-
Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
-
Безлотова
-
КЕП
-
Радники
- 1
ДК 021:2015:99999999-9: Не відображене в інших розділах (Енергосервіс будівлі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №74 Вінницької міської ради»)
Торги відмінено
0.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
14.03.2023 12:23 - 10.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
3de1a2cfc947493696009a5fbf6f51e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-14-005357-a.c2
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ДНЗ 74.pdf 05.05.2023 10:57
- № 01.01-21_647 від 28.04.2023.pdf 05.05.2023 10:57
- акт днз 2.pdf 05.05.2023 10:57
- акт днз 7.pdf 05.05.2023 10:57
- акт тмо.pdf 05.05.2023 10:57
- акт цпо.pdf 05.05.2023 10:57
- угода 5 тмо.pdf 05.05.2023 10:57
- угода днз 7.pdf 05.05.2023 10:57
- угода днз 2.pdf 05.05.2023 10:57
- угода цпо.pdf 05.05.2023 10:57
- рішення від 08.05.2023 № 6035.pdf 08.05.2023 15:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.05.2023 № 6681.pdf 17.05.2023 11:46
- рішення від 16.05.2023 № 6681.pdf 19.05.2023 12:45
- Володимир_відповідь_Асоц_порушення_ЕСКО_1 (1) (1).pdf 10.05.2023 17:01
- Відповідь на лист АМКУ.docx 10.05.2023 17:01
- Держаудит_відповідь_порушення_ЕСКО_1 (1) (2).pdf 10.05.2023 17:01
- 74 Протокол 18.pdf 10.05.2023 17:01
- протокол розгляду pdf.pdf 10.05.2023 17:01
- АсоцЕСКО_Вінниця_попердж_про_неякісн_виконавців (1).pdf 10.05.2023 17:01
- 74 Відповідь на лист АМКУ.pdf 10.05.2023 17:01
- ЗДО 74 ВМР-2_merged.pdf 30.05.2023 16:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.05.2023 13:45
Дата розгляду скарги:
16.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.05.2023 15:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.05.2023 12:45
Дата виконання рішення Замовником:
30.05.2023 16:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 74 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" повідомляє про виконаннярішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 16.05.2023р. № 6681-р/пк-пз щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА" за процедурою закупівлі — "ДК 021:2015:99999999-9: Не відображене в інших розділах (Енергосервіс будівлі Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад №74 Вінницької міської ради")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-14-005357-a (надалі – Рішення).
На підтвердження виконання Рішення Комісії надаємо Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 24 від 30.05.2023р.щодо скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі – Енергосервіс будівлі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад№74 Вінницької міської ради», ДК 021:2015:99999999-9: Не відображене в інших розділах за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЕСКО ЮА"
Задовільнена:
Так
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення пропозиції
Номер:
185f293bb248421188bed11bb61fc806
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-14-005357-a.c1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції
Вимога:
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника визначено інформацію в листі Володимирської міської ради № 105/1-18/2-23 від 11.01.2023, адресованої голові правління ГО «Українська асоціація енергосервісних компаній».
Володимирська міська рада не є замовником енергосервісу та не була стороною енергосервісних договорів.
Інформація, зазначена в даному листі, не відповідає дійсності та ставить під сумнів достовірність документа. Зокрема, поряд з іншим у листі зазначено, що «Виконавець енергосервісу (ТОВ «ЕСКО ЮА») не реагував на вищезазначені зауваження та наполягання Замовників на виконанні істотних умов енергосервісних договорів. Замовником енергосервісу було прийнято рішення про розірвання (дострокове припинення) усіх 4 енергосервісних договорів у грудні 2022».
Дійсно, у грудні 2022 року було розірвано енергосервісні договори з ініціативи замовників. Однак, розірвання вказаних правочинів відбулось відповідно до ч. 11 ст. 5 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації», що підтверджується пунктом 1 додаткових угод про розірвання.
Відповідно до ч. 11 ст. 5 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» у разі дострокового розірвання енергосервісного договору за ініціативою замовника енергосервісу, за умови відсутності порушень виконавцем енергосервісу зобов’язань за цим енергосервісним договором, замовник енергосервісу повинен виплатити виконавцю енергосервісу несплачену частину ціни енергосервісного договору.
Відповідно до п.3 додаткових угод про розірвання «Замовник зобов’язаний виплатити Виконавцю енергосервісу несплачену частину ціни енергосервісних договорів на загальні суми: 728 410,12 грн, 656 664,66 грн, 233 900,41 грн, 2 072 908,24 грн.
Відповідно до актів виконання зобов’язань, Виконавець (ТОВ «ЕСКО ЮА») здав, а Замовник прийняв послуги здійснення енергосервісу об’єктів: будівель КП «Володимир-Волинське ТМО», будівлі центру позашкільної освіти Володимирської міської ради, будівлі КЗ «ЗДО (ясла садок) № 2 «Казка» Володимир-Волинської міської ради, будівлі КЗ «ЗДО (ясла садок) № 7 «Волиняночка» Володимир-Волинської міської ради. У всіх актах виконання зобов’язань зазначено, що Замовник не має претензій до якості наданих послуг та строків їх надання Виконавцем.
