-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Засоби для догляду за малюками
Підгузки для дорослих
Завершена
108 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
Період оскарження:
10.03.2023 11:26 - 15.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінайційні вимоги
Номер:
59bbd57403b04f8db6f8dcae691b8bd9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-10-003990-a.c1
Назва:
Дискримінайційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, детально вивчивши тендерну документацію на закупівлю код ДК 021:2015 - 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками (33751000-9 Підгузки Дорослі) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-10-003990-a), а саме: в Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі», було виявлено, що Вами встановлені дискримінаційні вимоги в технічних характеристиках та технічному описі до товару.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також, відповідно до частини 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В Додатку 3 до тендерної документації Вами зазначені характеристики під конкретного постачальника та під конкретні підгузники виробника EVA, а саме:
Позиція 1: Підгузки для дорослих розмір L прописана - «Підгузки для дорослих, EVA optima hospital super plus, L ( в уп. 30 шт.)», що має здатність поглинання 2600 мл та обхват стегон 90-150 см. Навіть прописані вами можливі похибки «Об’єм стегон – живота 90 х 150 см +/- 5 см.» не дають можливості іншим виробникам прийняти участь у цій процедурі.
Позиція 2: Підгузки для дорослих розмір L прописана під «Підгузки труси для дорослих, EVA optima normal, M (в уп. 30 шт.)» що має здатність поглинання 1800 мл та об’єм стегон 70-120. Прописана Вами похибка «Об’єм стегон – живота 70 х 120 см +/- 5 см.» також не дає можливості іншим виробникам прийняти участь у цій процедурі.
Також хочемо зазначити, що у медико-технічних характеристиках позиції 1 зазначена вимога щодо ретенціїї: Ретенція не менше 1000 мл, зворотна сорбція не більше 0,5 мл на 1см2, що також є дискримінаційною.
Вимога щодо ретенції– є індивідуально визначеною для окремого виробника та загальноприйнятою характеристикою підгузків. Варто зазначити, що дані характеристики підгузків є дискримінаційними, що обмежують конкуренцію та не є вирішальними при встановленні їх якості та призначенні підгузків. Так як одноразові підгузки працюють таким чином - рідина проходить через покривний шар і поглинається абсорбуючим матеріалом. При цьому рідина перетворюється на гель, що дозволяє їй утримуватися всередині підгузка, залишаючи поверхню сухою. Головне призначення підгузка – сухість та поглинальна здатність, а не визначений об’єм талії чи ретенція. Вимога ретенція не має визначального відношення до основних характеристик підгузка. Враховуючи вище викладене, дана умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Також тендерною документацією Додаток 3 вимагається висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, що не є обов’язковим документом для обігу медичних виробів.
Про це свідчить лист-відповідь Міністерства охорони здоров’я України №24-04/38622/2-19 від 20.08.2019 р. на лист від Американської торгівельної палати в Україні (№19-383 від 12.07.2019р.) «Щодо вичерпного переліку документів для розповсюдження, споживання чи використання на ринку України медичних виробів», згідно якого встановлено: «Пунктом 5 статті 28 Закону про технічні регламенти встановлено, що у випадках та відповідно до вимог, визначених у певних технічних регламентах, продукція при наданні на ринку або введенні в експлуатацію (експлуатації) повинна супроводжуватися декларацією про відповідність, її копію чи спрощеною декларацією про відповідність.». (Лист додається).
Також хочемо нагадати, що відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Встановлені вимоги в тендерній документації створюють штучний бар’єр і порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, створюючи дискримінаційні умови, а також встановлюють умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів.
Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну. Таким чином порушується основні принципи державних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Технічні вимоги, викладені Вами в Додатку №3, розроблені під конкретного виробника та обмежене коло учасників, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та протирічить принципам максимальної економії бюджетних коштів.
Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів створюючи дискримінаційні умови, а також встановлюють умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів.
Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6. запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вищевикладене
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до Додатку 3 тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі.
В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби та Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог.docx 13.03.2023 11:54
- Відповідь підгузки.pdf 14.03.2023 16:04
Дата подачі:
13.03.2023 11:54
Вирішення:
Шановний Учаснику, вдячні за зацікавленість у нашій закупівлі!
На Вашу вимогу UA-2023-03-10-003990-a.c1 від 13.03.2023 повідомляємо наступне.
Згідно статті 23 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» особа з інвалідністю (законний представник недієздатної особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю) зобов’язана брати участь у виборі та погоджувати призначення конкретних технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення, реабілітаційних послуг і санаторно-курортного лікування тощо в межах її індивідуальної програми реабілітації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Тому технічні вимоги до товару враховують побажання та вибір підопічних – осіб з інвалідністю.
Повідомляємо, що наша тендерна документація, зокрема Додаток 3 до тендерної документації, який містить медико-технічні вимоги розроблена із врахуванням Особливостей та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також ми під час здійснення закупівель дотримуємося принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6. запобігання корупційним діям і зловживанням.
