• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник».

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська

Завершена

607 320.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 073.20 UAH
Період оскарження: 03.03.2023 12:51 - 27.03.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: 55758655404841e2be86b381bfcb4984
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.b7
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника
Дата розгляду скарги: 16.05.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.05.2023 15:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.05.2023 13:24
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА НА РШЕННЯ ЗАМОВНИКА НАЦІОНАЛЬНИЙ ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР "ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ" ВИКЛАДЕНЕ ПРОТОКОЛОМ №15/п/мед ВІД 03 квітня 2023 року

Номер: 009dbb99fb8c48e29d2a4f6d9656a6e2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.b6
Назва: СКАРГА НА РШЕННЯ ЗАМОВНИКА НАЦІОНАЛЬНИЙ ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР "ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ" ВИКЛАДЕНЕ ПРОТОКОЛОМ №15/п/мед ВІД 03 квітня 2023 року
Скарга:
Замовником торгів 03 березня 2023 року розпочато процедуру закупівлі по предмету закупівлі Послуги з поводження з небезпечними відходами (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-03-005824-a. Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (надалі - Товариство) згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію у зазначеній вище закупівлі. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів Замовником встановлено ціну (питома вага критерію – 100%), та визначено, що згідно ч. 1 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі - Закон) оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. За результатами розгляду пропозиція Товариства, системою закупівель визначено як найнижчу ціну пропозиції. Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства (протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою №15/п/мед ВІД 03 квітня 2023 року). Відповідно до ТД, інформація про субпідрядника надається у випадку закупівлі робіт. Тож, відповідно до умов Замовника, визначених Тендерною документацією, Учасник має право залучати субпідрядника до надання послуг, адже Предметом Закупівлі є Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» та не надавати інформацію про субпідрядника. Адже, інформація вимагається тільки при закупівлі робіт. Товариство не може погодитись з рішенням Замовника та вважає його таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель та внаслідок прийняття якого порушено права та законні інтереси Суб’єкта оскарження з наступних підстав. Наголосимо, що Замовник перевищив свої повноваження, та не притримується власної Тендерної Документації. Тож, Замовник прописує у протоколі уявні вимоги, які він бажає за його думкою та відхиляє найвигідніші Пропозиції за Закупівлею. Суб’єкт оскарження вважає, що Замовником було порушено наступні принципи здійснення закупівель встановлені ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: 1. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 2. максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3. недискримінація учасників та рівне ставлення до них; Так, Замовником було неправомірно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «А-ЕНЕРГО», яка мала сприяти ефективному розпорядженню та економії бюджетних коштів, що є порушенням принципу максимальної економії та ефективності. Таким чином, Суб’єкт оскарження є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, а відхилення пропозиції Суб’єкта оскарження з підстав які суперечать вимогам чинного законодавства та порушення основних принципів проведення закупівель під час вибору переможця закупівлі є грубим порушенням законодавства про закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (UA-2023-03-03-005824-a) 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення замовника національний військово-медичний клінічний центр "головний військовий клінічний госпіталь" викладене протоколом №15/п/мед ВІД 03 квітня 2023 року про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 40277858). Додатки: 1. Протокол №15/п/мед ВІД 03 квітня 2023 року. 2. Договір із субпідрядною організацією. 3. Тендерна Документація Замовника. 06.04.2023р. Директор М.Ю. Жестков
Дата розгляду скарги: 18.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.04.2023 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.04.2023 17:33
Дата виконання рішення Замовником: 21.04.2023 15:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "А-ЕНЕРГО" за процедурою закупівлі "Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 "Послуги у сфері поводження з медичними відходами") згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 "Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами" "Єдиний закупівельний словник", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-03005824-a на підставі рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.04.2023 № 4999 р/пк пз.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Михайло Жестков +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com
Вимога
Є відповідь

неправомірні дії Замовника

Номер: cce49c57afe34711bc14bf5e2b158672
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.a5
Назва: неправомірні дії Замовника
Вимога:
Відповідно до ТД необхідно було показувати субпідрядника, у разі якщо його залучення складало би більше 20%. Оскільки бактерицидні лампи складають менше 20% та заборони на залучення субпідрядника у ТД не було, Учасник має право залучати субпідрялника у обсязі менше 20% без повідомлення на це Замовника. Тож, вимагаємо Замовника не порушувати ЗУ "Про Публічні Закупівлі" та провести неупереджений розгляд нашої Пропозиції. У разі відсутності реакції, ми будемо змушені звернутися до АМКУ із захистом своїх порушених прав.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно п. 3 стаття 16 Закону України “Про публічні закупівлі” “якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців”. Саме наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України, з відповідним переліком необхідних операцій підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (таким як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід). Згідно п. 5 стаття 16 Закону України “Про публічні закупівлі” “у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації”. Тобто, якщо учасник для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям планує залучити спроможності інших суб’єктів господарювання (субпідрядників/ співвиконавців), він повинен надати копію Ліцензії* субпідрядників/ співвиконавців на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, зазначеними у Медико-технічних вимогах Замовника, що і було зазначено у вимогах додатку 4 до тендерної документації. Учасник у складі тендерної пропозиції надав документи, в тому числі копію ліцензії згідно наказу від 24.04.2018 № 132, яка дозволяє йому надавати послуги лише зі збирання та зберігання такої категорії відходів як «ртуть та сполуки ртуті», та не дозволяє здійснювати із цією категорією відходів такі види операції як «оброблення, знешкодження, утилізація», в той час як предметом закупівлі є, між іншим, Послуги зі збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації та знешкодження бактерицидних ламп. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «А ЕНЕРГО» відсутня будь-яка інформація щодо залучення субпідрядника до надання послуг. Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення зазначеної вимоги ТОВ «А ЕНЕРГО».
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 05.04.2023 14:35
Підтвердження вирішення: З огляду вищевикладеного відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні вимоги закупівлі

Номер: f75868f2e8164be69b96297c60472aa7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.b4
Назва: Дискримінаційні вимоги закупівлі
Скарга:
Від 09 березня 2023 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» Код в ЄДРПОУ 07773293 Юридична адреса 01133, Україна, Київська область, місто Київ, вул. Госпітальна, будинок 18 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник» Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-03-005824-a Очікувана вартість закупівлі 607`320.00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 03.03.2023 12:51 Замовником Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-03-005824-a. Період уточнень тривав до 10.03.2023, період оскаржень до 10.03.2023, кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 13.03.2023 року до 00:00 год. 09.03.2023 року Замовником було внесено зміни до умов тендерної документації, період уточнень до 12.03.2023, період оскаржень до 12.03.2023, кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 15.03.2023 року до 00:00 год. Проте, як в умовах тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи протокол № 1/п/мед від "03" березня 2023 року, так і в новій редакції тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи протокол № 3/п/мед від " 09" березня 2023 року, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Оскільки оскаржувані умови тендерної документації містились у тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи протокол № 1/п/мед від "03" березня 2023 року, строк оскарження таких умов встановлено до 10.03.2023 року. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ Умовами тендерної документації по закупівлі «Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-03-005824-a, Замовником - Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь», визначено наступні вимоги, а саме: В Додатку 4 «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі» до тендерної документації Замовником вказано: «Вимоги до учасника Наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами Учасник надає копію Ліцензії* на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі.» Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Законом України «Про відходи» визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України. Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення «утилізація відходів» - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» . Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022 року) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що: Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії). Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 446 визначено, що ці ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Додатково, Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності видалення відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, знешкодження та утилізація. Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» у редакції Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2022 №1602, (далі – Наказ № 325), визначено, що провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Водночас, вказані Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Відповідно до Закону України «Про відходи» наведено визначення, зокрема: утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; Тобто «утилізація» та «видалення» відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну. Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як «Утилізація та видалення» до категорії медичних відходів взагалі не застосовується, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі «Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник», визначена Замовником вимога щодо наявності в учасника ліцензії з серед інших видів послуг з оброблення та видалення є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь», внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-03-005824-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Тендерна документація на закупівлю «Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник», затверджена Рішенням уповноваженої особи протокол № 1/п/мед від " 03" березня 2023 року, ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-03-005824-a. 2. Тендерна документація на закупівлю «Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015 - 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами») згідно коду ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» «Єдиний закупівельний словник», затверджена затвердженої Рішенням уповноваженої особи протокол № 3/п/мед від " 09" березня 2023 року, ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-03-005824-a. 3. Ліцензія на операції у сфері поводження з небезпечними відходами. Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.03.2023 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.03.2023 16:53
Дата виконання рішення Замовником: 23.03.2023 17:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Щодо надання пояснень Учасником торгів ТОВ “ОЛЕСТАС ЕКО” 09.03.2023 було опубліковано в електронній системі закупівель Скаргу на рішення Замовника (Протокол уповноваженої особи № 3 від 09 березня 2023 року – опублікований в електронній системі закупівель). Постійнодіюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю “ОЛЕСТАС ЕКО” від 09 березня 2023 року № UA-2023-03-03-005824-a.b4 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, своїм Рішенням від 20.03.2023 № 3370-р/пк-пз зобов’язала Національний військово-медичний клінічний центр "Головний військовий клінічний госпіталь" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – "Послуги з поводження з медичними відходами категорії В, С (ДК 021:2015-90524000-6 "Послуги у сфері поводження з медичними відходами") згідно коду ДК 021:2015-90520000-8 "Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами" "Єдиний закупівельний словник", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-03-005824-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення від 20.03.2023 № 3370-р/пк-пз. За результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» повідомляю наступне: 1. Тендерною документацією не було передбачено надання послуг з видалення медичних небезпечних ртутьвмісних відходів (бактерицидних ламп), що є помилкою Замовника. Тому встановлення Замовником у тендерній документації вимоги щодо надання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме – видалення, виявилося необґрунтованим. У зв’язку із вище викладеним, вважаю за потрібне: 1. Виключити з додатку 4 до тендерної документації вимогу до учасника щодо надання копії Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: видалення. 2. Встановити кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 30 березня 2023 року. 3. Внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї). 4. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та в окремому документі перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель. Додатки: 1. Нова редакція тендерної документації. 2. Перелік змін, що вносяться до тендерної документації. 3. Протокол від 23 березня 2023 року № 9/п/мед щодо внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі послугу сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, розгляду та їх оприлюднення уповноваженою особою. Уповноважена особа ________________ Ігор ЛИТВИН
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: a87019834d914b54891cbb94b47c55ac
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.b3
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, приберіть дискримінаційну та безглузду вимогу. В Додатку 4 до тендерної документації Вами висунута наступна вимога до учасників: «Наявність устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво безперебійним електропостачанням. Учасник надає лист (у довільній формі) щодо наявності устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво Учасника безперебійним електропостачанням, з додаванням підтверджуючих документів на таке обладнання (видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо).» Дана вимога є безглуздою, дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників. Законодавством України в сфері поводження з небезпечними відходами, Наказом МОЗ № 325, ЗУ "Про публічні закупівлі" та Постановою КМУ №1178 не встановлено вимог до учасників електронних закупівель щодо наявності устатковання (обладнання), яке забезпечує виробництво учасника безперебійним електропостачанням. Доводимо до вашого відома, що наявність такого обладнання не передбачена нормативними та ліцензійними документами, безперебійність постачання електроенергії не може бути гарантована ніким та нічим, а тим паче видатковою накладною та договором купівлі-продажу, оренди тощо, та й наявність в учасника такого обладнання, а це простий генератор, не забезпечує його виробництво безперебійним електропостачанням, оскільки обладнання може бути просто неробочим. Можливо, ви ще будете вимагати наявність палива для генераторів із підтверджуючими документими чи сертифікати та декларації відповідності на генератори із висновками СЕС? Яким чином наявність в учасника генератора відноситься до предмету закупівлі? Крім того, зазначаємо, що під час військового стану в державі, ця вимога є безглуздою. Враховуючи викладене вимагаємо вилучити дану дискримінаційну вимогу з тендерної документації. В іншому випадку БУДЕМО ЗМУШЕНІ ЗВЕРНУТИСЯ ЗІ СКАРГОЮ ДО АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ. На томість пропонуємо зазначити в ТД Замовника наступну вимогу: "Надати гарантійний лист в довільній формі про надання якісних послуг, вчасно із підтвердженням фото- та/або відеофіксації". Тоді ще можете вимагати підтвердження наявності системи фото- та відеофіксації із відповідними документами про встановлення. Так ви точно будете впевнені про виконання вимог договору учасником.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником буде внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 09.03.2023 14:38
Підтвердження вирішення: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: f3c986003d664945be6ff5cbe344fb83
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! В Додатку 4 до тендерної документації Вами вказано необхідність надання: «Учасник надає лист (у довільній формі) щодо наявності устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво Учасника безперебійним електропостачанням, з додаванням підтверджуючих документів на таке обладнання (видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо).» Дана вимога дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників. Законодавством України в сфері поводження з небезпечними відходами, Наказом МОЗ 3325 не встановлено вимог до учасників торгів щодо наявності устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво учасника безперебійним електропостачанням. Крім цього, Ваша дискримінаційна вимога надалі містить перелік документів для підтвердження наявності такого обладнання : «видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо)» Крім того, що наявність такого обладнання не передбачена нормативними документами, безперебійність постачання електроенергії не може бути гарантована ніким та ніякими видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо. Враховуючи викладене вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу та виключити її з документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Законом України «Про відходи» (далі – Закон) визначено, що небезпечні відходи – це відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров’я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними. Законом встановлений вичерпний перелік операцій поводження з небезпечними відходами, такі як: збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів. Відповідно до ст. 34 Закону суб’єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об’єкт поводження з небезпечними відходами, зобов’язаний, серед іншого, мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Важливо зауважити, що відповідно ч. 1 ст. 42 Закону закріплено, що особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність, зокрема, але не виключно, за порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я людини та економічних збитків. Враховуючи зазначене, вимога щодо наявності таких операцій у ліцензії як «утилізація та видалення» не містить жодного дискримінаційного характеру, не обмежує коло потенційних учасників, та повністю відповідає вимогам законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2023 08:58
Підтвердження вирішення: не задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 435c799551cb4cf6948f82619f8963cb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-03-005824-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовник! В Додатку 4 до тендерної документації Вами вказано необхідність надання: «Учасник надає копію Ліцензії* на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження,.» Дана вимога дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників. Відповідно до ЗУ «Про відходи»: утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; Тобто «утилізація» та «видалення» відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну. Додатково, Наказом МОЗ №325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності видалення відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами. Вважаючи наведене, вимагаємо усунути порушення законодавства та прибрати з тендерної документації дискримінаційну вимогу. Натомість пропонуємо наступний (недискримінаційний) варіант. «Учасник надає копію Ліцензії* на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження АБО видалення»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Беручи до уваги напружену ситуацію в енергетичній сфері в України, Замовник зацікавлений перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу та здатність безперебійно надавати послуги поводження з небезпечними відходами. Важливо зауважити що, відповідно ч. 1 ст. 42 Закону України «Про відходи», закріплено, що особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність, зокрема, але не виключно, за порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я людини та економічних збитків. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи зазначене відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2023 08:57
Підтвердження вирішення: не задоволено