• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи (Встановлення пожежної сигналізації та системи оповіщення Мукачівський дошкільний навчальний заклад № 17 за адресою: місто Мукачево, вулиця Стуса Василя, будинок 42)

Завершена

334 331.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 671.66 UAH
Період оскарження: 17.03.2023 11:54 - 07.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА ЗАМОВНИКУ стосовно наявності неправомірної та дискримінаційної вимоги в тендерній документації

Номер: e40c4c07ebff4475837044f972b84c15
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-17-004591-a.a2
Назва: ВИМОГА ЗАМОВНИКУ стосовно наявності неправомірної та дискримінаційної вимоги в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику, 05.04.2023 року Вами було внесено зміни до Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме вимога «У складі тендерної пропозиції, учасники мають надати розрахунок довільної форми, який містить обґрунтування необхідної кількості працівників відповідно до об’ємів (ч.5 цього Додатку), режиму роботи (ч.4 цього Додатку), терміну виконання робіт (надання послуг) (ч.3 цього Додатку) та має відповідати загальній кошторисній трудомісткості (люд.год.), а також інформації, зазначеній у Довідці Форма 2 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації» викладена в новій редакції: «У складі тендерної пропозиції, учасники мають надати розрахунок довільної форми, який містить обґрунтування необхідної кількості робітників-монтажників (будівельників) відповідно до об’ємів робіт (ч.5 цього Додатку), режиму роботи (ч.4 цього Додатку), терміну виконання робіт (надання послуг) (ч.3 цього Додатку) та має відповідати загальній кошторисній трудомісткості (люд.год.), а також інформації щодо кількості робітників-монтажників (будівельників), зазначених у Довідці Форма 2 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації». Дана вимога які обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі та порушує принципи недискримінації серед учасників, що обмежує наше право на участь у цій закупівлі. Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом. Згідно п.14,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: «Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. 15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.» Таким чином, відповідно до чинного законодавства для надання послуг, передбачених предметом закупівлі, необхідно мати керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (електромонтера з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) не нижче 3-го розряду та налагоджувальника приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Шляхом внесення змін до Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» стосовно наявності у потенційних учасників робітників-монтажників (будівельників) ви грубо порушуєте вимоги чинного законодавства. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи військову агресію Російської Федерації проти України, котра розпочалася 05 години 24 лютого 2022 року, Згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Тому вважаємо що свідомо встановлення в тендерній документації дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію є неприпустимо під час ВОЄННОГО СТАНУ, так як дане обмеження конкуренції призведе до того що в закупівлі не приймуть участь учасники котрі бажають запропонувати нижчу ціну, що в свою чергу призведе до розтрати бюджетних коштів, що в свою чергу ПОРУШИТЬ ПРИНЦИП МАКСИМАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЇ. Вимагаємо усунути невідповідність вимогам чинного законодавства в Додатку 3 до тендерної документації та внести відповідні зміни. В разі ігнорування даної вимоги, нами буде подана відповідна скарга до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, стосовно Вашого твердження встановлення нібито дискримінаційної вимоги в частині надання розрахунку необхідної кількості працівників, варто зауважити наступне. Як показує практика АМКУ з якою Ви маєте можливість ознайомитися прямо в цій закупівлі, послуги, що передбачені предметом закупівлі можуть здійснюватися не лише на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а і на основі Декларації. Для отримання Декларації, суб’єкту господарювання, який бажає здійснювати господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не потрібно підтверджувати кваліфікацію та кількість працівників. Тобто, враховуючи чинне законодавство та практику АМКУ, будь який суб’єкт господарювання, який отримав Декларацію має право виконувати робити (надавати послуги) які є предметом даної закупівлі. Оскільки, терміни виконання робіт (надання послуг) є обмеженими, Замовник має бути впевнений в тому, що Учасник має достатню кількість штатних чи залучених працівників, які забезпечать вчасне виконання робіт (надання послуг) на об’єкті, який є предметом даної закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 10.04.2023 00:04
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 9ba205d1cf36409891d3ecc95114e3f8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-17-004591-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 30.03.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.03.2023 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.04.2023 13:14
Дата виконання рішення Замовником: 05.04.2023 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради внесло зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи (Встановлення пожежної сигналізації та системи оповіщення Мукачівський дошкільний навчальний заклад № 17 за адресою: місто Мукачево, вулиця Стуса Василя, будинок 42) , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-17-004591-a, з метою усунення порушень, зазначених у РІШЕННІ № 3959-р/пк-пз від 30.03.2023р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net