-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт будівлі Пасіки-Зубрицької гімназії в с. Пасіки-Зубрицькі Львівського району Львівської області»
Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 1%, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі.
Завершена
9 043 502.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 90 435.02 UAH
мін. крок: 1% або 90 435.02 UAH
Період оскарження:
09.03.2023 09:57 - 14.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Номер:
1452a57b71ab4259a895bba750c38be2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-001082-a.a3
Назва:
Вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога:
Замовник встановлює вимогу: «кваліфікація спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань директора або головного інженера або заступник директора (не менше трьох осіб), техніка-будівельника із загального курсу з охорони праці, трудового законодавства, правил пожежної безпеки, правил безпеки систем газопостачання. Стаж роботи зазначених працівників на підприємстві повинен становити не менше 3х років.»
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що формулювання про Стаж роботи працівників на підприємстві не менше 3х років є незаконним та таким, що обмежує коло учасників. Спеціальність спеціаліста може підтверджуватися загальним стажем, але не стажем на конкретному підприємстві, так як відповідно до Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Тому, на основі вище викладеного, просимо усунути вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2023 23:38
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне, що відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відтак, ні в Закону України «Про публічні закупівлі», ні в Особливостях чи інших чинних на момент оголошення цих торгів нормативно-правових актах не міститься заборони щодо встановлення зазначеної Вами вимоги в складі тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Форма банківської гарантії
Номер:
8e06bed00a58408189b70b4d1b87ef83
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-001082-a.c2
Назва:
Форма банківської гарантії
Вимога:
2. Відповідно до п. 3.3 Розділу 3 тендерної документації Замовник встановлює вимогу : «Банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та відповідати формі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628 (Форма банківської гарантії міститься в Додатку №6 тендерної документації).»
Встановлена форма банківської гарантії передбачає підставу невиконання принципалом своїх зобов’язань «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.», що становить 10 днів.
Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Закон України “Про публічні закупівлі”, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Разом з тим, у зв’язку з введенням з 24.02.2022 в Україні воєнного стану, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 28.02.2022 № 169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (далі – постанова № 169), якою було визначено особливий порядок здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану.
Публічні закупівлі здійснювались відповідно до постанови № 169 до набрання чинності 19.10.2022 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до Постанови 1178 Підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі визначаються в п. 44 Особливостей, а не статтею 17 Закону.
Відповідно до постанови № 1178 учасник, якого визнано переможцем закупівлі (відкриті торги з особливостями) має 4 дні, щоб завантажити документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 ч. 1 та ч. 2 статті 17 Закону (пункт 44 Особливостей).
Тому, на основі вищевикладеного, встановлена Форма банківської гарантії суперечить вимогам чинного законодавства у сфері здійснення державних закупівель.
Просимо Вас виключити банківську гарантію з вимог Тендерної документації для запобігання правових невизначеностей та колізій, що можуть спотворити результат закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2023 00:32
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відтак, Замовник торгів формує свою тендерну документацію виходячи із норм, які діяли на момент оголошення торгів. Проте, хочемо наголосити, що незважаючи на те, що останніми змінами до Особливостей здійснення публічних закупівель, було, зокрема, внесено зміни до пункту 44 Особливостей, який встановлює умови, за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити таку тендерну пропозицію, проте дані зміни не були в несені, зокрема, в ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, яка регулює повернення чи не повернення забезпечення тендерної пропозиції, а також зміни не вносилися до Наказу Міністерства економіки від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Таким чином, Замовник торгів формує тендерну документацію відповідно до чинних норм, які регулюють сферу публічних закупівель на момент оголошення торгів, та самостійно не може вносити вказані Вами зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII та Наказу Міністерства економіки від 14.12.2020 № 2628 з метою приведення їх у відповідність з Особливостями.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Юридично-консультаційні послуги
Номер:
39e88e54ad30427b8f89f9a065e46402
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-09-001082-a.c1
Назва:
Юридично-консультаційні послуги
Вимога:
1. Відповідно до п. 5.2.1. Розділу 5 тендерної документації Замовник встановлює вимогу: «Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 17000.00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок)»
Повідомляємо, що рішенням Постійно діючої адмінколегії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері закупівель встановлено, що вимога про оплату консультаційних послуг учасником-переможцем торгів не належить до предмета закупівлі. А положення щодо відшкодування таких витрат не можуть вноситись до тендерної документації. Зазначена вимога є незаконною, адже суперечить статті 3 та статті 22 Закону, а також принципам здійснення закупівель.
Замовникам слід замовляти юридично-консультаційні послуги окремо від процедури закупівлі конкретного товару чи послуги. А учасники, в свою чергу, не зобов’язані оплачувати такі послуги.
Відтак, якщо замовник користується послугами юристів та сплачує або планує сплатити за це кошти, ці витрати мають фіксуватись у річному плані закупівель, а потім оприлюднюватися у системі Prozorro.
Крім того, проаналізувавши річний план закупівель та всі закупівлі Замовника за 2023 рік у системі Prozorro - не виявлено закупівель чи планів закупівель на юридично-консультаційні послуги.
Тому, на основі вищевикладеного, просимо усунути незаконні вимоги тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2023 00:30
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Чинним законодавством України не передбачено заборони для замовників отримувати послуги з наданням юридично-консультаційних послуг. Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області укладено договір про надання вищезазначених послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої правової допомоги уповноваженій особі, прийнято рішення укласти договір.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що в тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта МОЖЕ здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України.
У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації (а саме, п. 5.2.1. Розділу 5 тендерної документації), застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні МОЖЕ бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника МОЖЕ бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів.
Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документації положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України.
Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено