-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Респіратори зі змінними фільтрами
Торги не відбулися
92 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 464.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 464.00 UAH
Період оскарження:
27.03.2023 15:03 - 01.04.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 Особливостей )
Номер:
a9571e71e9e645489794c103a65e5abc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-27-008064-a.b5
Назва:
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 Особливостей )
Скарга:
СКАРГА
на дії замовника
(в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 Особливостей )
27.03.2023 року Державний професійно-технічний навчальний заклад «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення №UA-2023-03-27-008064-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування.
28.04.2023 року рішенням замовника, оформленим протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №06, визнано учасника фізичну особу-підприємця Сушина Сергія Володимировича переможцем щодо закупівлі: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування.
02.05.2023 року рішенням замовника, оформленим протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02, скасовано рішення замовника №06 від 28.04.2023 року та відхилено тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича.
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02 від 02.05.2023 року зазначено наступне: «Станом на 01 травня 2023 року ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» було подано вимогу з проханням скасувати рішення про визначення переможцем ФОП Сушин С.В. Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення порушень норм чинного законодавства уповноважена особа замовника прийняла рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Сушин С.В., оскільки учасник зазначив конфіденційними документами: декларацію про відповідність експертизу зразка та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, тому на підставі пункту 36 частини 2, а саме: не підлягає розкриттю інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.»
Із вказаним протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02 від 02.05.2023 року про скасування рішення замовника №06 від 28.04.2023 року не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Щодо не встановлення у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв, в тому числі шляхом надання документів: декларацію про відповідність експертизу зразка та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування, затвердженої рішенням уповноваженої особи протокол № 12 від 27.03.2023 року передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
- Інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до додатку 1 тендерної документації.
- Інформації щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначені Законом з урахуванням Особливостей у відповідності до вимог, викладених у додатку №2 тендерної документації.
- Інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у додатку 3 до тендерної документації.
- Документів на підтвердження повноважень особи на підписання тендерної пропозиції.
- Проекту договору на виконання проектних робіт відповідно до додатку № 4 до тендерної документації.
- Тендерної пропозиції відповідно до додатку № 5 до тендерної документації.
- Інших документів та інформації, що визначені тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ документації «Кваліфікаційні критерії до учасників торгів та вимоги, установлені статтею 17 Закону», кваліфікаційні критерії, що встановлені замовником та інформація про спосіб їх підтвердження викладені в додатку № 1 тендерної документації.
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) та спосіб підтвердження відповідності учасників відповідно до Особливостей викладені у додатку № 2 тендерної документації. Відповідно до статті 16 Закону Замовник в цій закупівлі вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність наступним кваліфікаційним критеріям: 1) наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Так, інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям встановлюється у додатку 1 тендерної документації.
У додатку 1 тендерної документації зазначено наступне: «Кваліфікаційні критерії підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у пункті 44 Особливостей*.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 44 Особливостей.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених у пункті 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Учасник повинен надати довідку в довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 44 Особливостей. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.»
Відповідно до п. 45 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
Так, у додатку 1 тендерної документації замовником взагалі не було встановлено кваліфікаційних критеріїв до учасників закупівлі, що в свою чергу унеможливлює відхилення пропозиції учасника з підстав зазначених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02 від 02.05.2023 року, а саме: «оскільки учасник зазначив конфіденційними документами: декларацію про відповідність експертизу зразка та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям.»
Більше того, відповідно до ч.1, 2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Так, ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено вичерпний перелік документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям.
З урахуванням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, декларація про відповідність експертизу зразка та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи не можуть бути документами, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям.
Щодо відсутності обмеження (заборони) на визначення конфіденційними документами: декларацію про відповідність експертизу зразка та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи.
Відповідно до абз.2 ч.2 ст.28 ЗУ «Про публічні закупівлі», не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно із абз.2 п.36 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.
Так у ст.28 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.36 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, є розмежування між визначенням конфіденційною інформацію та визначенням конфіденційними документів в цілому.
Конфіденційна інформація – це відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням.
Відповідно до ст.21 ЗУ «Про інформацію», інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом.
