-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015:33140000-3 Медичні матеріали (НК 024:2019:37997 Нитка хірургічна поліамідна, полінитка, стерильна)
Завершена
36 450.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 364.50 UAH
мін. крок: 1% або 364.50 UAH
Період оскарження:
15.03.2023 10:21 - 20.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушення при здійсненні закупівлі UA-2023-03-15-002218-a
Номер:
66deb24ff7ab44b789d24f765f46aafd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-15-002218-a.b1
Назва:
Вимога про усунення порушення при здійсненні закупівлі UA-2023-03-15-002218-a
Вимога:
В закупівлі UA-2023-03-15-002218-a Замовник Комунальне некомерційне підприємство Луганської обласної ради «Луганський обласний клінічний онкологічний диспансер» оголосив закупівлю капронових ниток у котушках, зазначивши, шо довжина ниток у котушках потрібна 130 м.
Стандартна довжина ниток у котушках є: USP 1 (M4) – 130м; USP 2/0 (М3) – 200-250м; USP 2 (М5) - 80м.
Тобто, Замовник оголосив закупівлю ниток у котушках нестандартної довжини, яка відсутня на ринку України.
Будь-яке нестандартне замовлення є особливим, спеціальним. Спецзамовлення вимагає від учасників пошуку на ринку еквівалентів, перемовин із виробниками про можливість виготовлення виробу з нестандартними технічними характеристиками. Потім виробники повинні оцінити можливість вставлення у виробничі лінії такого процесу, розрахувати необхідний строк, оцінити вартість перенастроювання технологічних процесів і виготовлення спецзамовлення, а то й виготовити його згідно вимог учасника і тендерної документації на момент подання пропозиції.
І лише після завершення описаного учасник може приймати участь у тендерній закупівлі спецзамовлення.
Зрозуміло, що вартість спецзамовлення не може бути така ж сама, як і вартість присутніх на ринку стандартних виробів, і завжди буде вищою.
В той же час, за результатами закупівлі UA-2023-03-15-002218-a замовник розглянув і прийняв рішення, що переможцем закупівлі по спец замовленню є учасник, який запропонував стандартні вироби, які не відповідають описаним в тендерній документації технологічним вимогам.
Учасник зі стандартним виробом апріорі має пріоритет по ціні перед учасником, який пропонує замовнику виріб за спецзамовленням. І тому в подібних закупівлях ціна не можу виступати критерієм для оцінки пропозиції як належної.
Для розуміння і як приклад: якщо замовник оголосить тендер на придбання бронзових дверних ручок, які потребують спец виготовлення, а в такому тендері переможе учасник, який запропонує звичайні пластикові дверні ручки, широко присутні на ринку, то постають цілком логічні запитання, які матимуть наслідки оцінки дій замовника: Чому замовник замовляв бронзові дверні ручки, якщо його задовільняють і звичайні пластикові? Чому не був оголошений тендер на придбання пластикових дверних ручок для залучення більшої кількості учасників? Чи можуть пластикові дверні ручки за вимогами тендерної документації вважатися еквівалентом спец замовлення бронзових дверних ручок? Чи можуть в тендері на закупівлю спец замовлення бронзових дверних ручок приймати участь учасники, які можуть поставити стандартні пластикові дверні ручки, бо їх ціна буде привабливішою?
Якщо замовника задовільняють стандартні вироби, то немає підстав оголошувати спецзакупівлю з нестандартними розмірами. Якщо замовник оголошує спецзакупівлю з нестандартними розмірами виробів, то стандартні розміри виробів до моменту оголошення закупівлі вже оцінені замовником і не відповідатимуть вимогам тендерної документації.
Оголосивши закупівлю конкретно визначеного нестандарного розміру капронових ниток у котушках замовник Комунальне некомерційне підприємство Луганської обласної ради «Луганський обласний клінічний онкологічний диспансер» завідомо і свідомо звузив коло учасників тими, які можуть запропонувати лише спеціально замовлені вироби.
І оголошення переможцем в такій закупівлі учасника, який не відповідає, вимогам тендерної документації, є нічим іншим, як порушенням прозорості закупівлі і рівності серед учасників закупівлі.
Виправдання таких дій формулюванням, що «запропонований стандартний еквівалент є дешевшим» не є належним, оскільки пропозиція простого стандартного виробу з самого початку не відповідала вимогам тендерної документації.
Згідно п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р.: «28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» серед іншого передбачає: «4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Відповідно до п. 9 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р.: «Під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель…».
Серед зазначених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів закупівель вказано і: «2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах».
В закупівлі UA-2023-03-15-002218-a повністю очевидно, що учасник, який пропонує вироби згідно вимог замовника по спецзамовленню, є в нерівному ціновому становищі щодо учасника, який відповідне спецзамовлення навіть не намагався задовільнити, а тому порушений принцип рівності учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників. Визначення переможцем учасника, який завідомо виділяється по ціні серед інших учасників, є свідченням порушення замовником принципу об’єктивного і неупередженого визначення переможця, свідчить про непрозорість закупівлі.
Отже, з ситуації, що склалася на даний момент через оголошення замовником, що переможцем закупівлі є пропозиція учасника зі стандартними характеристиками котушок з капроновими нитками, слідує, що або замовник штучно звузив кількість можливих учасників, висунувши спеціальні вимоги до пропозицій, хоча його повністю влаштовували стандартні, наявні на ринку характеристики котушок з капроновими нитками, або що замовник визнав переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає спеціальним технічним характеристикам, зазначеним в тендерній документації.
В обох випадках ситуація не може бути залишена без уваги і потребує втручання через порушення законодавства про публічні закупівлі.
За таких умов прошу ще раз провести оцінку тендерної пропозиції учасника ПП «Фармікс» на предмет відповідності запропонованих виробів оголошеній замовником закупівлі виробів за спецзамовленням та відхилити даного учасника як такого, пропозиція якого хоч і є найнижчою, але не відповідає особливим технічним вимогам, вказаним в тендерній документації.
Якщо замовник помилився щодо стандартних розмірів капронових ниток у котушках і бажає отримати саме найдешевшу пропозицію подібного виробу, без спецзамовлення, то на підставі п. 47 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р., замовник має право відмінити торги у разі неможливості усунення порушення в тендерній документації та оголосити нову закупівлю, зі стандартними вимогами, чим залучить значно більшу кількість учасників з найдешевшими пропозиціями.
Залишення без змін тендерної документації зі спеціальними вимогами до медичних виробів при очевидно висловленій потребі замовника в стандартних, широко представлених на ринку медичних виробах, свідчитиме про завідомо вчинене штучне звуження кількості учасників для обмеження конкуренції серед них.
Залишення переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає спеціальним технічним вимогам тендерної документації, свідчитиме про порушення замовником у проведеній закупівлі принципів рівності учасників і про непрозорість цієї закупівлі.
Прошу надати відповідь на дану вимогу якнайшвидше, оскільки маю намір оскаржувати рішення замовника про визначення переможцем у закупівлі зі спецвимогами до виробів учасника з пропозицією стандартних характеристик виробів до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про усунення порушення при здійсненні закупівлі.pdf 27.03.2023 10:16
- Протокол вимога.pdf 27.03.2023 13:24
Дата подачі:
27.03.2023 10:16
Вирішення:
Розглянувши вимогу, Замовником прийнято рішення – Вимогу задовільнити, повернути учасника ПП «Фірма Фармікс» на етап кваліфікації.
Статус вимоги:
Задоволено