-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Багатофункціональний пристрій
Завершена
495 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
Період оскарження:
02.03.2023 14:58 - 07.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування Протоколу №17 від 21.03.2023 року, Протоколу №18 від 22.03.2023 року
Номер:
8b5a0ac8e3af477abc38eeed713dea8f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-02-009031-a.a2
Назва:
Вимога про скасування Протоколу №17 від 21.03.2023 року, Протоколу №18 від 22.03.2023 року
Вимога:
Шановний Замовнику! Проаналізувавши прийняте рішення, що викладене у вигляді Протоколу №17 від 21.03.2023 року , вимушені звернутися до Вас з вимогою.
У Протоколі №17 від 21.03.2023 року вказано: «Пропозицію ТОВ «В.М.» відхилити на підставі пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»
Вважаємо таку причину відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» неправомірною та безпідставною, виходячи з наступного.
1. Замовник вказує у Протоколі №17 від 21.03.2023 року, що учасник не виконав вимогу п. 4 Додатку №2 до Тендерної документації.
Згідно п. 4 Додатку №2 до Тендерної документації: «У складі пропозиції учасник надає авторизаційний лист від виробника або його офіційного представника на території України, в якому підтверджує можливість поставки запропонованого учаником товару у необхідній кількості та у становлений замовником строк. Авторизаційний лист повинен містити посилання на номер оголошення в системі Прозоро.»
Прошу звернути увагу, що український державний електронний сервіс «Дія» надає детальне роз’яснення, згідно якого виробники можуть призначати уповноважених представників (імпортерів, дистриб’юторів), щоб діяти від їх імені при виконанні певних завдань (посилання на сайт - https://export.gov.ua/197-oboviazki_virobnika_importera_distribiutora ).
Дистриб’ютор (або розповсюджувач) - це фізична або юридична особа в ланцюгові постачання, котра надає продукцію на ринку, яка не є ані виробником, ані імпортером, але відіграє ключову роль в контексті ринкового нагляду.
Тобто дистриб’ютор вважається офіційним представником, якого уповноважує виробник для продажу (реалізації) його товарів на ринку.
Так виробник Pantum International Limited уповноважив Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» реалізовувати (продавати) його товар в Україні, надавши нам статус авторизованого дистриб’ютора. На підтвердження статусу дистриб’ютора Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» надало у складі тендерної пропозиції Сертифікат №PD210611001 від 01.07.2021 року.
Оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» має дозвіл на продаж товару виробника Pantum International Limited, ми взяли участь у торгах UA-2023-03-02-009031-a та запропонували Багатофункціональний пристрій цього виробника цілком законно.
В свою чергу поданий у складі тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» «Лист-авторизації №335/01-03 від 15.03.2023 року» та «Довідка про авторизованого дистриб’ютора та офіційного авторизованого сервісного провайдера Pantum International Limited №335 - 1/01-03 від 15.03.2023 року» слугують поясненням, що Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» має повноваження щодо розповсюдження товарів цього виробника.
Також поданим «Листом-авторизації №335/01-03 від 15.03.2023 року» Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» лише доводить до відома Замовника той факт, що підприємство вже уповноважене на реалізацію продукції Pantum International Limited, оскільки має прямі контакти з виробником, а тому відсутня будь-яка потреба в інших документальних підтвердженнях.
У п. 4 Додатку №2 до Тендерної документації Замовник встановлював вимогу надати лист авторизації юридичним особам або фізичним особам-підприємцям, котрі не є ані виробником, ані офіційним представником Pantum International Limited.
При цьому у Тендерній документації не роз’яснено, які документи потрібно надати офіційним представником Pantum International Limited, якщо вони виявлять бажання взяти участь у торгах UA-2023-03-02-009031-a.
На заключення варто додати, що сам Замовник дозволив надати «лист-авторизації» від офіційного представника, яким є дистриб’ютор. Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» подало всі необхідні документи, (підтвердило статус дистриб’ютора та надало документ під назвою «Лист-авторизації»), а тому відхилення в цій частині є безпідставним.
2. Замовник вказує у Протоколі №17 від 21.03.2023 року, що учасник не виконав вимогу Додатку №2 до Тендерної документації, що стосуються технічних характеристик Багатофункціонального пристрою, а саме ширини, висоти та глибини.
Так Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» запропонувало товар «Багатофункціональний пристрій Pantum M6550NW + 2 додаткових оригінальних картриджа». Вказаний товар має такі технічні характеристики: «Ширина 417 мм; Висота 244 мм; Глибина 305 мм.»
Відповідна інформація не була прихована від Замовника, та надана у документі «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого Учасником ТОВ «В.М.» товару технічним, кількісним та якісним вимогам документації №302-63/01-03 від 08.03.2023 року».
Замовник у Протоколі №17 від 21.03.2023 року вказує, що такі технічні характеристики йому не підходять, тому відхиляє тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.».
