-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію.
Код ДК 021:2015: 24310000-0 "Основні неорганічні хімічні речовини."
Завершена
741 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 705.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 705.00 UAH
Період оскарження:
09.03.2023 14:30 - 14.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Невідповідність документації (Дискримінаційні вимоги)
Номер:
e316e4e82aee41f08fcdffe0461ecb84
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-007004-a.c2
Назва:
Невідповідність документації (Дискримінаційні вимоги)
Вимога:
Умови тендерної документації мають дискримінаційні вимоги, які направлені на надання преференцій та неринкових переваг окремим суб’єктам господарювання. Вивчивши тендерну документацію Замовника, ми вважаємо, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року (далі - Закон) та наше право на участь у відкритих торгах, а саме: Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. А дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме - недискримінація Учасників. Суть порушення «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» наявні вимоги дискримінаційного характеру, які обмежують коло учасників тими особами, які заздалегідь знали про включення Замовником таких вимог з метою отримання неконкурентних перваг перед іншими учасниками в т.ч. Скаржником. Замовник вимагає від учасників надати довідку про наявність власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію підтвердити копіями свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копіями договорів оренди, дозвільними документами (копія свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, копія чинного дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин). При цьому, дозвільні документи не належать до складу матеріально-технічної бази та взагалі не впливають на можливість виконання умов договору про постачання гіпохлориту натрію марки «А». Предметом закупівлі є гіпохлорит натрія марки "А", а не послуги щодо експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зберігання, транспортування, небезпечних речовин. Згідно з частиною першою статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною другою статті 16 встановлено, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Зважаючи на те, що законодавче визначення терміну матеріально-технічна база відсутнє, можна отримати його дефініцію в науковій літературі та словниках. Так, матеріально технічна база – сукупність матеріальних речових елементів, засобів виробництва, технологій, енергетичне забезпечення, які використовуються і можуть бути використані у виробничих процесах; Матеріально-технічна база підприємства полягає в тому, що при обліку бази підприємства потрібно звертати увагу не тільки на матеріальні ресурси, але і на технічне оснащення. До уваги приймаються також вік обладнання, пристосованість будівель до умов виробництва, наявність фінансування на своєчасне оновлення парку обладнання. Між тим, документ дозвільного характеру – дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності (ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»). Відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», який містить визначення «документ дозвільного характеру» та визначення матеріально-технічна база, можна зробити висновок, що дозвільні документи не належать до матеріально-технічної бази. Таким чином, включення дозвільних документів до переліку документів, які підтверджують відомості зазначені в довідці про матеріально-технічну базу не відповідає вимогам ст. 16 Закону. Включивши дозвільні документи до цього переліку, Замовник порушує права та законні інтереси Скаржника. Відповідно до п.3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 р. №1107 (далі – Порядок), яке містить визначення терміну: експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - довготривалий період використання під час виробничого процесу машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки з урахуванням їх експлуатаційних характеристик. Згідно до п.6 Порядку Дозвіл за формою згідно з додатком видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку ; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку , якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. Гіпохлорит натрію — неорганічна сполука, сіль гіпохлоритної кислоти складу NaClO. Володіє антисептичними та дезінфікуючими властивостями. Використовується як побутовий та промисловий відбілювач і дезінфектант, засіб очищення і знезараження води, окисник для деяких процесів промислового хімічного виробництва. Як бактерицидний і стерилізуючий засіб застосовується в медицині, харчовій промисловості та сільському господарстві. Тобто, можна зробити висновок, що предмет закупівлі не є машиною, механізмом або устаткуванням, тому отримання дозволу на зберігання та транспортування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки не є обов’язковим. З огляду на положення Закону, можна констатувати, що вимога Замовника про надання довідки в довільній формі про наявність матеріально-технічної бази відповідає вимогам ст. 16 Закону, проте вимоги про надання копії дозвільних документів, зокрема, свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів та дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, по-перше, ст. 16 Закону не передбачає, що учасник має надати дозвільні документи на підтвердження прав здійснювати ту чи іншу діяльність, по-друге, ст. 16 Закону не передбачає спосіб підтвердження наявності матеріально-технічної бази, по-третє, дозвільні документи жодним чином не відносяться до матеріально-технічної бази. Виходячи з системного аналізу законодавства про публічні закупівлі та положень тендерної документації, можна зробити висновок що тендерна документація суперечить положенням ст. 3, 5, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки замовник не обґрунтував необхідність надання «копії свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, копія чинного дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки(зберігання, транспортування небезпечних речовин)», встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії вищезазначених дозвільних документів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання. Скаржник доводить до відома органу оскарження, що має трудові, фінансові та матеріальні ресурси, які забезпечать повне та належне виконання умов тендерної документації, договору про закупівлю гіпохлориту натрію марки «А», також скаржник має транспортні засоби, які відповідають вимогам щодо перевезення небезпечних вантажів, однак вимога про надання дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин) є не виконуваною, оскільки цей дозвільний документ ним не отримувався, через те, що діяльність Скаржника не вимагає його отримання. Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище вимоги ТД) порушують вимоги частини четвертої статті 3, ст.ст. 5, 16 та 22 Закону, відповідно до яких одним з принципів публічних закупівель є недискримінація учасників, а також тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (у тому числі Скаржника). Таким чином, за умови якщо Тендерна документації щодо Закупівлі не буде змінена Скаржник не зможе прийняти участь в даній закупівлі через дискримінаційні вимоги в тендерній документації, тому скаржник вбачає відновлення свої порушених прав у виключенні даних вимог зі змісту тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника вчинити певні дії. Зважаючи на вищевикладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника усунути вимогу про надання дозвільних документів до довідки про наявність матеріально-технічної бази, виклавши дану вимогу в наступній редакції: Довідка про наявність власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію підтвердити копіями свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копіями договорів оренди. Керуючись ст..18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Скаргу задовольнити в повному обсязі, внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог в тендерній документації до закупівлі UA-UA-2023-03-09-007004-a, зокрема, виключити з вимоги, передбаченої абзацом 2 пункту 2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Додатку вимоги про надання «дозвільних документів (копія свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, копія чинного дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин)» 3. Зобов’язати Замовника викласти абзац 2 пункту «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Додатку в наступній редакції: Довідка про наявність власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію підтвердити копіями свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копіями договорів оренди.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
11.03.2023 18:35
Вирішення:
Шановний Учаснику!
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає один або декілька критеріїв відповідно до ст.. 16. Враховуючи вищевикладене, Замовник при формуванні тендерної документації не порушив вимог законодавства.
Щодо надання інформації по дозволу повідомляємо наступне:
Предметом закупівлі є гіпохлорит натрію марки «А». Відомою обставиною є те, що гіпохлорит натрію при транспортуванні має маркування небезпеки по ДСТУ 4500-5:2005.Оскільки згідно ДСТУ 4500-5:2005 гіпохорит натрію відноситься до Національного стандарту України «Вантажі небезпечні», тобезумовно, гіпохлорит натрію є небезпечним вантажем. Умови транспортування гіпохлориту натрію є доволі специфічними: цей небезпечний товар перевозиться в певній тарі та потребує певного відношення до себе, таким чином формуючи вимоги тендерної пропозиції, Замовником конкретизовано щодо наявності відповідного дозволу саме на роботи, пов’язані транспортуванням шкідливих речовин, а саме гіпохлорит натрію.
Необхідно зазначити, що вимогами тендерної документації, а саме додатком п. 4.1. Додатка №6, передбачені умови доставки товару: на умовах DDP склад Замовника. Як вбачається з вимог тендерної документації, поставка товару здійснюється на умовах DDP (Delivered Duty Paid), що є однією із умов Інкотермс.Умова DDP, згідно тлумачення,наведеного в Інкотермс, означає, що постачальник бере на себе максимальнувідповідальність за вантаж, який він доставляє, цю відповідальність постачальник несе нетільки перед замовником, а й перед третіми особами та навколишнім середовищем (в силуспецифічного небезпечного характеру вантажу). Необхідно зазначити, що під час здійснення поставки гіпохлориту натрію також і здійснюється експлуатація відповідного автотранспорту, який укомплектовано тарою(ємностями) з небезпечною речовиною. Дана обставина, безумовно, вимагає від постачальника відповідного поводження з цим автотранспортом, а саме, як з машиною/механізмом/устаткуванням підвищеної небезпеки. Крім того, виняткового відношення вимагає і поводження постачальника з хімічним насосом, який використовується представником Замовника під час вивантаження гіпохлорит натрію на об’єкті замовника та ж невід’ємною частиною автотранспорту з ємностями або автоцистерни. Таким чином, умова щодо надання постачальником дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки, є вкрай необхідною, оскільки постачальник повинен мати погоджену відповідними органами можливість здійснювати відповідне обслуговування обладнання (небезпечні роботи), яке використовується для доставки вантажу, що відноситься до другого класу небезпеки. Саме тому замовник повинен надавати перевагу такому постачальнику, який має відповідний дозвіл експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, оскільки відповідно до умов поставки DDP, постачальник несе відповідальність за всі ризики до моменту поставки та фактичного відвантаження гіпохлорит натрію Замовнику. В свою чергу, Замовник не обмежує учасників у поставці небезпечного вантажу лише власним транспортом, а передбачає можливість учасників користуватись послугами перевізників. Проте, Замовник вимагає і від перевізників дотримання законодавчо встановлених вимог для транспортування небезпечних вантажів. Картою даних небезпечного фактору (речовини, матеріалу) вітчизняних виробників гіпохлориту натрію, виданою держаним підприємством «Комітет з питань гігієнічного регламентування МОЗ України» вказано про надходження гіпохлорита натрію до 2-го класу небезпеки. Так само, у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи вітчизняних виробників вказано, що гіпохлорит натрію відноситься до 2 класу небезпеки з ГДК у повітрі робочої зони – 1мг/м³. Отже, всі наведені підстави в їх сукупності дозволяють зробити висновок, що гіпохлорит натрію є небезпечним розчином (вантажем).Як вказувалось вище, з урахуванням того, що закупівля оголошена з вимогою поставки продукції на умовах DDP на склад Замовника, то наявність спеціалізованого автотранспорту з переліком дозвільних документів є необхідною умовою. При здійсненні поставки гіпохлориту натрію фактично експлуатуються (застосовуються) автотранспортні засоби укомплектовані тарою (ємностями), хімічним насосом для перекачування небезпечної речовини, що само по собі вже робить такий транспортний засіб устаткуванням підвищеної небезпеки.
Отже, наведені в тендерній документації вимоги повністю відповідають вимогам законодавства та не несуть дискримінаційного характеру до учасників.
2.Подовжити термін обговорення закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Невідповідність показників згідно діючому наказу №18 від 18.05.2007р.
Номер:
274c8fa0fde4441a85d714e2402ef03f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-007004-a.b1
Назва:
Невідповідність показників згідно діючому наказу №18 від 18.05.2007р.
Вимога:
Добрий день!
В додатку 2 до Тендерної Документації про предмет закупівлі "Гіпохлорит натрію Марка А" вказані показники, які не відповідають НАКАЗУ №18 від 18.05.2007р. Про затвердження Інструкцї із застосування гіпохлориту натрію для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення затвердженного МІНІСТЕРСТВОМ З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ.
Замовник тендерної закупівлі вимагає показникики Гіпохлориту натрію марка А, які не регламентується чиниим законом, а саме:
Вміст карбонатів натрію;
Щільність при 200С, кг/л;
Вільний кисень, мл.
Діючий наказ для Гіпохлориту Натрію Марка А вимагає контролювання наступних показників:
Коефіцієнтсвітлопропускання,
Масоваконцентрація активного хлору, г/дм³,
Масоваконцентрація лугу
Масоваконцентраціязаліза, г/дм³, не більше
Ця Інструкція поширюється на: суб’єктів господарювання, що виконують роботи із знезараження питної води і стічних вод або дезінфекції водопровідних мереж і споруд та здійснюють виробничий контроль за якістю питної води; проектувальників, які виконують роботи з проектування систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, а також на суб’єктів господарювання, що здійснюють будівництво таких об’єктів; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, та його територіальні органи під час
здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду.{ Пункт 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства регіонального
розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства N 105
( z0855-15 ) від 15.05.2015 }
Замовник закупівлі ФІЛІЯ «ЦЕНТР БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНИХ РОБІТ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ БУДІВЕЛЬ І СПОРУД» забов'язана виконувати діючий НАКАЗ, адже призначення предмету закупівлі згідно Тендерної Документації знезараження води в системі питного водопостачання.
В пункті 7, додатку 2 замовник пропонує надати порівняльну таблицю, якщо подана пропозиція буде відрізнятися від необхідних технічних характеристик. У розділі 5 Оцінка тендерної пропозиції вказані причини відхилення пропозиції, до них відноситься "Невідповідінсть умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей"
З цих двох заяв Замовника не зрозуміло, чи відхилять тендерну пропозицію, якщо будуть відсутні показники, контролювання яких не регламентовано чинним законодаством про знезараження води в системі питного водопостачання?
Вимагаємо скасувати усі дискримінаційні вимоги, вбачаємо порушення статті 5 Закону України Про Публічні Закупівлі, адже відбувається перешкоджання подання пропозиції учасника. Права учасника на участь в прозорій закупівлі згідно с чинним законодавством відсутні, через дії замовника.
У відмові данної вимоги вбачаємо корупційну змову, скоріш за все затребувані характеристики, котрі не прописані в чинній інструкції Наказу №18 від 18.05.2007р. про "виготовлення Саме марки А" створені для того щоб звузити конкуренцію. При виробництві Гіпохлориту натрію марки А виробник спирається на регламентовані та діючі закони українського законодавтсва.
В данному випадку обирається не продукт, а сам Виробник. Бо скоріш за все Гіпохлорит натрію марка А з данними показниками у паспорті якості є тільки у одного виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
10.03.2023 13:34
Вирішення:
1. На запитання 1, надати наступну відповідь: Шановний Учаснику! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що усі технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі сформовані відповідно ст.. 22 Закону, відповідно до технічних характеристик, які визначені Замовником та використовуються в його виробничому процесі. Проведеним моніторингом ринку, було визначено, як мінімум двох виробників, які задовольняють вимогам визначеним в тендерній документації, що свідчить про наявність конкуренції
2. Подовжити термін обговорення закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Статус вимоги:
Відхилено