• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне, марки ДГ 13-100 (ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо)

Завершена

462 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 310.00 UAH
Період оскарження: 09.03.2023 14:59 - 14.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА ЗАМОВНИКУ ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» ТА ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ЗАКУПІВЛІ ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016»

Номер: 2ba7a9d6e9b142a791c04ce5891a7cf3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-09-007795-a.a2
Назва: ВИМОГА ЗАМОВНИКУ ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» ТА ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ЗАКУПІВЛІ ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016»
Вимога:
НЕЗАКОННЕ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» ТА ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ЗАКУПІВЛІ ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016» Додатково, до нашої Вимоги, додаємо документи стосовно реєстрації/перереєстрації юр. та фіз. осіб, для ознайомлення з ними Замовника. Та повідомляємо, що Відповідно частини 6 статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), «Договір про закупівлю» вважається господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до загального правила статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням конкретних правил, встановлених Законом. Згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі − учасник) − фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа — резидент або нерезидент, зокрема об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. При цьому відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Водночас статтею 5 Закону встановлено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Отже, учасниками процедури закупівлі можуть бути суб’єкти визначені у пункті 37 частини першої статті 1 Закону незалежно від форм власності та організаційно-правових форм. При цьому Закон не встановлює вимог щодо того, хто може бути представником для участі в закупівлях. Керівник юридичної особи є посадовою особою юридичної особи, і не діє самостійно як сторона договору.
Вирішення: Учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у складі пропозиції надано документи: Вих. №13 від 16.03.2023 ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ що товар не має походження з РФ та тимчасово окупованих територій України (файл 4.15. Гарант, лист що товар не має походження з рф та тимчасово окупованих територій України.pdf), в якому ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» підтверджує, що дотримується зазначених норм діючого законодавства та гарантує, що товар не має походження з Російської Федерації та тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях. Але, згідно інформації наданої в тендерній пропозиції Учасника: Вих. №7 від 16.03.2023 Довідка з інформацією щодо кількісних та якісних показників запропонованого вугілля ( Файл 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля.рйЛ , зазначено, що виробництво вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) : Україна (ЦОФ Лиманський, шахта «Краснолиманська», Донецький вугільний басейн); також зазначена Інформація про виробника: Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецька вул. Егорова, 22, оф.107, телефон: (094) 441-80-87, e-mail: omega.grunskayao@gmail.com. Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації. Наразі перевірка компаній або ФОН, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях, доступна лише за АРІ Опендатабот. При перевірці інформації виробництва вугілля за АРІ Опендатабот (ЦОФ Лиманський, шахта «Краснолиманська», Донецький вугільний басейн) ДП «ВК «КРАСНОЛИМАНСЬКА», код 31599557, адреса Донецька область, Покровський район, місто Родинське, вулиця Перемоги, 6.9 - компанія зареєстрована на території, де ведуться бойові дії, оголошено евакуацію та яка знята з обліку. При перевірці інформації виробника за АРІ Опендатабот Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107 - компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована. В той же час доводимо до відома, що тендерною документацією була встановлена вимога щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик закуповуваного товару, а саме відповідно пункту 3 Додатку № 4 Тендерної документації: Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки ( договір повинен бути чинним на весь період поставки вугілля кам’яного, а саме до 30.06.2023 року). Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками та виробником. Так на виконання даної вимоги ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» надав файл «4.11. Договір між виробником КТІ та постачальником УКРР» який має підтверджувати відносини між покупцем який продає вугілля ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» та виробником Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» як вже зазначалось вище компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована. Згідно з абз. 1 ч. І ст. 13 Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон № 1207) здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 передбачено, що правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України. Отже, законом встановлено заборону на здійснення суб’єктами господарювання ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКЩО їхньою юридичною адресою було визначено тимчасово окуповану територію України. В той же час хочемо наголосити, що Замовнику торгів не потрібно бути контролючим чи судовим органом для визначення нікчемності правочину