Така підстава відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» є для нас не зовсім зрозумілою.
Тому керуючись ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» вимушені звернутися до Вас з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.».
Така необхідність обумовлена тим, що ФОП Аверченко О.В. пропонує той самий товар, що й Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.», а саме «Багатофункціональний пристрій Pantum M6550NW + 2 додаткових оригінальних картриджа», про що вказано у документі переможця «Форма пропозиції №55 від 09.03.2023 року».
При цьому ФОП Аверченко О.В. у документі «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі №50 від 09.03.2023 року» надає недостовірну інформацію, щодо технічних характеристик запропонованого товару, а саме ширини, висоти та глибини.
Інформація, що викладена на сайті виробника Pantum International Limited є підтвердженням недостовіності даних, що викладені у тендерній пропозиції учасника ФОП Аверченко О.В. (посилання на сайт виробника - https://global.pantum.com/product-center/1517382966511185922.html ).
Тобто якщо однією з підстав для відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» є пропонування товару «Багатофункціональний пристрій Pantum M6550NW + 2 додаткових оригінальних картриджа», в такому разі тендерна пропозиція ФОП Аверченко О.В. має бути також відхилена.
З огляду на викладене вище вимагаємо скасувати Протокол №17 від 21.03.2023 року, Протокол №18 від 22.03.2023 року, та повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.».
У разі не задоволення нашої Вимоги, 27.03.2023 року ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.03.2023 11:06
Вирішення:
Шановний Учаснику, щодо вашої вимоги повідомляємо наступне:
1. Додатком 2 Документації встановлено, що у складі пропозиції учасник надає авторизаційний лист від виробника або його офіційного представника на території України, в якому підтверджує можливість поставки запропонованого учасником товару у необхідній кількості та у становлений замовником строк. Авторизаційний лист повинен містити посилання на номер оголошення в системі Прозоро.
На усунення вимоги щодо усунення невідповідностей ТОВ «В.М.» було надано наступні документи:
- Сертифікат від 01 липня 2021 року, в якому зазначено, що ТОВ «В.М.» є офіційним дистриб’ютором Pantum International Limited;
- Лист-авторизація № 335/01-03 від 15.03.2023 року виданий ТОВ «В.М.», в якому зазначено, що є офіційним авторизованим представником відомого бренду Pantum та ТОВ «В.М.» підтверджує, можливість поставки запропонованого товару у необхідній кількості та у встановлений Замовником строк.
Додатком 2 Документації встановлено вимогу щодо надання листа від виробника або його офіційного представника на території України, в якому підтверджується можливість поставки запропонованого учасником товару у необхідній кількості та у становлений замовником строк, в той же час як ТОВ «В.М.» надало документи, що підтверджують статус дистриб’ютора.
Частиною 1 статті 237 Цивільного кодексу України встановлено, що представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє.
Частиною 2 статті 237 Цивільного кодексу України визначено, що не є представником особа, яка хоч і діє в чужих інтересах, але від власного імені, а також особа, уповноважена на ведення переговорів щодо можливих у майбутньому правочинів.
Дистриб'ютор – це фірма або агент промислового підприємства, які здійснюють реалізацію продукції й виступають як торгівці за договором на основі угоди про право на продаж в окремому регіоні.
Наведене вище повністю розмежовує поняття «офіційний представник» та «дистриб’ютор», отже Ваше твердження, що «дистриб’ютор вважається офіційним представником» є помилковою та такою, що вводить в оману Замовника.
Окремо наголошуємо, що для перевірки повноважень ТОВ «В.М.» нами було направлено запит до компанії Pantum International Limited з проханням надати інформацію щодо статусу компанії ТОВ «В.М.» та її повноважень.
Компанією Pantum International Limited було надано Лист № UKR23031601T від 16.03.2023 року, в якому зазначено, що ТОВ «В.М.» не має повноважень на видачу авторизаційних листів з підтвердженням можливості поставки Т.М. Pantum.
Наведене вище свідчить, що ТОВ «В.М.» зазначено у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Отже, пропозиція ТОВ «В.М.» відхиляється правомірно на підставі пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Додаток 2 Документації містить технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
- Ширина 400-406 мм
- Висота 257-260 мм
- Глибина 350-360 мм
2.1. Відповідно до Пропозиції ТОВ «В.М.» пропонується до постачання Багатофункціональний пристрій PANTUM M6550NW + 2 додаткових оригінальних картриджа.
У складі Пропозиції ТОВ «В.М.» міститься документ Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі № 302-58/01-03 від 08.03.2023 року, в якому зазначено, що Багатофункціональний пристрій PANTUM M6550NW має наступні розміри:
- Ширина 417 мм;
- Висота 244 мм;
- Глибина 305 мм.
Також, у складі Пропозиції ТОВ «В.М.» міститься Порівняльна таблиця відповідності № 302-63/01-03 від 08.03.2023 року, в якій зазначено, що Багатофункціональний пристрій PANTUM M6550NW має наступні розміри:
- Ширина 417 мм;
- Висота 244 мм;
- Глибина 305 мм.
Наведене вище свідчить, що Пропозиція ТОВ «В.М.» не відповідає вимогам Документації.
Отже, пропозиція ТОВ «В.М.» правомірно відхиляється на підставі пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
2.2. Відповідно до Пропозиції ФОП Аверченкова Олександра Володимирович а пропонується до постачання Багатофункціональний пристрій PANTUM M6550NW + 2 додаткових оригінальних картриджа.
У складі Пропозиції ФОП Аверченкова Олександра Володимирович міститься документ Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі № 50 від 09.03.2023 року, в якому зазначено, що Багатофункціональний пристрій PANTUM M6550NW має наступні розміри:
- Ширина 405 мм;
- Висота 260 мм;
- Глибина 350 мм.
Наведене вище свідчить, що Пропозиція ФОП Аверченкова Олександра Володимирович відповідає вимогам Документації, в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо предмета закупівлі
Номер:
2617dfb2c2814ccebb83b5f08260d4f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-02-009031-a.c1
Назва:
Щодо предмета закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику, проаналізувавши положення Тендерної документації у закупівлі, нами було виявлено ряд вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації.
Зокрема у Додатку №2 до Тендерної документації викладені Технічні вимоги щодо предмета закупівлі. Серед характеристик наявні такі: Ширина 400-406 мм; Висота 257-260 мм; Глибина 350-360 мм.».
Встановлюючи такі вимоги до товару Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Згідно ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".»
Вказане положення Закону України «Про публічні закупівлі» виконано Замовником не повністю, оскільки хоча у колонці «Найменування предмету закупівлі» і зазначено, що учасники можуть пропонувати еквівалент Багатофункціонального пристрою Xerox 3025NI, у колонці «Технічні вимоги» подача еквіваленту цілком і повністю забороняється. Така ситуація обумовлена тим, що Замовником вимагається щоб товар відповідав характеристикам, «Ширина 400-406 мм», «Висота 257-260 мм», «Глибина 350-360 мм.», які належать конкретному Багатофункціональному пристрою Xerox 3025NI, і на ринку України немає жодного еквівалентного обладнання, яке б відповідало всім вказаним вимогам.
Дискримінація обумовлена й ти, що перелічені вище технічні характеристики не впливають на якість роботи обладнання, тобто не є істотними.
Також для нас залишаються не зрозумілими вимоги до розмірів обладнання, а саме чому Замовник встановлює такий діапазон (проміжок) в показниках: «Ширина 400-406 мм» тобто діапазон (проміжок) лише 6мм, «Висота 257-260 мм» тобто діапазон (проміжок) лише 3мм, «Глибина 350-360 мм.» діапазон (проміжок) лише 10мм. Ці діапазони (проміжки) вкрай малі і на деяких виробництвах вважаються більше похибкою або відхиленням від норми. Тобто вимога по цьому показнику лише надає перевагу конкретно одному пристрою Xerox 3025NI і до покращення якості друку не має жодного відношення, а лише спрямована на дискримінацію учасників, які можуть запропонувати обладнання з кращими технічними, якісними показниками та за нижчою ціною.
Крім того, Замовником не надано у Тендерній документації жодного обгрунтування необхідності саме таких показників «Ширина 400-406 мм», «Висота 257-260 мм», «Глибина 350-360 мм.».
До того ж, просимо звернути увагу, що важливим критерієм оцінки тендерних пропозицій і досі залишається ціна (п. 37 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року).
Встановлюючи такі Технічні вимоги Замовник свідомо виключає можливість пропонувати товари, які мають нижчу ціну та кращі істотні показники, при цьому розбіжності яких стосуються лише таких показників як «Середня споживана потужність», «Вага», «Ширина», «Висота», «Глибина».
Враховуючи викладене вище, вимагаємо внести зміни до колонки «Технічні вимоги» Додатку №2 до Тендерної документації, щодо характеристик: Ширина 400-406 мм; Висота 257-260 мм; Глибина 350-360 мм.».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.03.2023 16:11
Вирішення:
Добрий день. Технічні вимоги до предмету закупівлі були визначені нами, виходячи із власних потреб, а також з метою максимальної економії та ефективності. Закон України "Про публічні закупівлі" не зобов'язує замовника зазначати фразу "або еквівалент" у кожній колонці, після кожної характеристики, тощо. Ще раз наголошуємо, що ми готові розглянути аналоги (еквівалент), про що прямо вказано Технічних вимогах (Додаток 2 до ТД).
Статус вимоги:
Відхилено