-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання приміщень та прибудинкової території
Завершена
225 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 150.00 UAH
Період оскарження:
26.03.2023 17:02 - 02.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення замовника
Номер:
1b80fdf4fb4c4d67a107e4e5191755a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-26-000175-a.b1
Назва:
Скарга на рішення замовника
Скарга:
№ 11/04 від 11.04.2023
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липківського, 45
Замовник: Міністерство освіти і науки України
ЄДРПОУ: 38621185
01135, Україна, Київська обл., Київ, проспект Перемоги, 10
тел.: +380442878916
е-mail: kovynev@mon.gov.ua
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНПЛЕЙС»
ЄДРПОУ: 38441213
вул. Гната Юри, б.9, кімната230 м. Київ, 03146 Україна
тел.: +38(067) 324 89 61
е-mail: tender.gov@iws.ua
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-03-26-000175-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення замовника, яке відбулось після оцінки тендерних пропозицій учасників
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
26.03.2023р. Міністерство освіти і науки України (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015:90910000-9: Послуги з прибирання (далі – відкриті торги за Особливостями).
Розгляд та оцінка тендерної пропозиції відбуваються відповідно до пунктів 37 і 38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону (пункт 35 Особливостей), тому аукціон в закупівлі, що оскаржується, не проводився. Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною (абзац перший пункту 37 Особливостей).
Відповідно до пункту 1 розділу V Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю послуги «Послуги з прибирання приміщень та прибудинкової території» згідно з ДК 021:2015 — 90910000-9 Послуги з прибирання (далі — Тендерна документація) єдиним критерієм оцінки є ціна (питома вага критерію - 100%). Таким чином, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначила тендерну пропозицію, ціна якої є найнижчою, а саме: тендерну пропозицію учасника з назвою Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНПЛЕЙС" (ідентифікаційний код в ЄДР 38441213) ціна якої становить 174 228,92 грн без ПДВ (ТОВ «ІНПЛЕЙС» не платник ПДВ). Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною щодо її відповідності вимогам тендерної документації (пункт 38 Особливостей). Згідно з пунктом 1 розділу III Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) або удосконаленого електронного підпису 2 (далі - УЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог Додатку 3 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 8 розділу III Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію відповідно до Додатку З до цієї тендерної документації, передбачену цим додатком, без застосування словосполучень «повинен надавати», «повинен ... забезпечувати», «повинен відповідати», «повинен забезпечити», «не менше ...», «не більше ...», яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником Додатком 3 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, яка є додатком 3 до Тендерної документації виконавець повинен забезпечувати наявність хімічних (миючих), санітарногігієнічних та дезінфікуючих засобів (в тому числі засобів для обробки поверхонь з метою запобігання поширенню коронавірусної інфекції COVID-19), виробів з паперу санітарногігієнічного призначення та інших витратних матеріалів, які мають сертифікати відповідності санітарно-епідеміологічним нормам та відповідають висновкам державної санітарноепідеміологічної експертизи, видані Державною санітарно-епідеміологічною службою щодо відповідності матеріалів та засобів вимогам діючого санітарного законодавства України. Тендерна пропозиція ТОВ «ІНПЛЕЙС» на думку Замовника, не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки ТОВ «ІНПЛЕЙС» у складі тендерної пропозиції не надало сертифікати відповідності санітарноепідеміологічним нормам, які відповідають висновкам державної санітарно-епідеміологічної експертизи, видані Державною санітарно-епідеміологічною службою щодо відповідності матеріалів та засобів, які будуть використані Учасником під час надання послуги: - хімічні (миючі) засоби; - санітарно-гігієнічні та дезінфікуючі засоби; - засоби для обробки поверхонь з метою запобігання поширенню коронавірусної інфекції COVID-19; - вироби з паперу санітарно-гігієнічного призначення; - інші витратні матеріали, вимогам діючого санітарного законодавства України.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ІНПЛЕЙС», на думку Замовника, не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником Додатком 3 до Тендерної документації. Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ІНПЛЕЙС», на думку замовника, підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми Особливостей. А тому Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ІНПЛЕЙС» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Вважаємо рішення Замовника, щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника неправомірним, таким, що порушує наші права як Учасника закупівлі, порушує основні принципи здійснення закупівель виходячи з наступного:
Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі п.2 міститься вимога щодо забезпечення Виконавцем:
- наявність хімічних (миючих), санітарно-гігієнічних та дезінфікуючих засобів (в тому числі засобів для обробки поверхонь з метою запобігання поширенню коронавірусної інфекції COVID-19), виробів з паперу санітарно-гігієнічного призначення та інших витратних матеріалів, які мають сертифікати відповідності санітарно-епідеміологічним нормам та відповідають висновкам державної санітарно-епідеміологічної експертизи, видані Державною санітарно-епідеміологічною службою щодо відповідності матеріалів та засобів вимогам діючого санітарного законодавства України.
