• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт туалетних кімнат адміністративної будівлі ДСНС України за адресою: вул. О. Гончара, 55А, м. Київ

Завершена

6 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 62 000.00 UAH
Період оскарження: 10.03.2023 13:40 - 17.03.2023 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

ВИМОГА про усунення порушень в сфері публічних закупівель

Номер: b2d0a0b5c57946c39eb2d320eaa4ce34
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-10-006712-a.b1
Назва: ВИМОГА про усунення порушень в сфері публічних закупівель
Вимога:
Відповідно до пункту 3-7 Прикінцевих та перехідних положень розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Разом з тим, вищим органом виконавчої влади України 12 жовтня 2022 року було прийнято Постанову №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості). Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей діючої редакції передбачено право учасник на звернення до замовника з вимогою, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Отже, користуючись згаданим правом ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КРАЄВИД», що є учасником даної процедури закупівлі, вимушене повідомити про порушення наших законних прав та інтересів, а також принципів здійснення публічних закупівель. Ми переконанні в тому, що наша тендерна пропозиція має бути визначена переможцем та маємо ґрунтовні на те підстави. Однак, прийняте рішення уповноваженої особи замовника №28 від 20.04.2023 року, щодо визначення переможцем ТОВ «СБП ГРУП» (код ЄДРПОУ: 41047917) порушує наше право на отримання потенційної вигоди по результату укладання договору про закупівлю та принципи публічних закупівель також, з огляду на такі обставини. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, що виражається в категоричних розпорядженнях держави (в даному випадку Замовника) чітко позначені дії й не допускають ніяких відхилень від вичерпного переліку прав і обов'язків суб'єктів. Інакше: такі норми прямо наказують правила поведінки, а тендерна документації входить до переліку таких правил. Керуючись пунктом 40 Особливостей, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» 19 квітня 2023 року було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей допущених учасником з наступним змістом: «Так, під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» у процедурі закупівлі № UA-2023-03-10-006712-a згідно пункту 40 Особливостей виявлено наступні невідповідності: Відсутність поданій у складі тендерної пропозиції Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 17.03.2023 № 01/03 інформації та/або документів про підтвердження факту наявності власного (орендованого, тощо) транспорту для вивозу будівельного сміття. У той же час, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» надано скановану копію договору № 20/01-2023 від 20.01.2023, укладеного між ТОВ «СБП ГРУП» (замовник) та ФОП Дідусев О.К. (виконавець) щодо надання послуг з вивезення сміття силами та засобами останнього. Надання вищезазначеної інформації, яка б підтверджувала спроможність учасника на виконання всіх зобов’язань, вимагалось пунктом 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку № 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ТА ДОКУМЕНТИ, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам». Учасник, у складі своєї тендерної пропозиції для усунення виявлених невідповідностей повинен подати ОНОВЛЕНУ ДОВІДКУ ПРО НАЯВНІСТЬ ОБЛАДНАННЯ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ІЗ ВКЛЮЧЕННЯМ ДО НЕЇ ТРАНСПОРТНОГО(ИХ) ЗАСОБІВ ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ ПІДСТАВИ КОРИСТУВАННЯ НИМИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНОГО ДОГОВОРУ ПРО НАДАННЯ ПОСЛУГ З ВИВЕЗЕННЯ СМІТТЯ.». Публікація вказаного повідомлення з усунення невідповідностей зумовлена вимогами передбаченими на підтвердження одного з кваліфікаційного критерію згідно статті 16 Закону, а саме Додатком №1 до тендерної документації було передбачено, що задля підтвердження наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, останній повинен надати довідку за формою 1 додатку №1 до тендерної документації. ПРИ ЦЬОМУ НАЗВА ТА/АБО МАРКА, ТА/АБО МОДЕЛЬ, ТА/АБО ТИП, ТА/АБО РЕЄСТРАЦІЙНИЙ НОМЕР (за наявності) будівельних машин і механізмів (основних засобів), що зазначені в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, ПОВИННІ ПОВНІСТЮ ВІДПОВІДАТИ: 1) НАЗВІ ТА/АБО МАРЦІ, ТА/АБО МОДЕЛІ, ТА/АБО ТИПУ, ТА/АБО РЕЄСТРАЦІЙНОМУ НОМЕРУ (за наявності) будівельних машин і механізмів (основних засобів), ЩО ЗАЗНАЧЕНО В СВІДОЦТВАХ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ ТАКИХ ЗАСОБІВ (або видатковій накладній/інвентарній картці обліку основного засобу, або інших аналогічних документах бухгалтерського обліку); 2) назві та/або марці, та/або моделі, та/або типу, та/або реєстраційному номеру (за наявності) будівельних машин і механізмів (основних засобів), які зазначено в договорі оренди/про надання послуг/інше. Натомість, після публікації повідомлення про усунення невідповідностей та протягом 24 годин, учасник ТОВ «СБП ГРУП» 20.04.2023 року о 12 год. 27 хв. подає виключно наступні документи: - Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника № 01/04 від 19.04.2023 року (надалі – Довідка МТБ); - Довідку вих.№02/04 від 20.04.2023 року (далі - Довідка). Дослідивши вказані документи для ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КРАЄВИД» достеменно не зрозуміло яким чином Замовник отримав підтвердження щодо усунення виявленого недоліку! Адже Довідка МТБ за пунктом 19 в стовпці «Найменування» містить наступний текст: «Договір про надання послуг з вивезення будівельного сміття, автомобілі вантажні бортові, об’ємами від 1,5т/3м3-30т/20 м3». Разом з тим, Довідка містить наступний зміст: «Учасник ТОВ «СБП ГРУП» в складі тендерної документації надав: 4 Додаток_8 Гарантійний лист про вивіз буд сміття.pdf), 1 Додаток 1_Договір про вивезення сміття 2023.pdf та гарантує наступне, що будівельне сміття буде вивезено з об’єкту по мірі необхідності, автомобілями бортовими (самоскидами) об’ємами від 1,5т./3м3-30т/20м3, ПРО ЩО ЗАМОВНИКУ БУДЕ ПОВІДОМЛЕНО, НА НАДАНО ВСІ НЕОБХІДНІ ДОКУМЕНТИ (ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ НА АВТОМОБІЛЬ, ПАСПОРТ ВОДІЯ ТА ІНШІ ДОКУМЕНТИ, ЯКІ БУДУТЬ НЕОБХІДНІ)». Доречно буде зауважити, що по результату дослідження поданого ТОВ «СБП ГРУП» в складі тендерної пропозиції Договору №20/01-2023 від 20 січня 2023 року, також не відображеної жодної марки/моделі та реєстраційного номеру транспортного засобу, яким нібито повинно буде здійснюватися вивезення сміття. Тим паче, власне сам описаний договір породжує право споживати відповідні послуги від контрагента учасника, але якщо такий контрагент не має право власності або користування відповідними транспортними засобами, то такий правочин є нікчемним. Більше того, з подібної логіки, що описано в Довідці, усім учасникам можна було і взагалі не готувати документи тендерної пропозиції, а просто надати Довідку, в якій зазначити ЩО ВСІ НЕОБХІДНІ ДОКУМЕНТИ БУДУТЬ НАДАНІ ПІСЛЯ УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ! Так?! ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КРАЄВИД» переконано в тому, що учасник-переможець не дотримався умов тендерної документації і не виконав вимоги передбачені в повідомленні про усунення недоліків, а Замовник замість того, щоб однозначно відхилити таку пропозицію згідно підпункту 1 пункту 41 Особливостей, з порушенням визначає ТОВ «СБП ГРУП» переможцем. Вказані обставини безпосередньо порушують наші законні інтереси на отримання можливої вигоди, а також нівелюють основоположну засаду публічних закупівель - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Наступна обставина виявлена нами, також є не мало важливою та вказує на підставу для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» згідно підпунктом 2 пункту 41 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Так ось, відповідно до Додатку №3 до тендерної документації Замовник передбачив, що для підтвердження відповідності цим вимогам учасником у складі пропозиції мають бути надані: - договірна ціна; - пояснювальна записка; - локальний кошторис; - підсумкова відомість ресурсів; - розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат; - розрахунок вартості експлуатації машин та механізмів; - календарний графік надання послуг. Кошторисна документація має бути розроблена в ліцензійному програмному комплексі з наданням підтверджувальних документів з використання ліцензійних програм для створення кошторисної документації: ліцензія або договір про надання послуг та акт приймання виконаних послуг по договору. Зокрема, ВІДОМІСТЬ РЕСУРСІВ ДО ЗВЕДЕНОГО КОШТОРИСНОГО РОЗРАХУНКУ З обґрунтуванням та ПОСИЛАННЯМ НА ПОСТАЧАЛЬНИКА (З ЗАЗНАЧЕННЯМ СЕРТИФІКАТУ ЯКОСТІ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕСУРСІВ). Згідно отриманих документів від ТОВ «СБП ГРУП» встановлено наявність кошторисних розрахунків, зокрема Підсумкова відомість ресурсів (до зведеного кошторисного розрахунку). Однак, описаний кошторисний розрахунок не містить посилання на постачальника (з зазначенням сертифікату якості матеріальних ресурсів). При цьому, ТОВ «СБП ГРУП» надано Довідку про постачальника матеріальних ресурсів вих. №49-3/776 від 18.03.2023 року, згідно якої стверджується про те, що постачальником всіх матеріальних ресурсів є ТОВ «Будівельний двір» (код ЄДРПОУ 32773973). Однак, наявність вказаної довідки не спростовує дотримання вказаної вище вимоги про подання саме підсумкової відомості ресурсів з обґрунтуванням та посиланням на постачальника (з зазначенням сертифікату якості матеріальних ресурсів). Наголошуємо, що частина друга статті 16-14 кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що в разі НЕВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ, ЯКІ ПІДЛЯГАЛИ ВІДХИЛЕННЮ ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНУ, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що в грошовому еквіваленті становить від 25500,00 грн. до 51000,00 грн.. Тому, наполегливо рекомендуємо переглянути описані недоліки тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» у відповідності до умов тендерної документації та скасувати рішення згідно протоколу №28 від 20.04.2023 року з подальшим відхиленням такої пропозиції з підстав, що описані вище. Разом з тим, в разі ігнорування вчасного надання позитивної відповіді на дану вимогу, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КРАЄВИД» залишає за собою право передбачене абзацом третім пункту 56 Особливостей.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей, у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Проаналізувавши зазначені вище вимоги, можемо дійти висновку, що звернутися до замовника може лише той учасник, тендерна пропозиція якого була оцінена та розглянута замовником або ж відхилена. Отже, звернутися до замовника відповідно до Закону та Особливостей не може учасник, тендерну пропозицію якого замовник не розглядав. Проте в електронній системі закупівель такий функціонал доступний, і зважаючи на Вашу зацікавленість нашою закупівлею та сподіваючись на збереження професійних відносин між нами в подальшому, було вирішено надати наступну відповідь на Вашу вимогу. Щодо інформації та документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам, Замовником було встановлено три кваліфікаційних критерія: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Із загальної маси інформації та документів, наданих ТОВ «СБП ГРУП» на підтвердження своє кваліфікації, на Вашу думку ТОВ «СБП ГРУП» не довів свою спроможність вивезти будівельне сміття, посилаючись лише на той факт, що учасник у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій не зазначив жодного транспортного засобу для вивозу сміття. При цьому, було надано скановану копію договору про надання послуг з вивезення сміття силами ФОП Дідусев О.