Тому, інформація щодо негативного досвіду під час виконання енергосервісу на об’єктах, вказаних у листах Володимирської міської ради не відповідає дійсності.
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника визначено інформацію в листі Управління Східного офісу Держаудитслужби від 17.01.21023 № 040804-15/170-2023, адресованої голові правління ГО «Українська асоціація енергосервісних компаній».
ТОВ «ЕСКО ЮА» звернулось до Департаменту освіти та науки Запорізької міської ради з приводу можливих претензій, або наявності негативного досвіду під час виконання енергосервісних договорів.
Департамент освіти та науки Запорізької міської ради у відповіді від 28.04.2023 № 01.01.-21/647 наголосив, що «Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» рівень скорочення споживання та/або витрат на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, якого має бути досягнуто в результаті здійснення енергосервісу, розраховується за кожен рік дії енергосервісного договору, а не певний календарний місяць.
Враховуючи зазначене, у ТОВ «ЕСКО ЮА» відсутній негативний досвід (зауваження, претензії, невиконання істотних умов договорів, тощо) щодо робіт по предмету закупівлі енергосервісу у районних управліннях освіти Департаменту освіти та науки Запорізької міської ради».
Тому, інформація щодо негативного досвіду під час виконання енергосервісу на об’єктах, районних управлінь освіти Департаменту освіти та науки Запорізької міської ради не відповідає дійсності.
Окрім того, варто зауважити, що за таких умов тендерної документації з незалежних від учасника причин замовник може встановити наявність негативного досвіду без визначення критеріїв оцінки такого виконання та без можливості учасником спростувати таку інформацію, що в подальшому стало підставою для відхилення пропозиції учасника через причини, що не залежать від нього.
Серед інших чинників, окремому дослідженню підлягає факт використання Замовником інформації, наданої на адресу ГО «Українська асоціація енергосервісних компаній». Відповідно до відкритих даних мережі інтернет, на веб-сайті https://ua-energy.org/uk/posts/esko-na-prostoi заступником голови правління Української асоціації енергосервісних компаній зазначено Андрія Доценка, який згідно виписки з ЄДР є керівником ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНТСТВО ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ" – іншого учасника закупівлі енергосервісу, рішення по якій є предметом оскарження.
Враховуючи вищезазначене, Замовник застосував дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції Учасника, та відхилив її неправомірно.
Вказаними діями Замовник порушив право Учасника на об’єктивне та неупереджене визнання переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушення одного з основних принципів здійснення закупівель, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
ПРОШУ
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕСКО ЮА».
2. Прийняти нове рішення, згідно з яким тендерну пропозицію та учасника ТОВ «ЕСКО ЮА» допустити до аукціону.
Матеріали додаються
Пов'язані документи:
Учасник
- № 01.01-21_647 від 28.04.2023.pdf 03.05.2023 10:54
- акт днз 2.pdf 03.05.2023 10:54
- акт днз 7.pdf 03.05.2023 10:54
- акт цпо.pdf 03.05.2023 10:54
- акт тмо.pdf 03.05.2023 10:54
- угода 5 тмо.pdf 03.05.2023 10:54
- угода днз 7.pdf 03.05.2023 10:54
- угода днз 2.pdf 03.05.2023 10:54
- угода цпо.pdf 03.05.2023 10:54
Дата подачі:
03.05.2023 10:54
Вирішення:
14.03.2023року Замовником було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги для закупівлі енергосервісу за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015:99999999-9: Не відображене в інших розділах (Енергосервіс будівлі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 74 Вінницької міської ради»)» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2023-03-14-005357-a).
27 березня 2023 року на електронну адресу закладу надійшов лист від Громадської організації «Українська асоціація енергосервісних компаній» №24/03/23-01 від 24.03.2023 (копія додається) з інформацією про недотримання істотних умов, порушень виконання енергосервісних договорів з вини певних виконавців енергосервісу, яку вони отримали від наступних державних установ:
- Володимирська міська рада Волинської області – лист від 11.01.2023 №1-18/2-23;
- Управління східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області – лист від 17.01.2023 № 040804-15/170-2023.
14.04.2023 року відбулось розкриття тендерних пропозицій наступних Учасників процедури закупівлі:
- ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ ДАУДОВА ВІТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРОВИЧА;
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНТСТВО ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ";
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЮА";
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ".
В період прекваліфікації Замовником було розглянуто тендерні пропозиції даних Учасників процедури закупівлі на відповідність вимогам тендерної документації у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
02.05.2023 року Замовником було здійснено розгляд тендерних пропозицій Учасників на відповідність вимогам тендерної документації та прийнято рішення, щодо відхилення / допущення до аукціону тендерних пропозицій вказаних учасників процедури закупівлі відкритих торгів для закупівлі енергосервісу за предметом закупівлі « Код ДК 021:2015:99999999-9: Не відображене в інших розділах (Енергосервіс будівлі Комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад № 74 Вінницької міської ради»), затверджене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 18 від 02.05.2023 року.
