-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Агрохімічна продукція
Завершена
407 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 070.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 070.00 UAH
Період оскарження:
09.03.2023 11:20 - 14.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження неправомірного визнання ТОВ "ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ" переможцем
Номер:
a43c974bfcb244fe8272e660f75183d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-003272-a.c2
Назва:
Оскарження неправомірного визнання ТОВ "ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ" переможцем
Вимога:
Протокольним рішенням уповноваженої особи №35 від 27.03.2023 року визнано ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» переможцем процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару код за ДК 021:2015: 24450000-3 - Агрохімічна продукція. Ідентифікатор закупівлі - номер у Prozorro UA-2023-03-09-003272-a.
ТОВ «ВІЛСАР Груп» не погоджується з рішенням уповноваженої особи, оскільки такі дії Замовника порушують основоположні принципи публічних закупівель і суперечать принципу обов’язкової відповідності запропонованого товару заявленим технічним та якісним характеристикам. Якість препарату визначається не лише основною діючою речовиною, а й додатковими речовинами (прилипач, антиспінювач, сурфакант тощо), які входять до складу препарату і не регламентуються Замовником, але впливають на якість та ефективність застосування препарату і залежать від виробника препарату та позначаються на ціні.
Відповідно до Таблиці Додатку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) Замовником була встановлена вимога – відповідність технічним характеристикам заявленого товару. До технічних характеристик також віднесено державна реєстрація на культурну рослину. У тендерній документації заявлено препарат Містард, який має державну реєстрацію тільки на соняшник (стійкий до сульфонілсечовин). Очевидно, що саме на соняшник Замовник і планував використовувати препарат Містард. Натомість, ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» у порівняльній таблиці №1 від 21.03.23 року як еквівалент пропонує препарат Герсотил (виробник – реєстратор ХімАгроМаркетинг), який не зареєстровано по соняшнику і, відповідно, не має юридичного права офіційно використовуватися для обробки соняшника. На вимогу Замовника підтвердити відповідність еквівалента технічним та якісним характеристикам порівняльною таблицею з достатнім ступенем деталізації складових системних блоків для перевірки їх відповідності вимогам тендерної закупівлі ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» приховав цей важливий факт. Таким чином, препарат Герсотил не є еквівалентом препарату Містард.
Тендерною документацією Замовника встановлено, що у разі якщо Учасником пропонується еквівалент Товару він повинен бути не гіршим за технічні та якісні характеристики, які вимагаються Замовником.
Учасником ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» у складі тендерної пропозиції були надані сертифікати якості на запропонований товар, які підтверджують якісні характеристики товару.
Відповідно до сертифікату якості на препарат Геліос (файл 13. Сертифікат Геліос.jpg), запропонований у якості еквіваленту до заявленого препарату Глансор, вміст діючої речовини – гліфосат у формі ізопропіламінної солі – складає 480 г/л, що є меншим, відповідно, гіршим показником за фактичний вміст гліфосату у формі ізопропіламінної солі у Глансор 480,70 г/л (файл сертифікату Cert of Analysis Glansor.PDF у тендерній пропозиції ТОВ «ВІЛСАР Груп»). Таким чином, препарат Геліос є гіршим за препарат Глансор, що неприпустимо для еквівалентів згідно з Додатком 2 Тендерної документації Замовника.
Відповідно до сертифікату якості на препарат Оперкот Актро (файл 17. Сертифікат Оперкот Акро.PDF), запропонований у якості еквіваленту до заявленого препарату Містрікс, вміст діючих речовин відповідає заявленим Замовником. Але важливий показник Стійке піноутворення (Persistent of foaming) при нормативному значенні 40 одиниць (макс.) фактично становить 25 одиниць (більше половини показника), що є значно гірше за аналогічний показник у заявленому препараті Містрікс – при жорсткішому стандарті у макс 25 одиниць фактичний показник становить 6 одиниць, що значно менше половини нормативного значення. Як відомо, надмірне спінення препарату призводить до нерівномірного нанесення на рослину і, як наслідок, зменшення його ефективності. Тобто за даним показником препарат Оперкот Акро є гіршим за заявлений Замовником препарат Містрікс, що неприпустимо для еквівалентів згідно з Додатком 2 Тендерної документації Замовника.
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п. 2 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
З огляду на вищенаведене, вимагаємо відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ». Вважаємо нашу вимогу обгрунтованою, у випадку відсутності дій спрямованих на відхилення пропозиції переможця, ми як учасник даної закупівлі права якого порушені, будемо вимушені звертатися зі скаргою до Антимонопольного комітету України з метою оскарження рішень уповноваженої особи.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога (оскарження ПОДІЛЛЯАГРСЕРВІС).pdf 28.03.2023 08:02
Дата подачі:
28.03.2023 08:03
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо за ваше звернення.
На Вашу вимогу від 27.03.2023 року щодо правомірності прийнятого рішення уповноваженою особою в порядку п.2. ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Закупівля товару за кодом 24450000-3 — Агрохімічна продукція за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-09-003272-a) проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) на підставі пункту 3-7. розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, яким установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
27.03.2023 року уповноваженою особою замовника було прийняте рішення про визначення переможця за результатами вище вказаної закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю з переможцем в порядку п. 39, 46 Особливостей та відповідно до вимог статті 33 Закону.
До цього слід зазначити, що згідно п. 38 Особливостей, замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Абзацом 6 пункту 46 Особливостей визначено, що у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Відповідно до вище зазначених норм, замовником не проводиться розгляд тендерних пропозицій одразу усіх учасників процедури закупівлі, а лише пропозиції починаючи з найкращої, яка вважається найбільш економічно вигідною.
Пунктом 37 Особливостей передбачено, що оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Саме така оцінка тендерної пропозиції зазначена в розділі 5 тендерної документації до закупівлі UA-2023-03-09-003272-a.
У своїй вимозі учасником наводиться ряд переваг продукції представленої ТОВ «ВІЛСАР Груп» в порівнянні з препаратами, які запропонував переможець даної закупівлі ТОВ "ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ". Оскільки тендерні пропозиції інших учасників закупівлі, окрім ТОВ «АГРОСНАБ-ПІВДЕНЬ» та ТОВ "ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ", замовником не розглядались та не вивчались документи представлені іншими учасниками в підтвердження якісних характеристик запропонованої продукції, замовник не може піддавати сумніву якість чи переваги зазначених препаратів.
Частиною 4 статті 23 Закону визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". У зв’язку з тим, замовником у своїй технічній специфікації зазначені конкретні марки продукції, у відповідності до вище зазначеної вимоги норми Закону в специфікації до тендерної документації було вказано вираз "або еквівалент".
До цього слід зазначити, що частиною 5 статті 23 Закону передбачено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Згідно вимог цієї норми учасником закупівлі ТОВ "ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ", який запропонував в своїй тендерній пропозиції еквіваленти речовин, було надано ряд документів підтверджуючих їх якість та відповідність до вимог препаратів визначених тендерною документацією, беручи до уваги діючу речовину даних препаратів.
У вимозі ТОВ «ВІЛСАР Груп» ставиться під сумнів відповідність препарату «Герсотил», який запропонований ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ», як еквівалент препарату «Містард», оскільки «Герсотил» не зареєстрований Державному реєстрі пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні (надалі – Державний реєстр), щодо його застосування для обробки соняшника.
В ході вивчення замовником документації наданої учасником та інформації, яка представлена у відкритих джерелах, в препаратах «Містард» та «Герсотил» діючою речовиною є трибенурон-метил, при цьому масова частка цієї речовини є однаковою в цих препаратах. ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ» надано сертифікат якості, яким підтверджується якісні показники даного препарату.
Щодо застосування гербіцидів «Містард» та «Герсотил» на посівах соняшнику, то тут слід зазначити, що сфера застосування (перелік сільськогосподарських культур), норми витрати препарату «Містард», визначених Державним реєстром, соняшник, стійкий до трибенурон-метилу, а для препарату «Герсотил», це озима пшениця, ячмінь. Проте, оскільки діюча речовина та її масова частка в зазначених препаратах є однаковою, то застосування їх на посівах соняшнику цілком прийнятне. Це зокрема підтверджується інструкцією від виробника – реєстратора даного препарату ТОВ «Хімагромаркетинг», що «Герсотил» використовується на гібридах соняшника стійких до трибенурон – метилу (http://himagro.com.ua/product/zasobi-zaxistu-roslin/gersotil). Таке ж підтвердження міститься в науковій статті «Вплив трибенурон-метилу на урожайність та морфо-біологічні ознаки гібридів соняшнику» (автори - Ільченко А.С. – аспірант, Вареник Б.Ф. – кандидат сільськогосподарських наук, старший науковий співробітник, доцент) опублікованій в Міжвідомчому тематичному науковому збірнику «Зрошуване землеробство» Збірник наукових праць. Випуск 74 (https://doi.org/10.32848/0135-2369.2020.74.21), де описані дослідження впливу трибенурон-метилу на урожайність насіння, вміст олії в насінні та низку морфо-біологічних ознак гібридів соняшнику, у тому числі сорту «Равелін», для обробітку якого власне буде застосовуватись вказаний препарат замовником. В ході дослідження обробка проводилася гербіцидом Гранстар Про 75 в.г. фірми DuPont (д.р. трибенурон-метил, 750 г/кг) в дозі 25 г/га, тобто з такою ж масовою часткою діючої речовини, як в гербіцидах «Містард» та «Герсотил» і в дозуванні, яке відповідає рекомендованому дозуванню гербіциду «Герсотил» для озимої пшениці чи ячменю.
У висновку даного дослідження описано, що трибенурон-метил не впливає негативно на гібриди соняшнику. Спостерігали лише специфічну реакцію певних гібридів за деякими ознаками, зокрема для «Равелін» (урожайність).
Таким чином, на підставі заявлених характеристик від виробника – реєстратора препарату «Герсотил» та наукового дослідження фахових спеціалістів в галузі сільського господарства можна дійти висновку, що гербіцид «Герсотил» цілком відповідає заявленим вимогам замовника та якісним характеристикам зазначених в тендерній документації, а частині універсальності його застосування має певні переваги.
Що стосується препарату еквіваленту «Геліос», який запропонувало ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ», замість препарату «Глансор», то він відповідає вимогам тендерної документації за своїм складом, який описаний в технічній специфікації, а саме вміст діючої речовини глiфосат у формі iзопропiламiнної солі, 480 г/л, це підтверджується сертифікатом якості від ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ», а тому може бути визначений, як еквівалент.
Відповідно до сертифікату якості на препарат «Оперкот Акро», запропонований у якості еквіваленту до заявленого препарату «Містрікс», вміст діючих речовин відповідає заявленим замовником, а саме як це визначено в додатку №2 до тендерної документації, інсектицид має відповідний склад імідаклоприд - 300 г/л., лямбда-цигалотрин - 100 г/л.
Що стосується показника «Стійке піноутворення», то зазначений параметр не входить до вимог визначених тендерною документацією замовника, а отже не може бути оскаржений відповідно до вимог законодавства. Окрім вказаного слід відмітити, що згідно сертифікату досліджень інсектициду «Містрікс», наданого ТОВ «ВІЛСАР Груп», фактичний показник «Стійкого піноутворення» становить 6.0, при нормативному показнику для даного препарату не більше 25.0, а згідно сертифікату якості для інсектициду «Оперкот Акро», наданого ТОВ «ПОДІЛЛЯАГРОЗАХИСТ», за результатами тесту даний показник складає 25, а отже повністю відповідає допустимим нормам в порівнянні з нормативами для препарату «Містрікс».
Щодо про порушення основоположних принципів публічних закупівель, що суперечать принципу обов’язкової відповідності запропонованого товару заявленим технічним та якісним характеристикам, як це зазначив учасник закупівлі ТОВ «ВІЛСАР Груп» у своїй вимозі, то статтею 5 Закону визначений вичерпний перелік принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників закупівлі, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник має надію, що надав вичерпні відповіді на питання (заперечення) учасника закупівлі ТОВ «ВІЛСАР Груп». У своїх рішеннях замовник дотримувався вимог чинного законодавства та основних принципів публічних закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Незаконна дискваліфікація
Номер:
9ea886b038af4b6ab6444cab6afea164
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-003272-a.c1
Назва:
Незаконна дискваліфікація
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агроснаб-Південь» не погоджується з причиною дискваліфікації:
1) В технічних характеристиках препаратів Ви вказали «еталонні значення» вмісту діючої речовини, а отже до усіх препаратів допускається похибка вмісту діючої речовини, в межах дозволених ДСТУ, ТУ та інших документів і норм передбачених законодавством України, адже похибка є властивістю будь-яких вимірювань.
Виходячи з вище сказаного:
еталонне значення вмісту діючої речовини препарату Містард - трибенурон-метил - 750 г/кг +- похибка допустима згідно ДСТУ, ТУ та інших документів і норм передбачених законодавством України;
еталонне значення вмісту діючої речовини препарату Голд Стар - трибенурон-метил - 750 г/кг +- похибка допустима згідно ДСТУ, ТУ та інших документів і норм передбачених законодавством України.
Тобто, препарат Голд Стар не є гіршим за препарат Містард, адже в обох препаратах допускається похибка.
Згідно: Державного реєстру пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні, ДСТУ та ТУ Голд Стар відповідає вимогам висунутим до товару і є еквівалентом препарату Містард.
«Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі», але він має керуватися принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Подача препарату з допустимою похибкою це таке ж наше право, як і подача еквівалентів.
2) Відхилення нашої пропозиції на основі лише Ваших суб’єктивних вимог (адже ще раз повторюся – згідно законодавства, запропонований нами препарат відповідає висунутим Вами вимогам) призведе до закупівлі таких самих препаратів, з такими ж допустимими похибками у вимірюванні, дорожче, щонайменше, на 8 960,16 грн з ПДВ, що не відповідає принципам здійснення публічних закупівель щодо максимальної економії та ефективність, а також недискримінації учасників.
Виходячи з вище наведеного, вимагаємо відміни Вашого рішення щодо дискваліфікації нашої тендерної пропозиції, в іншому випадку будемо змушені звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.03.2023 17:14
Вирішення:
Шановний Учаснику. Абзацом 2 пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), визначено, що у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Разом з тим, Закон не містить обов'язку надавати відповідь, у тому числі, задовольняти вимоги суб'єкта господарювання щодо скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Не погодившись з причиною дискваліфікації, Ви аргументували своє рішення на підставі двох доводів, які на Вашу думку, мали б свідчити про неправомірність прийнятого рішення, а саме: відповідність технічних характеристик запропонованого Вами препарату Голд Стар згідно ДСТУ, ТУ та збільшення вартості закупівлі у разі відхилення Вашої пропозиції в порівнянні з пропозиціями інших Учасників закупівлі.
У відповіді на вашу вимогу прошу звернути увагу на те, що в ході планування даної закупівлі Замовником було досліджено ряд питань, які стосуються комплексу завдань з обробітку земельних ділянок сільськогосподарського призначення та захисту рослин з метою створення найкращих умов для стійкого розвитку й високої продуктивності ріллі, підвищення родючості ґрунту, забезпечення максимального виробництва високоякісної продукції при найменших затратах праці й засобів, при цьому не порушуючи екологічної безпеки навколишнього природного середовища.
В ході вибору засобів захисту рослин були проведені консультації з відповідними спеціалістами в даній галузі, які надали свої рекомендації з приводу вибору найбільш ефективних препаратів, які будуть застосовуватись для обробки землі та рослин. Одним з оціночних показників таких препаратів являється їх діюча речовина, у випадку з гербіцидом «Містард» - це трибенурон-метил, а точніше його кількісний вміст (масова частка) в препараті 750г/кг.
В той час, Вами було запропоновано замість гербіциду «Містард» еквівалент «Голд Стар», який не відповідає вимогам встановленими Замовником, зокрема у тендерній документації вимагалося, у разі якщо Учасником пропонується еквівалент товару він повинен бути не гіршим за технічні та якісні характеристики, які вимагаються Замовником. Невідповідність запропоновано еквіваленту підтверджується сертифікатом якості, в якому відображаються результати досліджень запропонованого Вами товару (еквіваленту), відповідно до результатів вміст діючої речовини: трибенурон-метил становить 737 г/кг, що є нижчим показником ніж того вимагав Замовник.
На торгівельних майданчиках (інтернет магазини), які пропонують для продажу продукцію даного виду зазначаються різні характеристики продукції (препаратів), зокрема норма витрат, культури, на яких вони застосовуються, тарна одиниця і головне діюча їх речовина, яка безпосередньо визначає його якісний склад. Саме на основі таких показників були визначені роботи по обробці земельних ділянок, а відповідно заплановані об’єми та якісний склад товарів для закупівлі замовником. Адже від кількісного та якісного складу препаратів залежить кінцевий результат їх застосування. У випадку з гербіцидами, це очистка посівів від широкого спектру бур'янів, щоб вони не конкурували з культурними рослинами за поживні речовини і воду, не дозволяючи їм нормально рости і розвиватися.
У відповідності до протоколу уповноваженої особи №31 від 20.03.2023 року та викладеного вище, Замовник відхилив Вашу тендерну пропозицію згідно вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі», крім того, вимога щодо відміни дискваліфікації Вашої тендерної пропозиції не може бути задоволена, оскільки відхилення тендерної пропозиції є дією незворотною, тобто Замовник не може повернути пропозицію Учасника на розгляд, окрім випадків, коли Учасник вирішить оскаржити це рішення у встановленому законом порядку.
Що стосується збільшення вартості закупівлі у разі придбання продукції інших Учасників закупівлі, то це зауваження не стосується причин (підстав) відхилення пропозиції ТОВ «Агроснаб-Південь», а тому не підлягає обговоренню (оскарженню). До цього слід зазначити, що абзацом 6 п. 46 Особливостей визначено що, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, Замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими Особливостями.
Дякуємо за звернення, а також повідомляємо, що Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині прийняття рішень. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством.
Статус вимоги:
Не задоволено