-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ) (згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту»)
Завершена
187 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 937.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 937.50 UAH
Період оскарження:
07.03.2023 15:23 - 12.03.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
17a5e7fc367248e1bae7912ee4e75b89
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-07-008807-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі за текстом – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю «Друкованої продукції з елементами захисту» (Код за ДК 021:2015-22450000-9- Друкована продукція з елементами захисту), ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-07-008807-a.
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) прийняло участь у вищезазначеній публічній закупівлі. Крім Скаржника участь у даній публічній закупівлі прийняло ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441).
Дана закупівля проводилася з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі за текстом – Особливості).
Відповідно до протоколу уповноваженої особи про визначення учасника переможцем від 21 березня 2023 року № 52, ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441) визначено переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки розглянувши тендерну пропозицію ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів», нами було встановлено, що тендерна пропозиція переможця не відповідає не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону в частині підтвердження досвіду - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з пунктом 40 Особливостей, чкщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника:
Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, у т.ч. інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.
Пункт 3 додатку 1 таблиці 1 «Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» вимагав надання Учасником, серед іншого, довідці у довільній формі, про наявність досвіду виконання аналогічного договору (аналогічного предмету закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації) за 2019-2022 років, разом з документальним підтвердженням про його виконання (копія договору та копії Видаткових накладних).
Таким чином, умовами тендерної документації прямо зазначалось, що під аналогічним договором розуміється договір «аналогічний предмету закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації».
Предмет закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації (п. 4.1. Розділу 1 тендерної документації): Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ) (згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту»).
Отже, Замовником встановлено чіткі вимоги для Учасників для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям в частині наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» у якості досвіду виконання аналогічного договору надано інформацію та документи щодо договору на поставку посвідчень Ветеран військової служби (виготовлення розгорнутої книжечки в твердій обкладинці згідно з технічною специфікацією), який до того ж не містить коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту»
Отже вважаємо, що ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» не надано аналогічного договору за предметом закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації (Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ) (згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту»), адже завантажено договір щодо виготовлення посвідчень Ветеран військової служби (книжечки в твердій обкладинці).
Замовник не розмістивши повідомлення про усунення невідповідностей порушив вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а також власної тендерної документації.
Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, а також відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дії Замовника щодо визнання
ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем незаконними та такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 та принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі та добросовісну конкуренцію серед учасників.
Дії Замовника безпосередньо порушують права Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, гарантованих Законом та Особливостями.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55 - 64 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Встановити органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Київ) скасувати рішення (протоколу уповноваженої особи про визначення учасника переможцем від 21 березня 2023 року № 52) щодо визнання ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем за процедурою закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-07-008807-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 24.03.2023 16:25
- скарга.doc 24.03.2023 16:25
- 3.1 КОПІЯ АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ ТА НАКЛАДНОЇ.pdf 24.03.2023 16:25
- рішення від 28.03.2023 № 3814.pdf 28.03.2023 15:23
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2023 № 4051.pdf 03.04.2023 16:36
- рішення від 03.04.2023 № 4051.pdf 05.04.2023 15:04
- Додаток № 4 ВІДГУК ЗА АНАЛОГІЧНИМ ДОГОВОРОМ.pdf 30.03.2023 15:39
- Пояснення по суті скарги.pdf 30.03.2023 15:39
- Письмові пояснення на скаргу.docx 30.03.2023 15:39
- Додаток № 5 РІШЕННЯ.pdf 30.03.2023 15:39
- Додаток № 3 КОПІЯ АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ ТА НАКЛАДНОЇ.pdf 30.03.2023 15:39
- Додаток №2 ДОВІДКА ПРО НАЯВНІСТЬ ДОСВІДУ.pdf 30.03.2023 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.03.2023 17:10
Дата розгляду скарги:
03.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.03.2023 15:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.04.2023 15:07
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
fbfde8b6d75a4cd4b81fd200c622d7c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-07-008807-a.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Відповідно до пункту 51 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості), юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Потенційний учасник ознайомившись із вимогами та положеннями тендерної документації Замовника на закупівлю «Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ) (згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту»)» (далі – тендерна документація або ТД), вважає, що ТД в частині інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, містить невідповідність чинному законодавству, з огляду на наступне.
Вимогами додатку 5 до тендерної документації (інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) зазначено, що «службові посвідчення з безконтактним електронним носієм, із захисною ламінацією з двох сторін, повинні відповідати технічному опису бланка службового посвідчення посадових осіб та працівників органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів України з безконтактним електронним носієм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137».
Проаналізувавши інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, що викладені у додатку 5 до тендерної документації та положення постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137, нами встановлено розбіжність у вимогах Замовника положенням постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137 у частині пункту 8 що безпосередньо стосується персоналізації бланка, а саме:
Редакція Замовника у додатку 5 до тендерної документації:
8. Персоналізація бланка посвідчення здійснюється способом кольорового термодруку.
З лицьового боку бланка посвідчення зазначається така інформація:
у лівій частині відтворюється кольоровий відцифрований образ обличчя особи, якій надається посвідчення, розміром 2,5 х 3,15 сантиметра;
у правій частині у відповідних зонах (зазначених на схематичній діаграмі) послідовно згори донизу:
- прізвище, ім’я та по батькові особи, якій надається посвідчення, державною мовою (прізвище - великими літерами шрифтом Arial від 10 до 12,5 пункта; ім’я та по батькові - шрифтом Arial від 10 до 12,5 пункта), максимальна кількість рядків з прізвищем - два, з ім’ям та по батькові - два;
- найменування посади особи, якій надається посвідчення, державною мовою шрифтом Arial мінімум 8 пунктів, максимальна кількість рядків - шість;
- слова “Дата видачі” та сама дата видачі зазначаються шрифтом Arial 6 пунктів, кількість рядків - один; дні та місяці - двома цифрами (від одиниці до дев’яти попереду ставиться нуль), між якими ставиться крапка, роки - чотирма цифрами, яким передує крапка.
Редакція постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137:
8. Персоналізація бланка посвідчення здійснюється способом кольорового термодруку.
З лицьового боку бланка посвідчення зазначається така інформація:
у лівій частині відтворюється кольоровий відцифрований образ обличчя особи, якій надається посвідчення, розміром 2,5 х 3,15 сантиметра;
у правій частині у відповідних зонах (зазначених на схематичній діаграмі) послідовно згори донизу:
- прізвище, ім'я та по батькові особи, якій надається посвідчення, державною мовою (прізвище - великими літерами шрифтом Arial від 10 до 12,5 пункта; ім'я та по батькові - шрифтом Arial від 10 до 12,5 пункта), максимальна кількість рядків з прізвищем - два, з ім'ям та по батькові - два;
- найменування посади особи, якій надається посвідчення, державною мовою шрифтом Arial мінімум 8 пунктів, максимальна кількість рядків - шість;
- слова "Дата видачі" та сама дата видачі зазначаються шрифтом Arial 6 пунктів, кількість рядків - один; дні та місяці - двома цифрами (від одиниці до дев'яти попереду ставиться нуль), між якими ставиться крапка, роки - чотирма цифрами, яким передує крапка.
Із зворотного боку бланка посвідчення державною мовою зазначається найменування органу, що видав посвідчення:
для членів Кабінету Міністрів України, перших заступників та заступників міністрів, керівників та заступників керівників центральних органів виконавчої влади, Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, інших посадових осіб органів виконавчої влади, призначення на посаду яких здійснюється Кабінетом Міністрів України, - "Кабінет Міністрів України";
для державних службовців та інших працівників Секретаріату Кабінету Міністрів України - "Секретаріат Кабінету Міністрів України";
для голів місцевих держадміністрацій та їх заступників - відповідна обласна, районна, Київська та Севастопольська міська, районна у місті держадміністрація;
для інших державних службовців та працівників органу виконавчої влади - відповідний орган виконавчої влади.
Найменування органу зазначається шрифтом Arial розміром від 10 до 14 пунктів, максимальна кількість рядків - шість.
Із зворотного боку бланка посвідчення державною мовою зазначається найменування органу, що видав посвідчення:
для членів Кабінету Міністрів України, перших заступників та заступників міністрів, керівників та заступників керівників центральних органів виконавчої влади, Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, інших посадових осіб органів виконавчої влади, призначення на посаду яких здійснюється Кабінетом Міністрів України, - "Кабінет Міністрів України";
для державних службовців та інших працівників Секретаріату Кабінету Міністрів України - "Секретаріат Кабінету Міністрів України";
для голів місцевих держадміністрацій та їх заступників - відповідна обласна, районна, Київська та Севастопольська міська, районна у місті держадміністрація;
для інших державних службовців та працівників органу виконавчої влади - відповідний орган виконавчої влади.
