Демонтаж аварійно небезпечних об’єктів зруйнованих внаслідок агресії російської федерації, що розташовані на території смт. Бородянка Бучанського району Київської області (код ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи, номенклатурна позиція: 45111300-1 Демонтажні роботи)
рішення сесії Бородянської селищної ради восьмого скликання від 13.02.2023 року №2889-34-УІІІ, перелік аварійно небезпечних об’єктів, які потребують невідкладних робіт щодо демонтажу, ліквідації та часткового демонтажу затверджений протоколом №4 від 12.07.2022 року, додаток 2 та додаток 1 позачергового засідання Київської обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, - рішення виконавчого комітету Бородянської селищної ради №160 «Про затвердження переліку аварійно небезпечних об’єктів, що розташовані в смт. Бородянка Бучанського району Київської області, які підлягають частковому демонтажу», - рішення виконавчого комітету Бородянської селищної ради №63 від 02.02.2023 року «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Бородянської селищної ради за №308 від 13.10.2022 року «Про затвердження переліку аварійно небезпечних об’єктів, що розташовані на території Бородянської селищної територіальної громади Київської області, які підлягають демонтажу, ліквідації», - рішення виконавчого комітету Бородянської селищної ради №159 від 13.03.2023 року «Про затвердження акту та звіту про науково-технічну роботу обстеження багатоквартирного житлового будинку за адресою: в смт. Бородянка по вул..Центральна, 427а, Центральна, 429, 429а, 371, 326, 353»
Торги відмінено
19 618 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 196 180.00 UAH
Період оскарження:15.03.2023 16:03 - 20.03.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на дискримінацію
Номер:df69bf4757904978b8373127481cd349
Пов'язаний елемент:Лот Демонтаж аварійно небезпечних об’єктів зруйнованих внаслідок агресії російської федерації, що розташовані на території смт. Бородянка Бучанського району Київської області (код ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи, номенклатурна позиція: 45111300-1 Демонтажні роботи)
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-15-010681-a.b6
Назва:Скарга на дискримінацію
Скарга:
Додаток 1 до тендерної документації (зміни) містить "вимоги до кандидатів", де зазначається, що учасники для надання послуг за предметом закупівлі зобов'язані мати як ОСНОВНИЙ вид економічної діяльності: Будівництво будівель, організація будівництва будівель. Дана вимога є дискримінаційною серед потенційних учасників, встановлює нерівне ставлення до них, порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, оскільки якщо учасники, які мають відкритий вид економічної діяльності "Будівництво будівель, організація будівництва будівель", однак якщо даний вид економічної діяльності НЕ ЗНАЧИТЬСЯ як ОСНОВНИЙ, такі учасники НЕ МОЖУТЬ та НЕ МАЮТЬ ПРАВА прийняти участь у даній закупівлі.
Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність як ОСНОВНОГО виду економічної діяльності "Будівництво будівель, організація будівництва будівель". Упровадження статистичних класифікацій дає можливість підняти на новий рівень статистичний аналіз стану національної економіки та прогнозування її розвитку, вивчення міжгалузевих проблем. Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД) установлює основи для підготовлення та поширення статистичної інформації за видами економічної діяльності.
Дата прийняття скарги до розгляду:19.03.2023 17:35
Причина:Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:21.03.2023 17:25
Автор:ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ „УКРАЇНСЬКІ БУДІВЕЛЬНІ РІШЕННЯ“», Нянченко Євген Васильович +380972558693 ubr.tender2023@gmail.com
571cce3e175f434e87499a260841ca6e
invalid
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні вимоги, встановлені в тендерній документації
Номер:7cb8f4d28b8f48da900ccdbcee07efe0
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-15-010681-a.c5
Назва:Дискримінаційні вимоги, встановлені в тендерній документації
Вимога:
Додаток 1 до тендерної документації (зміни) містить "вимоги до кандидатів", де зазначається, що учасники для надання послуг за предметом закупівлі зобов'язані мати як ОСНОВНИЙ вид економічної діяльності: Будівництво будівель, організація будівництва будівель. Дана вимога є дискримінаційною серед потенційних учасників, встановлює нерівне ставлення до них, порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, оскільки якщо учасники, які мають відкритий вид економічної діяльності "Будівництво будівель, організація будівництва будівель", однак якщо даний вид економічної діяльності НЕ ЗНАЧИТЬСЯ як ОСНОВНИЙ, такі учасники НЕ МОЖУТЬ та НЕ МАЮТЬ ПРАВА прийняти участь у даній закупівлі. Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність як ОСНОВНОГО виду економічної діяльності "Будівництво будівель, організація будівництва будівель". Упровадження статистичних класифікацій дає можливість підняти на новий рівень статистичний аналіз стану національної економіки та прогнозування її розвитку, вивчення міжгалузевих проблем. Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД) установлює основи для підготовлення та поширення статистичної інформації за видами економічної діяльності. Основний принцип КВЕД полягає в об'єднанні підприємств, що виробляють подібні товари чи послуги або використовують подібні процеси для створення товарів чи послуг (тобто сировину, виробничий процес, методи або технології), у групи. Основне призначення КВЕД - визначати та кодувати основні та другорядні види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців. Крім того, КВЕД призначений забезпечувати статистичний облік підприємств і організацій за видами економічної діяльності; проведення державних статистичних спостережень економічної діяльності й аналізу статистичної інформації на макрорівні (складання показників національних рахунків - рахунків виробництва й утворення доходу, таблиці "витрати-випуск"); тощо, що жодним чином НЕ ВПЛИВАЄ на якість та своєчасність надання послуг за предметом закупівлі.
Окремо звертаємо увагу на те, що згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 Національного класифікатора України (далі – КВЕД 2010) НЕ ІСНУЄ такого виду економічної діяльності як «Будівництво будівель, організація будівництва будівель». Розділом 5 КВЕД 2010 передбачена структура класифікації видів економічної діяльності, зокрема в секції F «БУДІВНИЦТВО» розділу 41 «Будівництво будівель» групи 41.2 «Будівництво житлових і нежитлових будівель» значиться клас «41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель», що і є «видом економічної діяльності 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель». При цьому, «вид економічної діяльності 41.10 Організація будівництва будівель» виведено в окрему групу та клас розділу 41 «Будівництво будівель» секції F «БУДІВНИЦТВО». Отже, «Будівництво житлових і нежитлових будівель» та «Організація будівництва будівель» – це два ОКРЕМІ види економічної діяльності.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, однак лише у тому випадку, якщо вимоги щодо наявності такої інформації прямо передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 5 статті 5 Закону замовники, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом. Забороняється зловживання правами. Відповідно до частини 6 статті 11 Закону уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника. Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку. Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Нехтуючи переліченими вище нормами, уповноважена особа умисно дискримінує учасників шляхом обмеження їх кола даною вимогою. Зазначена вимога звужує потенційне коло учасників, та наводить на думку про підбір вимог під одного учасника за змовою. Дискримінаційними умовами є вимоги замовника до учасників тендера або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Контролюючі органи детально вивчають заявлені замовником вимоги в тендерній документації й аналізують, наскільки характеристики предмета закупівлі є специфічними чи спеціальними у порівнянні з іншими. Отже, з огляду на вищенаведене та з метою дотримання принципів неупередженості та відсутності підстав в упередженості в ставленні до учасників та корупційної складової, наполегливо просимо видалити з Додатку 1 до тендерної документації (зміни) дану вимогу. Адже наявність в учасника такого(-их) виду(-ів) економічної діяльності, тим паче як "основного", жодним чином не впливає на якість та своєчасність надання послуг за предметом закупівлі. Багато успішних, діючих та сучасних компаній мають більше перспектив, чим вибрана заздалегідь.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:18.03.2023 02:09
Вирішення:Бородянською селищною радою, код за ЄДРПОУ 02143703 (Надалі Замовник) було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення UA-2023-03-15-010681-a про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт по предмету: Демонтаж аварійно небезпечних об’єктів зруйнованих внаслідок агресії російської федерації, що розташовані на території смт. Бородянка Бучанського району Київської області (код ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи, номенклатурна позиція: 45111300-1 Демонтажні роботи).
Відповідно до ч. 8 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Учасники можуть подавати Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Скаржник, ознайомившись з умовами тендерної документації, вважає, що документація містить дискримінуючи умови, що порушують ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмежують право на участь у зазначеній закупівлі. Замовник в свою чергу відповідає, що не вбачає в своїх діях дискримінуючих умов. Тендерна документація, зокрема Додаток 1 до тендерної документації (зміни) містить "вимоги до кандидатів", розроблені відповідно до чинного законодавства.
Замовник, прописуючи вимоги в технічному завданні ні в якому разі не ставив за мету встановлювати дискримінуючи умови, слід зазначити, що оголошуючи закупівлю Замовник дотримувався ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі, а саме принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Хочемо звернути увагу на те, що Учасники процедур закупівлі, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом, забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника, а саме Учасник в системі оприлюднює вимогу 18.03.2023 року о 2.09 не надавши змоги Вам відповісти, заздалегідь знаючи, що Замовник є органом місцевого самоврядування і цей день припадав на офіційний вихідний день встановлений трудовим законодавством та колективним трудовим договором, що тим самим уномежливлює дотримання замовником своєчасного надання відповіді.
