-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бинт марлевий нестерильний медичний 5м х 10см (НК 024:2019 код 48126 - Рулон марлевий, нестерильний); Вата медична гігієнічна нестерильна, 100г (НК 024:2019 код 58232 - Рулон ватний, нестерильний); Бинт марлевий стерильний медичний 3м х 10см (НК 024:2019 код 48127 - Бинт марлевий, стерильний); Бинт гіпсовий 10см х 2,7м (НК 024:2019 код 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки); Бинт гіпсовий 15см х 2,7м (НК 024:2019 код 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки); Бинт гіпсовий 20см х 2,7м (НК 024:2019 код 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки); Підкладка ортопедична стрічкова бавовняно-віскозна, розмір 10см х 4,6м (НК 024:2019 код 59049 - Підкладка медична текстильна загального призначення, нестерильна); Підкладка ортопедична стрічкова бавовняно-віскозна, розмір 15см х 4,6м (НК 024:2019 код 59049 - Підкладка медична текстильна загального призначення, нестерильна); Рукавички оглядові нітрилові нестерильні р.S (НК 024:2019 код 56286 - Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, необпудровані, нестерильні); Рукавички оглядові нітрилові нестерильні р.M (НК 024:2019 код 56286 - Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, необпудровані, нестерильні); Рукавички оглядові нітрилові нестерильні р.L (НК 024:2019 код 56286 - Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, необпудровані, нестерильні); Шприц одноразовий 5 мл луєр двохкомпонентний з голкою 0,7*38 мм (НК 024:2019 код 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування) згідно ДК 021:2015 код 33140000-3 Медичні матеріали
Торги не відбулися
260 325.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 603.25 UAH
мін. крок: 1% або 2 603.25 UAH
Період оскарження:
14.03.2023 11:54 - 19.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо закупівлі
Номер:
2a4a176982e449bc9eb5ea447a96350a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-14-004776-a.b1
Назва:
Вимога щодо закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник.
Нагадуємо Вам, що з метою дотримання законодавчо встановленого порядку та принципів здійснення публічних закупівель, Замовником має бути здійснена закупівля товарів із встановленням до них таких вимог, яким у сукупності відповідатиме продукція щонайменше двох виробників. А якщо вже є необхідність закупити саме такі, "ексклюзивні" товари, які представлені в Україні лише одним виробником, то їх закупівля має здійснюватися або з виокремленням таких "ексклюзивів" в окремий лот, або взагалі - в окрему закупівлю. Відтак, є підстави вважати, що тендерна документація Замовником сформована таким чином, що унеможливить участь у закупівлі якнайбільшої кількості учасників та сформована для обмеженого кола.
Так, Додаток 2 до тендерної документації, містить розділ 1. перелік медичних матеріалів згідно якого наявні "ексклюзивні" товари які представлені лише одним виробником на території України, а саме: позиція 3. - Бинт марлевий стерильний медичний 3м х 10см; позиція 7. - Підкладка ортопедична стрічкова бавовняно-віскозна, розмір 10см х 4,6м; позиція 8. - Підкладка ортопедична стрічкова бавовняно-віскозна, розмір 15см х 4,6м вищезгаданої таблиці Додатку 2.
Більш того, у ТД вами прописані вимоги щодо надання листа а саме: "На підтвердження Учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника" що взагалы унеможливлює конкуренцію серед учасників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника та надання від нього гарантійного листа, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
7
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме винести в окремий Лот або в іншу закупівлю вищезазначені позиції 7 та 8 Додатку 3.
Тієї ж думки і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх рішеннях щодо аналогічних скарг.
Вимагаємо внести зміни до ТД, в іншому випадку ми вимущені будемо звернутись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
15.03.2023 11:31
Вирішення:
Шановний учаснику!
У Вашій вимозі щодо закупівлі Ви зазначаєте: «Нагадуємо Вам, що з метою дотримання законодавчо встановленого порядку та принципів здійснення публічних закупівель, Замовником має бути здійснена закупівля товарів із встановленням до них таких вимог, яким у сукупності відповідатиме продукція щонайменше двох виробників». Повідомляємо Вам, що ані Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ані Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, не передбачено «вимоги до товару, яким у сукупності відповідатиме продукція щонайменше двох виробників». Також зауважимо, що тендерна документація була розроблена Замовником відповідно до потреб та специфіки роботи закладу та з урахуванням ст.5 Закону, а саме:
- Замовником забезпечено вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом;
- Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників;
- Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ч. 15 Особливостей предмет закупівлі визначається Замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Відповідно до цього Порядку поділ предмета закупівлі на окремі лоти або виокремлення не передбачено.
Відповідно до п. 33 частини 1 ст. 1 Закону, Замовником встановлюється сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів).
Наголошуємо, що відповідно до п. 2 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, про що зазначено у тендерній документації. Відповідно до цього та з метою уникнення закупівлі фальсифікатів, учасникам необхідно підтвердити свої офіційні стосунки із заводами-виробниками пропонованого товару, надавши лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією.
Виходячи з вищенаведеного, повідомляємо Вам що вимоги тендерної документації стосуються всіх учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Замовник, оголошуючи закупівлю керувався принципами здійснення публічних закупівель, зазначених у статті 5 Закону. Факт дискримінаційного характеру в оголошеній процедури відкритих торгів в частині встановлення вимог тендерної документації відсутній. Наголошуємо, що Замовник визначає ряд критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель та з врахуванням особливостей предмету закупівлі. Виконанням умов тендерної документації є подання учасниками всіх документів, які вимагав Замовник.
Підсумовуючи розгляд Вашої вимоги, на думку Замовника у документації відсутній будь-який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині. Дякуємо за розуміння!
Статус вимоги:
Відхилено