К., укладеного учасником з останнім. З метою уникнення непорозумінь формального характеру, Замовником і було надано 24 години на усунення невідповідностей, а саме відсутності в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій транспортних засобів, у той час як задекларовано наявність договору про надання послуг з вивезення сміття стороннім виконавцем. Замовник вважає, що ТОВ «СБП ГРУП» виправив зазначену невідповідність, зазначивши в оновленій довідці тип транспортних засобів: «автомобілі вантажні бортові, об’ємами від 1,5т/3м3-30т/20 м3» та замість підстав їх використання у довідці зазначено вищевказаний договір на надання послуг з вивезення будівельного сміття – саме як вимагалось тендерною документацією. При цьому, звертаємо Вашу увагу на те що в українській мові вжиття сполучників «та/або» означає що учасник у довідці міг зазначити одночасно і назву, і марку, і модель, і тип, і реєстраційний номер (за наявності) будівельних машин і механізмів (основних засобів), а міг зазначити щось одне – або назву, або марку, або модель, або тип, або реєстраційний номер (за наявності) будівельних машин і механізмів (основних засобів), що і зробив ТОВ «СБП ГРУП». Слід зазначити, що тендерною документацією не вимагалось надання технічного паспорта на автомобіль, паспорта водія, тощо, а лише за їх наявності. Такі документи можуть бути необхідні в подальшому при виконанні договору для запуска транспорту та виконавців на об’єкт замовника, що охороняється. Крім цього, свою спроможність вивезти сміття ТОВ «СБП ГРУП» підтверджено наданням аналогічних договорів на виконання ремонтних робіт з усіма додатками до них та копії документу(ів), що підтверджують їх виконання в повному обсязі. Доречно буде зауважити, що нам незрозуміло на підставі яких досліджень поданого ТОВ «СБП ГРУП» в складі тендерної пропозиції Договору №20/01-2023 від 20 січня 2023 року, укладеного з ФОП Дідусев О.К., Вами зроблено висновок про можливу неспроможність останнього виконати свої зобов’язання за договором. З цього приводу інформуємо Вас, що Замовником під час оцінки тендерних пропозицій береться інформація щодо учасника закупівлі чи його партнерів не лише з документів наданих у складі тендерної пропозиції, а й публічна інформація, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Тож на підставі відкритої інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також аналітичних матеріалів системи аналітики відкритих даних Clarity Project та публічного модуля аналітики BI Prozorro нами було встановлено, що ФОП Дідусев О.К. більше 20 років здійснює діяльність у сфері збирання безпечних відходів, не перебуває у «чорних списках АМКУ», за останні 5 років приймав участь у 156 закупівлях, з яких у 155 був переможцем та уклав 155 договорів на загальну суму 5,9 млн. грн. Щодо Вашого твердження стосовно того що кошторисний розрахунок ТОВ «СБП ГРУП» не містить посилання на постачальника (з зазначенням сертифікату якості матеріальних ресурсів), то воно не відповідає дійсності. Це можна довести уважно дочитавши до кінця наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» файл «3 Додаток 1u_61_ДЦ_ИВР (1).pdf», який містить Пiдсумкову вiдомiсть ресурсів (До зведеного кошторисного розрахунку), на останній 17 сторінці перед підписами кошторисника та керівника зазначено: «Постачальник ТОВ «БУДІВЕЛЬНИЙ ДВІР» ТОВ «Будівельний двір» https://buddvir.ua/. (Код ЄДРПОУ 32773973). Матеріали не підлягать обов язковій сертифікації» Крім цього, ТОВ «СБП ГРУП» у складі тендерної пропозиції були надані окремі довідки про постачальника, щодо сертифікації будівельних матеріалів тощо. З огляду на викладене у замовника немає законних підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СБП ГРУП» При цьому, ми розуміємо та поважаємо Ваше право оскаржити наше рішення в АМКУ або суді.
Статус вимоги: Відхилено
Опис причини скасування: Надано грунтовні пояснення, котрі спростовують нашу позицію, в частині неправомірності прийнятого рішення по визначенню учасника-переможця. Дякуємо за вчасне надання пояснень.
Дата скасування: 25.04.2023 16:48