Код за ДК 021:2015:34330000-0 – Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запасні частини до службових транспортних засобів)
Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж українська, учасник надає переклад цього документу. Переклад повинен бути засвідченим підписом та печаткою (у разі використання) перекладача та підписом учасника. Розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій - забезпечення не вимагається; математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування) - не застосовується. Відповідно до вимог пункту 35 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) - відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону
Завершена
2 466 374.64UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 331.87 UAH
Період оскарження:23.03.2023 16:45 - 29.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:fa67c209910947448628bad298252f94
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-23-011348-a.c1
Назва:Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Для нас, як для Учасника є дискримінаційною вимога щодо того, що Учасник повинний мати
1) склад для термінового постачання товару в Хмельницькій області – до складу тендерної пропозиції на підтвердження зазначеної вимоги учасник повинний надати документ - копію свідоцтва про право власності приміщень або копія договору оренди, або суборенди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю);
2) Товар має відповідати встановленим ДСТУ, ТУ діючим в Україні на момент поставки. Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління якістю (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT ).
Товар має відповідати встановленим ДСТУ, ТУ діючим в Україні на момент поставки. Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління якістю (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» ( ISO 9001:2015, IDT ).
3) Учасник повинен мати впроваджену систему екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO
14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог тендерної документації, на систему екологічного управління (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ ( Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (ISO 14001:2015, IDT).
Просимо відмінити цю вимогу, оскільки вона є дискримінаційною для деяких учасників тендеру, які можуть бути готові поставити якісний товар, але не мати сертифікованої системи управління якістю.
У зв'язку з тим, що частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників.
Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій:
Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю.
Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною.
Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників.
Отже, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та повинен дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників, відповідно до частини 4 статті 22 та пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5 Закону № 922.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:28.03.2023 15:59
Вирішення:Вимоги до учасників встановлюються замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями враховуючи специфіку предмета закупівлі та застосовуються з метою забезпечення максимальної ефективності при здійсненні закупівлі, залучення учасника, який спроможний належно, якісно та своєчасно виконати зобов‘язання за договором.
Пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, на виконання вищевказаних норм Закону, замовником прийнято рішення у складі тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015:34330000-0 – Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запасні частини до службових транспортних засобів) вимагати наявність сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», та ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління.
В свою чергу згідно вимог пункту 4 частини 10 статті 11 Закону, уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Кожен з учасників, який приймає участь в закупівлі має рівні пава та можливості для отримання сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», та ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління» звернувшись із заявою до уповноважених органів з сертифікації в Україні.
Відповідно до норм чинного законодавства України, відсутнє визначення терміну «Дискримінація». За загальноприйнятною практикою дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у вимогах Замовника жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг. В свою чергу, конкурентними вимогами можна вважати такі, яким відповідають два і більше учасника.
Підсумовуючи вищевикладене, враховуючи нормами статті 5 Закону, неспроможність учасників забезпечити належне виконання умов тендерної документації, які жодним чином не порушують Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та жодним чином не є дискримінаційною вимогою. При цьому замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями на закупівлю ДК 021:2015:34330000-0 – Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запасні частини до службових транспортних засобів) жодні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників не вимагалися.
Щодо наявності складу в Хмельницькій області.
Враховуючи специфіку роботи органів Національної поліції України, покладених завдань та функції, а також відповідальність завдань державного значення, до учасників висуваються посилені вимоги щодо можливості забезпеченням автомобільними запасними частинами у зв’язку з виконанням мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року. Тому від учасників вимагається умова про наявності складу для термінового постачання товару в Хмельницькій області та на підтвердження зазначеної вимоги учасник повинний надати документ - копію свідоцтва про право власності приміщень або копія договору оренди, або суборенди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю).
Кожний учасник який планує приймати участь, та виконувати умови договору має рівні права та можливості, а саме для участі в закупівлі придбати або орендувати склад в Хмельницькій області.
Підсумовуючи вищевикладене, враховуючи нормами статті 5 Закону, неспроможність учасників забезпечити належне виконання умов тендерної документації, які жодним чином не порушують Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та жодним чином не є дискримінаційною вимогою. При цьому замовником при проведенні відкритих торгів з особливостями на закупівлю ДК 021:2015:34330000-0 – Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запасні частини до службових транспортних засобів) жодні вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників не вимагалися.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:01.04.2023 00:01