Що стосується зазначеної вимоги вказаної в додатку 1 до тендерної документації (зміни) містить "вимоги до кандидатів", що учасники для надання послуг за предметом закупівлі зобов'язані мати як основний вид економічної діяльності: «Будівництво будівель, організація будівництва будівель», звертаємо увагу на те, що в вимозі не вказано конкретно згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 Національного класифікатора України (далі – КВЕД 2010) ні групу, ні клас, ні розділ, що навпаки розширює можливості участі в тендері потенційних учасників та навпаки Замовником були дотримані принцип відкритості та прозорості та рівне ставлення до них. Слід зазначити, що відповідно до частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, однак лише у тому випадку, якщо вимоги щодо наявності такої інформації прямо передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовник в своїх діях не вбачає умисної дискримінації учасників шляхом обмеження їх кола даними вимогами на меті є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища, розвиток добросовісної конкуренції.
Статус вимоги:Відхилено
declined
answered
Вимога
Відкликано скаржником
Дискримінаційні вимоги, встановлені в тендерній документації
Номер:ace3fcc9bced43c1a0c5c69a1233bd94
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-15-010681-a.b4
Назва:Дискримінаційні вимоги, встановлені в тендерній документації
Вимога:
Додаток 1 до тендерної документації (зміни) містить "вимоги до кандидатів", де зазначається, що учасники для надання послуг за предметом закупівлі зобов'язані мати як ОСНОВНИЙ вид економічної діяльності: Будівництво будівель, організація будівництва будівель. Дана вимога є дискримінаційною серед потенційних учасників, встановлює нерівне ставлення до них, порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, оскільки якщо учасники, які мають відкритий вид економічної діяльності "Будівництво будівель, організація будівництва будівель", однак якщо даний вид економічної діяльності НЕ ЗНАЧИТЬСЯ як ОСНОВНИЙ, такі учасники НЕ МОЖУТЬ та НЕ МАЮТЬ ПРАВА прийняти участь у даній закупівлі. Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність як ОСНОВНОГО виду економічної діяльності "Будівництво будівель, організація будівництва будівель".
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, однак лише у тому випадку, якщо вимоги щодо наявності такої інформації прямо передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 5 статті 5 Закону замовники, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом. Забороняється зловживання правами. Відповідно до частини 6 статті 11 Закону уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Нехтуючи переліченими вище нормами, уповноважена особа умисно дискримінує учасників шляхом обмеження їх кола даною вимогою. Зазначена вимога звужує потенційне коло учасників, та наводить на думку про підбір вимог під одного учасника за змовою. Дискримінаційними умовами є вимоги замовника до учасників тендера або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Контролюючі органи детально вивчають заявлені замовником вимоги в тендерній документації й аналізують, наскільки характеристики предмета закупівлі є специфічними чи спеціальними у порівнянні з іншими. Отже, з огляду на вищенаведене та дотримання принципів неупередженості та відсутності підстав в упередженості в ставленні до учасників та корупційної складової, наполегливо просимо видалити з Додатку 1 до тендерної документації (зміни) дану вимогу або викласти дану вимогу у наступній редакції: "Мати вид економічної діяльності: Будівництво будівель, організація будівництва будівель". Адже наявність в учасника такого виду економічної діяльності як "основного" жодним чином не впливає на якість та своєчасність надання послуг за предметом закупівлі. Багато успішних, діючих та сучасних компаній мають більше перспектив, чим вибрана заздалегідь.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:18.03.2023 01:29
Опис причини скасування:Вимогу відкориговано.
Дата скасування:18.03.2023 01:49
cancelled
Вимога
Є відповідь
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Номер:3df9f7824d75403d87770e4d70df6051
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-15-010681-a.b3
Назва:Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Вимога:
В абзаці 2 Додатку 1 до тендерної документації (зміни) зазначено, що розробником документації з демонтажу є суб’єкти господарювання (ПІДРЯДНИК), які згідно із законодавством мають право на розроблення проектної документації в частині технології будівельного виробництва. Даною умовою Замовник обмежує право Учасника (в майбутньому - підрядника (виконавця)) самостійно вирішувати, хто саме розроблятиме документацію з демонтажу, оскільки відповідно до пункту 13 Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 р. № 474, (далі - Порядок № 474) підрядником ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ОРГАНІЗАЦІЯ розроблення документації з демонтажу, тобто саме підрядник вирішує, хто саме розроблятиме документацію з демонтажу (або сам підрядник, або ж шляхом залучення підрядником відповідних суб’єктів господарювання). Згідно ж пункту 14 Порядку № 474 розробником документації з демонтажу є суб’єкти господарювання, які згідно із законодавством мають право на розроблення проектної документації в частині технології будівельного виробництва. При цьому, норма пункту 14 Порядку № 474 не містить в собі поняття "підрядник".
