, під час проведення відкритих торгів «Послуги з проведення планового технічного обслуговування та ремонту екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER та навантажувача телескопічного JCB 560-80 AGRI PLUS згідно коду ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» закупівля №UA-2023-03-28-003956-a, учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ОЛАНВО", Код ЄДРПОУ:42901668 01.04.2023 року, через електронну систему закупівель звернувся до замовника з вимогою щодо усунення порушення в тендерній документації наступного змісту:
«Дискримінаційна вимога ВИМОГА
про усунення порушень у тендерній документації на закупівлю
Послуги з проведення планового технічного обслуговування та ремонту екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER та навантажувача телескопічного JCB 560-80 AGRI PLUS згідно коду ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Публічні закупівлі в Україні здійснюються на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись положеннями наведеного Закону, постачальник повідомляє про те, що за наведеною публічною закупівлею в тендерній документації вбачаються дискримінаційні вимоги. Оскільки, Замовник свідомо, умисно та беспідставно встановив вимоги, «заточені» під конкретного учасника торгів.
Зокрема, згідно зі змістом п.5 Розділу 1. Загальні положення Тендерної документації Замовник зазначив про те, що: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Разом з цим, вже змістом п.4 розділом Інші документи та п.7 Додатку 3 Тендерної документації замовника (в якому наведений Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції, та вимоги до неї), Замовник власноруч умисно обмежив коло можливих учасників, викладаючи вимогу про необхідність подання учасником документу, що підтверджує статус учасника, як офіційного офіційного дилера виробника техніки Компанії JCB, в саме:
п.4 розділ Інші документи “Копію свідоцтва авторизованого дилера «JCB» в Україні з правом проведення технічного обслуговування та ремонту спецтехніки в м. Києві та Київській області.»
Додаток 3 ТД п.7. «Учасник повинен бути уповноваженим дилером авторизованого сервісного центру «JCB». У складі пропозиції надати копії підтверджуючих документів.»
усвідомлюючи, що в Україні є лише один єдиний суб’єкт господарювання, який відповідає даному критерію, і ним є тільки компанія CML або ТОВ «Констракшн Машинері” , з її структурними підрозділами.
Такий висновок вбачається із нище наведених загальнодоступних даних, розміщених на офіційному сайті Компанії JCB - виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), до якої належить перелік зазначеної техніки, наведеної Замовником у Додатку 3 відповідної Тендерної документації.
Інші Учасники мають всі потужносі для надання Послуг з проведення планового технічного обслуговування та ремонту екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER та навантажувача телескопічного JCB 560-80 AGRI PLUS з використанням матеріалів та запасних частин, що рекомендовані Виробником.
Отже, все вижче наведене свідчить про те, що Замовник звузив коло охочих взяти участь у даному тендері. Оскільки, через невиконання наведеної вижче додаткової вимоги Замовника будь-який інший суб’єкт господарювання, окрім наведеного, позбавлений можливості стати учасником даної закупівлі.
Відомості про Учасників, окрім ТОВ “Констракшн Машинері”, які підтвердили статус Учасника, як офіційного представника заводу виробника дорожньо-будівельної техніки JCB, на офіційному сайті Компанії JCB-виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), відсутні.
Абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Частиною 4 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Тобто, в Законі йдеться про неможливість посилання замовником на конкретного виробника.
Відповідно, Компанії-учасники, які є дилерами інших виробників спецтехніки та /або еквівалентних запчастин мають право приймати участь на рівних умовах.
Про що свідчить пункт п.6 Додатку3 ТД, що йде в супереч вимогам дилерства тільки «JCB».
«п6. Додаток3 При наданні послуг учасник повинен використовувати запчастини, вартість яких повинна бути врахована при формуванні ціни пропозиції (вартість використаних запчастин не повинна перевищувати середню вартість по Україні). Запасні частини, вузли та агрегати, що використовуються при надані послуг, повинні бути новими, оригінальними або їх еквівалентами, які сертифіковані відповідно до вимог чинного законодавства України.»
Враховуючи вижче викладене, виходячи із принципів здійснення публічних закупівель та керуючись нормами ч.1 ст.3, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Усунути дискримінаційну вимогу шляхом виключення п.4 розділу Інші документи та п.7 Додатку 3 Тендерної документації замовника, в якому наведений Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції.»
В свою чергу, замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, на виконання пункту 51 Особливостей, замовник надає роз’яснення на звернення учасника наступного змісту:
Шановний учаснику! У відповідь на вашу вимогу UA-2023-03-28-003956-a.b1 повідомляємо наступне:
Тендерна документація складена Замовником відповідно до принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені статтями 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178.
Необхідність встановлення Замовником даної вимоги полягає у наступному: наявність офіційного свідоцтва авторизованого дилера компанії «JCB» в Україні з правом проведення технічного обслуговування та ремонту спецтехніки в м. Києві та Київській області дозволяє Замовнику уникнути ризиків отримання неякісних послуг у виконавця, що не має досвіду в наданні даного виду послуг і ніяким чином не дискримінує та не обмежує коло учасників процедури закупівлі. Кожен учасник має право отримати свідоцтво авторизованого дилера компанії JCB в Україні з правом ремонту та технічного облуговування спецтехніки JCB
Спецтехніка замовника а саме екскаватор-навантажувач JCB 3CX SITEMASTER та навантажувач телескопічний JCB 560-80 AGRI PLUS були придбані в офіційного дилера JCB в Україні і проходили гарантійне та післягарантійне обслуговуваня. Вся інформація та історія щодо ремонту та технічного обслуговування вищевказаної спецтехніки знаходить тільки в офіційного дилера JCB в Україні. Норми обслуговування спецтехніки повинні відповідати її паспортним даним да відповідній документації яка розроблена виробником, а саме компанією JCB. Спецтехніка має обслуговуватись в авторизованому сервісному центрі, сертифікованому за правилами, встановленими Виробником.
Технічні спеціалісти, що обслуговують дану спецтехніку, за викликом замовника мають приїхати на місце стоянки спецтехніки в Чорнобильську зону відчуження та надати відповідні консультації щодо її ремонту або технічного облуговування, вони повинні мати відповідні сертифікати видані компанією JCB з правом її ремонту і технічного облсуговуваня та мають пройти відповідне навчання.
Таким чином, у відповідності до част. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Враховуючи вищевикладене, Замовник відповідно до чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі», встановив необхідну вимогу щодо надання Копії свідоцтва авторизованого дилера «JCB» в Україні з правом проведення технічного обслуговування та ремонту спецтехніки в м. Києві та Київській області. Вимога є обов’язковою для виконання серед усіх Учасників закупівлі, тому Вами може бути подана пропозиція, яка відповідає викладеним у Тендерній документації вимогам.
Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, вирішила:
1. Надати роз’яснення на вимогу учасника вищевикладеного змісту.
2. Оприлюднити роз’яснення на звернення учасника в електронній системі закупівель відповідно до п. 51 Особливостей.
3. Не задовільняти вимогу учасника
Уповноважена особа – керівник групи СМТПтаЛ _____ Андрій ЯКУБА
Статус вимоги:
Відхилено