-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт приміщення санвузла розташованого на 2-му поверсі будівлі Одеського державного університету внутрішніх справ, за адресою: 65014, Україна, Одеська область, місто Одеса, провулок Сабанський, 4)
Завершена
902 677.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 513.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 513.39 UAH
Період оскарження:
22.03.2023 16:18 - 29.03.2023 00:00
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Номер:
66864929b215420c86676c30e29921a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-22-010584-a.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Вимога:
Відповідно до п.8 ч. 5 «Інша інформація встановлена відповідно до вимог Тендерної документації (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) Додатку 1 до ТД Учасник повинен надати у складі Тендерної пропозиції «…Акт обстеження об’єкту (учасникам до подання тендерних пропозицій необхідно прибути на місце робіт та зробити обстеження об’єкту)». Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує права Учасників на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно оформити «Акт за результатами обстеження об’єкту» завірений підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Обґрунтування порушення: В частині 4 статті 5 Закону № 922-VIII зазначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акт за результатами обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже з незалежних від суб’єкта господарювання, підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Також зазначаємо, що вимоги до предмета закупівлі, а саме технічні, якісні та кількісні характеристики зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації, що конкретизує всі необхідні види та об’єми робіт/послуг та не потребує присутності учасників для формування пропозиції. Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником Акту з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Також додатково повідомляємо, що аналогічні рішення були неодноразово розглянуті Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка щоразу приймала Рішення на користь скаржників та зобов’язувала Замовників вносити корективи в ТД в цій частині (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-06-000306-c).. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, . Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних Учасників, пов'язані з їх участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. На підставі викладеного просимо Уповноважену особу Замовника розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині щодо обов’язкового огляду об’єкта та скаданна Акту огляду та виключити цей пункт із ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.03.2023 20:57
Вирішення:
Вимога щодо проведення попереднього обстеження потенційного об’єкта була встановлена з метою отримання учасниками попередньої оцінки обсягів будівельно-монтажних робіт та визначення учасниками наявності в них необхідної матеріально-технічної бази, зазначеної технічною частиною тендерної документації за вимогами пропозиції, так як об’єкт ремонтних робіт має немалий перелік умов для виконання робіт згідно складеного дефектного акту.
Звертаючи увагу на надану потенційним учасником вимогу, з метою запобігання учасникам територіального обмеження поточної закупівлі, було прийнято рішення щодо задоволення вимоги учасника та внесення змін до тендерної документації, виключивши з переліку «Акт обстеження об’єкту».»
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Так