-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті
Завершена
100 164.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 001.64 UAH
мін. крок: 1% або 1 001.64 UAH
Період оскарження:
06.03.2023 14:41 - 11.03.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги.
Номер:
22fbb0a5ac9f4fa187011ea47ffe1c2d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-06-007798-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, Вимоги до Учасника (Страховика) – надавача послуг, підтверджені відповідними довідками містять наступні вимоги:
- підрозділ/регіональне представництва у м. Рівне (Учасник надає гарантійний лист із зазначенням адреси представництва та його контактних даних) ;
- підрозділу з врегулювання збитків у м. Рівне з можливістю виїзду спеціаліста з врегулювання збитків на місце страхового випадку (Учасник надає гарантійний лист із зазначенням адреси представництва та його контактних даних).
Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з Обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспортна всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами в електронній формі. Тим більше, враховуючи нинішню ситуацію в країні, більшість страхових компаній надають послуги віддаленого врегулювання збитків,що дозволяє істотно заощадити час клієнта. Крім того, виїзди спеціалістів з врегулювання збитків на місце страхового випадку здійснюються за майовими видами страхування (КАСКО, автоцивілка, майно)
На підставі вищезазначеного, вважаємо вимоги Замовника про обов’язкову наявність представництва у м. Рівне та підрозділу з врегулювання збитків у м. Рівне з можливістю виїзду спеціаліста з врегулювання збитків на місце страхового випадку незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо наявності представництв страхової компанії у всіх обласних центрах України із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, вважаємо, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо наявності підрозділу/регіонального представництва у м. Рівне (Учасник надає гарантійний лист із зазначенням адреси представництва та його контактних даних) та підрозділу з врегулювання збитків у м. Рівне з можливістю виїзду спеціаліста з врегулювання збитків на місце страхового випадку (Учасник надає гарантійний лист із зазначенням адреси представництва та його контактних даних)..
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 31 від 08.03.23 р..PDF 08.03.2023 09:52
Дата подачі:
06.03.2023 15:28
Вирішення:
Враховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Положення про уповноважену особу, що затверджене наказом комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради від 17 січня 2023 року № 12-од, пункту 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично зупиняє перебіг відкритих торгів.
Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні.
ВИРІШИЛА:
1. Відповідно до вимоги по предмету закупівлі «Обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті» за ДК 021:2015: 66510000-8: Страхові послуги (id закупівлі UA-2023-03-06-007798-a) , яка була оприлюднена в електронній системі закупівель 06.03.23 о 15:28 (id вимоги UA-2023-03-06-007798-a.a1), внести зміни до тендерної документації та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації у вигляді окремого документу (додається).
2. Забезпечити оприлюднення через авторизований електронний майданчик в електронну систему закупівель у порядку, передбаченому ст.10 Закону та постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
Статус вимоги:
Задоволено