оскільки це встановлено за законом. Також слід зазначити, що 06.02.2022 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Постанова № 1364), яка набула чинності 25 грудня, та згідно з якою перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Перелік) було передано Мінреінтеграції. Згідно якої, чітко передбачено, що: • перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затверджується Мінреінтеграції за формою згідно з додатком за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних. Київської міської військових адміністрацій; • до переліку включається тимчасово окупована рф територія України, визначена відповідно до Закону № 1207; • у переліку визначаються дата початку та дата завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації; . території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації рф, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими рф; перелік оновлюється в разі потреби, але не рідше ніж двічі на місяць. 27.12.2022 р. набув чинності наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Наказ № 309) тобто створено передумови для виконання вимог закону, а отже, усі суб’єкти господарювання, які знаходяться у Переліку, у т.ч. тимчасово окуповані з 24.02.2022, мають вжити заходів з перереєстрації юридичних адрес на підконтрольну територію України для того, щоб продовжувати свою діяльність на законних підставах. Таким чином враховуючи положення Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 та те, що юридична адреса виробника знаходиться на території, яка тимчасово окупована відповідно до наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 договір наданий на виконання технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі є нікчемним. Щодо посилання ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» на рішення № 3022-р/пк-пз від 13.03.2023р то даним рішенням як раз таки встановлено обставини, що договір стороною якої є суб’єкт з реєстрацією на окупованій території є нікчемним. Проте відповідно до даного рішення Скаржник не зміг довести юридично місце реєстрації оскільки Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не працював. У випадку розгляду даної справи Постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель нами буде зроблено запит до Міністерства юстицій України як до держателя реєстру у відповідності до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та будуть отримані дані які не будуть відрізнятись від даних АРІ Опендатабот. Що в свою чергу буде підтвердженням нікчемності договору у відповідності до Закону № 1207. По питанню другому на виконання пункту 2 розділу 5 Тендерної документації вимагалось надання у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. У разі ненадання учасником довідки в довільній формі та / або Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та / або у випадку якщо учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”; замовник відхиляє такого учасника на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей. В складі пропозиції відсутні довідка з інформацією яка міститься в тендерній документації а також відсутній витяг з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", отриманий не раніше ніж за тридцять календарних днів до дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про закупівлю або більш пізню дату.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА ЗАМОВНИКУ ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» ТА ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ЗАКУПІВЛІ ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016»

Номер: 9e253f20d45c43c09a51a998f607539a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-09-007795-a.b1
Назва: ВИМОГА ЗАМОВНИКУ ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» ТА ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ЗАКУПІВЛІ ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС 2016»
Вимога:
І. Замовник зазначає, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ", поданої на участь в процедурі відкритих торгів щодо закупівлі - Вугілля кам'яне, марки ДГ 13-100 (ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо) (№ оголошення UA-2023-03-09-007795-a), було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: 1) Учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у складі пропозиції надано документи: Вих. №13 від 16.03. 2023 ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ що товар не має походження з РФ та тимчасово окупованих територій України (файл 4.15. Гарант. лист що товар не має походження з рф та тимчасово окупованих територій України.pdf) , в якому ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» підтверджує, що дотримується зазначених норм діючого законодавства та гарантує, що товар не має походження з Російської Федерації та тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях. Але, згідно інформації наданої в тендерній пропозиції Учасника: Вих. №7 від 16.03.2023 Довідка з інформацією щодо кількісних та якісних показників запропонованого вугілля ( файл 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля.pdf) , зазначено, що виробництво вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) : Україна (ЦОФ Лиманський, шахта «Краснолиманська», Донецький вугільний басейн); також зазначена Інформація про виробника: Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдiндастрi» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107, телефон: (094) 441-80-87, е-mail: omega.grunskayao@gmail.com Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації. Наразі перевірка компаній або ФОП, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях, доступна лише за АРІ Опендатабот. При перевірці інформації виробництва вугілля за АРІ Опендатабот (ЦОФ Лиманський, шахта «Краснолиманська», Донецький вугільний басейн) ДП «ВК «КРАСНОЛИМАНСЬКА», код 31599557, адреса Донецька область, Покровський район, місто Родинське, вулиця Перемоги, б.9 – компанія зареєстрована на території, де ведуться бойові дії, оголошено евакуацію та яка знята з обліку. При перевірці інформації виробника за АРІ Опендатабот Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдiндастрi» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107 – компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована. Також в тендерній пропозиції Учасника (файл 4.11. Договір між виробником КТІ та постачальником УКРР.pdf) наявна ДОДАТКОВА УГОДА №2 ДО ДОГОВОРУ ПОСТАВКИ № 0105/28 від 01.05.2021р. від «30» грудня 2022 р. між ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОАЛТРЕЙДІНДАСТРІ", іменоване надалі «Продавець», та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРРЕСУРС.", іменоване надалі «Покупець», місцем скадання якої є - м. Сєвєродонецьк. Отже, з документів наданих учасником чітко вбачається, що товар має походження з тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях, в розташуванні району проведення воєнних (бойових) дій або який перебуває в тимчасовій окупації, оточенні(блокуванні). Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII встановлює, зокрема, правила укладення договорів та інших правочинів із суб’єктами господарювання та особами, що провадять незалежну професійну діяльність, що розташовані (зареєстровані) на тимчасово окупованих територіях (надалі – ТОТ), а також порядок переміщення товарів з/на ТОТ. Відповідно до статті 13 Закону №1207-VII діє заборона на здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України та правочин (у тому числі будь-який договір, зокрема й договір про закупівлю), стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: пункт 2 Інша інформація розділ Оцінка тендерних пропозицій тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: У разі, якщо що товар має походження з тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси виробника та постачальника на іншу територію України, видане уповноваженим на це органом. По першому питанню учасник закупівлі ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» повідомляє: що лише 27.12.2022р. набув чинності Наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 №309 «Про затвердження Переліку територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Наказ № 309). А Наказом Мінреінтеграції від 20 лютого 2023 року № 56 внесено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. ДПС не визнає перелік територій, затверджений Мінреінтеграції, для звільнення від податків. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, розроблений на виконання Постанови Кабміну № 1364 від 06.12.2022 та затверджений наказом Мінреінтеграції, не може застосовуватися для цілей оподаткування. Після запровадження воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, п. 69 підрозділу 10 «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено підпунктами 69.14, 69.16, 69.22 щодо нарахування та сплати плати за землю, екологічного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти оподаткування, розташовані в межах територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Ключовою умовою, за якою у платників податків у період дії воєнного стану в Україні виникає право їх не нараховувати та не сплачувати, є визначений Кабінетом Міністрів України перелік територій. 6 грудня 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – Постанова № 1364). Згідно зі статтею 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції України та законів України, актів Президента України, постанов Верховної ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Тому розроблений на виконання Постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України. https://buhgalter911.com/uk/news/news-1070028.html Виробник вугілля ТОВ «Коалтрейдіндастрі» є платником податку і жодні договірні зобов’язання по розрахункам та ін., що передбачено законодавством та договірними відносинами у договорах за попередній період, з нього ніхто не знімав, та відповідні дії непередбачені жодним законом України. Наголошуємо, що Замовник не є контролюючим органом і не має жодних прав та повноважень щодо визначення нікчемності правочину (у тому числі будь-якого договору, зокрема й договору про закупівлю) у господарській діяльності між продавцем ТОВ «УКРРЕСУРС.» (що зареєстроване у м. Києві) та ТОВ «Коалтрейдіндастрі» (потужності виробництва якого знаходяться на підконтрольній території України: Харківська обл., Ізюмський р-н, с. Капитолівка3) Чому Замовник дозволяє собі перевищувати свої повноваження – незрозуміло! Повідомляємо, що повноваження стосовно рішення щодо визнання нікчемності правочину відноситься лише до компетенції суду. *Також Замовник може ознайомитись з практикою АМКУ (Рішення№3022-р/пк-пз від 13.03.2023р. та Виписка з ЄДР (додаються) , де ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ» (код ЄДРПОУ: 40332955), адреса: Україна, 85830, Донецька обл., Великоновосілківський р-н, село Багатир, ВУЛИЦЯ МАЯКОВСЬКОГО, будинок 25) зареєстроване на території для яких не визначна дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій згідно Переліку), а засновник, що є уповноваженою особою та підписантом договору про закупівлю - директор Брагін Роман Рашідович, зареєстрований на непідконтрольній території Україні, а саме у Донецькій обл., місто Донецьк, ВУЛИЦЯ КРЕНКЕЛЯ, будинок 19. Статутний внесок: 2 500 (50%). НЕЗРОЗУМІЛО, чому