-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо (Вугілля буре, гранули-пілети з деревини, паливні брикети з деревини)
Завершена
508 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 542.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 542.50 UAH
Період оскарження:
20.03.2023 09:12 - 25.03.2023 23:00
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
e7b7468c36ef46cfbbc844749b63f72d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-20-000409-a.b2
Назва:
Вимога про усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Шановний Замовник! Вами було оголошено закупівлю за предметом код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо ( Вугілля кам’яне, гранули-пілети з деревини, паливні брикети з деревини або еквівалент). Згідно додатку № 1 до вашої тендерної документації: “Для документального підтвердження наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля надати: договір купівлі-продажу (або інший договір що підтверджує набуття права власності) та витяг (інформація) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, датований не раніше 2019 року, чинний договір(ори) оренди/найму/лізингу/про надання послуг (якщо учасник користується ним або залучає його на договірних засадах). І скан-копію оцінки протипожежного стану складу, видану уповноваженою організацією згідно норм чинного законодавства, що має відповідну ліцензію. Оригінал або копію декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця (учасника (у випадку оренди), або суб’єкта господарювання з яким укладено договір користування або договір надання відповідних послуг або інший договір) вимогам законодавства з питань охорони праці. Ця умова суперечить пункту 29 Особливостей. Відповідно до ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Пункту 29 - У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Згідно з частиною 2.ст 16 ЗУ Про Публічні Закупівлі: Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:" п1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.” З урахуванням вищевикладеного вимагаємо усунути порушення, а саме виключити Замовником із Тендерної документації такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме документальне підтвердження наявності складських приміщень та/або спеціальних майданчиків для зберігання вугілля: договір купівлі-продажу (або інший договір що підтверджує набуття права власності) та витяг (інформація) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, датований не раніше 2019 року, чинний договір(ори) оренди/найму/лізингу/про надання послуг (якщо учасник користується ним або залучає його на договірних засадах). І скан-копію оцінки протипожежного стану складу, видану уповноваженою організацією згідно норм чинного законодавства, що має відповідну ліцензію. Оригінал або копію декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця (учасника (у випадку оренди), або суб’єкта господарювання з яким укладено договір користування або договір надання відповідних послуг або інший договір) вимогам законодавства з питань охорони праці.
Звертаємо увагу, що Пункт 29 передбачає саме заборону застосування вищенаведеного під час здійснення закупівлі товарів до учасників процедури закупівлі- кваліфікаційні критерії, визначені п. 1 і 2 частини другої статті 16 Закону а не можливість щодо їх застосування.
З цього приводу існує практика АМКУ. Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2022-12-30-006801-a . РІШЕННЯ № 425-р/пк-пз від 12.01.2023
Скаржник зазначає, що в пункті 1 додатку 1 Документації Замовником встановлено кваліфікаційні критерії та перелік документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону. В додатку 3 в розділі "Iншi дoкумeнти, для пiдтвepджeння тeхнiчнoї cпeцифiкaцiї тa iншим вимoгaм щoдo пpeдмeтa зaкупiвлi" Документації (зокрема, в частині необхідності надання довідки пpo нaявнicть влacнoгo aбo opeндoвaнoгo вaнтaжнoгo тpaнcпopту, щo пpидaтний для пocтaвки тoвapу, копій відповідних договорів, свідоцтв про дepжaвну peєcтpaцiю тpaнcпopтних зacoбів, документів видaних Учacнику, щo пiдтвepджують вiдпoвiднicть мaтepiaльнo-тeхнiчнoї бaзи вимoгaм зaкoнoдaвcтвa з питaнь oхopoни пpaцi тa дoкумeнтів видaних пpeдcтaвнику Учacникa упoвнoвaжeнoгo пiдпиcувaти дoгoвip, щoдo нaявнocтi пepeвipки знaнь з питaнь oхopoни пpaцi) Замовником також встановлено вимоги та перелік документів (інформації) для підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону. У відповідності до вимог статті 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі, зокрема, твердого палива положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник вважає, що встановлення Замовником вищезазначених вимог є дискримінацією учасників та цілком не узгоджується з вимогами законодавства, зокрема, Особливостей, та не дає Учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції і взяти участь у закупівлі.
Позиція АМКУ: Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації (в частині застосування кваліфікаційних критерів "наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій" та "нaявнicть в учacникa пpoцeдуpи зaкупiвлi пpaцiвникiв вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дocвiд") суперечать пункту 29 Особливостей в цій частині. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.03.2023 17:11
Вирішення:
Вашу вимогу буде задоволено шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
bae127ff01f24a0d9d9e567d130d38a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-20-000409-a.c1
Назва:
Вимога про усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Шановний Замовник! Просимо усунути порушення під час проведення тендеру . Такі документи як Експертний висновок/Свідоцтво про належність палива до альтернативного, виданого Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження (Держенергоефективності), замовник не має права вимагати, оскільки відкриті торги оголошено з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) та з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). На паливні брикети з деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ"
Відповідно до пункту 13.2 ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують: — назву й умовне позначення брикетів або гранул; — призначеність брикетів або гранул; — специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв’язувальну або іншу добавку і її кількість); — вид спожиткового паковання; — номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; — загальну масу партії (її частини) нетто; — номер партії; — дату виготовлення; — позначення цього стандарту; — номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; — вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; — гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; — номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Тобто згідно ДСТУ 8358:2015 замовник має право вимагати від учасників лише документ про якість брикетів або гранул (сертифікат якості, протокол випробувань, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи).
Нормами даного ДСТУ не передбачено вказаних документів: Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, видане на ім’я учасника або виробника. Свідоцтво про належність палива до альтернативного видане на ім’я учасника або виробника .*Якщо учасник не є власником вище зазначених документів, у складі тендерної пропозиції такий учасник повинен надати лист(листи) від власника(власників) таких документів, адресований замовнику, в якому зазначено номер (номери) документу, дата його видачі та право використання учасником зазначених документів в цих торгах з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі в електронній системі закупівель. А отже, замовник встановив таку вимогу всупереч положення п. 29 Особливостей.
З урахуванням вказаного, а також того, що вказані документи відсутні у ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ", а отже така вимога суперечить нормам п. 29 Постанови КМУ від 12.10.2022 року №1178, просимо замовника усунути порушення, а саме вилучити із Додатку № 3 до тендерної документації: вказаний пункт “ Учасник у складі тендерної пропозиції для гранул паливних та паливних брикетів повинен надати: Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, видане на ім’я учасника або виробника. Свідоцтво про належність палива до альтернативного видане на ім’я учасника або виробника. *Якщо учасник не є власником вище зазначених документів, у складі тендерної пропозиції такий учасник повинен надати лист(листи) від власника(власників) таких документів, адресований замовнику, в якому зазначено номер (номери) документу, дата його видачі та право використання учасником зазначених документів в цих торгах з посиланням на номер ідентифікатора закупівлі в електронній системі закупівель.
З цього приводу існує практика АМКУ. Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2023-01-27-008339-a. РІШЕННЯ № 1459-р/пк-пз від 08.02.2023. Сторінка 6 пункт 2. Скаржник зазначає, що відповідно до додатку 1 п. 3 Замовник вимагає надання: "Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015, із зазначенням відповідності вимогам щодо класифікації, чинного на момент розкриття тендерної пропозиції". Встановивши наведену вище вимогу у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей, згідно з яким, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунальнопобутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються Предметом закупівлі за цими торгами є тверде паливо (Паливні брикети з деревини). Зазначимо, що для паливних брикетів з деревинної сировини передбачено діючий національний стандарт ДСТУ 8358:2015. Відповідно до ДСТУ 8358:2015 для брикетів та гранул паливних з деревинної сировини передбачено надання лише документу про якість установленої форми, таким чином, ДСТУ 8358:2015 не передбачає наявності інших документів. Позиція Амку стосовно даного пункту: ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ" не передбачає наявності сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015 саме із зазначенням відповідності вимогам щодо класифікації. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.””
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.03.2023 16:24
Вирішення:
Шановний Учасник! Згідно п 3 та 4 статті 22 Закону - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
Вами не доведено неможливості отримання Експертного висновку щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, виданого на ім’я учасника або виробника. Таким чином нами встановлено можливість надання такого документу як від учасника так і від виробника.
У зазначеному Вами Рішенні АМКУ йде мова про «сертифікат відповідності ДСТУ 8358:2015» але не про Експертний висновок. Тому дана Вимога підлягає відхиленню, тому що Вами не обґрунтовано свою позицію.
Відповідно до розділу 12 «Методи контролювання» ДСТУ 8358:2015 встановлено: «12.1. Для перевіряння якості брикетів або гранул паливних проводять:
- приймально-здавальні випробування за всіма вимогами цього стандарту під час розробляння нової продукції;
- кваліфікаційні (сертифікаційні) випробування згідно з вимогами цього стандарту, за винятком пп. 5 і 6 таблиці 1, під час організації нового виробництва брикетів або гранул типових форм, структури та складу за визначеною технологічною документацією;
- періодичність випробувань брикетів та гранул, що виготовлені згідно з технологічною інструкцією, проводять відповідно до пп.1-4 таблиці 1 цього стандарту та розділів 5,6,8,9,10,11,12,13 (відхили від установлених технологічних режимів або відсутність технологічної інструкції є підставою для проведення випробувань відповідно до вимог цього стандарту);
- геометричні розміри брикетів або гранул вимірюють штангенциркулем згідно ДСТУ ГОСТ 166.
12.2. Показники якості брикетів або гранул під час випробувань визначаються відповідно до таблиці 2. Готують зразки для аналізування згідно з ДСТУ-П CEN/TS 14780.
12.3. Вихідний контроль сировинних матеріалів проводять згідно з вимогами ГОСТ 24297 за переліком матеріалів, що підлягають вихідному контролю, затвердженим у встановленому порядку, чинним на підприємстві-виробнику брикетів або гранул.». Далі ДСТУ 8358:2015 наводить показники якості брикетів та гранул, які визначаються під час випробувань за таблицею 2. До складу нормативних документів для визначення показників якості згаданої таблиці 2 входять: ДСТУ-П CEN/TS 15150; ГОСТ 25133 або ДСТУ EN14774-1 або ДСТУ EN14774-2; ГОСТ 11022-95 або ДСТУ-П CEN/TS 14775; ДСТУ EN15149-1; ДСТУ EN15149-2; ДСТУ ISO 1928; ДСТУ EN 15289; ДСТУ-П CEN/TS 15297
Статус вимоги:
Відхилено