Відповідно до п.37 частини 1 статті 1 Розділу І «Загальні положення» Закону України “Про публічні закупівлі” учасник процедури закупівлі - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію . Під час подання тендерної пропозиції , розгляду та оцінки ТОВ «ІНПЛЕЙС» є Учасником процедури закупівлі, а не Виконавцем. Статус Виконавця отримує переможець і лише після укладення договору про закупівлю. Вищезазначена вимога про наявність сертифікатів відповідності стосується саме Виконавця.
У тендерній документації Замовника та додатках до неї відсутня вимога щодо обов’язку Учасника завантажити в систему у складі тендерної пропозиції висновки висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, видані Державною санітарно-епідеміологічною службою щодо відповідності матеріалів та засобів вимогам діючого санітарного законодавства України.
П.41 Особливостей має вичерпний перелік підстав, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника торгів. П.41 Особливостей не містить такої підстави відхилення, як не відповідність тендерної пропозиції Учасника у зв’язку з відсутністю у тендерній пропозиції Учасника документів, що не вимагались Замовником у тендерній документації.
Керуючись вище викладеним, ТОВ «ІНПЛЕЙС» (далі – Скаржник) вважає, що зазначене рішення замовника відповідно до протоколу уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в апараті Міністерства освіти і науки України від 10 квітня 2023р. про відхилення нашої пропозиції є необґрунтованим, протиправним, таким, що порушує права ТОВ «ІНПЛЕЙС», порушує норми законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей, звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою за захистом наших порушених прав та інтересів.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника від 10 квітня 2023р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНПЛЕЙС» незаконним.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 10 квітня 2023р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНПЛЕЙС».
4. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі з дотриманням норм чинного законодавства.
Додаток:
1. Копія протоколу уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в апараті Міністерства освіти і науки України від 10 квітня 2023 р.
2. Додаток №3 до Тендерної документації.
3. Витяг з тендерної документації ст.12, 13 Тендерної документації, інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Генеральний директор ТОВ «ІНПЛЕЙС»
Володимир Калініченко
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з тендерної документації ст.12, 13 Тендерної документації, інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі..docx 12.04.2023 13:25
- Додаток №3 до Тендерної документації..docx 12.04.2023 13:25
- Протокол від 10-04-2023 про відхилення тендерної пропозиції.pdf 12.04.2023 13:25
- Скарга.pdf 12.04.2023 13:25
- Заперечення Скаржника на пояснення Замовника по суті скарги.pdf 24.04.2023 17:12
- рішення від 17.04.2023 № 4816.pdf 17.04.2023 14:15
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.04.2023 № 5394.pdf 26.04.2023 13:07
- рішення від 25.04.2023 № 5394.pdf 28.04.2023 14:25
- Пояснення на скаргу ТОВ Інплейс.docx 19.04.2023 20:21
- Пояснення на скаргу ТОВ ІНПЛЕЙС.pdf 19.04.2023 20:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.04.2023 15:22
Дата розгляду скарги:
25.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.04.2023 14:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2023 14:25
Дата виконання рішення Замовником:
28.04.2023 19:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання прийнятого Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення від 25 квітня 2023 року № 5394-р/пк-пз скасувати рішення Міністерства освіти і науки України від 10 квітня 2023 року, згідно з яким тендерна пропозиція ТОВ «ІНПЛЕЙС» відхилена відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами).