• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Багатофункціональні пристрої

Завершена

1 750 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 750.00 UAH
Період оскарження: 23.03.2023 14:36 - 28.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: b9e94970998c4cc9968ddc63a2e1f340
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-23-007951-a.a3
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №4 до Тендерної документації наявна вимога наступного змісту: «Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника в Україні багатофункціональних пристроїв запропонованих Учасником для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, терміну гарантійного обслуговування, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника.» Таку вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників «оригіналу листа від виробника, або офіційного представника в Україні,», слід вважати свого роду вимогою про надання гарантії поставки. Проте, чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Така ж вимога ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність «оригіналу листа від виробника, або офіційного представника в Україні», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, така вимога є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції. Враховуючи викладене та керуючись положеннями ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу Тендерної документації та внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний скаржнику, на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Нами, як Замовником в вимогах до предмету закупівлі вказано, що учасник повинен надати «Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника в Україні багатофункціональних пристроїв запропонованих Учасником для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, терміну гарантійного обслуговування, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника.» Дану вимогу включено з метою убезпечення при закупівлі багатофункціональних пристроїв від товару сумнівного походження та контрабанди. Тому що учасник, надаючи лист від виробника (або офіційного представництва виробника) підтверджує свою співпрацю безпосередньо з виробником або офіційним представництвом виробника, а отже і підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, ввезення на територію України, розмитнення тощо. Також, хочемо зазначити, що учасник має можливість запропонувати еквівалент товару, що закуповується, а отже дає можливість учасникові звернутися до різних виробників даного товару та отримати лист авторизації не тільки від одного виробника. Також хочемо зазначити, що наявність авторизаційного листа від виробника продукції або його офіційного представництва на території України, про надання повноважень учаснику, щодо постачання товару в необхідній кількості та якості - основа інституту підтвердження сталих комерційних відносин між суб’єктами господарювання, що звісно свідчить не тільки про можливість учасника закупівлі забезпечити замовника товаром належної якості (оригінальним товаром), а й про можливість поставки товари в належному очікуваному об'ємі. Вказана вимога ніяким чином не суперечить положенням ані Цивільного, ані Господарського кодексів України. Замовник з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у належній кількості та якості визначив відповідні умови, що забезпечить дотримання принципу максимальної економії та ефективності, визначеному в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з цим, як свідчить практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, учасник повинен довести та документально підтвердити неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також надати документальне підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову тендерної документації. Надання авторизаційного листа учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником, отриманий ним злочинним шляхом та/або є не ліцензійним. Таким чином Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в закупівлі, тощо. З огляду на зазначене, в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності. Тому Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки даний документ може отримати не лише один постачальник. Зважаючи на вищевикладене, вимога Учасника відхиляється.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінаційна вимога

Номер: 21a27579298448f79a42d34fc509aed5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-23-007951-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
- Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника в Україні багатофункціональних пристроїв запропонованих Учасником для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, терміну гарантійного обслуговування, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: помилково створена
Дата скасування: 24.03.2023 12:14
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 9ca89c25563c423095aff9efaf6bce7a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-23-007951-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації нами була виявлена дискримінаційна вимога. Відповідно Додатку 4 до Тендерної документації учасник на підтвердження того, що сервісний центр учасника повинен бути сертифікованим відповідно до всіх вітчизняних та міжнародних вимог і стандартів повинен надати сертифікат ISO 45001:2018 (ISO 45001:2018, IDT), «Системи менеджменту охорони здоров`я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування»» на «встановлення, сервісне обслуговування та ремонт копіювально-друкувальних пристроїв» Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001. Зазначений стандарт стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартам і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» «Про скасування національних нормативних документів» №500 від 29 грудня 2017 року з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні». Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.» Вимога про надання вищезазначеного сертифікату обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. Оскільки, встановивши таку вимогу, можна припустити, що члени тендерного комітету лобіюють інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію. Ми на добровільній основі пройшли сертифікацію і маємо діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», а вимога надати Сертифікат ISO 45001 носить дискримінаційний характер стосовно нашого підприємства та інших потенційних учасників в закупівлі витратних матеріалів. Так як процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO 45001 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах. Встановлення наведеної вище вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як учасника, що унеможливлює підготовку тендерної пропозиції у відповідності до вимог Документації, і взагалі позбавляє можливості взяти участь у цьому тендері. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2021-02-05-012171-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-012171-a ) розглядала Скаргу, щодо вимоги до учасників надати Сертифікат ISO 45001, за результатами засідання колегія зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації. Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Отже, вимагаємо виключити дану вимогу з Тендерної документації та внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний скаржнику, Замовник в своїй діяльності керується принципами добросовісної конкуренції а також Законом України «Про публічні закупівлі», згідно якого право Замовника встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги передбачено ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Тож Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними, в тому числі з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності, а також особливостей організації тих процесів, в яких така продукція використовується. У роз’ясненні Мінекономіки від 19.07.2022 № 3323-04/50213-06, щодо сертифікатів ISO та будь-яких інших сертифікатів зазначено, що: «Вимоги завжди у будь-який час замовник встановлює самостійно з огляду на конкретні обставини та специфіку предмета закупівлі». У Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що: «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію сертифікату ISO 45001:2018 (ISO 45001:2018, IDT), «Системи менеджменту охорони здоров`я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на «встановлення, сервісне обслуговування та ремонт копіювально-друкувальних пристроїв» зазначений сертифікат стосуються саме сервісного центру. Це означає, що сервісний центр учасника повинен бути сертифікованим відповідно до всіх вітчизняних та міжнародних вимог і стандартів, що повинно бути підтверджено в тому числі і сертифікатом ISO 45001:2018 (ISO 45001:2018, IDT), «Системи менеджменту охорони здоров`я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на «встановлення, сервісне обслуговування та ремонт копіювально-друкувальних пристроїв». Нажаль, Замовник не застрахований від випадків, які не регулюються регламентом гарантійного обслуговування обладнання. Тому в разі негарантійного випадку або пост гарантійного обслуговування Замовник маємо намір звертатись до кваліфікованих та сертифікованих спеціалістів з метою заощадження коштів та часу, що є одним з принципових положень державних закупівель за бюджетні кошти. Саме до цих потреб сформовано вимогу щодо надання сертифікатів відповідності до міжнародних стандартів. Таким чином Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в закупівлі тощо. З огляду на зазначене, в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності. Тому Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки даний сертифікат стосується сервісного центру, а не самого учасника та його отримання доступне кожному. Зважаючи на вищевикладене, вимога Учасника відхиляється
Статус вимоги: Відхилено