• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт Адміністративної будівлі №2 за адресою: м.Суми, вул.Сергія Табали (Сєвєра), 70

Протокол УО від 27.03.2023 №17

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 27.03.2023 15:42 - 01.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визначення переможця

Номер: 0308133d4b9f4fae80e7002ce72d4105
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-27-009210-a.b1
Назва: Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Повідомляємо, що за закупівлею «Поточний ремонт Адміністративної будівлі № 2 за адресою: м. Суми, вул. Сергія Табали (Сєвєра), 70. (ДК 021:2015: 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт).» закупівля: UA-2023-03-27-009210-a в системі публічних закупівель Замовником було опубліковано протокол Уповноваженої особи №21 від 04.04.2023 р., яким визнано ФОП Гордієнко Сергій Миколайович переможцем закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір. Вважаємо дане рішення неправомірним та прийнятим з грубими порушеннями чинного законодавства оскільки: Відповідно до п.1. розділу III тендерної документації Замовника «У разі подання у складі тендерної пропозиції електронного(их) документа(ів) учасник має накласти удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника на кожен електронний документ.». В складі тендерної пропозиції ФОП Гордієнко Сергій Миколайович всі подані документи є електронними. Зокрема в тендерній пропозиції містяться такі електронні документи: «F0103203 квітень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 вересень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 грудень Податкова декларація платника ЄП.pdf» , «F0103203 жовтень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 липень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 листопад Податкова декларація платника ЄП.pdf», «24 Сергія Табали.imd», тощо... В порушення вимог п.1. розділу III тендерної документації Замовника учасником ФОП Гордієнко Сергій Миколайович не накладено удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника на кожен електронний документ. Таким чином пропозиція ФОП Гордієнко Сергій Миколайович підлягає відхиленню оскільки учасник - ФОП Гордієнко Сергій Миколайович не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника. На підставі вищезазначеного вважаємо протокол Уповноваженої особи №21 від 04.04.2023 р., яким визнано ФОП Гордієнко Сергій Миколайович переможцем закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір, неправомірним та прийнятим з грубими порушенням законодавства та ВИМАГАЄМО: 1. Згідно Закону України Про публічні закупівлі надати інформацію про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі ФОП Гордієнко Сергій Миколайович за питаннями, що зазначені Вище в цій вимозі; 2. З метою недопущення порушення вимог законодавства вимагаємо скасувати протокол Уповноваженої особи №21 від 04.04.2023 р., яким визнано ФОП Гордієнко Сергій Миколайович переможцем закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір; 3. Продовжити розгляд пропозицій Учасників за закупівлею відповідно до вимог Закону України про публічні закупівлі та іншого законодавства. У випадку незадоволення даної вимоги ФОП Петров А.О. залишає за собою право звертатись до Органу оскарження (Антимонопольний комітет України), правоохоронних органів, Держаудитслужби та органів фінансового контролю відповідно до діючого законодавства.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вашу вимогу від 05.04.2023 № 1 повідомляємо наступне: Згідно Розділу V пункту 2 підпункту 3 та 4 зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Згідно частини 1 статті 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства. Згідно частини 1 стаття 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зазначено, що підприємства зобов’язані складати фінансову звітність на підставі даних бухгалтерського обліку. Згідно частини четвертої статті 62 Господарського кодексу України зазначено, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки. Пунктом 4 в додатку № 1 до тендерної документації для учасників було визначено кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю та на підтвердження якої учасник процедури закупівлі має надати фінансову звітність відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Фінансова звітність або скорочена фінансова звітність надається за 2022 рік. Якщо учасник процедури закупівлі є новоствореним підприємством (працює менше року), учасник має надати фінансову звітність за період роботи). У разі, якщо складання та подання фінансової звітності або скороченої фінансової звітності не передбачені законодавством для учасника, учасник має надати лист пояснення із посиланням на відповідні норми Закону тому ця вимога стосувалася лише підприємств (юридичних осіб), а не фізичних осіб – підприємців, яким є ФОП Гордієнко С.М. у зв’язку з чим порядок подання. оформлення, зміст та наявність нижчезазначених документів «F0103203 квітень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 вересень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 грудень Податкова декларація платника ЄП.pdf» , «F0103203 жовтень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 липень Податкова декларація платника ЄП.pdf», «F0103203 листопад Податкова декларація платника ЄП.pdf» не можуть бути підставою для відхилення замовником. Разом з цим згідно розділу ІІІ пункту 1 тендерної документації визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням удосконаленого електронного підпису або кваліфікованого електронного підпису. Згідно статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях не повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в інформаційних системах, в яких здійснюється обробка таких електронних даних, можуть здійснюватися з використанням електронних довірчих послуг або без отримання таких послуг, за умови попередньої домовленості між учасниками взаємодії щодо порядку електронної ідентифікації учасників таких правових відносин. Відповідно до п. 70 типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 передбачено, що установа може засвідчувати копії лише тих документів, що створюються в ній, крім випадків створення паперових копій електронних документів, що надійшли до установи через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі - система взаємодії), а також у випадках, передбачених цим пунктом. Згідно п.4 вищезазначеної інструкції зазначено, що до електронних документів, підписаних (погоджених) із застосуванням кваліфікованого електронного підпису або засвідчених кваліфікованою електронною печаткою, вимагати відтворення візуального підпису або відбитка печатки незалежно від особливостей оформлення документів не допускається. Згідно статті 6. Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» передбачено, що накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. У зв’язку з чим та враховуючи, що кінцевим власником податкової декларації платника єдиного податку третьої групи і квитанцій про її відправлення є по суті підрозділ Державної податкової служби, який проводить відповідне опрацювання з подальшим наданням інформації про її прийняття, або відхилення учасник процедури закупівлі на підставі вищевикладеного не може засвідчувати такі документи. Також згідно розділу ІІІ пункту 1 тендерної документації визначено, Опис формальних помилок: формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, зокрема: окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання) та подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. Крім цього, згідно розділу ІІІ пункту 1 тендерної документації визначено, що учасник під час подання тендерної пропозиції має накласти удосконалений електронний підпис або кваліфікований електронний підпис особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції учасника, ця вимога учасником ФОП Гордієнко С.М. була виконана та перевірена на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify. Враховуючи вищевикладене та керуючись пунктом 39 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в якому зазначено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей, відповідна вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено