• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Рукавиці «Orthopaedic» №8, Рукавиці «Orthopaedic» №7

Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; Місце знаходження – 21037, м. Вінниця, вул. Пирогова, 109. Вид предмету закупівлі - Закупівля Товару.

Торги не відбулися

30 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 150.00 UAH
Період оскарження: 27.03.2023 09:50 - 02.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 8f7d763ebd994e3781788037e79d870d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-27-001274-a.b1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаю Вашу увагу на те, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». В пункті 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги до учасників: з метою запобігання придбання замовником фальсифікованої та/або контрабандної продукції учасник повинен надати документ, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником (представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це виробником) на весь термін поставки товару та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості товару, що є предметом закупівлі, із зазначенням посилання на номер Оголошення про проведення відкритих торгів). Встановлення вимоги щодо необхідності надання документу, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником, є дискримінаційною вимогою до учасників, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі закупівлі. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (котрі мають партнерські відносини з виробником), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, особливо якщо у переліку наведена позиція яка не має повного еквіваленту. Разом з тим, учасник не може гарантувати наявність партнерських відносин з будь-яким іншим суб’єктом господарювання протягом конкретного строку, як того вимагає тендерна документація – на весь термін поставки товару, оскільки такий суб’єкт господарювання не є стороною договору про закупівлю. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганню проявам корупції у фармацевтичній сфері, вимагаємо внесення змін до тендерної документації шляхом виключення умови про необхідність надання учасником у складі тендерної пропозиції документу, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником на весь термін поставки товару та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості товару, що є предметом закупівлі, із зазначенням посилання на номер Оголошення про проведення відкритих торгів. Оскільки, встановлення такої вимоги є прямим порушенням принципів здійснення публічних закупівель закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 згаданого Закону. Наголошуємо, що Замовник в разі необхідності запобігання закупівлі фальсифікованої та/або контрабандної продукції, не якісного товару, може передбачити в тендерній документації законні вимоги, наприклад гарантії забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення виконання договору про закупівлю (у формі безвідкличної банківської гарантії Постачальника на користь Замовника). Вимога про надання документу, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником є лише засобом для блокування доступу до участі в закупівлі. Не існує закону, який би зобов’язував виробника надавати будь-які документи, в тому числі гарантійні листи щодо якості товару, який є предметом закупівлі, із зазначенням посилання на номер Оголошення про проведення відкритих торгів. Тобто, участь учасника в закупівлі поставлені в пряму залежність від волі певного виробника або його представника в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників та до недоступності закупівлі широкому колу учасників. Звертаємо Вашу увагу, що наявність документу, який підтверджує наявність партнерських відносин з виробником жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та Замовником, оскільки виробник не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і Замовником. А також, наявність документу, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником, не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки такий документ і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Документ, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником, жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим та/або контрабандою, що б не вкладалося в дане поняття. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (правомірність наших вимог підтверджена рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.05.2021 №11217). Керуючись статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог законодавства, шляхом виключення вимоги щодо необхідності надання документу, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником (представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це виробником) на весь термін поставки товару та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості товару, що є предметом закупівлі, із зазначенням посилання на номер Оголошення про проведення відкритих торгів).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, КНП «ВОКПЛ ім. акад. О.І. Ющенка ВОР» ознайомився з Вашою вимогою щодо закупівлі: Рукавиці «Orthopaedic» №8, Рукавиці «Orthopaedic» №7 – за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: «33140000-3 Медичні матеріали» та повідомляє, що за результатом аналізу Вимоги не може погодитись з тим, що вимоги зазначені у Додатку № 1 до тендерної документації є дискримінаційними та ставлять потенційних Учасників у нерівне становище. Відповідно до пункту 2 Розділу 1 (Загальні вимоги) Додатку №1 до тендерної документації: «З метою запобігання придбання замовником фальсифікованої та/або контрабандної продукції учасник повинен надати документ, що підтверджує наявність партнерських відносин з виробником (представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це виробником) на весь термін поставки товару та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості товару, що є предметом закупівлі, із зазначенням посилання на номер Оголошення про проведення відкритих торгів». Ця вимога, як і будь-які інші вимоги тендерної документації, може обмежити можливість учасників які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Проте, ні Закон, ні будь-який інший нормативний документ не дають чіткого визначення, що вважається дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено, як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний Суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв своєчасного надання якісного товару. До того ж, звертаємо увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником але й представником, представництвом, філією виробника, дилером, дистриб’ютором. «Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних медичних виробів Учасником торгів. Надання документу від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представника, дилера, дистриб’ютора, офіційно уповноваженим на це виробником), є гарантією того, що учасник є надійним постачальником і займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він, в свою чергу, від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку медичних матеріалів Замовнику. Внесення такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання (припинення дії) договору поставки необхідних медичних матеріалів з вини постачальника, призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, до численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому. 2. Забезпечення високої якості виробів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності виробів (принцип ефективності та раціональності закупівлі). 3. Забезпеченні мінімальної націнки на медичні матеріали, та як наслідок, нижчих цінових пропозицій, (адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником, за рахунок власних дисконтів по контракту), як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). 4. Надання листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представника, дилера, дистриб’ютора, офіційно уповноваженим на це виробником), мінімізує ризик того, що медичні матеріали, які постачатимуться учасником, отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже такий лист підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 5. У разі виникнення конфліктних ситуацій, між Замовником та Постачальником, під час виконання договору, гарантійний лист виданий виробником (представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це виробником) дає право звернутися до нього з метою вжиття заходів для забезпечення виконання умов договору. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними. Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b), в рішенні № 17650-р/пк-пз від 18.09.2020 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-13-005415-a) та в рішенні №11845-р/пк-пз від 28.05.2021 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-07-001444-c). Також Учаснику відомо, що штрафи чи санкції, що можуть бути накладені на Постачальника за невиконання умов договору, не забезпечать поставки медичних матеріалів з потрібними термінами придатності Замовнику, в результаті чого хворі не отримають своєчасного та належного лікування. На сьогодні, у зв’язку із військовою агресією зі сторони Росії, значна частина логістичних зв’язків порушена, поставки ускладнені, а вітчизняне виробництво, у багатьох випадках, зупинене. Саме тому, на етапі розгляду тендерних пропозицій Замовнику необхідно пересвідчитись у тому, що виробник чи заявник мають інформацію про заплановану закупівлю, обсяги та строки поставки, терміни придатності, а також гарантують їх виробництво, поставку або резервування.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.04.2023 11:02