• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

723 450.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 618.00 UAH
Період оскарження: 09.03.2023 16:04 - 31.03.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 3c90888a033c47c4b5c384c70283db7b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-09-009493-a.b4
Назва: Скарга
Скарга:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.03.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2023 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.03.2023 12:55
Дата виконання рішення Замовником: 29.03.2023 13:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-09-009493-a та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 249d764e9acf4ff198b14c562a4b91d2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-09-009493-a.c3
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Від 09.03.2023 Відділ культури Козятинської міської ради (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі (Відкриті торги з особливостями) на предмет закупівлі: 09310000-5 Електрична енергія. Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-09-009493-a ( (надалі за текстом – Закупівля). Як потенційний учасник Закупівлі, ми ознайомились із текстом ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю 09310000-5 Електрична енергія, що її затверджено рішенням уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі від 09.03.2023 року (надалі за текстом – ТД) та звертаємось до Замовника із наступним: У ТД Замовником вимагається: «Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент), відповідність вимогам стандартів системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, відповідність вимогам стандартів системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.» Ми, як потенційний учасник процедури закупівлі вважаємо, що така вимога у ТД Замовника вважається незаконною, оскільки сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а отримання такого сертифіката може становити не маленьких грошових коштів. Тобто, для того, щоб взяти участь у процедурі закупівлі, та при відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, потенційному учаснику потрібно понести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути і необов’язковим у його сфері діяльності. Крім того, оформлення таких сертифікатів займає певний проміжок часу, а тому потенційний учасник, який бажає прийняти участь у закупівлі, але такого сертифікату немає, фізично і не встигне його отримати. Замовник не має права обмежувати коло учасників встановлюючи такі вимоги у тендерній документації, адже це грубо порушує права та законні інтереси безпосередньо нас, як можливих учасників даної закупівлі. Просимо видалити вимогу: ««Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент), відповідність вимогам стандартів системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, відповідність вимогам стандартів системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.» із тендерної документації та врахувати наші права та законні інтереси для участі у Вашій закупівлі. У інакшому випадку будемо вимушені звернутись із скаргою до АМКУ.
Вирішення: Шановний Учасник, на Вашу вимогу повідомляємо, що постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостейздійснення публічних закупівельт оварів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі - Особливості) та Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади, а також порядок та умови здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників є першим принципом. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісноїт ендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприя євисокому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси, як замовників, так і постачальників. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричноїенергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежновід того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Учасники роздрібного ринку, якіо бслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, споживачмає право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Ситуація ускладняється обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням воєнного стану. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних, розрахункових та ін. документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої установи такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових та ін. документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальник аелектрично їенергії від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності установи, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Наразі це знову ж таки є проблемою, з огляду на ускладнену ситуацію, пов’язану з введенням воєнного стану. Чинне законодавство не надаєе лектропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових та ін. документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Наразі на території України існує велика кількість центрів обслуговування споживачів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечуют ьпроведенняособистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових та ін. документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників взяти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічнізакупівлі». Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Однак Законом визначення не наведено. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом (далі – ВС) у Постанові від 29.01.2021 р. по справі № 640/1042/19 (№К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб середі нших. У цій справі ВС зазначив, що дискримінації не було, адже вимоги конкурсної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну группу суб’єктівг осподарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов’язкові до виконання всіма потенційними учасниками. Отже, вимоги тендерноїд окументації є ґрунтовними, неупередженими та недискримінаційними по відношенню до всіх У часників процедури закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Незаконні вимоги

Номер: 9e96e08f290c47a8a62f8753ff804991
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-09-009493-a.c2
Назва: Незаконні вимоги
Вимога:
Від 09.03.2023 Відділ культури Козятинської міської ради (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі (Відкриті торги з особливостями) на предмет закупівлі: 09310000-5 Електрична енергія. Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-09-009493-a ( (надалі за текстом – Закупівля). Як потенційний учасник Закупівлі, ми ознайомились із текстом ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю 09310000-5 Електрична енергія, що її затверджено рішенням уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі від 09.03.2023 року (надалі за текстом – ТД) та звертаємось до Замовника із наступним: У ТД Замовником вимагається: «Довідку про створення Учасником на території Вінницької області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.» Наявність такої вимоги – це дискримінація для потенційних учасників, які мають центри обслуговування споживачів на території інших областей, але не на території Вінницької області. Вважаємо, що такій дискримінаційній вимозі можуть відповідати лише один або декілька учасників – саме ті, що мають розташований Центр обслуговування споживачів на території Вінницької області. Ми, як можливий учасник процедури закупівлі вважаємо, що прослідковується необґрунтована перевага одними можливими (потенційними) учасниками над іншими. Зважаючи на все наведене вище, порушується Закон України «Про публічні закупівлі», а саме – важливі принципи здійснення закупівель, зокрема «недискримінація учасників та рівне ставлення до них». Необґрунтованою вважається дана вимога тому, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення таких Центрів обслуговування споживачів по всій території України, а отже, кожен учасник самостійно вирішує де саме такі центри створювати. Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог тендерної документації Замовника і згідно норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та задля уникнення звернень до органу оскарження, державної аудиторської служби та інших контролюючих органів - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Вимогу до розгляду; 2. Привести тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, шляхом зміни вимоги наступним чином: «Довідку про створення Учасником на території України Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.».
Вирішення: Шановний Учасник, на Вашу вимогу повідомляємо, що постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостейздійснення публічних закупівельт оварів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі - Особливості) та Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади, а також порядок та умови здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників є першим принципом. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісноїт ендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприя євисокому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси, як замовників, так і постачальників. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричноїенергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежновід того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Учасники роздрібного ринку, якіо бслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, споживачмає право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Ситуація ускладняється обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням воєнного стану. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних, розрахункових та ін. документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої установи такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових та ін. документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальник аелектрично їенергії від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності установи, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Наразі це знову ж таки є проблемою, з огляду на ускладнену ситуацію, пов’язану з введенням воєнного стану. Чинне законодавство не надаєе лектропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових та ін. документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Наразі на території України існує велика кількість центрів обслуговування споживачів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечуют ьпроведенняособистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових та ін. документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників взяти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічнізакупівлі». Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Однак Законом визначення не наведено. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом (далі – ВС) у Постанові від 29.01.2021 р. по справі № 640/1042/19 (№К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб середі нших. У цій справі ВС зазначив, що дискримінації не було, адже вимоги конкурсної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну группу суб’єктівг осподарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов’язкові до виконання всіма потенційними учасниками. Отже, вимоги тендерноїд окументації є ґрунтовними, неупередженими та недискримінаційними по відношенню до всіх У часників процедури закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаціні вимоги

Номер: b1094903ec234961b7603c5c4efc3fe6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-09-009493-a.c1
Назва: Дискримінаціні вимоги
Вимога:
Від 09.03.2023 Відділ культури Козятинської міської ради (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі (Відкриті торги з особливостями) на предмет закупівлі: 09310000-5 Електрична енергія. Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-09-009493-a ( (надалі за текстом – Закупівля). Як потенційний учасник Закупівлі, ми ознайомились із текстом ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ на закупівлю 09310000-5 Електрична енергія, що її затверджено рішенням уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі від 09.03.2023 року (надалі за текстом – ТД) та звертаємось до Замовника із наступним: У ТД Замовником вимагається: «Довідку про створення Учасником на території Вінницької області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.» Наявність такої вимоги – це дискримінація для потенційних учасників, які мають центри обслуговування споживачів на території інших областей, але не на території Вінницької області. Вважаємо, що такій дискримінаційній вимозі можуть відповідати лише один або декілька учасників – саме ті, що мають розташований Центр обслуговування споживачів на території Вінницької області. Ми, як можливий учасник процедури закупівлі вважаємо, що прослідковується необґрунтована перевага одними можливими (потенційними) учасниками над іншими. Зважаючи на все наведене вище, порушується Закон України «Про публічні закупівлі», а саме – важливі принципи здійснення закупівель, зокрема «недискримінація учасників та рівне ставлення до них». Необґрунтованою вважається дана вимога тому, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення таких Центрів обслуговування споживачів по всій території України, а отже, кожен учасник самостійно вирішує де саме такі центри створювати. Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог тендерної документації Замовника і згідно норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та задля уникнення звернень до органу оскарження, державної аудиторської служби та інших контролюючих органів - ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Вимогу до розгляду; 2. Привести тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, шляхом зміни вимоги наступним чином: «Довідку про створення Учасником на території України Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.». Директор ТОВ «ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС» Агеєва І.М.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! На ваше питання повідомляємо наступне. Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів Українивід 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічніз акупівлі», на періоддії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення абос касування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Отже, з метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Українськийнауково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 р. № 502); - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 15.09.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 р. №104); - ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи ахисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2017 року відповідно до наказу Державного підприємства «Українськийнауково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2015 р. №193); - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанов щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 р. №507). Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей. Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено