-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги охорони приміщення
Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону
Завершена
670 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 350.00 UAH
Період оскарження:
10.03.2023 15:25 - 15.03.2023 00:00
Скарга
Скасована
Скарга
Номер:
0ea91b49979344cb95650279dc21ba30
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-10-009342-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
10.03.2023 року Замовником було оголошено закупівлю за процедурою “відкриті торги з особливостями» на закупівлю: «Послуги охорони приміщення за ДК 021-2015 (CPV 79710000-4: Охоронні послуги».
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-10-009342-a.
Очікувана вартість закупівлі: 670`000.00 грн. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 18.03.2023 00:00.
ПП "КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ" (далі – Скаржник) не погоджується з окремими положеннями Тендерної документації (далі – ТД) Замовника, що була затверджена протоколом від 10 березня 2023 року № 17 Уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель Північного офісу Держаудитслужби.
Скаржник вважає, що певні положення ТД є дискримінаційними та такими, що звужують коло потенційних учасників цієї процедури закупівлі.
Таким чином, порушуються права ПП «КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ» на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінет Міністрів України затвердив постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Постанова 1178 або Особливості).
Пунктом 1 Постанови 1178 визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.».
Згідно з п. 52 Постанови 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
Абзацем 1 пункту 56 Постанови 1178 встановлено: «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.».
В зв’язку із зазначеним ПП «КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ» вимушене звернутися з цією скаргою до Органу оскарження з метою захисту своїх прав.
1. Щодо вогнепальної зброї.
В пункті 2.6 Додатку №3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТА ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» зазначено: «У випадку виникнення надзвичайних ситуацій (обставин) повинні забезпечити можливістю здійснити посилення охорони об’єкта шляхом залучення додатково особи (осіб), яка має право володіння вогнепальною зброєю відповідно до законодавства».
Щодо положень законодавства, то згідно з п.1 ч. 1 ст.9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкт охоронної діяльності «має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України».
Перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97 (далі – Перелік спецзасобів).
Перелік спецзасобів передбачає право охоронних підприємств використовувати при здійсненні охоронної діяльності такі спецзасоби:
1. Бронежилети
2. Захисні каски
3. Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
4. Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
5. Гумові кийки
6. Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
7. Електрошокові пристрої
8. Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони (далі – Пристрої або травматична зброя).
Пункт 11 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (затверджені постановою КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960) передбачає право суб’єкта охоронної діяльності на придбання та зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів.
Однак, положення Закону України «Про охоронну діяльність», Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності та наведеного Переліку спецзасобів не надають охоронним підприємствам приватної форми власності право використовувати вогнепальну зброю.
В той час суб’єкти охоронної діяльності державної форми власності мають право на використання вогнепальної зброї. Наприклад, поліція охорони, діяльність якої регламентована у тому числі Законом України «Про Національну поліцію», який у ст. 46 регулює порядок застосування вогнепальної зброї.
Скаржник не є охоронним підприємством державної форми власності, що підтверджується Статутом, скан-копія якого додається до цієї скарги. Тому Скаржник при організації і здійсненні охоронної діяльності керується перш за все положеннями Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які не передбачають права Скаржника на використання вогнепальної зброї.
При цьому охоронники Скаржника при здійсненні охорони об’єктів забезпечені засобами активної оборони (гумові кийки, газові балончики, наручники пластикові або текстильні) та засобами індивідуального захисту (шоломи, бронежилети), пройшли відповідне навчання і здатні належним чином надавати послуги з охорони.
У Скаржника також наявні охоронники, які, окрім зазначених засобів активної оборони та індивідуального захисту, у встановленому чинним законодавством порядку озброєні травматичною зброєю (Пристроями).
Скаржник, як суб’єкт охоронної діяльності, отримав в органах Національної поліції України дозвіл на право зберігання Пристроїв та патронів до них (скан-копія Дозволу А № 004224 від 05 серпня 2022 року додається) і на підставі наведеного дозволу було отримано дозволи на право зберігання, носіння Пристроїв на кожного охоронника, якому надаються Пристрої та патрони до них на час виконання такими охоронниками своїх службових обов’язків (на підтвердження надаємо скан-копії кількох дозволів на охоронників: № А-002265/11, № А-002265/2, № А-002265/3, термін дії яких продовжено до 05.08.2025 року).
Таким чином, у Скаржника наявна можливість здійснити посилення охорони об’єкта Замовника шляхом залучення додатково осіб, які озброєні Пристроями та іншими спецзасобами активної оборони та індивідуального захисту у випадку виникнення надзвичайних ситуацій (обставин).
Але вимога щодо залучення особи (осіб), яка має право володіння вогнепальною зброєю, позбавляє Скаржника права на укладення договору про закупівлю в цій процедурі, оскільки неможливість залучення осіб із вогнепальною зброєю автоматично призведе до відхилення пропозиції Скаржника.
Тому така вимога є дискримінаційною умовою ТД. Вона автоматично відсікає можливість перемоги будь-якого суб’єкта охоронної діяльності приватної форми власності, у тому числі Скаржника, і направлена лише на укладення договору із охоронною структурою державної форми власності.
На підставі наведеного вимагаємо зобов’язати Замовника виключити вимогу пункту 2.6 Додатку №3 до Тендерної документації щодо залучення «додатково особи (осіб), яка має право володіння вогнепальною зброєю відповідно до законодавства».
2. Щодо радіостанцій для користуванням ними в м. Києві та Київській області.
В пункті 1.6 Додатку №2 до Тендерної документації вимагається:
«Документальне підтвердження наявності можливості у Учасника забезпечити ра-діозв’язок між постами охорони, групами швидкого реагування (ГШР) та групами контролю несення служби (ГКНС) радіостанціями:
- дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів безпосереднього аналогового ультракороткохвильового радіозв’язку потужністю не менше 2 (двох) Вт, видані Учаснику для користуванням ними в м. Києві та Київській області, дійсних на весь період надання послуг…».
Згідно з п. 2 ч. 1 ст.9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкт охоронної діяльності «має право для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти».
Скаржник в установленому чинним законодавством порядку отримав дозволи на експлуатацію абонентських радіоелектронних засобів аналогового ультракороткохвильового радіозв’язку потужністю до 5 Вт. Із правом їх використання в місті Київ (в дозволах рядок «Регіон експлуатації»).
Відповідно до технічних умов, наведених в Додатку № 3 до ТД об’єкт охорони знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 18.
З цього виникає запитання: для чого учасникам мати радіостанції із правом їх використання в Київській області?
Таким чином, по-перше, Скаржник як потенційний учасник цієї процедури може забезпечити стійкий радіозв’язок між постами охорони, групами швидкого реагування (ГШР) та групами контролю несення служби (ГКНС) завдяки потужним радіостанціям (5 Вт. замість 2 Вт., як вимагає Замовник, що значно покращує якість зв’язку); по-друге, дозволи видані Скаржнику з правом експлуатації радіостанцій в місті Київ, де, власне, і знаходиться об’єкт охорони.
Однак, відсутність в Скаржника права експлуатації радіостанцій в Київській області (де відсутні об’єкти охорони, що належать Замовнику) призведе до відхилення його пропозиції.
На підставі наведеного вважаємо вимогу пункту 1.6 Додатку № 2 до тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників та недискримінацію, адже переможцем цієї процедури зможе стати лише учасник, чиї дозволи на експлуатацію радіостанцій передбачають їх використання як в м. Київ, так і в Київській області.
На підставі наведеного вимагаємо зобов’язати Замовника виключити вимогу про надання дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів безпосереднього аналогового ультракороткохвильового радіозв’язку потужністю не менше 2 (двох) Вт, виданих Учаснику для користуванням ними в м. Києві та Київській області.
3. Щодо медичної довідки за формою 086.
Пунктом 2.2 Додатку № 2 до ТД вимагається: «Документи на кожного з працівників, зазначених в довідці згідно пп.2.1., що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, а саме:
- довідки, що підтверджують відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків охоронця, (Завірені печаткою (у разі її використання) учасника та підписом уповноваженої посадової особи учасника, копії медичних довідок (форма 086) про проходження обов’язкових попереднього (періодичного) оглядів співробітників учасника, які будуть залучатися до охорони об’єкту замовника і зазначені в довідці «про кадровий склад, чисельність працівників, що будуть задіяні до виконання послуг з охорони». Довідки повинні бути видані не пізніше 6 місячної давнини від дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.».
Працівники охорони Скаржника в повній мірі відповідають кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, у тому числі в них відсутні обмеження за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків охоронника.
Однак відповідно до положень чинного законодавства підтвердження цього факту не має бути зафіксованим саме в медичній довідці за формою 086.