Щодо еквівалентності:
Звертаємо увагу учасника, що згідно ч. 4 статті 23 Закону Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Разом з тим, тендерна документація і також Медико-технічні вимоги не містять посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Також хочемо зауважити, що у пункті 6 Розділу ІІІ Тендерної документації зазначено наступне: «У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Зважаючи на викладене повідомляємо, що нами дотримано вимог ч. 3 і 4 статті 23 Закону і відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Разом з тим, нами буде розглянута Ваша вимога і у разі позитивної відповіді будуть внесені зміни у тендерну документацію.
Щодо характеристик:
Додаток 3 до тендерної документації містить наступні медико-технічні характеристики
1 Підгузки для дорослих розмір L Повинні бути дихаючі, мати анатомічну форму та використовуватися незалежно від віку та статі, для людей з нетриманням сечі та калу. Об’єм стегон – живота 90 х 150 см +/- 5 см.
Поглинальна здатність не менше 2600 мл. Ретенція не менше 1000 мл, зворотна сорбція не більше 0,5 мл на 1см2.
Абсорбуюча серцевина повинна складатись з трьох шарів, виготовлена з 100% целюлози без хлору.
САП повинен нейтралізувати запах.
Зовнішній шар повинен бути герметичним, м’яким та дихаючим.
Бокові частини повинні бути з матеріалу, що пропускає повітря.
Повинні мати м’які та еластичні манжети для ніг з потрійною резинкою та захисні бар'єри з подвійною резинкою для надійного захисту від протікань
Наявність 4 багаторазових застібок.
Наявність індикатора наповнення.
Всі матеріали повинні бути не алергенні, не токсичні, не містити латекс, не повинні викликати подразнень та висипань на шкірі.
Пакування не більше 60 шт в упаковці
2 Підгузки-труси для дорослих розмір L Повинні бути дихаючі, мати анатомічну форму та використовуватися незалежно від віку та статі, для людей з нетриманням сечі та калу. Об’єм стегон – живота 70 х 120 см +/- 5 см.
Поглинальна здатність не менше 1800 мл, зворотна сорбція не більше 0,5 мл.
Абсорбуюча серцевина повинна складатись з двох шарів, виготовлена з 100% целюлози без хлору.
САП повинен нейтралізувати запах.
Зовнішній шар повинен бути герметичним, м’яким та дихаючим.
Бокові частини повинні пропускати повітря.
Повинні мати м’які та еластичні манжети для ніг з потрійною резинкою та захисні бар'єри з подвійною резинкою для надійного захисту від протікань.
Повинні мати еластичні гумки на талії та стегнах задля щільного прилягання.
Наявність індикатора наповнення.
Наявність клейкої стрічки, що фіксує використаний підгузок.
Всі матеріали повинні бути не алергенні, не токсичні, не містити латекс, не повинні викликати подразнень та висипань на шкірі. Пакування не більше 60 шт в упаковці
3 Урологічні прокладки Повинні бути дихаючі, мати анатомічну форму та використовуватися незалежно від віку, для людей з нетриманням сечі та калу.
Поглинальна здатність не менше 900 мл.
Розмір 380х180 +/- 20 мм.
Абсорбуюча серцевина повинна складатися з подвійного поглинаючого шару з целюлози та абсорбента (САП).
Повинні мати систему нейтралізації запаху.
Внутрішній шар, повинен складатися з м’яких гідрофобних і гідрофільних нетканих матеріалів. Повинен мати тиснення.
Зовнішня поверхня повинна мати клейку стрічку, що забезпечує фіксацію до білизни.
Мають захист для запобігання протікань.
При виробництві повинен використовуватися термоплавкий та нетоксичний клей.
Всі матеріали повинні бути не алергенні, не токсичні, не містити латекс, хлор, не повинні викликати подразнень та висипань на шкірі.
Пакування не більше 60 шт в упаковці
Разом з тим, для того щоб врахувати інтереси осіб з інвалідністю та дотриматися норм Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» були зазначені показники щодо поглинання, об’єму стегон-живота, а також показники ретенції та зворотної сорбції. Але для того, щоб не обмежувати потенційних учасників біля кожної із характеристик було зазначено «не менше».
Додатково повідомляємо, що у своїй вимозі ви не вказали, яким чином зазначення характеристик із зазначенням «не менше» обмежують потенційних учасників.
Повідомляємо, що Вашу вимогу у цій частині буде більш детально розглянуто, а також у разі порушення прав та інтересів потенційних учасників будуть внесені відповідні зміни у тендерну документацію.
Щодо висновку санітарно-епідеміологічної експертизи:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Отримувати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи вимагає закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Законодавство України про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення (санітарне законодавство) базується на Конституції України і складається з Основ законодавства України про охорону здоров'я, цього Закону, законів України "Про захист населення від інфекційних хвороб", "Про протидію захворюванню на туберкульоз", "Про запобігання захворюванню на синдром набутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення", інших нормативно-правових актів та санітарних норм".
Зважаючи на це, у вимозі відсутні аргументи щодо неможливості отримати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується потенційним учасником.
З огляду на викладене, повідомляємо, що буде ще раз переглянута тендерна документація на відповідність вимогам чинного законодавства і у разі необхідності буде внесено зміни для того щоб уникнути дискримінацію потенційних учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.03.2023 00:00