• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Електрична енергія (09310000-5 - Електрична енергія)

Завершена

1 668 459.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 684.59 UAH
Період оскарження: 08.03.2023 10:36 - 13.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо ЦОКу на території Полтавської області

Номер: c863d4dddba049a59eacad0ad91c0548
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-08-002016-a.c1
Назва: Щодо ЦОКу на території Полтавської області
Вимога:
Шановний Замовнику, Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. Відсутність у тендерній документації дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та учасників процедури закупівлі – електропостачальників. Відповідно до Вашої Тендерної документації, учасник процедури повинен надати: «довідку про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів. Дана вимога до учасників є дискримінаційною та такою, що здійснює перешкоду в участі у процедурі закупівлі та конкуренцію під час здійснення закупівлі. Слід зазначити, що наявність у учасника (електропостачальника), у якого організовані та функціонують у відповідності до вимог Постанов НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 та від 12.06.2018 № 373 центри обслуговування споживачів, кол-центр/контакт-центр на території інших областей/регіонів України, а не на території Полтавської області, жодним чином не впливає на виконання цим електропостачальником умов договору про постачання електричної енергії та обов’язків, визначених Правилами роздрібного ринку електричної енергії і Законом України «Про ринок електричної енергії». Враховуючи вищезазначене, просимо внести зміни до тендерної документації, виключивши вищезгадану вимогу з тендерної документації. Натомість Замовник може залишити вимогу про наявність ЦОК (якщо постачальник обслуговує більше 50000 споживачів) або структурного підрозділу (у випадку, якщо він обслуговує менше 50000 споживачів), не обмежуючись Полтавською областю, щоб уникнути дискримінації постачальників, які мають ЦОКи або структурні підрозділи на територіях інших областей України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Замовник здійснює закупівлю в порядку, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року. Вимога встановлена Замовником щодо надання довідки про створення Учасником на території Полтавської області влсаного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правил) «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством», не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує ані вимог статті 5 Закону, ані вимог законодавчих актів України. Згідно з абзацами 2 та 3 п. 8.3.17. Правил чітко та зрозуміло визначено, що у центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для Замовника такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місця знаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності установи, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. У такому випадку не може йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням в країні воєнного стану. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Полтавської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників. Підстав для задоволення Вашої вимоги немає.
Статус вимоги: Відхилено