До конфіденційної інформації щодо юридичної особи відноситься інформація, яка міститься в договорах, контрактах, листах, звітах, аналітичних матеріалах, виписках з бухгалтерських рахунків, схемах, графіках, специфікаціях і інших документах, що фігурують в діяльності юридичної особи. Розголошення даних, що містяться в таких документах, може бути використано конкурентами і, відповідно, завдати економічної та іншої шкоди юридичній особі. Важливо уточнити, що конфіденційна інформація є тотожною комерційній таємниці. Особливістю відомостей, що складають комерційну таємницю, як вид конфіденційної інформації, є їх комерційний і господарський характер. Іншими словами, це інформація, що має економічну цінність, здатна впливати на фінансове становище суб’єкта підприємницької діяльності, розмір одержуваного ним прибутку.
Під конфіденційним документом розуміється необхідним чином оформлений носій документованої інформації, що містить відомості обмеженого доступу або використання, які складають інтелектуальну власність юридичної або фізичної особи.
Отже, згідно вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, конфіденційною не може бути визначена:
1) інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації;
2) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
3) документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
При цьому, при подачі тендерної пропозиції, ФОП Сушин С.В. не визначав конфіденційною інформацію про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації; а надав усі необхідну інформацію, в тому числі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», що підтверджується документами, розміщеними у даній закупівлі.
Згідно із пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, які викладені в додатку № 3 тендерної документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
У п.16 додатку №2 до тендерної документації «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції», вимагається надати сертифікат якості або сертифікат відповідності або паспорт якості та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; декларацію про відповідність або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, який повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України; інструкцію (настанову) з використання (застосування) товару на українській мові та інше), що стосуються товару, а в разі надання копії документу завірити їх своєю печаткою та підписом.
Тобто, у тендерній документації визначені вимоги надати сертифікат якості або сертифікат відповідності або паспорт якості та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; декларацію про відповідність або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, який повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України, проте в тендерній документації не обмежувалося право учасника визначити зазначені документи конфіденційними.
З урахуванням вищевикладеного, були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича та скасування рішення замовника №06 від 28.04.2023 року з підстав, що учасник зазначив конфіденційними документами: декларацію про відповідність експертизу зразка та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ФОП Сушина С.В. та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02 від 02.05.2023 року, яким скасовано рішення замовника №06 від 28.04.2023 року та відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Сушина С.В. можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02 від 02.05.2023 року, яким скасовано рішення замовника №06 від 28.04.2023 року та відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-03-27-008064-a.
3. Скасувати рішення замовника, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №02 від 02.05.2023 року, яким скасовано рішення замовника №06 від 28.04.2023 року та відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Сушина Сергія Володимировича.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2023-03-27-008064-a скасування.pdf 03.05.2023 17:26
- рішення від 05.05.2023 № 5991.pdf 05.05.2023 14:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.05.2023 № 6505.pdf 16.05.2023 12:16
- рішення від 15.05.2023 № 6505.pdf 18.05.2023 13:34
- Тендерна документація відкриті торги з особливостями.docx 08.05.2023 13:55
- Тендерна документація Респіратори зі змінними фільтрами.pdf 08.05.2023 13:55
- ПРОТОКОЛ респіратори ФОП Сушин.docx 08.05.2023 13:55
- Протокол 06.pdf 08.05.2023 13:56
- Протокол відміни 2.pdf 08.05.2023 13:56
- ПРОТОКОЛ відміна рішення ФОП Сушин.docx 08.05.2023 13:56
- Протокол 06 відповідь.pdf 08.05.2023 13:57
- відповідь на рішення АМКУ.docx 08.05.2023 13:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2023 17:34
Дата розгляду скарги:
15.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.05.2023 14:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.05.2023 13:34
Вимога
Є відповідь
Порушення законодавства в визначенні переможця.
Номер:
423e30339b394651897a73afc27346db
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-27-008064-a.b4
Назва:
Порушення законодавства в визначенні переможця.
Вимога:
Просимо звернути вашу увагу на неможливість прийняття пропозиції Физична особа підприєимець Сушин С.В. так як дане рішення суперечить ПОСТАНОВі КМУ
від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме:
пункт 36:
"Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною."
Тому відповідно до пункту 41цієї постанови:
"41. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей"
Физична особа підприєимець Сушин С.В. зазначив конфіденційними документи, що відносяться до технічної документації:
Декларація про відповідність.pdf
Експертиза зразка.pdf
Інструкція з експлуатації.pdf
СЕС.pdf
На підставі вищесказаного вимагаємо відмінити рішення про прийняття пропозиції Физична особа підприєимець Сушин С.В. та визначення його як переможця!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.05.2023 14:54
Вирішення:
Шановний Учаснику! Замовником прийнято відповідне рішення щодо закупівлі!
