• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з добровільного страхування здоров’я згідно до CPV ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги

Більш детально викладено в тендерній документації. Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, в тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу).

Завершена

1 916 546.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 165.47 UAH
Період оскарження: 01.03.2023 22:06 - 11.03.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 2f7da3a484a843c999e4a18cdee63e99
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-01-012761-a.a1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 56 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – ОСОБЛИВОСТІ) щодо дискримінаційних умов тендерної документації Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати 01 березня 2023 року через електронну систему публічних закупівель PROZORRO було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-03-01-012761-a, Замовником яких виступає КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» (далі – Замовник), щодо закупівлі послуг - Послуги з добровільного страхування здоров’я згідно до CPV ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги. Оголошення проведення відкритих торгів розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-01-012761-a. ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Ознайомившись зі змістом Тендерної документації для процедури закупівлі «ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ» на надання послуг Послуги з добровільного страхування здоров’я згідно до CPV ДК 021:2015: 66510000-8 – Страхові послуги (в редакції від 09.03.2023р.), далі – Тендерна документація, ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» вбачає, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель та порушують права та законні інтереси Суб’єкта оскарження та створюють неможливість для ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» взяти участь у процедурі закупівлі. Зокрема, у пунктах 6 та 7 Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовник встановив: «6. Учасник повинен надати довідку в довільній формі, в якій зазначити кількість договорів, які ним укладені з відповідними медзакладами, необхідних для виконання договору, що є в складі цієї тендерної документації (медичні заклади повинні бути комерційними), з номерами таких договорів, датою укладання, строком їх дії та найменуванням контрагента (та окремо найменування медзакладу, якщо вони не збігаються) та його адреси (та окремо адресу медзакладу, якщо вони не збігаються), а також надати копії діючих ліцензій на медичну практику відповідних медзакладів. Ліцензія/ліцензії повинна/повинні бути чинною/чинними щонайменше до 31.12.2023 р.» На підтвердження договірних відносин з медичним закладом щодо надання послуг з добровільного страхування Учасник має надати не менше однієї копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та інше до договору). 7. Страховик повинен надати оригінал/оригінали гарантійного листа/листів від вищезгаданих медичних закладів/устав, якими ці заклади/установи гарантують надання медичних послуг, які є предметом цієї закупівлі, із зазначенням назва та адреси Замовника цих торгів, ідентифікатору процедури закупівлі, предмету закупівлі, назви Учасника та зазначенням адреси надання послуг, які є предметом закупівлі». Тобто, у Тендерній документації Замовник встановив вимогу щодо наявності в учасника безпосередньо укладеного з комерційними медичними закладами договору щодо надання ними послуг швидкої медичної допомоги за місцем надання послуг: м. Одеса + 30 км навколо населеного пункту, м. Чорноморськ. Відповідно до роз’яснень Замовника до процедури закупівлі, розміщених на вебпорталі Уповноваженого органу 06 березня 2023року (о 13:51 год.): Згідно до умов тендерної документації та проєкта договору, надання Договору з асистансом не буде вважатися виконанням вимоги п.6 та п.7 Додатку 2 до Тендерної документації. Наразі ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» не має прямих договорів з медичними закладами, і враховуючи обмежений період в часі, відведений для підготовки документів на тендер, не може вчасно встигнути укласти безпосередні договори з медичними закладами. Отже, участь у процедурі закупівлі можуть прийняти тільки ті страховики, які заздалегідь мають укладені прямі договори з медичними закладами, що суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє Суб’єкта оскарження можливості взяти участь у процедурі закупівлі. Натомість Суб’єкт оскарження має Договір про надання асистанських послуг (асистанському обслуговуванню) № АНТ-892 від 20.10.2022р., укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА» (далі – ТОВ «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА»), який є агентом ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», що забезпечує від імені та за рахунок ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» асистанське обслуговування Застрахованих осіб, а саме: цілодобову організацію на території України (в тому числі в місті Одеса + 30 км навколо населеного пункту, м. Чорноморськ) надання медичної допомоги застрахованим за договорами медичного страхування, на підставі відповідних укладених договорів між ТОВ «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА» та медичними закладами. ТОВ «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА» організовує надання медичних послуг застрахованим ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» у комерційних медичних закладах - ТОВ «СВЯТА КАТЕРИНА-ОДЕСА», ТОВ «Медичні центри «МЕДІСВІТ», ТОВ «Медичний центр «МЕДІКАП», ТОВ «Дім Медицини» (копії укладених договорів між ТОВ «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА» та зазначеними медичними закладами на обслуговування застрахованих осіб – додаються до цієї скарги разом з копіями ліцензій на медичну практику). ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має тривалу успішну практику з організації медичної допомоги своїм застрахованим через асистанське обслуговування. Також, зазначаємо, що ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має відповідну ліцензію (додається до Скарги) і має законні підстави надавати послуги за добровільним медичним страхуванням. Звертаємо увагу, що страхові випадки за добровільним медичним страхуванням супроводжуються в ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» цілодобовою асистанською службою (з безкоштовним телефонним зв’язком), яка здійснює організацію надання медичної допомоги застрахованим особам на всій території України, в тому числі й на території міста Одеса + 30 км навколо населеного пункту, м. Чорноморськ. Крім цього, зазначаємо, що ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» здійснює страхові виплати на банківські рахунки медичних закладів та аптек, а також безпосередньо застрахованим особам на підставі надісланих ними заяв та медичних документів шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, або для отримання в касі банківської установи за вибором отримувачів коштів. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо обов’язкової наявності в учасника прямих договорів з медичними закладами, як умова здійснення страховиком добровільного медичного страхування - не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору добровільного медичного страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг». ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 02 червня 2022 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № SR-02-23/2022, виданим Рейтинговим агентством «Стандарт-Рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 02 червня 2023 року (додається до скарги). Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 07.03.2023р. №21-0008/15504 (додається до скарги). ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі. Згідно частини першої статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», дискримінацією є ситуація, за якої особа зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними; Непрямою дискримінацією є ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: Виключити вимоги пунктів 6 та 7 у Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі», які передбачають надання учасником довідки про зазначення кількості укладених учасником договорів з відповідними медичними закладами та надання на підтвердження договірних відносин з медичним закладом щодо надання послуг з добровільного страхування не менше однієї копії договору, зазначеного у довідці. Відповідно до п. 56 ОСОБЛИВОСТЕЙ «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації». Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 56 ОСОБЛИВОСТЕЙ, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.03.2023 16:02
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua