• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Неттопи

Код ДК 021:2015 : 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)

Завершена

102 955.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 514.78 UAH
Період оскарження: 24.03.2023 17:12 - 29.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення тендерних пропозицій

Номер: eca55d2197044dc9bde11bab75c8907c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-24-009835-a.c1
Назва: Неправомірне відхилення тендерних пропозицій
Вимога:
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій закупівлі UA-2023-03-24-009835-a (Неттопи) найбільш економічна вигідна пропозиція виявилась тендерна пропозиція учасника ТОВ «КЦ Нейрон». Проте, Уповноважена особа Замовника своїм рішенням від «4» квітня 2023 року № 73/03/КП (про відхилення пропозиції учасника ТОВ «КЦ Нейрон» продемонструвала необ’єктивне ставлення до потенційного переможця, поставився упереджено до нас, як до учасника цієї закупівлі та суб’єкта сфери публічних закупівель в цілому, прийняла неправомірне, необґрунтоване рішення, що порушує наші законні права й інтереси, зокрема порушує наше право бути визначеними переможцем закупівлі, а також не відповідає нормам чинного законодавства. Шановний Замовнику, при проведені публічних закупівель всі Замовники керуються Законом України «Про публічні закупівлі» з врахуванням особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості). Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Можете ознайомитись з практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфер публічних закупівель з аналогічним порушенням Замовника, а саме: Рішення № 6781-р/пк-пз від 17.11.2022, оголошення UA-2022-10-21-010656-a (сторінка 14-16). Більше того, відповідно до Постанови КМУ від 24 травня 2022 р. № 617 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300, на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.” Тобто встановлення в тендерній документації вимоги щодо обов’язкового накладання на тендерну пропозиції виключно кваліфікований електронний підпис є дискримінаціє. Можете врахувати при складанні тендерної документації в майбутньому. Підсумовуючи вищезазначене, Замовник неправомірно відхилив пропозицію учасника ТОВ «КЦ Нейрон», у зв’язку з чим вимагаємо відмінити рішення уповноваженої особи Управління поліції охорони у Хмельницькій області від «4» квітня 2023 року № 73/03/КП про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЦ НЕЙРОН» та вжити заходів для дотримання чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме надати учасник 24 години на виправлення виявлених невідповідностей. В гіршому випадку ми будемо вимушені подати скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, більше того аналогічний досвід нявний.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Висловлюємо свою повагу Учаснику, однак Ваша Вимога не може бути задоволена з наступних причин: 1) пропозиція Учасника відхилена правомірно на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації, яку неможливо усунути відповідно до пункту 40 Особливостей. На користь прийнятого Замовником рішення свідчать наступні аргументи. По-перше, на тендерну пропозицію Учасника не накладено кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП). Цього факту Учасник не заперечує, вимагаючи надати йому 24 години на виправлення такої невідповідності. Однак наголошуємо на тому, що факт ненакладання КЕП на тендерну пропозицію Учасника є суттєвою характеристикою такої тендерної пропозиції і його відсутність свідчить про недотримання п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі. Останній у разі подання тендерної пропозиції через електронну систему закупівель виступає обов’язковим реквізитом службового документа, який свідчить про відповідальність особи за його зміст та є єдиний чи один з реквізитів, що надають документові юридичної сили (ДСТУ 2732:2004. Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять). А отже,відсутність КЕП правомірно кваліфікується Замовником як підстава для визнання тендерної пропозиції Учасника недійсною. По-друге, апеляція Учасника до п. 40 Особливостей безпідставна, виходячи з сабстенсу невідповідності, що має місце у тендерній пропозиції Учасника. З огляду на приєднання України ініціативи ОЕСР, яким введена вимога сабстенсу до операцій ділової практики, кваліфікація невідповідності проводиться Замовником, виходячи із її сутності, а не формальної наявності у переліку абз. 2 п. 40 Особливостей. 2) заяви Учасника про дискримінаційність вимог щодо накладання КЕП на тендерну пропозицію є безпідставними. По-перше, частиною 2 ст. 17 Закону № 2155 передбачено, що органи держвлади, ОМС, установи державної форми власності, до яких як орган Національної поліції належить Замовник, у своїй діяльності (у тому числі в електронній системі закупівель) використовують виключно засоби КЕП і печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання. У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан. Станом на поточний момент його продовжено до 20 травня 2023 року. За цих умов проблема захисту інформації набуває особливої значимості. Саме з цих причин Замовник скористався своїм безумовним правом вимагати від учасників закупівлі підписування пропозиції саме КЕП. Відповідно, учасники закупівлі повинні використовувати саме КЕП, так як це прямо передбачено документацією (умовами закупівлі), що сформульовані Замовником на основі п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі № 1082 від 11.06.2020. Тобто Учасник повинен виходити саме з вимог щодо типу електронного підпису, яку прописав замовник. Наприклад, якщо вимога в тендерній документації зазначена як «підписати пропозицію КЕП/УЕП», то учасник може підписати пропозицію як КЕП так і УЕП. Якщо ж Замовник вимагає підписати пропозицію КЕП, то Учасник має підписати КЕП, бо в такому разі підписання УЕП об’єктивно є підставою для відхилення пропозиції Учасника. Аналогічні висновки містять рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11797-р/пк-пз від 27.05.2021 та Господарського суду Рівненської області у справі № 918/377/21 від 21.09.2021. По-друге, у разі існування в Учасника сумнівів або заперечень щодо виду ЕЦП, який вимагався замовником в Закупівлі, він мав можливість скористатися своїм гарантованим правом і звернутися до Замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення закупівлі відповідно до частини 7 ст. 14 Закону протягом періоду уточнення інформації (з 24.03.2023 до 29.02.2023). Протягом відповідного періоду жодних запитань чи вимог від Учасника в електронній системі закупівель не надходило, що дає підстави вважати, що Учасник свідомо порушив умови, визначені у тендерній документації на Закупівлю. Тип паче, що отримання КЕП станом березень 2023 року займає не більше 5 хвилин і не потребує фізичної присутності Учасника у Акредитованих центрах сертифікації ключів. Можете врахувати при поданні тендерних пропозицій в майбутньому
Статус вимоги: Не задоволено