-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розробка проектно-кошторисної документації з проведення капітального ремонту адміністративно-технічного корпусу за адресою: Україна, 18002, Черкаська область, місто Черкаси, вул. Байди Вишневецького, буд. 35/1
Роботи придбаваються за кошти міжнародної технічної допомоги, реєстраційна картка проекту № 5080 від 08.02.2023
Торги не відбулися
200 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
22.03.2023 15:04 - 28.03.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга до АМКУ
Номер:
e82e58b693124c30ad4e87252c036d70
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-22-008575-a.a1
Назва:
Скарга до АМКУ
Скарга:
СКАРГА
що стосується тендерної документації (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
22.03.2023 р. ФІЛІЯ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ""ЧЕРКАСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ДИРЕКЦІЯ" (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015- 71240000-2 - Архітектурні, інженерні та планувальні послуги Розробка проектно-кошторисної документації з проведення капітального ремонту адміністративно-технічного корпусу за адресою: Україна, 18002, Черкаська область, місто Черкаси, вул. Байди Вишневецького, буд. 35/1 (далі — Процедура закупівлі) з завантаженням Тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи філії акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Черкаська регіональна дирекція» від «22» березня 2023 року № 21 (у редакції, зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи від 24.03.2023 № 22)
Вивчивши тендерну документацію Замовника та умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у тендерній документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону № 922-VIII передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації «…Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених пунктом 44 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які визначені Замовником відповідно до абзацу другого пункту 45 Особливостей і статті 16 Закону, згідно Додатку № 4 до тендерної документації.
Відповідно до пп.12 п.І Додатку 4 до тендерної документації «З метою вірного об’єктивного розрахунку ціни тендерної пропозиції учасник має обстежити об’єкт будівництва, по якому буде проводитися проектування та укласти акт обстеження, який повинен бути наданий серед документів тендерної пропозиції (форма наведена у додатку 5 до цієї документації).
Обстеження об’єкта закупівлі проводиться шляхом надсилання письмової заявки у довільній формі на бланку Учасника, за підписом керівника організації-учасника на електронну пошту уповноваженої особи Замовника o-kolesnykov@suspilne.media .
Обстеження проводиться тільки у робочі дні та робочі години Замовника:
у понеділок – четвер 09:00 – 18:00
у п’ятницю – 09:00 – 17:00
обідня перерва – щодня з 13:00 до 14:00.
Обстеження проводиться лише у період надання роз’яснень.
Учасник, який не надав у складі своєї тендерної пропозиції складеного та підписаного сторонами акту обстеження об’єкта, за формою, згідно з додатком 5 до тендерної документації, не підлягатиме розгляду, а його тендерна пропозиція буде відхилена згідно з законодавством..»
Також вимога щодо акту обстеження міститься у п.5 розділу І, п.10 додатку№2 тендерної документації.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції
Аналогічне рішення було розглянуто на користь Скаржника за №10669-р/пк-пз від 29.05.2020 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-06-000306-c).
Окрім цього, Замовником у складі тендерної документації (Додаток №2) завантажено завдання на проектування з детальним описом усіх видів робіт, що підлягають проектуванню з наданням відповідних схем. Використовуючи дану інформацію, будь-який учасник, у якого є досвід виконання проєктних робіт може вірно та об’єктивно розрахувати ціну тендерної пропозиції без виїзду до Замовника для отримання акту обстеження.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного просимо Колегію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині п.1 розділу ІІІ, пп.12 п.І Додатку 4, п.5 розділу І, п.10 додатку№2 до тендерної документації та зобов’язати Замовника внести зміни шляхом видалення з зазначених пунктів тендерної документації вимоги «…З метою вірного об’єктивного розрахунку ціни тендерної пропозиції учасник має обстежити об’єкт будівництва, по якому буде проводитися проектування та укласти акт обстеження, який повинен бути наданий серед документів тендерної пропозиції (форма наведена у додатку 5 до цієї документації)…».
Керуючись статтями 5, 18, 29 Закону,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника ФІЛІЮ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ""ЧЕРКАСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ДИРЕКЦІЯ внести зміни до тендерної документації до процедуру закупівлі за ДК 021:2015- 71240000-2 - Архітектурні, інженерні та планувальні послуги Розробка проектно-кошторисної документації з проведення капітального ремонту адміністративно-технічного корпусу за адресою: Україна, 18002, Черкаська область, місто Черкаси, вул. Байди Вишневецького, буд. 35/1 з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ.docx 25.03.2023 17:27
- Скарга АМКУ.pdf 25.03.2023 17:27
- Скарга АМКУ.pdf.asice 25.03.2023 17:27
- Квитанція-2260739695.pdf 25.03.2023 17:34
- Повідомлення про самостійне внесення змін до закупівлі.pdf 26.03.2023 13:10
- Повідомлення про самостійне внесення змін до закупівлі.docx 26.03.2023 13:13
- ПЕРЕЛІК ЗМІН від 26.03.2023.doc 26.03.2023 13:13
- Протокол 23 від 26.03.2023.docx 26.03.2023 13:13
- рішення від 28.03.2023 № 3776.pdf 28.03.2023 14:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.03.2023 17:31
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.03.2023 14:56