• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дезінфекційні засоби

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 07.03.2023 15:30 - 12.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога до технічних умов

Номер: 4b9e1bceaeec4e509784ee1d50dc966d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-07-007659-a.a1
Назва: Вимога до технічних умов
Вимога:
Замовником торгів було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-07-007659-a та оприлюднено Тендерну документацію, в якій було виявлено вимоги до технічної частини, які не відповідають чинним стандартам і законодавству України та обмежують конкуренцію в частині кола потенційних учасників процедури закупівлі, а саме в Додатку №2 тендерної документації Технічна специфікація , Опис, Замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, які порушують принципи публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Вивчивши тендерну документацію, а саме Опис , якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі код ДК 021:2015: 24450000-3 — Агрохімічна продукція (CPV) (Дезінфекційні засоби), можна зробити висновок, що Замовником навмисно у технічних вимогах виписано специфічні вимоги до предмету закупівлі сукупність яких, відповідає лише продукція конкретної торговельної марки, тобто це продукція лише одного виробника/ представника. Замовником в Технічній специфікації ,Опис, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі код ДК 021:2015: 24450000-3 — Агрохімічна продукція (CPV) (Дезінфекційні засоби встановлено наступні вимоги: У разі, якщо у Технічній специфікації міститься посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника − читати "або еквівалент". Згідно опису, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі Замовник навмисно не вказав назви засобів, але чітко зазначив характеристики конкретних засобів, вказав обмеження в складі діючих речовин та їх кількості, детально розписав всі антимікробні властивості, та інші характеристики, як наприклад: Можливість використання робочих розчинів у системах серветок протягом 35 діб ( невідомо як це повинно регламентуватись) , або Можливість багаторазового використання розчинів методом занурення для дезінфекції виробів та інструментів протягом 35 діб, не менш ніж 28 діб. Уявіть , будь ласка : пологовий будинок, щоденне навантаження породіль та новонароджених, а інструменти « бовтають « в одному і тому ж розчині 35 діб!!! Уявляєте, про яку дезінфекцію може йти мова??? До спалаху внутрішньо- лікарняних інфекцій одна мить!!! Схаменіться! Таким чином Ви економите на засобах? Тому Ви прописуєте вимогу : Термін зберігання засобу не менш 5 років з дати виробництва. Навіщо такий термін, адже щонайменше Ви закуповуєте засоби кожен рік. Вимоги до температурного режиму зберігання мають широкий діапазон, одні – від -20°С до 40°С, інші від -5°С до +35°С, а інші засоби взагалі не відомо. Тож, чому не однаковий підхід до зберігання засобів, адже для їх зберігання виділяються окремі приміщення , з відповідною температурою та вологістю.Отже, якщо запропонований засіб матиме іншу температуру зберігання від зазначеної (а це так і є) , то це буде невідповідність ? Враховуючи всі ці штучно створені обмеження, та переглядаючи всі попередні закупівлі стає зрозуміло, що замовник вже певний час закуповує засоби однієї групи компаній (виробники/представники), та жодного разу Замовник не обрав еквівалентні засоби, які відповідають чинному законодавству, Наказам МОЗ, мають теж призначення , застосування, безпечність та економічність ( як показують попередні торги, ціна –має значення, тільки для замовника і чим вища, то краще для нього). Крім того , замовник в позиції 9 має намір отримати засіб, який абсолютно не має еквівалентів, і він про це знає, бо ці вимоги йому надав завідомий учасник, це засіб « Біолюфт CL» виробник «Кронос Агро», представником якого є все таж компанія ( група), що і всіх інших заявлених засобів. Ці факти можна трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику, без можливості вільної конкуренції серед усіх можливих учасників тендеру. Замовник порушує права та інтереси інших, окрім завідомого Учасника процедури публічної закупівлі, гарантованих законодавством у сфері публічних закупівель, в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України « Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Встановлені дискримінаційні вимоги призводять до порушення наших прав та законних інтересів для участі у закупівлі, адже статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принципи здійснення закупівель та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім того, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовником хоча і не вказані конкретні торгівельні марки, проте це не дозволяє учасникам торгів запропонувати еквівалентний товар або товар який підійшов би за своїми функціональними та якісними характеристиками до вимог закупівлі, адже технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Замовник порушує права та інтереси інших Учасників процедури публічної закупівлі, гарантованих законодавством у сфері публічних закупівель, встановлює вимоги котрі унеможливлюють конкуренцію та призводить до зловживань, корупції та не ефективного використання бюджетних коштів. Вимагаємо внести зміни в документацію , Технічну специфікацію- опис, видалити дискримінаційні обмеження в складі та інші вказані вище формальні характеристики, викласти окремим лотом , як таку ,що не має еквівалентів, позицію 9. Засіб для дезінфекції, дезінфекції високого рівня та стерилізації. Засіб на основі двох компонентів: Компонент 1 має містити натрію хлоріт (діюча речовина); Компонент 2 має містити кислоту (діюча речовина). Діюча речовина засобу - діоксид хлору- « Біолюфт CL».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація складена закладом з дотриманням вимог статті 5, пункту 3 частини 2 статті 22, статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». В Тендерній документації зазначені вимоги до предмета закупівлі, зокрема, в Додатку № 2 до тендерної документації наведена Технічна специфікація. Замовник під час формування тендерної документації самостійно визначає технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, фінансування, тощо. Зазначення медико-технічних вимог жодним чином не є дискримінацією, чи таким що обмежує коло учасників, оскільки закладом вказано про можливість подачі еквіваленту учасниками, а тому тендерна документація не містить вимоги, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Державний реєстр дезінфекційних засобів містить декілька тисяч зареєстрованих засобів, серед них багато еквівалентних засобів. Всі засоби, які планує закупити наш заклад розповсюджують по всій території України багато постачальників від різних виробників, тому вимоги учасника є необґрунтованими. Заклад замовляє засоби, які необхідні для надання якісної допомоги та забезпечення надійного санітарно-епідеміологічного режиму в нашій установі та запобігання спалаху внутрішньо-лікарняної інфекції. Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та жодним чином не зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури публічних закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим замовником вимогам. Відповідно до положень Наказу МОЗ України від 03.08.2021 р. N 1614 «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров'я та установах / закладах надання соціальних послуг / соціального захисту населення» усі питання, щодо забезпечення надання якісної (безпечної) медичної допомоги населенню вирішуються на рівні лікувального закладу і заклад самостійно вирішує що і в якій кількості йому потрібно для цього. Що стосується зазначення терміну зберігання засобу – в наш час ми не знаємо що буде завтра, тому дивимось наперед, щоб задовільнити потреби закладу. Чим більший термін зберігання, тим зручніше для закладу. Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономіки від 15.04.2020р. № 708. Згідно з пунктом 3 Розділу I Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Ураховуючи викладене, визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, та є правом, а не обов’язком замовника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.03.2023 00:03