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-03-27-008064-a. 3. Скасувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей для учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010». 4. Скасувати рішення замовника, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 07.04.2023 року про визнання учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем відкритих торгів.
Номер:
1e858b28a52740f596007fdbb68e4bb1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-27-008064-a.b3
Назва:
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-03-27-008064-a. 3. Скасувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей для учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010». 4. Скасувати рішення замовника, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 07.04.2023 року про визнання учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем відкритих торгів.
Скарга:
27.03.2023 року Державний професійно-технічний навчальний заклад «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення №UA-2023-03-27-008064-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування.
Замовником, 06.04.2023 року під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» в процедурі відкритих торгів з особливостями було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією та було прийняте рішення оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі Особливості).
06.04.2023 року замовник оприлюднив наступне повідомлення: «З урахуванням положень пункту 40 цих особливостей: надано механізм застосування можливості усунення невідповідностей учасником процедури закупівлі, виявлених замовником під час розгляду тендерної пропозиції. Для замовника така норма надає можливість не відхиляти за невідповідності умовам тендерної документації тендерну пропозицію, якщо вона є найбільш економічно вигідною, хоч і має незначні помилки (неточності), які не впливають на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі. Учаснику потрібно надати протягом 24 годин: 1. Діючий висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.»
07.04.2023 року рішенням замовника, оформленим протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04, визнано учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем щодо закупівлі: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування.
07.04.2023 року учасник процедури відкритих торгів фізична-особа підприємець Сушин Сергій Володимирович звернувся до замовника із вимогою про скасування рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей, а також рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010», так як вважає дане рішення помилковим, так як згідно з пунктом 40 Особливостей - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, зокрема, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
10.04.2023 року уповноважена особа державного професійно-технічного навчального закладу «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва» надала необґрунтовану відповідь на вимогу та залишила її без задоволення.
Із вказаним протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 07.04.2023 року про визнання учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем відкритих торгів та рішенням щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказані рішення підлягають скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
Щодо ненадання ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» копії сертифікату якості, та/або паспорту якості на товар.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування, затвердженої рішенням уповноваженої особи протокол № 12 від 27.03.2023 року передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
- Інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до додатку 1 тендерної документації.
- Інформації щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначені Законом з урахуванням Особливостей у відповідності до вимог, викладених у додатку № 2 тендерної документації.
- Інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у додатку 3 до тендерної документації.
- Документів на підтвердження повноважень особи на підписання тендерної пропозиції.
- Проекту договору на виконання проектних робіт відповідно до додатку № 4 до тендерної документації.
- Тендерної пропозиції відповідно до додатку № 5 до тендерної документації.
- Інших документів та інформації, що визначені тендерною документацією та додатками до неї.
Тобто, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ документації пропозиція подається в електронному вигляді через подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 44 Особливостей та завантаження необхідних документів, зокрема, інформації щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначені Законом з урахуванням Особливостей у відповідності до вимог, викладених у додатку № 2 тендерної документації, інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у додатку 3 до тендерної документації.
Згідно із пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, які викладені в додатку № 3 тендерної документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
У п.16 додатку №2 до тендерної документації «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції», вимагається надати сертифікат якості або сертифікат відповідності або паспорт якості та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; декларацію про відповідність або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, який повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України; інструкцію (настанову) з використання (застосування) товару на українській мові та інше), що стосуються товару, а в разі надання копії документу завірити їх своєю печаткою та підписом.
У відповідності до п.3.1. додатку №3 до тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ», якість товару повинна відповідати вимогам стандартів якості країни – виробника і підтверджуватися сертифікатом якості або сертифікатом відповідності або паспортом якості та висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи; декларацією про відповідність або іншим подібним документом, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, який повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України; інструкцією (настановою) з використання (застосування) товару на українській мові та таке інше.
Відповідно до розділу «Вимоги до предмета» додатку 6 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Респіратори зі змінними фільтрами», респіратор (напівмаска) протиаерозольний з двома круглими картриджами багаторазового використання. Респіратор кріпиться на голову за допомогою регулюючого ремінця. Респіратор забезпечує захист органів дихання від пилу і впливу різного виду грубодисперсних аерозолів підвищеної небезпеки (радіоактивні, біологічні, токсичні), відмінно захищає від деяких типів парів, наприклад, від парів розчинників.
Фільтруючий матеріал - вата, синтепон, флізелін (флізелін з вугільними вкрапленнями), фільтрувальний папір. Два фільтра забезпечують гарну очистку, легке і комфортне дихання. Проста і надійна конструкція. З можливістю заміни фільтрів. Респіратори повинні бути повністю сумісні з іншими індивідуальними засобами захисту (захисні навушники, окуляри).
Запаковані респіратори у запаяному поліетиленовому пакеті.
Згідно із п. 2, 4 розділу «Загальні вимоги» додатку 6 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Респіратори зі змінними фільтрами», повинні бути зареєстровані в Україні та мати Сертифікати якості, повинні мати інструкції по використанню українською мовою, що обов’язково надаються при поставці товару. Учасники повинні надати в складі пропозиції конкурсних торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме: з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагає ця документація, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів зі строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів. Лист виробника повинен включати: повну назву учасника, номер оголошення, а також назву предмету закупівлі, згідно оголошення.
Тобто, у тендерній документації чітко визначені вимоги до фільтрів для респіраторів, а тому на вищезазначені фільтри учасником закупівлі мали бути надані сертифікат якості або сертифікат відповідності або паспорт якості та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; декларацію про відповідність або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, який повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України.
Проте, у порушення вимог тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: Респіратори зі змінними фільтрами код ДК 021:2015 – 35810000-5 Індивідуальне обмундирування, затвердженої рішенням уповноваженої особи протокол № 12 від 27.03.2023 року, ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» не надало сертифікат якості (сертифікат відповідності, паспорт якості) та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фільтри для респіраторів, що є предметом закупівлі та це обов’язковою підставою для відхилення тендерної пропозицій ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010»
Згідно із пп. 2 п.3 розділу V тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей;
Відповідно до пп.2 п.41. Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Ненадання учасником у складі своєї тендерної пропозиції сертифікату якості (сертифікат відповідності, паспорт якості) та висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фільтри для респіраторів впливає на зміст його тендерної пропозиції, а саме на технічні та якісні характеристики предмету закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, були наявні підстави для відхилення тендерної пропозицій ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» з підстав ненадання у складі пропозиції сертифікату якості (сертифікат відповідності, паспорт якості) та висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фільтри для респіраторів.
Щодо відсутності підстав для надання часу для усунення невідповідностей в документах чи інформації тендерної пропозиції.
Відповідно до п.40 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Так, п.40 не передбачено можливості подання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, які не були подані разом із тендерною пропозицією учасника.
Отже, неподання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар разом із тендерною пропозицією, є невідповідністю, у документах, про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що не може бути усунуто учасником процедури закупівлі.
Неправомірним наданням можливості для усунення невідповідностей замовник повністю знехтував процедурою відкритих торгів з особливостями, принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, обравши пріоритетне ставлення до одного учасника закупівлі - ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010», що призвело до неправомірного визнання його переможцем.
Згідно із пп. 1 п.3 розділу V тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, з урахуванням вищезазначеного та враховуючи, що ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» не виправило виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, то пропозиція підлягала відхиленню.
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» та дійшов неправильних висновків про відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 07.04.2023 року про визнання учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем відкритих торгів.
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Сушина С.В. можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей для учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» та рішення, оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 07.04.2023 року про визнання учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем відкритих торгів.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-03-27-008064-a.
3. Скасувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей для учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010».
4. Скасувати рішення замовника, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №04 від 07.04.2023 року про визнання учасника ТОВ «ОХОРОНА ПРАЦІ 2010» переможцем відкритих торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2023-03-27-008064-a.pdf 12.04.2023 10:40
- рішення від 14.04.2023 № 4780.pdf 14.04.2023 13:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.04.2023 № 5286.pdf 25.04.2023 16:30
- рішення від 24.04.2023 № 5286.pdf 27.04.2023 12:14
- Тендерна документація відкриті торги з особливостями.pdf 18.04.2023 10:29
- Протокол надання документів.pdf 18.04.2023 10:31
- Тендерна документація відкриті торги з особливостями.docx 18.04.2023 10:32
- Протокол 02 повідомлення про усунення невідповідностей.pdf 18.04.2023 10:33
- Протокол 04 визначення переможця.pdf 18.04.2023 10:34
- ПРОТОКОЛ визначення переможця.docx 18.04.2023 10:34
- Протокол 04 відповідь на вимогу ФОП Сушин.pdf 18.04.2023 10:34
- відповідь на вимогу.docx 18.04.2023 10:35
- відповідь на рішення АМКУ.docx 18.04.2023 10:36
- Протокол скасування рішення.pdf 27.04.2023 13:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.04.2023 11:40
Дата розгляду скарги:
24.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2023 13:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.04.2023 12:15
Дата виконання рішення Замовником:
27.04.2023 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2023 року №5286-р/пк-пз зобов’язано Державний професійно-технічний навчальний заклад «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва м. Києва» скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 07 квітня 2023 року № 04.