Найменування органу зазначається шрифтом Arial розміром від 10 до 14 пунктів, максимальна кількість рядків - шість.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги невідповідність вимог Замовника положенням постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137 у частині пункту 8, що безпосередньо стосується персоналізації бланка вимагаємо:
- внести зміни до додатку 5 тендерної документації (інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) доповнивши пункт 8 абзацом та словами «Із зворотного боку бланка посвідчення державною мовою зазначається найменування органу, що видав посвідчення: для членів Кабінету Міністрів України, перших заступників та заступників міністрів, керівників та заступників керівників центральних органів виконавчої влади, Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, інших посадових осіб органів виконавчої влади, призначення на посаду яких здійснюється Кабінетом Міністрів України, - "Кабінет Міністрів України"; для державних службовців та інших працівників Секретаріату Кабінету Міністрів України - "Секретаріат Кабінету Міністрів України"; для голів місцевих держадміністрацій та їх заступників - відповідна обласна, районна, Київська та Севастопольська міська, районна у місті держадміністрація; для інших державних службовців та працівників органу виконавчої влади - відповідний орган виконавчої влади. Найменування органу зазначається шрифтом Arial розміром від 10 до 14 пунктів, максимальна кількість рядків - шість….» у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137 згідно якої розроблена технічна специфікація до даного предмету закупівлі;
- оприлюднити внесені зміни у порядку, визначену чинним законодавством України у сфері публічних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 10.03.2023 12:33
- Протокол_ відповідь на вимогу.docx 13.03.2023 14:48
Дата подачі:
10.03.2023 12:33
Вирішення:
П Р О Т О К О Л № 49
уповноваженої особи
Центрального міжрегіонального управління
Міністерства юстиції (м. Київ)
м. Київ «13» березня 2023 року
Порядок денний:
1. Розгляд та надання пояснення щодо поданої Вимоги від 10.03.2023
(UA-2023-03-07-008807-a.b1) процедури закупівлі згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ)).
СЛУХАЛИ:
1. Під час прийому пропозицій процедури закупівлі згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ)) потенційним учасником була подана вимога від 10.03.2023
(UA-2023-03-07-008807-a.b1), щодо внесення зміни до Додатку 4 тендерної документації.
Учасник просить внести зміни в Додаток № 4 «ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної Документації, а саме:
- внести зміни до додатку 5 тендерної документації (інформації про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) доповнивши пункт 8 абзацом та словами «Із зворотного боку бланка посвідчення державною мовою зазначається найменування органу, що видав посвідчення: для членів Кабінету Міністрів України, перших заступників та заступників міністрів, керівників та заступників керівників центральних органів виконавчої влади, Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, інших посадових осіб органів виконавчої влади, призначення на посаду яких здійснюється Кабінетом Міністрів України, - "Кабінет Міністрів України"; для державних службовців та інших працівників Секретаріату Кабінету Міністрів України - "Секретаріат Кабінету Міністрів України"; для голів місцевих держадміністрацій та їх заступників - відповідна обласна, районна, Київська та Севастопольська міська, районна у місті держадміністрація; для інших державних службовців та працівників органу виконавчої влади - відповідний орган виконавчої влади. Найменування органу зазначається шрифтом Arial розміром від 10 до 14 пунктів, максимальна кількість рядків - шість….» у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1137 згідно якої розроблена технічна специфікація до даного предмету закупівлі.
Розглянувши вищезазначену вимогу, повідомляєм наступне:
Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення публічних закупівель та з дотриманням законодавства України.
Таким чином, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ)) є недоцільним.
ВИРІШИЛА:
1. Надати пояснення щодо Вимоги від 10.03.2023
(UA-2023-03-07-008807-a.b1) процедури закупівлі згідно коду за ДК 021:2015: 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (БРЛ)).
2. Підготувати необхідні документи та здійснити інші заходи у відповідності до діючого законодавства у сфері публічних закупівель.
Уповноважена особа
Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції
(м. Київ)
_____________
підпис Віталій ДАНЧУК
Статус вимоги:
Відхилено