-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 (у скретч-картках), дизельне паливо (у скретч-картках)
Торги не відбулися
585 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 850.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 850.00 UAH
Період оскарження:
27.03.2023 14:26 - 01.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Невідповідність тендерної документації вимогам частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
30aa2a1b0e914f60b1543b0f5f5ace93
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-27-007067-a.a1
Назва:
Невідповідність тендерної документації вимогам частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Розділом «Відпуск Товару» Додатку 4 до ТД «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» передбачено надання документів, що підтверджують право власності/ оренди/ на земельні ділянки та нерухоме майно АЗС, що вказуються Постачальником у довідці за формою вказаною у Додатку 2.1. тендерної документації.
Виходячи з вимог ТД, Учасником може бути лише власник або орендар АЗС з якої буде здійснюватися відпуск палива. Які гарантії якості палива або його вигідної ціни, чи інші привілеї вбачаються для Замовника з документів, що підтверджують право власності/ оренди/ на земельні ділянки та нерухоме майно АЗС?
Якщо Учасник не є власником/орендарем землі та нерухомості, а діє на підставі партнерського договору укладеного між ним та власником/орендарем АЗС, який надає Замовнику право здійснювати отоварювання талонів/карт/довірчих документів на зазначених в договорі АЗС. Зобов’язання щодо безперебійного, цілодобового забезпечення Замовника необхідною кількістю палива шляхом реалізації талонів/карт/довірчих документів на АЗС власника/орендаря зазначених в Додатку до договору повністю забезпечуються партнерським договором.
Подібна вимога суттєво звужує коло учасників, адже деякі власники/орендарі не мають змоги або бажання надати документів, що підтверджують право власності/ оренди/ на земельні ділянки та нерухоме майно АЗС саме так, як встановлює Замовник.
Враховуючи вищенаведене, Ваша тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації інших учасників - суб’єктів господарювання. Тому, ВИМОГАЄМО внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом розширення кола можливих Учасників, а саме видалити вимоги щодо надання у складі тендерної документації документів, що підтверджують право власності/ оренди/ на земельні ділянки та нерухоме майно АЗС.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 22.pdf 02.04.2023 15:15
Дата подачі:
30.03.2023 18:24
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону). Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами).
Відповідно до п.5 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами); Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Таким чином, у відповідь на вашу Вимогу від 30.03.23, 18:24. UA-2023-03-27-007067-a.a1 , щодо невідповідності тендерної документації вимогам частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо наступні роз’яснення:
Враховуючи специфіку предмета закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не тільки в отриманні товару за найнижчою ціною, а також належної якості, відповідності встановленим технічним вимогам.
Окрім цього, аналіз ринку свідчить про БЕЗУМОВНУ КОНКУРЕНЦІЮ на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Конкуренція присутня при наявності 2-х і більше постачальників. Метою вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які демпінгують ціни. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що заявник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одним учасником процедури закупівлі.
Тому, враховуючи той факт, що Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість пропонувати АЗС своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки (логотипу) АЗС, Замовник вважає вимоги тендерної документації обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі». До того ж зауважимо, що виконання всього об’єму поставки за даною закупівлею потребує певного комплексу технічних можливостей, професійних знань та досвіду у виконанні аналогічних поставок та не може бути доручено некомпетентним учасникам без відповідної кваліфікації. Розглядаючи подібні скарги суб’єктів господарювання та рішення Колегії, судові органи вже неодноразово звертали свою увагу на ту обставину, що намір взяти участь у декількох процедурах закупівлі та безпосередня участь та укладення за її результатами відповідних договорів не є тотожними поняттями та ймовірність неможливості виконання взятих скаржником зобов'язань у майбутньому не може розцінюватись як дискримінаційна умова тендерної документації.
Вимога надати документи, що підтверджують право власності/ оренди/ на земельні ділянки та нерухоме майно АЗС, що вказуються Постачальником у довідці за формою вказаною у Додатку 2.1. тендерної документації, жодним чином не обмежує доступу до учасників до торгів, не сприяє зменшенню кола можливих учасників.
Така вимога обгрунтована тим, що підтверджує законність розміщення АЗС, а відтак є додатковою запорукою забезпечення можливості стабільного відпуску пального та гарантією, що позитивно кваліфікує пропозицію Учасника.
Замовником не конкретизовано документ, який має бути надано на підтвердження факту правомірного використання земельної ділянки під АЗС. Це не обов’язково має бути договір оренди земельної ділянки чи договір купівлі продажу. У випадку відмови контрагентом за партнерським договором, надати відповідний документ, така інформація може бути підтверджена за допомогою витягу чи інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Реєстру прав власності на нерухоме майно, які можуть бути отримані безпосередньо самим Учасником, як самостійно через відповідні онлайн ресурси так і шляхом звернення до відповідних Центрів надання адміністративних послуг чи органів місцевого самоврядування.
Дана вимога не є дискримінаційною оскільки отримання вищезазначених документів від власників/орендарів/управителів АЗС/АЗК за умови встановлення офіційних партнерських відносин не є проблематичною.
Якщо на етапі підготовки тендерних пропозицій партнери Учасників відмовляються надати Учаснику документи, які підтверджують певні критерії, то з даного випливає наступне запитання – чи на етапі виконання договору з поставки нафтопродуктів не буде відмовлено Постачальником в поставці нафтопродуктів необхідної якості, кількості та в передбачені строки.
Викладені в документації вимоги, не суперечать діючому законодавству, а є необхідними для успішного проведення закупівлі та гарантованого отримання якісного товару, за найнижчою ціною та у визначені терміни. Зазначені в тендерній документації Замовника вимоги є рівними для всіх Учасників та відповідають принципам добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивному та неупередженому визначенню переможця процедури закупівлі.
Таким чином, висновки про дискримінаційний характер вимог тендерної документації є безпідставними і вимога не підлягає задоволенню.
Учасник має право оскаржити рішення Замовника, звернувшись до органу оскарження згідно ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами).
Статус вимоги:
Відхилено