Також відповідний протокол розгляду тендерних пропозицій сформовано і оприлюднено в електронній системі закупівель 02.05.2023 року.
За результатами розгляду вашої тендерної пропозиції , Замовником виявлено підстави для її відхилення відповідно до статті 31 Закону:
Відповідно до наданої у складі документів тендерної пропозиції довідки № 17/03-4.23 від 17.03.2023р. ви підтверджуєте відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору тощо) роботи по предмету закупівлі із державними та комунальними Замовниками.
Водночас у листі Управління східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області № 040804-15/170-2023 від 17.01.2023 р. повідомляється про факти неналежного та неякісного не вами виконання своїх зобов’язань за рядом аналогічних договорів.
Крім того, Володимирська міська рада в листі № 105/1-18/2-23 від 11.01.2023 р. також повідомляє про недотримання вами істотних умов енергосервісних договорів.
Таким чином, Вами, як учасником тендерної закупівлі зазнач у тендерній пропозиції недостовірну інформацію щодо відсутності негативного досвіду роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Виходячи з вищевикладеного, ваша тендерна пропозиція була відхилена відповідно до абзацу 4 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Крім того, Вами у свої вимозі зазначено, що усі енергосервісні договора, вказані у листі Володимирської міської ради Волинської області від 11.01.2023 №1-18/2-23, були, нібито, розірвані відповідно до ч. 11 ст. 5 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації», що не відповідає дійсності. Оскільки, згідно п. 1 Додаткової угоди №5 від 28 грудня 2022 року до Енергосервісного Договору №249 від 15 вересня 2020 року, скан-копія якого надана Вами до вимоги (файл «угода 5 тмо.pdf»), Сторони даного договору досягнули згоди відповідно до абз. 3 п. 3 ст. 5 ЗУ «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» та п.5.ч. 5 ст. 43 ЗУ «Про публічні закупівлі» зменшити суму договору на 729 174,64 (сімсот двадцять дев’ять тисяч сто сімдесят чотири гривні 64 коп.) гривні та виклали пункт 2.1. Договору у новій редакції.
Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідно до абз. 3 п. 3 ст. 5 ЗУ «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» (у редакції, яка була чинною на момент заключення даного договору), Ціна енергосервісного договору може бути змінена у випадках, передбачених пунктами 5, 6, 7 частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі".
Як на момент заключення даного Договору, так і на дату внесення до нього змін вищезазначеною додатковою угодою, стаття 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентувала виключно умови застосування процедури торгів з обмеженою участю.
Крім того, варто зазначити, що стаття 43 ЗУ «Про публічні закупівлі», на яку сторони Договору посилаються у додатковій угоді, визначає умови визнання договору про закупівлю нікчемним.
Додатково повідомляємо, що скан-копії Додаткової угоди до енергосервісного договору № 1 від 20.08.2020 (файл «угода цпо.pdf») та Додаткової угоди до енергосервісного договору № 109 від 21.08.2020. (файл «угода днз 2.pdf»), надані вами у складв вимоги та на які ви посилаєтися , та на які він посилається, не містять дати їх укладання, а отже, не відображають моменту досягнення сторонами згоди щодо умов такого правочину та моменту набуття його чинності. Момент набуття чинності таких правочинів (дати, коли умови додаткової угоди вступають в дію) також окремо не обумовлено у тексті вищевказаних угод.
Крім того, варто зауважити, що скан-копії Додаткової угоди № 9 до енергосервісного договору №73 від 20.08.2020 від 22.12.2022 (файл «угода днз 7.pdf»), Додаткової угоди до енергосервісного договору № 109 від 21.08.2020 (файл «угода днз 2.pdf»)) та Додаткової угоди № 5 до енергосервісного договору № 249 від 15.09.2020 від 28.12.2022 (файл «угода 5 тмо.pdf») подані Вами не в повному обсязі, оскільки не містять додатків, посилання на які містяться в тексті зазначених угод.
Звертаємо Вашу увагу на той факт, що також не містять дати складання надані Скаржником у складі Скарги копії наступних первинних документів:
Акт про виконання зобов’язань від грудня 2022 року (файл «акт днз 2.pdf»).
Акт про виконання зобов’язань від грудня 2022 року (файл «акт цпо.pdf»).
Відповідно до абзацу третього частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» до обов’язкових реквізитів первинних документів належить дата їх складання.
Згідно з абзацом одинадцятим частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
А, отже, відсутність дати складання первинного документу не відноситься до неістотних недоліків, та є підставою для невизнання господарської операції, зазначеної у такому документі.
Тому, документ, в якому відсутні дані у полях обов’язкових реквізитів, не має юридичної сили.
Таким чином, вищевказані первинні документи, оформлені з порушенням вимог чинного законодавства України, не доводять виконання Вами договірних зобов’язань.
Замовником, під час здійснення Закупівлі, повністю дотримано усіх принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
.
Таким чином, рішення Замовника про відхилення Вашої тендерної пропозиції є цілком правомірним та жодним чином не порушує законодавство у сфері публічних закупівель. Враховуюче вищезазначене у замовника відсутні законні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено