• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гідранти пожежні

Завершена

394 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 970.00 UAH
Період оскарження: 06.03.2023 13:56 - 11.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо виключення дискримінаційних вимог у Закупівлі

Номер: 41008e3b659e4c918d4f66ebdb27173b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-06-006676-a.a1
Назва: Щодо виключення дискримінаційних вимог у Закупівлі
Вимога:
Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю № UA-2023-03-06-006676-a щодо закупівлі - за кодом 44480000-8 Протипожежне обладнання різне. Ми маємо намір взяти участь у відповідному тендері та маємо можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — ТД), ми ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРО" (ТОВ "НКП"ДНІПРО") (далі - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме. Відповідно до Додатку 2 розділу Вимоги до якості: Учасник має надає: - підписані та завірені печаткою Учасника (за наявності печатки) копії діючих сертифікатів ISO 9001; ISO 14001, ÖVGW/DVGW, розташованних на сайті завода виробника, або аналог з документальним підтвердженням відповідності до вимог передбачених стандартам ISO 9001, ISO14001, DVGW/ÖVGW. Учасник надає довідку в довільній формі з посиланням на сайт заводу виробника. Сертифікати ÖVGW/DVGW видаються європейською Асоціацією фірм по газо- та водопостачанню Німеччини відповідно до законодавства цієї країни. Сертифікація проводиться тільки на підставі членства в Асоціації з обов’язковим погодженням між виробником, покупцем та органами власті в Німеччині. ТОВ "НКП"ДНІПРО" є національним виробником та постачальником предмету закупівлі та має досвід постачання пожежних гідрантів на багатьох підприємствах таких як Львіводоканал, Миколаївводоканал, Кривбасводоканал та багато ін. підприємств . Предмет закупівлі виробляється відповідно до нормативних актів України (документи, що підтверджують якість: Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, паспорт якості та сертифікат відповідності, сертифікатів технічного регламенту). Зазначена вимога незаконна та дискримінує нас, як учасників з огляду на наступне: 1. Сертифікат ÖVGW/DVGW не ратифікований у Україні та відповідно до діючого законодавства відсутні акти щодо обов’язкового отримання сертифікату ÖVGW/DVGW в Україні. 2. Відсутність можливості отримати такий сертифікат на території України, адже в Україні немає представництва Асоціації яка видає сертифікат ÖVGW/DVGW. У зв’язку з веденням воєнного стану 24.02.2022 р. наше підприємство не має можливості виїхати за межі України за для подачі документів у відповідний орган який знаходиться у Німеччині для отримання сертифікатів, які вимагає Ваше підприємство. 3. У проміжок часу від моменту публікації закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій сертифікат ÖVGW/DVGW отримати фізично неможливо. 4. На території України наявна можливість проведення альтернативних дослідження у українських центрах сертифікації та можливість отримати іншого сертифікату (не ÖVGW/DVGW), в якому будуть міститись результати досліджень товщини, корозійної стійкість, зносостійкості та інших характеристик пожежних гідрантів. 5. Вимога направлена виключно на учасника, який вже має сертифікат ÖVGW/DVGW та позбавляє потенційних учасників, у тому числі українських виробників, яким є Скаржник взяті участь у закупівлі у зв'язку з неможливістю отримати сертифікат ÖVGW/DVGW, у тому числі у строк для подання тендерних пропозиції. Зауважимо, що в Україні відсутні законодавчі акти щодо отримання сертифікатів DVGW на її території. На сьогоднішній день жодний вітчизняний виробник пожежних гідрантів не має можливості членства в зазначеній Асоціації, тому не в змозі надати сертифікати DVGW до своєї тендерної пропозиції. Своєю вимогою про надання сертифікату DVGW, Ви як Замовник, обмежуєте коло учасників лише суб'єктами, безпосередньо пов'язаними членством в зазначеній Асоціації, чим лобіюєте інтереси конкретних учасників. Враховуючи вищезазначене, вимога про надання сертифікату ÖVGW/DVGW має бути виключена із Тендерної документації. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Наголошуємо, що у протилежному випадку ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів в сфері публічних закупівель!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 51 Особливостей, Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель БЕЗ ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Відповідно до п.33 ч. 1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; Відповідно до ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», У тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; Частиною 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено:     1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). На виконання вищезазначених вимог законодавства, Замовником у технічній специфікації викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому, звертаємо увагу, що відповідно до вимог п. 29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Таким чином, так як предмет закупівлі не відноситься до визначеного у п. 29 Особливостей переліку, встановлення даної вимоги про надання зазначених діючих сертифікатів є законною та обґрунтованою вимогою. Крім цього, звертаємо увагу, що згідно вимоги ТД: Пожежні гідранти повинні мати: - підписані та завірені печаткою Учасника (за наявності печатки) копії діючих сертифікатів ISO 9001; ISO 14001, ÖVGW/DVGW, розташованних на сайті заводу виробника, АБО АНАЛОГ з документальним підтвердженням відповідності до вимог передбачених стандартам ISO 9001, ISO14001, DVGW/ÖVGW.  Таким чином, Замовником жодним чином не обмежено конкуренцію та не встановлено дискримінаційних вимог у ТД, а отже вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Відхилено