-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт фасаду (з заміною вікон) головного корпусу лікарні з термомодернізацією за адресою: місто Лубни, вулиця П’ятикопа, 26 (внутрішній двір лікарні)»
Торги відмінено
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
21.03.2023 10:09 - 25.03.2023 23:00
Вимога
Вирішена
Обстеження об'єкту
Номер:
34781bf2618e4eaca41011e2350fb948
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-21-001950-a.b2
Назва:
Обстеження об'єкту
Вимога:
Шановні замовники! Розгляньте будь ласка РІШЕННЯ № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель згідно якого встановлюючи відповідні вимоги щодо надання акту обстеження об’єкту, Замовник порушує право Учасників на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати "Акт обстеження об’єкту" за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання "Акту обстеження об’єкту" є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Учасника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. Замовник зазначає, що згідно з умовами Документації учасники для відповідності кваліфікаційним критеріям повинні "…обов’язково оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі Пропозиції "Акт обстеження об’єкту" (складений в довільній формі), підписаний уповноваженими особами учасника та замовника". За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати Акт обстеження об’єкту (складений в довільній формі), підписаний уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників. З незалежних від учасника підстав уповноважені особи Замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції "Акт обстеження об’єкту" (складений в довільній формі), підписаний уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з підписом керівника замовника та керівника учасника, який подає у складі пропозиції. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з наданням акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз.
Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 22.03.2023 13:50
Дата подачі:
22.03.2023 12:09
Вирішення:
Відмінити процедуру відкритих торгів з особливостями для забезпечення потреб установи в Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту:«Капітальний ремонт фасаду (з заміною вікон) головного корпусу лікарні з термомодернізацією за адресою: місто Лубни, вулиця П’ятикопа, 26 (внутрішній двір лікарні)» (ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування) – очікувана вартість предмета закупівлі - 700 000,00 грн. – в зв’язку з допущенням помилки при публікації оголошення (в тому числі плану закупівлі) в частині термінів виконання робіт, змінити які шляхом редагування не можливо.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційна вимога
Номер:
75ffe32aa27b474084ef80881c936be7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-21-001950-a.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу в частині акту обстеження обєкта! Ця вимога штучно зменшує потенційне коло учасників закупівлі та незаконість якої неодноразово було підтверджено рішеннями АМКУ!
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 22.03.2023 09:45
Дата подачі:
22.03.2023 02:49
Вирішення:
Шановний Учаснику, надання акту обстеження необхідно для того, щоб учасник до подання пропозиції оцінив фактичні обсяги та умови виконання робіт. Замовником забезпечено прозорість та відкритість у підписанні актів обстеження учасниками, а також забезпечена відсутність перепон в огляді місця обстеження. Таким чином, вимога щодо надання Акту обстеження (огляду) об’єкту в довільній формі про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника не порушує принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Вимоги встановлені в Оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостчми, базуються виключно на принципах здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. З наведених принципів випливає, що між Замовником та учасником не можуть виникати будь-які відносини, що можуть призвести до порушення вказаних принципів, зокрема не можуть проводиться переговори, що мають на меті зміну умов проведення закупівлі а також зміни інформації, що зазначена в оголошенні про проведення закупівлі. Умова надання акту обстеження об’єкту зазначена в Оголошенні у зв’язку з тим, що учасники, здійснивши фактичну оцінку об’ємів необхідних робіт, можуть подати найбільш економічно вигідні пропозиції, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, а саме принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, що визначені п. 2 ч. 1. ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім вищевикладеного повідомляємо, що встановлена вимога щодо надання акту обстеження є такою, що розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»у чинній редакції, зокрема: дотримано принципи ст. 5 Закону, оскільки учасники знаходяться в рівних умовах, конкуренції, дотримано принцип економії, ефективності та пропорційності, відкритість та прозорість забезпечено дотриманням норм Законодавства, у тому числі щодо публікації відкритих даних та регулювання взаємодії публічного та приватного сектору економіки, встановлені в Оголошенні вимоги є максимально відкритими, прозорими та такими, що унеможливлюють дискримінацію для учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця буде здійснено відповідно до вимог Закону а запобігання корупційним діям та зловживанням забезпечене повним дотриманням Замовником діючого антикорупційного Законодавства; процедура проведення закупівлі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. – розкриття інформації про учасника до завершення прийому пропозицій не відбувається – учасник під час здійснення обстеження не повідомляє дані, що готуються для участі в закупівлі. Визначення вимог Оголошення «дискримінаційними» є оціночним судженням Учасника, відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону України «Про інформацію» та є таким, що виражає виключно суб’єктивне бачення вимог Оголошення про проведення закупівлі Учасником та не підлягає доведенню чи спростуванню його правдивості. З метою недопущення учасників, які потенційно можуть не виконати або виконати лише частково роботи за закупівлею або подати таку цінову пропозицію, за якою не зможуть виконати умови укладеного договору, оскільки Замовником не встановлено ані забезпечення пропозицій, ані забезпечення виконання договору про закупівлю, було встановлено вимогу щодо надання акту обстеження, залишається до Вас запитання, як Ви можете обрахувати цінову пропозицію, об’єктивну ціну проекту, якщо не були на об’єкті, який потрібно спроектувати. Відповідно до вищевикладеного, вимога учасника може бути такою, що спрямована вчинити неправомірний вплив на Замовника, Ураховуючи вищевикладене, та керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» у чинній редакції, вимога відхиляється Замовником.
Статус вимоги:
Відхилено