-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кислота лимонна харчова
Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Водночас, Замовником зазначено в оголошенні розмір мінімального кроку пониження ціни на виконання п. 11 ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон). Дата і час проведення електронного аукціону визначені електронною системою закупівель автоматично згідно з ч. 3 ст. 21 Закону без участі Замовника. Зазначена ситуація обумовлена суперечністю між нормативно-правовими актами, що регулюють одні й ті ж правовідносини (Закон та Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 в чинних редакціях), та особливостями електронної системи закупівель.
Торги не відбулися
212 965.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 129.66 UAH
мін. крок: 1% або 2 129.66 UAH
Період оскарження:
22.03.2023 13:28 - 27.03.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
f3d44cf6df6f4f80b9980f6cf9b6f9e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-22-006257-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів від 23.03.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-03-22-006257-a (далі – Закупівля), КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Код згідно ДК 021:2015 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (Кислота лимонна харчова).
Учасниками, що подали тендерні пропозиції у вищезазначеній Закупівлі є наступні суб’єкти господарювання:
- ТОВ "ГРАНД КОРМА";
- ТОВ "ГРАНД СЕЙЛ";
- ТОВ"УКРСТАРЛАЙН";
- ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ";
06.04.2023 року Замовником було оприлюднене рішення уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», оформлене протоколом від 06.04.2023 р. № 162/2023 (далі також – Рішення), яким тендерна пропозиція ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" (надалі також – Скаржник) була відхилена, як така, що начебто, "…не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації ".
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі також – Закон) скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ", оскільки вважає, що таке рішення прийняте з порушенням встановлених Законом України "Про публічні закупівлі" принципів: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, в тому числі об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Допущені Замовником порушення закону обґрунтовуються наступним.
ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ ТА ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ,
ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ
В Рішенні про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначає:
Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей, а саме.
Умовами технічної специфікації (додаток 2 до тендерної документації) визначено перелік документів, які мають бути надані у складі тендерної пропозиції:
- Технічна пропозиція за формою Додатку 3 до тендерної документації;
- Сертифікат відповідності виданий органом з оцінки відповідності та/або паспорт/сертифікат якості від виробника та/або інші підтвердні документи виробника на зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі.
Умовами технічної специфікації (додаток 2 до тендерної документації) вимагалось Рік виготовлення – 2023 рік, учасником запропоновано 2022.
Згідно з нормами абз.2 пп.2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Скаржник вважає, що Замовник не об'єктивно та упереджено здійснив оцінку тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" без врахування вимог пункту 40 Особливостей, яким встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Скаржником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог додатку 2 до тендерної документації надані сертифікат аналізу виробника на партію № М106811 (файл "Сертифікат лімона кислота та переклад.pdf") та Технічна пропозиція (файл "Технічна пропозиція.pdf"), в яких зазначений рік виробництва товару – 2022. Подання цих документів із зазначенням року виробництва товару – 2022, сталося внаслідок технічної помилки при підготовці Скаржником тендерної пропозиції, оскільки на момент подання тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" фактично пропонує лимонну кислоту моногідрат виробництва 2023 року, що підтверджується сертифікатом аналізу виробника на партію № М106899 від 04.01.2023 року.
Кількісні та якісні характеристики запропонованого Скаржником предмету закупівлі повністю відповідають вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Крім того, відповідно до сертифікатів аналізу товару, що видаються виробником, термін придатності предмету закупівлі становить 3 роки, тому навіть виготовлений в 2022 році товар придатний для використання і в 2023, і в 2024 роках.
Як зазначається в Рішенні самого Замовника, згідно з нормами абз.2 пп.2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
За таких обставин Замовник був зобов'язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення Скаржником виявлених невідповідностей, а саме року виробництва товару, що не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи все викладене вище, є очевидним те, що Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі: тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замвоником з порушеннями проведення процедури Закупівлі за невідповідність, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 40 Особливостей.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
З урахуванням викладеного вище, Рішення Замовника прийняте всупереч вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей здійснення публічних закупівель щодо здійснення закупівлі за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі.
ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ", виконавши умови Тендерної документації, внаслідок порушення Замовником вимог законодавства щодо можливості усунення учасником виявлених невідповідностей та незаконного відхилення Замовником його Тендерної пропозиції був позбавлений законного права на подальшу участь в процедурі Закупівлі.
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах;
- пункту 41 Особливостей щодо неправомірності відхилення тендерної пропозиції в разі виявлення невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ
Скаржник вважає, що усунення вчинених Замовником у даній Закупівлі порушень та прав ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" можливе шляхом покладення на Замовника обов'язку скасувати незаконне Рішення, оформлене протоколом від 06.04.2023 р. № 162/2023 з наданням можливості скористатись механізмом 24-х годин на усунення невідповідностей.
Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пунктами 40, 41, 52 Особливостей
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2023-03-22-006257-a.
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» скасувати рішення уповноваженої особи Замовника, оформлене протоколом від 06.04.2023 р. № 162/2023, з наданням можливості скористатись механізмом 24-х годин на усунення невідповідностей.
Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292):
Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA503052990000026005036213405; Банк – АТ КБ «Приватбанк» МФО – 305299
Додатки:
- Протокол від 06.04.2023 р. № 162/2023.
- Файл файл "Сертифікат лімона кислота та переклад.pdf";
- Сертифікат аналізу виробника на партію № М106899 від 04.01.2023 року, що підтверджує виробництво лимонної кислоти моногідрат в 2023 році.
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат лімона кислота та переклад 2023.pdf 11.04.2023 18:14
- Скарга_відхилення.pdf 11.04.2023 18:14
- №162_2023. 2432 Протокол_Розгляд, відхилення_ВТ.docx 11.04.2023 18:14
- Сертифікат лімона кислота та переклад 2022.pdf 11.04.2023 18:14
- Рішення від 13.04.2023 № 4709.pdf 13.04.2023 15:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.04.2023 № 5193.pdf 21.04.2023 12:25
- Рішення від 20.04.2023 № 5193.pdf 25.04.2023 18:00
- Skan-kopiya.pdf 17.04.2023 11:09
- 2432_Пояснення.docx 17.04.2023 11:09
- Додаток. Рішення від 06.04.2023 № 4334 (2).pdf 17.04.2023 11:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2023 19:57
Дата розгляду скарги:
20.04.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.04.2023 15:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.04.2023 18:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо протоколу відхилення
Номер:
347c9832258b497cacba4a2019ba706b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-22-006257-a.a1
Назва:
Вимога щодо протоколу відхилення
Вимога:
Прохання вибрати товар найсвіжішої партії, гарантія більше 2-х років на товар
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 07_04.pdf 07.04.2023 15:17
Дата подачі:
07.04.2023 15:17
Вирішення:
Замовником буде розглянуто ваш лист та прийнято до уваги під час оголошення наступної процедури закупівлі кислоти лимонної
Статус вимоги:
Не задоволено