Міністерством охорони здоров’я України передбачається використання форми 086/о, але не форми 086. Так пунктом 1.21 наказу Міністерства охорони здоров’я України від 14.02.2012 № 110 затверджено форму первинної облікової документації № 086/о “Медична довідка (лікарський консультаційний висновок)” та Інструкцію щодо її заповнення.
В пункті 3 цієї Інструкції зазначено: «Форма № 086/о є обов’язковим медичним документом для подання до приймальних комісій навчальних закладів всіх рівнів акредитації.».
Оскільки ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ» не є навчальним закладом, а персонал охорони не є абітурієнтами, то, таким чином, отримувати медичні довідки за формою 086/о не зобов’язані.
Проте охоронники Скаржника проходять періодичні медичні огляди, що врегульовано наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 N 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» (далі – Наказ № 246).
Згідно з абзацами 1, 4 пункту 2.16 Наказу № 246:
«Результати попереднього (періодичних) медичного огляду працівників і висновок Комісії про стан здоров'я заносяться до Картки працівника, який підлягає попередньому (періодичним) медичному огляду (далі – Картка працівника) за формою, зазначеною у додатку 7, і до Медичної картки амбулаторного хворого (форма 025/о), затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 N 302"Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)".
…На підставі Картки працівника Комісією видається працівнику медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у додатку 8».
Охоронники Скаржника, у тому числі й ті, яких Скаржник планує залучити до охорони об’єкту Замовника у випадку укладення договору про закупівлю, отримали медичні довідки за результатами проходження попереднього (періодичного) медичного огляду за формою, зазначеною у додатку 8 до Наказу № 246. Зазначені довідки є актуальними і чинними станом на кінцеву дату подання тендерних пропозицій. Для прикладу надаємо скановані копії таких довідок, виданих на ім’я Банги В.М. та Острового В.В.
Але пропозиція Скаржника буде відхилена, якщо не будуть надані довідки передбачені для абітурієнтів за формою 086/о, в той час як Скаржник може підтвердити відсутність обмежень за станом здоров’я в його працівників охорони довідками за формою додатку 8 до Наказу № 246, який спеціально створений для визначення процедури проведення попереднього (під час прийняття на роботу) та періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників.
З вищенаведеного вбачається, що вимога п. 2.2 Додатку № 2 до ТД щодо надання медичних довідок саме за формою 086 є дискримінаційною та такою що порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників та недискримінацію та вимагаємо зобов’язати Замовника виключити вимогу про надання копій медичних довідок (форма 086) з тендерної документації.
4. Щодо документів про проходження психіатричного огляду
Пунктом 2.2 Додатку № 2 до ТД вимагається: «Документи на кожного з працівників, зазначених в довідці згідно пп.2.1., що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, а саме:
- документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та видані не раніше ніж за 150 днів до кінцевої дати подання тендерної пропозиції…».
Не обґрунтованою та незрозумілою є вимога Замовника стосовно отримання цих довідок саме не раніше ніж за 150 днів до кінцевої дати подання тендерної пропозиції.
Працівники охорони Скаржника в повній мірі відповідають кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, у тому числі в них відсутні психічні захворювання і на підтвердження цього факту вони отримали медичні довідки про проходження особою обов’язкового попереднього та періодичного психіатричних оглядів.
Наприклад, охоронник Банга В.М. отримав зазначену довідку від психіатра 26 серпня 2022 року, що до кінцевої дати подання тендерної пропозиції становить 203 дні (з 26 серпня 2022 по 17 березня 2023 включно, оскільки кінцева дати подання тендерної пропозиції: 00:00 18.03.2023).
Проте довідка видана Банзі В.М. є дійсною до 26 серпня 2024 року (що зазначено в самій довідці підписаній лікарем і скріпленій відповідними печатками), тобто протягом дії всього строку надання послуг Замовнику (відповідно до ТД з 01.04.2023 по 31.12.2023) і навіть більше.
Таким чином, у Скаржника наявні працівники (охоронники), які відповідають кваліфікаційним вимогам, встановленим Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності. Скаржник може підтвердити цей факт актуальними медичними документами, отриманими у встановленому законодавством порядку, які зберігають свою чинність протягом всього періоду надання послуг Замовнику.
У зв’язку з наведеним вважаємо вимогу пункту 2.2 Додатку № 2 до ТД дискримінаційною та такою що порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників та недискримінацію та вимагаємо зобов’язати Замовника виключити вимогу про отримання документів, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та видані не раніше ніж за 150 днів до кінцевої дати подання тендерної пропозиції
5. Щодо довідки з податкової інспекції.