2. Розглянути наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною .
3. Протягом одного дня з дня прийняття цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом.
Вимога
Є відповідь
Невідповідність Технічним вимогам
Номер:
85b7b1d688fd45a3ba246eaf69224883
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-27-008064-a.b2
Назва:
Невідповідність Технічним вимогам
Вимога:
ТОВ «Охорона праці 2010» завантажив в електронну систему закупівель не в повному обсязі документи які вимагав Замовник згідно додатку 2 на респіратор (півмаску) з фільтрами потрібно було надати висновок ДСЕЕ, сертифікат експертизи типу, декларацію про відповідність (на півмаску та фільтри). ТОВ «Охорона праці 2010» надало документи тільки на півмаску яка відповідає згідно сертифікатів виробника ТУ У 33.1-13486464-018:2012 «Півмаски з ізолюючих матеріалів. Технічні умови» ДСТУ ЕN 140:2004 «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Півмаски і четверть маски. Вимоги випробування маркування», на фільтра сертифікатів надано не було, що є порушенням вимог Замовника
Замовником,. під час розгляду тендерної пропозиції учасника в процедурі відкритих торгів ТОВ «Охорона праці 2010» «(UA-2023-03-27-008064-a)» було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме, учасник закупівлі ТОВ «Охорона праці 2010 був надан невідповідний висновок ДСЕЕ : до тендерної пропозиції Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі Особливості). Учасник процедури відкритих торгів ФОП Сушин С.В. вважає дане рішення помилковим, так як згідно з пунктом 40 Особливостей - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, зокрема, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). У зв’язку з тим, що невідповідність, а саме: не завантаження в електронну систему закупівель: висновка ДСЕЕ у складі тендерної пропозиції відноситься к інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі що в свою чергу підпадає до випадку пункту 40 Особливостей. Просимо: 1) Скасувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням вимог п.40 особливостей. 2) Відхилити пропозицію учасник закупівлі ТОВ «Охорона праці 2010» згідно п. 41 Особливостей: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; 3) Перейти к розгляду наступних тендерних пропозицій у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені Особливостями.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу протокол 4.pdf 10.04.2023 16:59
Дата подачі:
07.04.2023 12:49
Вирішення:
У відповідь на вимогу замовник повідомляє:
Звертаємо Вашу увагу, що згідно з тендерною документацією закупівля здійснювалась як комплект (респіратори зі змінними фільтрами).
Згідно з позицією 16 Додатку 2 до тендерної документації замовник не вимагав окремо на фільтри сертифікат якості або сертифікат відповідності або паспорт якості та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; декларацію про відповідність або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, який повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України; інструкцію (настанову) з використання (застосування) товару на українській мові та інше).
Надані висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, декларація про відповідність та сертифікат експертизи на момент закупівлі чинні та виготовлені у відповідності із ТУ У 33.1-13486464-018:2012 «Півмаски з ізолюючих матеріалів. Технічні умови»; ДСТУ EN 140:2004 Засоби індивідуального захисту органів дихання. Півмаски і чверть маски. Вимоги, випробуваня, маркування.
Отже, вимога ФОП Сушина Сергія Володимировича щодо відхилення учасника закупівлі ТОВ «Охорона праці 2010» не ґрунтується на нормах чинного законодавства України, є надуманою та непідтвердженою.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога про доповнення Тендерної документації
Номер:
cc636315a3b64b11b0b35a144c3389c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-27-008064-a.b1
Назва:
Вимога про доповнення Тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання фальсифікатів вимагаємо внести зміни та доповнити Тендерну документацію наступними документами:
-Сертифікат експертизи типу;
-декларація про відповідність.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.03.2023 14:55
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідні зміни внесено до тендерної документації. Оновлена ТД вже опублікована. Дякуємо.
Статус вимоги:
Задоволено