• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл)

Торги відмінено

46 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 230 000.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2023 16:53 - 21.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Незаконні вимоги в тендерній документації

Номер: 04817a120c2648af897044a418a09dc2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-15-011826-a.c1
Назва: Незаконні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовнику! Відповідно до п. 5 Додатку 3 до тендерної документації товар повинен бути сертифікований у встановленому законом порядку та відповідати державним стандартам України, відповідно учасник повинен надати сертифікат якості (у разі не подання даного документу учасник повинен надати змістовне роз’яснення стосовно причини не надання у складі тендерної пропозиції сертифікату якості з обов’язковим наданням підтверджуючого документу від уповноваженого органу сертифікації). Проте електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні (відповідно до затверджених Правил сертифікації однорідних видів продукції (послуг)). Крім того, чинним законодавством не передбачено такого документу, як «сертифікат якості електричної енергії». Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 «Про затвердження Кодексу систем розподілу», п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. З вказаного виходить, що в учасника відсутня можливість надати в складі тендерної пропозиції копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікат якості електричної енергії), оскільки такого документа не існує. Крім того, відповідно до п. 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення». Таким чином, можна зробити висновок, що вимоги Замовника суперечать його ж тендерній документації. На підтвердження наших аргументів, наводимо позитивну практику оскарження рішень Замовника у разі вимоги документа, який суперечить вимогам чинного законодавства в цій частині (UA-2023-01-17-010247-a (п. 3.2 рішення №1128 -р/пк-пз від 01.02.2023). До того ж, відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 ч. 2 ст. 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абз. першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Дана закупівля – закупівля електричної енергії, для якої наявний національний стандарт - ДСТУ EN 50160:2014, що не передбачає наявності та надання вищевикладених документів, а тому Учасники не зобов’язані їх надавати у складі тендерної пропозиції. Зважаючи на вищевикладені обставини просимо внести зміни до тендерної документації та видалити зазначену вимогу, у разі ж невиконання даної вимоги буде подана скарга на умови тендерної документації до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня. Квартирно-експлуатаційним відділом міста Черкаси, вирішено задовольнити Вашу вимогу та внести зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено