• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція із застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі «Амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» с. Шляхтинці вул. Джерельна, 1 Тернопільського району Тернопільської області» (для реалізації заходів з енергозбереження). Коригування ІІ черга (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

1 900 297.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 501.49 UAH
Період оскарження: 13.03.2023 12:49 - 18.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних пунктів

Номер: 04dee201f28c4a4f932804106e4a1729
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-13-005023-a.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних пунктів
Вимога:
ВИМОГА від 17.03.2023 р. Про внесення змін у Тендерну документацію у закупівлі № UA-2023-03-13-005023-a Реконструкція із застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі «Амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» с. Шляхтинці вул. Джерельна, 1 Тернопільського району Тернопільської області» (для реалізації заходів з енергозбереження). Коригування ІІ черга (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) Тендерна документація замовника містить пункт 1 частини І Додатку 1 до Тендерної документації щодо «Наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме передбачено, що «з метою своєчасного виконання всього об’єму робіт на об’єкті учасник повинен мати в штаті не менше 20 осіб. Наявність працівників підтверджується Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2022 року або Звітом із праці за ІV квартал 2022 року.». У відповіді Замовника на запитання за тендером щодо можливості залучення фахових працівників для виконання робіт за цивільно-правовою угодою, Ви вказали, що «Вимогами чинного законодавства України не заборонено залучення підрядниками фахових працівників для виконання робіт за цивільно-правовими угодами». Разом з тим, в самій тендерній документації Ви не вказали можливість підтвердження наявності працівників шляхом долучення цивільно-правової угоди, а передбачили лише «необхідність мати в штаті не менше 20 осіб. Наявність працівників підтверджується Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2022 року або Звітом із праці за ІV квартал 2022 року.» Вважаємо залишення такої вимоги дискримінаційною, та такою, що не дає можливість брати участь в закупівлі учасникам, які мають укладені цивільно-правові угоди з працівниками. Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно з ч.4 статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Керуючись вищевикладеним, а також ст.ст.3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи Вашу відповідь на запитання про можливість залучення підрядниками фахових працівників для виконання робіт за цивільно-правовими угодами, просимо внести зміни в тендерну документацію, виклавши пункт 1 частини І Додатку 1 до Тендерної документації щодо «Наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» в такому можливому варіанті: «З метою своєчасного виконання всього об’єму робіт на об’єкті учасник повинен мати в штаті або залучених за цивільно-правовими угодами не менше 20 осіб. Наявність працівників підтверджується Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2022 року або Звітом із праці за ІV квартал 2022 року, або укладеними цивільно-правовими угодами». Також в частині ІІ Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання аналогічного договору підряду* в роз’ясненнях, помічених зірочкою * Вами вказано, що «*Під аналогічним договором згідно умов тендерної документації необхідно розуміти договір щодо виконання робіт із нового будівництва (будівництва) або капітального ремонту, або реконструкції приміщень закладів охорони здоров’я». Вважаємо, вимогу щодо надання аналогічного договору щодо приміщень саме закладів охорони здоров’я дискримінаційною, оскільки учасники, які здійснювали роботи щодо будівництва, капітального ремонту, реконструкції будь-яких інших приміщень (не обов’язково закладів охорони здоров’я) мають достатній кваліфікаційний досвід у виконанні таких робіт. При цьому вимога щодо наявності досвіду саме «ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я» є дискримінаційною, та такою, що суперечить ст.3, 5, 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Керуючись вищевикладеним, а також ст.ст.3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни в тендерну документацію та прибрати з частини ІІ Додатку 1 до Тендерної документації слова «приміщень закладів охорони здоров’я», а натомість залишити лише слово «приміщень».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідь на вимогу Уповноважено особою, розглянуто Вашу вимогу, Замовник не вважає вимоги тендерної документації такими, що призводять до обмеження конкуренції та дискримінують учасників. Стосовно вимоги, щодо наявності кваліфікованих працівників, відповідна вимога тендерної документації є доцільною та обґрунтованою, адже враховуючи стислі строки для виконання робіт та значні об’єми робіт, епідеміологічну ситуацію в країні, а також дію воєнного стану (мобілізаційні заходи), підрядники повинні підтвердити саме НАЯВНІСТЬ достатньої кількості кваліфікованих працівників. Вами коректно підмічено, що підрядник має право залучати працівників за цивільно-правовими угодами (договорами). Водночас, цивільно-правовий договір – це угода між сторонами: громадянином і організацією (підприємством, тощо) на виконання першим певної роботи (а саме: договір підряду, договір про надання послуг тощо), предметом якого є надання певного результату праці. Відповідно до ч. 1 статті 21 КЗпП України трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем - фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець - фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовим договором можуть встановлюватися умови щодо виконання робіт, які вимагають професійної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не потребують наявності у особи професійної або часткової професійної кваліфікації. Основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату. Виконавець, який працює за цивільно-правовим договором, на відміну від працівника, який виконує роботу відповідно до трудового договору, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик. Цивільно-правова угода укладається, саме щодо виконання конкретного об’єму, конкретних робіт, а враховуючи, що в учасника процедури закупівлі на момент подачі тендерної пропозиції відсутні будь які зобов’язання перед Замовником, укладення цивільно-правових угод із працівниками щодо виконання робіт згідно неукладеного договору є такими які не несуть правових наслідків. Тому, ви як підрядник дійсно маєте право залучати працівників за цивільно-правовими угодами, але саме під час виконання договору. Стосовно вимоги, щодо підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних робіт, повідомляємо, що виконання підрядних робіт у закладах охорони здоров’я які експлуатуються, потребують наявності додаткового досвіду, та не є в повній мірі аналогічними до прикладу з виконанням підрядних робіт у адміністративних приміщеннях, інших нежитлових приміщеннях, тощо. Враховуючи, що відповідну вимогу здатні виконати велика кількість кваліфікованих підрядників, вимога не є дискримінаційною. Підстави для внесення змін до тендерної документації у замовника відсутні.
Статус вимоги: Відхилено