Номер:
0af944781da0485ca8d8a5f2526ce2cb
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-22-003879-a.c1
Назва:
Автогрейдер
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
Дата подачі:
24.03.2023 13:54
Вирішення:
Пунктом 51 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова про особливості) передбачено: «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.»
Щодо Вашої вимоги про необхідність зміни технічних характеристик товару в частині наступних параметрів:
«Довжина (без бульдозерного відвалу)»;
«Ширина по колесам»;
«Колісна база»;
«Мінімальний радіус розвороту».
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова). Терміни, що стосуються правових відносин щодо організації та проведення закупівлі вживаються у значеннях, наведених в Законі та з урахуванням Особливостей. Форми документів затверджені у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Пунктом 28 Постанови про особливості визначено: «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.»
Статтею 22 Закону серед іншого унормовано: «2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);»
Виходячи із вказаного на Замовника покладено обов’язок сформувати технічні вимоги до товару, що підлягає закупівлі.
Додатком 3 до тендерної документації сформовано ряд технічних та якісних характеристик до товару, що складає предмет закупівлі. Поряд з цим, примітками до додатку 3 тендерної документації передбачено: «Запропоновані учасником характеристики мають бути не гірші, ніж вказані в зазначеній вище інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. У випадку не дотримання вказаної вимого спричинить безапеляційну дискваліфікацію учасника».
Вказане свідчить про можливість запропонувати учасниками аналогічний товар із технічними показниками, що визначені тендерною документацією.
Варто зазначити, що з набранням чинності 26.06.2021 року змін до Закону, частиною 2 статті 18 Закону унормовано: «Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.»
Тобто, якщо вимоги тендерної документації встановлено таким чином, що обмежують участь окремих учасників закупівлі, або обмежують можливість таким учасникам закупівлі запропонувати товар, ними повинні бути надані документальні докази, що підтверджують об’єктивність встановлених заперечень за Вимогою.
Потенційний Учасником не надано доказів та не доведено, що ним, подавались звернення до відповідних виробників або їх офіційних представників (дилерів) щодо можливості забезпечити поставку товару, технічні вимоги до якого передбачені тендерною документацією та отримано відповідні відмови.
Однак, Скаржник не довів в чому саме порушено його право на участь та чому він не має можливості в передбаченому порядку запропонувати саме той товар, вимоги до якого передбачені тендерною документацією.
Не надаючи доказів, оскарження вказаних параметрів до товару, Ваші вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Саме тому, вважаємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Також Вами не визначено, який товар є кращим за вимоги, що передбачені тендерною документацією і який товар Вами конкретно запропоновано, щоб можливо було встановити підстави для коригування технічного завдання до предмету закупівлі.
Виходячи із вказаного, в силу відсутності об’єктивної доведеності в порушенні Вашого права Уповноважена особа змушена відмовити у задоволенні вказаної Вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.03.2023 01:00
invalid
invalid