Просимо внести зміни до абзацу 2 Додатку 1 до тендерної документації (зміни) та викласти його у чіткій відповідності пункту 14 Порядку № 474 без перекручування даної норми на власний розсуд.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:18.03.2023 00:30
Вирішення:В абзаці 2 Додатку 1 до тендерної документації (зміни) чітко вказано, що розробником документації з демонтажу є суб’єкти господарювання (підрядник), які згідно із законодавством мають право на розроблення проектної документації в частині технології будівельного виробництва. Дана умова передбачена пунктом 14 Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 р. № 474. Чому потенційного учасника ця вимога не влаштовує.
Замовник в своїх діях не вбачає умисної дискримінації учасників шляхом обмеження їх кола даними вимогами на меті є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища, розвиток добросовісної конкуренції.
Статус вимоги:Відхилено
declined
answered
Вимога
Є відповідь
Вимога, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:44bc3c8c5b1c4bb8b27c2560d0d6f10b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-15-010681-a.c2
Назва:Вимога, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Вирішення:Доброго дня, Ваші вимоги будуть враховані шляхом внесення змін до тендерної документаці.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
answered
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні умови в Тендерній докумантації
Номер:6a087dd3954442d0a72700320629de34
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-15-010681-a.a1
Назва:Дискримінаційні умови в Тендерній докумантації
Вимога:
Вимога
Про усунення дискримінаційних умов у тендерній документації
(в порядку ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»)
Бородянською селищною радою (надалі по тексту – Замовник) оприлюднено Оголошення щодо проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом щакупівлі - Демонтаж аварійно небезпечних об’єктів зруйнованих внаслідок агресії російської федерації, що розташовані на території смт. Бородянка Бучанського району Київської області (код ДК 021:2015 45110000-1 руйнування та знесення будівель і земляні роботи, номенклатурна позиція: 45111300-1 Демонтажні роботи).
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають діючому законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
1. В тендерній документації, зокрема в додатку № 1 Документації (вимоги до учасників) вказано:
- Строк ведення діяльності з моменту державної реєстрації – не менше 15 років;
- Розмір статутного капіталу – не менше 100 000 000,00 гривень
- Рік випуску техніки – не раніше 2018р.
Згідно з п.4, п. 6 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі за текстом Закон), закупівля здійснюється за такими принципами:
- недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з п. 4 ст. 22 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім того п. 2 ст. 16 Закону передбачено обсяг кваліфікаційних критеріїв, що можуть встановлюватись Замовником, до них відносяться:
- наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
- наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору;
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Прошу звернути увагу на те, що вищеназвані умови Тендерної документації прямо суперечать ст. 16 Закону, оскільки можливості встановлення вимог щодо кількості років діяльності (державної реєстрації) учасника, розміру статутного капіталу та дати випуску техніки учасника, яку планується залучати до виконання робіт Законом не передбачено. Тобто перелік кваліфікаційних критеріїв чітко визначений Законом і є вичерпним, а Замовник, встановивши дані вимоги, цілеспрямовано обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів, Очевидно, що Замовник лобіює інтереси конкретного учасника, який відповідає таким критеріям.
Таким чином, включенням вищезазначених несприятливих та дискримінаційних умов до Документації, Замовник ціленаправлено обмежив учасників, які не відповідають таким штучно створеним умовам, в можливості прийняти участь та можливості стати переможцем у вищевказаних відкритих торгах, чим порушив не лише ЗУ «Про публічні закупівлі» а ще і ЗУ «Про захист економічної конкуренції», зокрема ст. 15 (п.2) , тобто, Замовник надав перевагу суб’єктам господарювання (учасникам відкритих торгів), які відповідають вищеперерахованим вимогам Документації, ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, які не відповідають таким вимогам Документації, що призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 5,16,22,24 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.19 Конституції України,
ПРОСИМО:
1. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до АМКУ:
- зі скаргою про встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов;
- заявою про порушення конкуренційного законодавства.
Окрім того ми вимушені будемо звернеутись до правоохоронних органів з заявою про відкриття кримінального провадження за ознаками злочину передбаченого ст. 364 Кримінального кодексу України.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. В даному випадку Вами ігноруються норми Закону, внаслідок чого обмежується конкуренція, а відповідно це може вплинути на кінцеву ціну аукціону, тобто ціна може бути значно вища аніж за умов нормальної конкуренції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:16.03.2023 22:56
Вирішення:Доброго дня, вимогу задоволено, найближчим часом будуть внесені зміни до тендерної документації.