• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33750000-2 Засоби догляду за малюками ( код за НК 024:2019 11239 – Підгузник для дорослих») (Підгузник для дорослих розмір М7; Підгузник для дорослих розмір L; Підгузник для дорослих розмір S)

Завершена

1 977 513.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 887.56 UAH
Період оскарження: 24.03.2023 14:58 - 07.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 4daba7fc2f5e4df5ae6e9c9f2a9a576a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-24-008008-a.a2
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, детально вивчивши тендерну документацію на закупівлю код ДК 021:2015 33750000-2 Засоби догляду за малюками (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-24-008008-a), а саме в Додатку 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі було виявлено, що Вами встановлені дискримінаційні вимоги в технічних характеристиках та технічному описі до товару. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В Додатку 1 до тендерної документації Технічна специфікація щодо предмету закупівлі обов’язковою вимогою встановлено для Підгузники для дорослих розмір М (Обхват талії 80-125 см), для Підгузники для дорослих розмір L (Обхват талії: 115-155 см) для Підгузники для дорослих розмір S (Обхват талії: 50-90 см). Дана вимога прописана таким чином, що не дають можливості іншим виробникам прийняти участь у цій процедурі, так, як не містять можливих похибок, таких як: «+/- 10%». Також звертаємо Вашу увагу, що вимога п.3. Додатку 3 до тендерної документації щодо надання у складі пропозиції фотографічні зображення упаковок запропонованого товару з шести сторін у форматі jpeg, також має містити декілька варіантів надання та підтвердження даної інформації. Адже для підтвердження того, що товар буде постачатися в упаковках з друкованим нанесенням всіх знаків відповідності та повної інформації про товар (торгівельна марка, назва, модель, призначення, розмір, назва виробника, країна виготовлення, дата виробництва, термін придатності, поглинання в краплях, розмір в сантиметрах, тощо), нанесених заводським способом на виробництві, може бути не лише фотографічне зображення, це може бути і графічне зображення або макет, маркування упаковки. Тож доцільним є також допускати в тендерній документації декілька варіантів надання підтвердження даної інформації, та не прописувати дискримінаційні вимоги. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів створюючи дискримінаційні умови, а також встановлюють умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6. запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене ВИМАГАЄМО: 1. Внести зміни до Додатку 3 тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівл.
Вирішення: Проаналізувавши вимогу на закупівлю ДК 021:2015 33750000-2 Засоби догляду за малюками ( код за НК 024:2019 11239 – Підгузник для дорослих») (Підгузник для дорослих розмір М; Підгузник для дорослих розмір L; Підгузник для дорослих розмір S), ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-24-008008-a, відносно встановлених на думку заявника в Додатку 3 до тендерної документації дискримінаційних вимог в технічних характеристиках до Товару, вбачається наступне: Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічне завдання щодо закупівлі Підгузок було розроблене Замовником. Метою розроблення технічного завдання є вибір медичних виробів, які би ідеально відповідали запитам оздоровчого, лікувального процесу, а також вимогам щодо стабільності, легкості і доступності в обслуговуванні. Саме такі вимоги відображені замовником у тендерній документації. Окрім цього, відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документації повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому відповідно ч.1 ст.23 Закону України технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт, або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Оскільки предмет закупівлі пов'язаний з технологічними особливостями медичного виробу, а саме: технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Для їх виготовлення використовують більш якісні матеріали та наповнювачі, вони гарно тримають вологу, не протікають, не потребують частої заміни та не розстібаються при носінні. Згідно частини чотири статті 23 Закону “технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Замовником дотримано вимог закону, а саме - надано технічні характеристики предмета закупівлі. Додаток №3 до тендерної документації, а саме Технічні характеристики містять такі вирази як «поглинаюча здатність не менше....» або «ретенція не менше…», з урахуванням чого даний показник повинен бути тотожнім або більшим. З урахуванням викладеного, беручи до уваги кількість представлених торгівельних марок підгузків на ринку України, Замовник приходить до висновку, що вимоги тендерної документації жодним чином не обмежує коло та кількість потенційних учасників закупівлі. Учасники, які бажають брати участь у відкритих торгах щодо закупівлі даного предмету закупівлі мають право запропонувати замовнику товар, при цьому з технічними характеристиками, що чітко встановлені у Додатку 1 до тендерної документації та які не є дискримінаційними, а тільки інтерпретують побажання Замовника. Окрім цього, відповідно до частини третьої статті 22 Закону «тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». У разі якщо тендерна пропозиція Учасника щодо технічних характеристик предмета закупівлі буде відрізнятися від вимог що встановлені Замовником у тендерній документації така пропозиція буде відхилена на підставі не відповідності умовам тендерної документації Враховуючи вищевикладене, Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації (зокрема технічні вимоги до предмета закупівлі) з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на вищевикладене, Замовником враховані всі вимоги чинного законодавства. З урахуванням викладеного. відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації, а вимога Учасника закупівлі підлягає відхиленню
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 10.04.2023 00:01
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо технічних та якісних характеристик

Номер: 8667bd6097274ad498a71f4aeb9969d7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-24-008008-a.a1
Назва: Щодо технічних та якісних характеристик
Вимога:
Шановний замовнику, маємо намір прийняти участь у закупівлі за кодом ДК 021:2015 33750000-2 Засоби для догляду за малюками ( код за НК 024:2019 11239 - Підгузник для дорослих). Звертаємо Вашу увагу що згідно законодавства України підгузки є Засобом індивідуальної гігієни, а не "Виробом медичного призначення" виходячи з цього просимо внести зміни в пункті 4 Додатку 3 до тендерної документації в наступній редакції - " Якщо Товар (найменування/асортимент Товару за предметом закупівлі) запропонований Учасником згідно предмету закупівлі не підлягає реєстрації як виробу медичного призначення, надати наступний документ: Лист від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника на території України на запропонований товар щодо відсутності у потребі реєстрації Товару (найменування/асортимент Товару за предметом закупівлі) запропонованого Учасником згідно предмету закупівлі як виробу медичного призначення. Для підтвердження учасник у складі тендерної документації надає копію сертифікату відповідності, та/або копію посвідчення про якість на Товар (найменування/асортимент Товару за предметом закупівлі та специфікації визначеної в тендерній документації ." © Сподіваємося на Ваше розуміння.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року №753 (далі за текстом – Технічний регламент), визначено, що під час застосування критеріїв класифікації слід керуватися цільовим призначенням медичних виробів (Додаток до Технічного регламенту) Підгузки для дорослих є функціональним виробом призначеним для поглинання продуктів життєдіяльності особи яка в міру своїх фізичних особливостей веде малорухливий або лежачий спосіб життя. Тобто даний продукт полегшує життя осіб з інвалідністю. Відповідно до п. 9 Технічного регламенту медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.  Предмет закупівлі за своїм медичним призначенням відповідає вимогам п. 9 Технічного регламенту, внаслідок чого відноситься до виробів медичного призначення. З урахуванням викладеного відсутні підстави для внесення змін до тендерної декларації, а вимога Учасника закупівлі підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 10.04.2023 00:01