-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Картриджі, (код за ДК021-2015: 30120000-6 - Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)
Завершена
1 080 554.58
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 402.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 402.77 UAH
Період оскарження:
14.03.2023 16:59 - 19.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
6b63c28b72e446f2b8c36f86e34e2642
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-14-011808-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2023-03-14-011808-a, за предметом «Картриджі (код за ДК 021:2015 – 30120000-6 - Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)», та враховуючи положення п.51 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
Згідно Додатку №3 до Тендерної документації встановлено вимоги до учасників: «Учаснику пропонується надати Інформаційний лист (довільної форми), виданий Учаснику виробником обладнання до якого закуповуються витратні матеріали, що є предметом закупівлі, або його офіційним представництвом (представником) в Україні, а у разі відсутності офіційного представництва(представника) в Україні від офіційного дистриб’ютора на території України, який підтверджує, що товар який пропонує/реалізує учасник виготовлений виробником обладнання до якого закуповуються витратні матеріалита засвідчує безпосередні партнерські відносини на момент проведення тендеру.» З даними вимогами Тендерної документації Замовника не погоджуємося виходячи з наступного.
Так, відповідно до п.28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року: «У тендерній документації обов’язково зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 44 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.» Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (надалі –Закон) зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Інформаційний лист від виробника» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представником.
Відсутність «Інформаційного листа від виробника», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах.
Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до положень статті 5, пункту 4 статті 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України).
Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар та статус суб’єкта господарювання, який його реалізує. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Необхідність надання «Інформаційного листа від виробника» ставить учасника в залежність від третьої особи (виробника та представника виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні.
Разом з тим, чинне законодавство не забороняє реалізовувати продукцію, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі.
Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників.
Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Додатку №3 до Тендерної документації вимогу: «Учаснику пропонується надати Інформаційний лист (довільної форми), виданий Учаснику виробником обладнання до якого закуповуються витратні матеріали, що є предметом закупівлі, або його офіційним представництвом (представником) в Україні, а у разі відсутності офіційного представництва(представника) в Україні від офіційного дистриб’ютора на території України, який підтверджує, що товар який пропонує/реалізує учасник виготовлений виробником обладнання до якого закуповуються витратні матеріалита засвідчує безпосередні партнерські відносини на момент проведення тендеру.»
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол (27).pdf 21.03.2023 16:30
Дата подачі:
18.03.2023 13:09
Вирішення:
Відповідно до принципів закупівлі, визначених у статті 3 Закону «Про публічні закупівлі», метою замовника є створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація повністю відповідає вимогам статті 23 Закону «Про публічні закупівлі» та містить посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник визначає вимоги щодо необхідних йому технічних характеристик предмета закупівлі.
Відсутність у потенційного учасника продукції, яка відповідає вимогам тендерної документації, за наявності конкурентного середовища не може свідчити про дискримінаційні вимоги та обмеження конкуренції. Отже, вважаємо, що встановлені Міністерством юстиції України технічні вимоги до предмета закупівлі відповідають вимогам частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо відсутності в тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога щодо надання Інформаційного листа (довільної форми), виданого Учаснику виробником обладнання до якого закуповуються витратні матеріали, що є предметом закупівлі, або його офіційним представництвом (представником) в Україні, а у разі відсутності офіційного представництва (представника) в Україні від офіційного дистриб’ютора на території України, який підтверджує, що товар який пропонує/реалізує учасник виготовлений виробником обладнання до якого закуповуються витратні матеріали та засвідчує безпосередні партнерські відносини на момент проведення тендеру, вказана в Додатку 3 до тендерної документації, встановлена з метою отримання замовником товару належної якості, та не спрямована на обмеження конкуренції чи дискримінації учасників закупівлі. Підтвердження виробництва товару виробником обладнання гарантує отримання замовником товарів відповідної якості, повної сумісності з периферійним обладнанням, що зокрема дозволяє попередити пошкодження та вихід з ладу периферійного обладнання.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.03.2023 18:00