-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з повірки лічильників електричної енергії
Дана закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)
Торги відмінено
352 284.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 522.84 UAH
мін. крок: 1% або 3 522.84 UAH
Період оскарження:
15.03.2023 11:08 - 23.03.2023 23:00
Скарга
Відхилено
Щодо неправомірності відхилення ДП Укрметртестстандарт
Номер:
6282340eaa104fc9a809bc1bb7be373a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-15-003473-a.c2
Назва:
Щодо неправомірності відхилення ДП Укрметртестстандарт
Скарга:
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липківського, 45
Тел. (044) 594-64-12
Суб’єкт оскарження: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ»
(ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»)
ЄДРПОУ: 02568182
Місцезнаходження: 03143, м. Київ, вул. Метрологічна, 4
Електронна пошта: ukrcsm@ukrcsm.kiev.ua
Тел. (044) 526-36-89
Замовник: Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал"
ЄДРПОУ: 03348471
Місцезнаходження:
79017, м. Львів, вул. Зелена, 64
Тел. (032)-275-34-39
Предмет закупівлі:
50411300-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування лічильників електроенергії
Ідентифікатор закупівлі: № UA-2023-03-15-003473-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
28 березня 2023 року опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ЛМКП «Львівводоканал» Бриндак Я.Ю. (додаток 1) (далі - Замовник), яким оформлено рішення відхилити тендерну пропозицію Учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (далі – Скаржник) процедури закупівлі – Послуги з повірки лічильників електричної енергії №UA-2023-03-15-003473-a.
Скаржник вважає незаконним рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції на підставі підпункту 7 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 (далі – Особливості).
Висновок Уповноваженої особи про те, що Скаржник є пов’язаною особою з іншим учасником процедури закупівлі – ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» (Код ЄДРПОУ 04725912) через те, що обидва учасника перебувають під спільним контролем Міністерства економіки України, яке є їх засновником, є безпідставним.
Відповідно до абзацу 6 пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Як вбачається з вищенаведеного під здійсненням контролю розуміється можливість вирішального впливу на господарську діяльність шляхом реалізації прав, що виникають у зв’язку з володінням або користування всіма активами Учасника чи їх значною часткою.
Згідно з пунктом 30 частини 1 статті 1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» кінцевим бенефіціарним власником для юридичних осіб є будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння).
В складі документів до комерційної пропозиції і ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» і ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» надали документи, що підтверджують відсутність у них кінцевих бенефіціарних власників (контролерів): Статути підприємств (додаток 2, 3), Витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (додаток 4), Довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (додаток 5), довідка ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» (додаток 6), схематичне зображення структури власності ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (додаток 7).
Відсутність у держаних підприємств кінцевих бенефіціарних власників виключає можливість здійснення відносно них контролю шляхом здійснення вирішального впливу на господарську діяльність таких підприємств.
З наданих документів вбачається, що обидва підприємства засновані на державній власності і входять до сфери управління Мінекономіки, яке від імені держави виступає засновником підприємств.
Згідно з частиною 2 статті 72 Господарського Кодексу України Мінекономіки, як орган державної влади, до сфери управління якого входять обидва підприємства, є представником власника (держави) і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Так само згідно з ст. 1 та частиною 1 статті 4 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» Мінекономіки є суб’єктом управління об’єктами державної власності, який здійснює повноваження щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
Вплив Мінекономіки на діяльність державних підприємств, які входять до сфери його управління, жорстко обмежений приписами законодавства України. Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з ст. 6 Господарського Кодексу України Мінекономіки, як і іншим органам державної влади, заборонено незаконно втручатися у господарські відносини.
Зважаючи на викладене, вважаємо, що Скаржник ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» не є пов’язаною особою з іншим учасником процедури закупівлі – ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» відповідно до пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника - ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» процедури закупівлі – Послуги з повірки лічильників електричної енергії №UA-2023-03-15-003473-a є безпідставним.
Вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення публічних закупівель встановлених в ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупередженне визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» процедури закупівлі - послуги з повірки лічильників електричної енергії №UA-2023-03-15-003473-a.
3. Прийняти Рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додатки:
1. Протокол №23-28Б-3 від 28.03.2023 року.
2. Статут ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
3. Статут ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ».
4. Витяг ЄДР ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
5. Довідка з ЄДР ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ».
6. Довідка про кінцевого бенефіціара ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ»
7. Схематичне зображення структури власності ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
Генеральний директор Дмитро САБАТОВИЧ
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг ЄДР (додаток 4).pdf 29.03.2023 15:53
- Довідка Кінцевий бенефіціар (додаток 6).pdf 29.03.2023 15:53
- Довідка_з_ЄДР_04725912_ДП_ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ_2023-03-29_15-33.pdf 29.03.2023 15:53
- Протокол відхилення №23-28Б-3 (додаток 1).pdf 29.03.2023 15:53
- Статут ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ (додаток 3).pdf 29.03.2023 15:53
- структура власності (додаток 7).pdf 29.03.2023 15:53
- Статут УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ (додаток 2).pdf 29.03.2023 15:53
- СКАРГА_ АМКУ.docx 29.03.2023 16:00
- СКАРГА_ АМКУ.docx 29.03.2023 16:19
- СКАРГА_ АМКУ.docx.asice 29.03.2023 16:19
- СКАРГА_ АМКУ_Validation_Report.pdf 29.03.2023 16:19
- Платіжне_доручення.pdf 30.03.2023 14:49
- рішення від 03.04.2023 № 4026.pdf 03.04.2023 15:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.04.2023 № 4447.pdf 11.04.2023 11:44
- рішення від 10.04.2023 № 4447.pdf 12.04.2023 17:51
- Пояснення по суті скарги.docx 04.04.2023 14:33
- Пояснення по суті скарги.docx.p7s 04.04.2023 14:33
- Пояснення по суті скарги.pdf.p7s 04.04.2023 14:33
- Пояснення по суті скарги.pdf 04.04.2023 14:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.03.2023 12:07
Дата розгляду скарги:
10.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.04.2023 15:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.04.2023 17:51
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірності відхилення пропозиції ДП Укрметртестстандарт
Номер:
1b0c2f00a2264bbe80529814d953a311
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-15-003473-a.b1
Назва:
Щодо неправомірності відхилення пропозиції ДП Укрметртестстандарт
Вимога:
Уповноваженій особі
ЛМКП «Львівводоканал»
Бриндак Я.Ю.
ВИМОГА
28 березня 2023 року опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ЛМКП «Львівводоканал» Бриндак Я.Ю (далі - Уповноважена особа), яким оформлено рішення відхилити тендерну пропозицію Учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (далі – Учасник) процедури закупівлі – Послуги з повірки лічильників електричної енергії №UA-2023-03-15-003473-a.
Учасник вважає незаконним рішення уповноваженої особи про відхилення його тендерної пропозиції на підставі підпункту 7 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 (далі – Особливості).
Висновок Уповноваженої особи про те, що Учасник ДП «УКРМЕТР-ТЕСТСТАНДАРТ» є пов’язаною особою з іншим учасником процедури закупівлі – ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» (Код ЄДРПОУ 04725912) через те, що обидва учасника перебувають під спільним контролем Міністерства економіки України, яке є їх засновником, є безпідставним.
Відповідно до абзацу 6 пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Як вбачається з вищенаведеного під здійсненням контролю розуміється можливість вирішального впливу на господарську діяльність шляхом реалізації прав, що виникають у зв’язку з володінням або користування всіма активами Учасника чи їх значною часткою.
Згідно з пунктом 30 частини 1 статті 1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» кінцевим бенефіціарним власником для юридичних осіб є будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння).
В складі документів до комерційної пропозиції і ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» і ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» надали документи, що підтверджують відсутність у них кінцевих бенефіціарних власників (контролерів): Статути підприємств, Витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, довідки. Додатково надаємо Схематичне зображення структури власності ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (додаток 1).
Відсутність у держаних підприємств кінцевих бенефіціарних власників виключає можливість здійснення відносно них контролю шляхом здійснення вирішального впливу на господарську діяльність таких підприємств.
Згідно з частиною 2 статті 72 Господарського Кодексу України Мінекономіки, як орган державної влади, до сфери управління якого входять обидва підприємства, є представником власника і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Так само згідно з ст. 1 та частиною 1 статті 4 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» Мінекономіки є суб’єктом управління об’єктами державної власності, який здійснює повноваження щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
Зважаючи на викладене, вважаємо, що Учасник ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» не є пов’язаною особою з іншим учасником процедури закупівлі – ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» відповідно до пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», відхилення тендерної пропозиції Учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» процедури закупівлі – Послуги з повірки лічильників електричної енергії №UA-2023-03-15-003473-a є безпідставним.
На підставі викладеного вимогаємо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» процедури закупівлі – Послуги з повірки лічильників електричної енергії №UA-2023-03-15-003473-a.
Додаток: 1. Схематичне зображення структури власності ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
Пов'язані документи:
Учасник
- структура власності.pdf 29.03.2023 10:11
- Протокол №23-28Б-4 відповідь на вимогу.pdf 30.03.2023 09:33
Дата подачі:
29.03.2023 10:11
Вирішення:
Відхилити вимогу (детальніше в протоколі)
Статус вимоги:
Не задоволено