і з якого дива Замовник зробив припущення, що вугілля, що пропонується учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» до постачання має походження з тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях? Звертаємо увагу, що запропонований нами товар, а саме вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), у кількості - 42 тонни, вироблене в Україні у 2022р. (про що зазначено у файлі 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля) та закуплене учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у продавця ТОВ «УКРРЕСУРС.» до початку війни, а саме 03.02.2022р. У файлі 4.14. Гарант. лист про наявність товару пропозиції учасника ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» зазначено, що наше підприємство має в наявності відповідну кількість вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) - 42 тонни, на нашому складі. Також у складі пропозиції учасника ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» (файл 4.8. Копія-Висновки СЕС на ДГ (13-100) та Сертифікати постачальника) надано Висновок СЕС виробника вугілля, в якому чітко зазначено, що країна-виробник вугілля Україна, Протокол та Сертифікати якості і відповідності на вугілля марки ДГ (13-100) від постачальника ТОВ «УКРРЕСУРС.» де зазначена партія вугілля – 68,7 тонн та дата проведення лабораторного випробування вугілля від 27-28 січня 2022року., про що також свідчить, що вугілля у вирбника ТОВ «Коалтрейдіндастрі» було закуплене до початку війни, а саме до 24.02.2022р., а зазначені території Замовником були підконтрольними Україні. Замовник зазначає, що відповідно до статті 13 Закону №1207-VII діє заборона на здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України та правочин (у тому числі будь-який договір, зокрема й договір про закупівлю), стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. Наголошуємо, що умовами Тендерної документації вимагається саме від учасника надання підтвердження про наступне: Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території. У разі, якщо місцезнаходження учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом. Інформуємо, що учасником закупівлі ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ», надано відповідну довідку (файл 7.9. Гарант. лист що учасник не є резидентом РФ та Білорусі) та Витяг з ЄДР з інформацією про місце реєстрації нашого підприємства, а саме: Україна, м. Києв, вул. Якутська, буд. 8, корп. Ж, оф. 318Б. Враховуючи наведене вище, вчинення правочину (у тому числі будь-якого договору, зокрема й договору про закупівлю) між Замовником та Учасником не суперечить чинному законодавству України, зокрема статті 13 Закону №1207-VII на яку посилається Замовник. НАГОЛОШУЄМО, що у Додатку 4 ТД абз.2 п.2 Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: 1) довідку учасника, складену в довільній формі, яка містить опис технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого до поставки товару (технічну специфікацію) із зазначенням інформації про походження товару та відомостей про виробника товару; 2) копію дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію, що становить предмет закупівлі за даними торгами, завірену безпосередньо виробником вугільної продукції або його представником (дилером, дистриб’ютором, продавцем), та лист від виробника товару, що є предметом закупівлі, або його представника (дилера, дистриб’ютора, продавця) з підтвердженням можливості використання учасником копії такого сертифікату у даній процедурі, з посиланням на ідентифікатор закупівлі в електронній системі. В сертифікаті обов’язково має бути зазначено коли він виданий та термін (строк), до якого він дійсний; 3) Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки ( договір повинен бути чинним на весь період поставки вугілля кам’яного, а саме до 30.06.2023 року). Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками та виробником. На виконання зазначених вимог у Додатку 4 учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у складі пропозиції були надані наступні документи: 1. Файл 4.1. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики; 2. Файл 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля (технічна специфікація),
Вирішення: Учасником ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» у складі пропозиції надано документи: Вих. №13 від 16.03.2023 ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ що товар не має походження з РФ та тимчасово окупованих територій України (файл 4.15. Гарант, лист що товар не має походження з рф та тимчасово окупованих територій України.pdf), в якому ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» підтверджує, що дотримується зазначених норм діючого законодавства та гарантує, що товар не має походження з Російської Федерації та тимчасово окупованих територій України в Луганській і Донецькій областях. Але, згідно інформації наданої в тендерній пропозиції Учасника: Вих. №7 від 16.03.2023 Довідка з інформацією щодо кількісних та якісних показників запропонованого вугілля ( Файл 4.2. Довідка з якісними показниками вугілля.рйЛ , зазначено, що виробництво вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) : Україна (ЦОФ Лиманський, шахта «Краснолиманська», Донецький вугільний басейн); також зазначена Інформація про виробника: Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецька вул. Егорова, 22, оф.107, телефон: (094) 441-80-87, e-mail: omega.grunskayao@gmail.com. Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації. Наразі перевірка компаній або ФОН, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях, доступна лише за АРІ Опендатабот. При перевірці інформації виробництва вугілля за АРІ Опендатабот (ЦОФ Лиманський, шахта «Краснолиманська», Донецький вугільний басейн) ДП «ВК «КРАСНОЛИМАНСЬКА», код 31599557, адреса Донецька область, Покровський район, місто Родинське, вулиця Перемоги, 6.9 - компанія зареєстрована на території, де ведуться бойові дії, оголошено евакуацію та яка знята з обліку. При перевірці інформації виробника за АРІ Опендатабот Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» (код ЄДРПОУ 42027119), 93404, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, оф.107 - компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована. В той же час доводимо до відома, що тендерною документацією була встановлена вимога щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик закуповуваного товару, а саме відповідно пункту 3 Додатку № 4 Тендерної документації: Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки ( договір повинен бути чинним на весь період поставки вугілля кам’яного, а саме до 30.06.2023 року). Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля. У разі надання договору не з виробником, а з його представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем учасник повинен документально підтвердити наявність відносин між такими представниками та виробником. Так на виконання даної вимоги ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» надав файл «4.11. Договір між виробником КТІ та постачальником УКРР» який має підтверджувати відносини між покупцем який продає вугілля ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» та виробником Товариство з обмеженою відповідальністю «Коалтрейдіндастрі» як вже зазначалось вище компанія зареєстрована на території, яка тимчасово окупована. Згідно з абз. 1 ч. І ст. 13 Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон № 1207) здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 передбачено, що правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України. Отже, законом встановлено заборону на здійснення суб’єктами господарювання ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКЩО їхньою юридичною адресою було визначено тимчасово окуповану територію України. В той же час хочемо наголосити, що Замовнику торгів не потрібно бути контролючим чи судовим органом для визначення нікчемності правочину оскільки це встановлено за законом. Також слід зазначити, що 06.02.2022 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Постанова № 1364), яка набула чинності 25 грудня, та згідно з якою перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - Перелік) було передано Мінреінтеграції. Згідно якої, чітко передбачено, що: • перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затверджується Мінреінтеграції за формою згідно з додатком за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних. Київської міської військових адміністрацій; • до переліку включається тимчасово окупована рф територія України, визначена відповідно до Закону № 1207; • у переліку визначаються дата початку та дата завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації; . території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації рф, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими рф; перелік оновлюється в разі потреби, але не рідше ніж двічі на місяць. 27.12.2022 р. набув чинності наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі - Наказ № 309) тобто створено передумови для виконання вимог закону, а отже, усі суб’єкти господарювання, які знаходяться у Переліку, у т.ч. тимчасово окуповані з 24.02.2022, мають вжити заходів з перереєстрації юридичних адрес на підконтрольну територію України для того, щоб продовжувати свою діяльність на законних підставах. Таким чином враховуючи положення Абзацом 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 1207 та те, що юридична адреса виробника знаходиться на території, яка тимчасово окупована відповідно до наказу Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 договір наданий на виконання технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі є нікчемним. Щодо посилання ТОВ «УКРРЕСУРС-ТРЕЙДИНГ» на рішення № 3022-р/пк-пз від 13.03.2023р то даним рішенням як раз таки встановлено обставини, що договір стороною якої є суб’єкт з реєстрацією на окупованій території є нікчемним. Проте відповідно до даного рішення Скаржник не зміг довести юридично місце реєстрації оскільки Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не працював. У випадку розгляду даної справи Постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель нами буде зроблено запит до Міністерства юстицій України як до держателя реєстру у відповідності до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та будуть отримані дані які не будуть відрізнятись від даних АРІ Опендатабот. Що в свою чергу буде підтвердженням нікчемності договору у відповідності до Закону № 1207. По питанню другому на виконання пункту 2 розділу 5 Тендерної документації вимагалось надання у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. У разі ненадання учасником довідки в довільній формі та / або Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та / або у випадку якщо учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”; замовник відхиляє такого учасника на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей. В складі пропозиції відсутні довідка з інформацією яка міститься в тендерній документації а також відсутній витяг з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", отриманий не раніше ніж за тридцять календарних днів до дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про закупівлю або більш пізню дату.
Статус вимоги: Відхилено