В Додатку № 2 до ТД в таблиці «Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам Замовника (надаються у складі документів що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям)» в пункті 14 встановлена наступна вимога:
«Довідка (або інший документ) з податкової інспекції про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах, не більш ніж 20 денної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій.».
Оголошення про проведення цієї закупівлі було оприлюднене в електронній системі закупівель 10.03.2023. Кінцева дата подання тендерної пропозиції: 00:00 18.03.2023, тобто період між датою оголошення та кінцевою датою подання становить 8 днів.
Скаржник 13.03.2023 звернувся до ГУ ДПС у м. Києві із запитом про надання інформації щодо наявних відкритих рахунків, однак станом на дату подання цієї скарги відповіді на нього в адресу Скаржника не надійшло.
З досвіду звернення до податкової з цього приводу можливо зазначити, що зазвичай ГУ ДПС у м. Києві надає відповіді на такі запити протягом 2-3 тижнів. В якості прикладу надаємо копію листа ГУ ДПС у м. Києві від 16.02.2023 (який містить актуальні дані щодо Скаржника станом на 14.03.2023), із якого вбачається, що запит від ПП «КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ» щодо надання інформації щодо наявних відкритих рахунків був датований 30.01.2023 (вих. № 3001-2023), а відповідь від ГУ ДПС у м. Києві на нього було підготовлено лише 16.02.2023.
Виходячи з того, що відповідь на запит Скаржника від 13.03.2023 з ГУ ДПС у м. Києві не надійшов, то існує загроза, його надходження значно пізніше, можливо, навіть, після закінчення цієї процедури закупівлі.
На підставі наведеного вимагаємо зобов’язати Замовника виключити вимогу пункту 14 Додатку № 2 до ТД в таблиці «Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам Замовника (надаються у складі документів що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям)» щодо надання довідки (або іншого документу) з податкової інспекції про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах, не більш ніж 20 денної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій.
У зв’язку із порушенням Замовником процедури закупівлі при формуванні умов Тендерної документації, що призвело до порушення права ПП «КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ» на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням особливостей встановлених п.п. 52 – 64 Постанови 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Визнати факт порушення Замовником процедури закупівлі при формуванні умов Тендерної документації.
3. Зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, а саме:
3.1. Зобов’язати Замовника виключити вимогу пункту 2.6 Додатку №3 до Тендерної документації щодо залучення «додатково особи (осіб), яка має право володіння вогнепальною зброєю відповідно до законодавства».
3.2. Зобов’язати Замовника виключити вимогу пункту 1.6 Додатку №2 до Тендерної документації про надання дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів безпосереднього аналогового ультракороткохвильового радіозв’язку потужністю не менше 2 (двох) Вт, виданих Учаснику для користуванням ними саме в Київській області.
3.3. Зобов’язати Замовника виключити вимогу пункту 2.2 Додатку № 2 до Тендерної документації щодо надання медичних довідок саме за формою 086 з Тендерної документації.
3.4. Зобов’язати Замовника виключити з Тендерної документації вимогу пункту 2.2 Додатку № 2 до ТД про отримання документів, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та видані не раніше ніж за 150 днів до кінцевої дати подання тендерної пропозиції.
3.5. Зобов’язати Замовника виключити вимогу пункту 14 Додатку № 2 до ТД в таблиці «Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам Замовника (надаються у складі документів що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям)» щодо надання довідки (або іншого документу) з податкової інспекції про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах, саме не більш ніж 20 денної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій.
4. В разі неможливості усунення допущенних порушень зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі.
Додатки:
1. Статут ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КОНГРЕС. ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕКИ».
2. Дозвіл А № 004224 від 05 серпня 2022 року.
3. Дозволи № А-002265/11, № А-002265/2, № А-002265/3.
4. Дозволи на експлуатацію абонентських радіоелектронних засобів аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв’язку.
5. Медичні довідки, видані на ім’я Банга В.М. та Островий В.В.
6. Довідка про проходження особою обов’язкового попереднього та періодичного психіатричних оглядів видані на ім’я Банга В.М.
7. Запит від 13.03.2023 № 1303-2023 до ГУ ДПС у м. Києві.
8. Лист ГУ ДПС у м. Києві від 16.02.2023.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки до скарги 14.03.2023 15:55
- Скарга 14.03.2023 15:55
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
15.03.2023 00:04