• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності ДП "Регіональні електричні мережі"за 2022 рік

Завершена

1 266 666.66 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 666.67 UAH
Період оскарження: 07.03.2023 19:17 - 12.03.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Про усунення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв

Номер: f2841ff3d3b24443b232fd509b856384
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-07-012145-a.c1
Назва: Про усунення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Шановний замовнику, ми, як потенційні учасники оголошеної закупівлі, уважно ознайомились із вимогами тендерної документації і хочемо зазначити наступне. Ми вважаємо, що кваліфікаційні критерії, вказані Замовником в п.5 та п.18 Додатку №1 до Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників. В п.5 Додатку замовник вимагає наявність у учасника не менше 25 аудиторів, включених до розділу «Аудитори» Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності. При цьому, загальна кількість співробітників, яка вимагається, має бути не менше 50 працівників. Тобто, близько 50% персоналу учасника мають бути сертифікованими аудиторами. Дане співвідношення не є обґрунтованим, оскільки сертифікованими аудиторами можуть бути лише працівники з відповідною освітою та достатньою кількістю професійного досвіду. Водночас, в аудиторських компаніях завжди є велика кількість персоналу, досвід роботи яких є поки недостатнім для отримання сертифікату аудитора. До того ж, не всі кваліфіковані співробітники виявляють бажання отримувати зазначений сертифікат. На дискримінаційність цієї вимоги вказує й те, що кількість аудиторських компаній на ринку України, які виконують цю вимогу, є дуже малою. Станом на початок 2022 року, коли Реєстр аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності був у вільному доступі і ми мали змогу аналізувати вказану там інформацію, 25 і більше аудиторів у своєму складі мали лише 3 аудиторські компанії з 880 зареєстрованих компаній в Реєстрі на той час, що складає 0,34% усіх аудиторських компаній України. Враховуючи те, що зараз в Україні війна і велика кількість кваліфікованих працівників були вимушені покинути державу та переїхати до більш безпечних місць, ситуація на ринку праці тільки ускладнилась. Тому, думаємо, що зараз цей показник ще менший. Також хочемо звернути увагу, що заданому кваліфікаційному критерію не відповідають навіть компанії, які є найбільшими на ринку України серед аудиторських компаній за кількістю співробітників та річного доходу (так званою Big4). Ми проаналізували кваліфікаційні вимоги, вказані в тендерних документаціях найбільших закупівель аудиторських послуг за останній час, зі значно складнішими завданнями, і в жодній з них не вимагалась така кількість сертифікованих аудиторів. До того ж, зробивши аналіз тендерних документацій Вашого підприємства в попередніх закупівлях з аналогічним предметом, ми побачили, що такі обмежуючі критерії були встановлені лише в 2021 році, після скасування аналогічної попередньої закупівлі. Замовник також може звернути увагу на кількість учасників в закупівлі UA-P-2021-11-16-003262-c (6 учасників) та UA-P-2022-04-20-003120-a. У другій закупівлі взяло участь тільки двоє учасників, один з яких (АК ТОВ "УПК-АУДИТ ЛТД.") не відповідав вимогам закупівлі. Отже, у нас виникають сумніви в об’єктивності, прозорості та недискримінації вимог в закупівлях Замовника, оскільки ми також не бачимо необхідності в посиленні кваліфікаційних критеріїв. Враховуючи величину Вашого підприємства, предмет закупівлі та строки, необхідні для виконання завдання, ми не вважаємо, що є об’єктивна необхідність у встановленні цих критеріїв. Зазначена вимога не міститься і в жодному з положень чинного українського законодавства. Відповідно до п.4 ч.1 ст. 23 ЗУ «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»: у суб’єкті аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, за основним місцем роботи на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу) має працювати не менше п’яти аудиторів, які залучаються до виконання завдань, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи мають підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або скласти іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 цього Закону, або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Замовником в п. 18 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено такий кваліфікаційний критерій, як наявність у штаті Учасника не менше 2-х спеціалістів з досвідом роботи у КРУ. Ми не вбачаємо доцільності чи необхідності для якісного виконання завдання з аудиту фінансової звітності у наявності досвіду в установі, яка уже припинила свою діяльність. Такий досвід ніяк не підтверджує наявність набутих навичок, які були б важливими у наданні послуг Замовнику, виняткову необхідність цих навичок, а також обмежує можливості потенційних постачальників взяти участь в конкурсі. До того ж, набуті навички уже могли втратити свою значущість з плином часу після припинення діяльності установи. Зазначену вимогу до суб’єктів аудиторської діяльності не вказують в чинному законодавстві, також. Принагідно нагадуємо, що відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація учасників. Згідно з ч.4 ст. 5 цього Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи усе вищезазначене, просимо Замовника переглянути кваліфікаційні вимоги, встановлені до учасників, і внести відповідні зміни у тендерну документацію для усунення наявних порушень чинного законодавства.
Вирішення: Шановний потенційний Учаснику! На вашу вимогу від 09.03.2023 вважаємо за необхідне повідомити наступне. На момент публікації відкритих торгів з особливостями, Замовником було проведено підготовчу процедуру та здійснено аналіз ринку з метою забезпечення конкурентоспроможності та не дискримінації суб’єктів аудиторської діяльності, що мають можливість взяти участь у відповідній закупівлі з відповідністю до вимог кваліфікаційних критеріїв та вимог Тендерної документації (Далі Т.Д.), що була складена Замовником. При розробці кваліфікаційних критеріїв Замовником було взяти до уваги системи розгалуженості Філій Підприємства, їх розташування та специфіки роботи. Станом на 10.03.2023 Державні реєстри, а саме «Реєстр аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності» в умовах воєнного стану є закритим для користування у вільному доступі. 1. Щодо п. 5 Додатку № 1 до Т.Д. «Інформаційна довідка (форма довільна), яка має містити інформацію про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі, у кількості не менше 25 аудиторів, включених до розділу «Аудитори» Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності із зазначенням номеру реєстрації в Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності.» - Замовником прийнято рішення зменшити кількість працівників, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі, у кількості не менше 20 аудиторів. Відповідні зміни внесені до Т.Д. 2. Щодо п. 18 Додатку № 1 до Т.Д. «Довідка в довільній формі, надана Учасником про наявність у штаті Учасника не менше 2-х спеціалістів з досвідом роботи у КРУ.». – Замовником прийнято рішення прибрати наявність у штаті Учасника не менше 2-х спеціалістів з досвідом роботи у КРУ. Відповідні зміни внесені до Т.Д.
Статус вимоги: Задоволено