• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія (ДК 021:2015 (CPV) - 09310000-5 Електрична енергія)

Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». (Одержувач бюджетних коштів). Тендерна пропозиція повинна готуватися українською мовою

Завершена

988 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 940.00 UAH
Період оскарження: 21.03.2023 16:45 - 25.03.2023 23:00
Вимога
Залишено без розгляду

Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014

Номер: 7e97f2ef85124a1ca13f6baae5a782aa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-21-008123-a.b3
Назва: Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014
Вимога:
Шановний Замовник! Слід зазначити, що відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Зокрема, відповідно до пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V ПРРЕЕ оператор системи зобов'язаний, зокрема, дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором; здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії. Таким чином, отримання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 здійснюється ОСР, так як він є відповідальним за якість електричної енергії, але ніяк не постачальник. Таким чином не зрозуміла природа походження цієї вимоги, оскільки, враховуючи вищенаведене, як підставу її включення до вимог тендерної документації не можна застосувати навіть ч.3 ст.22 Закону. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до постачальників електроенергії, оскільки не знаходиться у компетенції останніх.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановні Учасники закупівлі! У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року. Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія) та Проєкт договору. Шановний учасник, на Вашу вимогу повідомляємо, що постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі - Особливості) та Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади, а також порядок та умови здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників є першим принципом. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси, як замовників, так і постачальників. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Згідно національного стандарту ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» передбачено нормальні робочі умови. Перевірка відповідності предмета закупівлі на нормальні робочі умови може проводитись лише спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства. Звернення до спеціалізованої метрологічної лабораторії уповноваженого на це органу або підприємства не обмежені для будь-якого учасника, проте це єдина можливість підтвердження нормальних робочих умов. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Однак Законом визначення не наведено. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом (далі – ВС) у Постанові від 29.01.2021 р. по справі № 640/1042/19 (№К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.03.2023 08:00
Вимога
Залишено без розгляду

Сертифікат екологічного аудитора

Номер: 9c25cd07fc26451ba597a4653003c4ca
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-21-008123-a.a2
Назва: Сертифікат екологічного аудитора
Вимога:
Шановний Замовникe, Згідно зi ст. 12 екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Законодавством визначений вичерпний перелік випадків, в яких проведення екологічного аудиту є обов'язковим. Так, обов'язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом. Враховуючи вищевикладене здійснення екологічного аудиту для участі у процедурі публічних закупівель та постачання електричної енергії законодавством не вимагається. Крім цього, згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Разом з тим, Конституцією України та ст.ст. 18, 25 Господарського кодексу України органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу щодо надання "сертифікатe екологічного аудитора, що підтверджує виконання заходів з захисту довкілля."
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши ваше питання, повідомляємо наступне: Зазначаємо, що зміст вимоги за тендерною документацією не обмежує учасників закупівлі в виборі способу проведення екологічного аудиту та безпосередньої компетентної організації, що уповноважена на таку перевірку. З огляду на це, суб'єкти господарювання вільні у виборі контрагента, щодо підтвердження їх діяльності нормам екологічного законодавства. Серед профільних аудиторських установ у сфері екології можемо навести наступні: Міністерство екології та природних ресурсів України та його структурні підрозділи на місцях, хіміко-аналітичні лабораторії та низка приватних підприємств та окремих аудиторів, що мають відповідні сертифікатами від Міністерства екології та природних ресурсів України. Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо проведення екологічного аудиту та безпосередньої компетентної організації не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Однак Законом визначення не наведено. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом (далі – ВС) у Постанові від 29.01.2021 р. по справі № 640/1042/19 (№К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. Ваша вимога стосовно виключення зазначеної вище умови з тендерної документації свідчить про те, що Ваше підприємство не мало та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією, що свідчить не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а доводить лише обставини небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі. З вашого боку не доведено та документально не підтверджено неможливість виконати наведену вище вимогу Документації, а також не надано документального підтвердження, яким чином наведена вище вимога Документації порушує ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення зазначеної вище вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.03.2023 08:00
Вимога
Залишено без розгляду

Сертифікати

Номер: 1e1cab759525447f8d37353cfbe579dc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-21-008123-a.a1
Назва: Сертифікати
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до вимог документації "Учасники зобов’язані відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент), вимогам стандартів системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, відповідність вимогам стандартів системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019. Надати оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» виданого на ім’я учасника закупівлі, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі. Зазначаємо, що діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Зазначені вимоги є незаконними, оскільки електрична енергія не обирається постачальником, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільний вибір будь-якого постачальника. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з ТД вищезазначених дискримінаційних вимог та внести зміни до ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановні Учасники закупівлі! У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Постановою КМУ від 12.03.2022 №263 установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів. Дані відкриті торги проводяться з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених постановою Кабінетом Міністрів України №1178 (зі змінами) від 12.10.2022 року. Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частина 5 статті 23 Закону містить положення: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.» Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. Сертифікати ISO – це документи, що підтверджують ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг; міжнародні стандарти охорони здоров’я та безпеки праці, дотримання яких допомагає зменшити рівень професійної захворюваності та кількості випадків, що призводять до виробничих травм; зменшення ризиків на робочому місці та підтримання здоров’я персоналу під час виконання робіт; зниження витрат, пов’язаних з розслідуванням інцидентів та компенсаціями, виплатою штрафів, ліквідуванням наслідків аварій; прийняття політики по боротьбі з корупцією, призначення особи для контролю за дотриманням заходів по боротьбі з корупцією, навчання, оцінка ризиків і комплексна перевірка проектів і ділових партнерів, здійснення фінансового і комерційного контролю, а також введення процедур звітності та розслідування; формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальність та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організації. Ми хочемо впевнитися в тому, що дані послуги будуть виконані якісно і у відповідності до міжнародних та національних стандартів і тому вимагаємо надання в складі пропозиції сертифікатів ISO, які відповідають саме послугам, які є предметом закупівлі. Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дана умова жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість оформити відповідний документ та надати його у складі пропозиції. Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія). Враховуючи вищевикладене, зміни до ТД вноситися не будуть.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.03.2023 08:00