• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підгузки для дорослого населення за ДК 021:2015 - 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками (33751000-9 Підгузки)

Завершена

2 390 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 950.00 UAH
Період оскарження: 21.03.2023 17:05 - 25.03.2023 23:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунуння дискримінаційних вимог

Номер: d3e3f6b45b5e460c99a26fe0f2b3fd54
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-21-012084-a.c1
Назва: Вимога щодо усунуння дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, детально вивчивши тендерну документацію на закупівлю Підгузки для дорослого населення за ДК 021:2015 - 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками (33751000-9 Підгузки) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-21-012084-a ), а саме в Додатку 1 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі» було виявлено, що Вами встановлені дискримінаційні вимоги в технічних характеристиках та технічному описі до товару. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В Додатку 1 до тендерної документації Технічна специфікація щодо предмету закупівлі обов’язковою вимогою встановлено Ретенція не менше 650 г для Підгузники для дорослих розмір М (Обхват талії 80-125 см), Ретенція не менше 700 г для Підгузники для дорослих розмір L (Обхват талії: 115-155 см) та Ретенція не менше 750 г для Підгузники для дорослих розмір XL (Обхват талії: 120-170 см). Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузків для дорослих серед виробників та торгових марок, провівши аналіз чинного законодавства України, щодо стандартів, було встановлено, що дані вимоги є дискримінаційними. Так, як містять конкретно визначеною та обмежує конкуренцію. Вимога щодо ретенції 650 г, 700 г та 750 г – є індивідуально визначеною для окремого виробника та загальноприйнятою характеристикою підгузків. Варто зазначити, що дані характеристики обмежують конкуренцію та не є вирішальними при встановленні їх якості та призначенні підгузків. Так, як одноразові підгузки працюють таким чином - рідина проходить через покривний шар і поглинається абсорбуючим матеріалом. При цьому рідина перетворюється на гель, що дозволяє їй утримуватися всередині підгузка, залишаючи поверхню сухою. Головне призначення підгузка – сухість та поглинальна здатність, а не визначений об’єм талії чи ретенція. Вимога ретенція не має визначального відношення до основних характеристик підгузка. Враховуючи вище викладене, дана умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Також вимога, що стосуються обхвату талії прописані таким чином, що не дають можливості іншим виробникам прийняти участь у цій процедурі, так, як не містять можливих похибок, таких як: «+/- 10%» /або «орієнтовно». Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів створюючи дискримінаційні умови, а також встановлюють умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6. запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене ВИМАГАЄМО: 1. Внести зміни до Додатку 1 тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлію. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби та Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, детально проаналізувавши Вашу вимогу на закупівлю Підгузки для дорослого населення за ДК 021:2015 - 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками (33751000-9 Підгузки) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-21-012084-a ), відносно начебто встановлених в Додатку 1 до тендерної документації дискримінаційних вимог в технічних характеристиках до Товару, можемо зазначити наступне: Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічне завдання щодо закупівлі Підгузок було розроблене Замовником. Метою розроблення технічного завдання є вибір медичних виробів, які би ідеально відповідали запитам оздоровчого, лікувального процесу, а також вимогам щодо стабільності, легкості і доступності в обслуговуванні. Саме такі вимоги відображені замовником у тендерній документації. Окрім цього, відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документації повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому відповідно ч.1 ст.23 Закону України технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт, або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Оскільки предмет закупівлі пов'язаний з технологічними особливостями медичного виробу, а саме технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Для їх виготовлення використовують більш якісні матеріали та наповнювачі, вони гарно тримають вологу, не протікають, не потребують частої заміни та не розстібаються при носінні. Згідно частини чотири статті 23 Закону “технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Замовником дотримано вимог закону, а саме - надано технічні характеристики предмета закупівлі. Додатково зазначимо, що Додаток №1 до тендерної документації, а саме Технічні характеристики містять такі вирази як «поглинаюча здатність не менше....» або «ретенція не менше (тобто показник повинен бути тотожнім або більшим). Враховуючи такі положення, а також кількість представлених торгівельних марок підгузків на ринку України, Замовник жодним чином не обмежує коло та кількість потенційних учасників. Учасники, які бажають брати участь у відкритих торгах щодо закупівлі даного предмету закупівлі мають право запропонувати замовнику товар, при цьому з технічними характеристиками, що чітко встановлені у Додатку 1 до тендерної документації та які не є дискримінаційними, а тільки інтерпретують побажання Замовника. Також зазначаємо, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону «тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». У разі якщо тендерна пропозиція Учасника щодо технічних характеристик предмета закупівлі буде відрізнятися від вимог що встановлені Замовником у тендерній документації така пропозиція буде відхилена на підставі не відповідності умовам тендерної документації Враховуючи вищевикладене, Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації (зокрема технічні вимоги до предмета закупівлі) з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником враховані всі вимоги чинного законодавства. Сподіваємось на співпрацю !
Статус вимоги: Відхилено