-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Шкільні меблі (код ДК 021:2015 – 39160000-1)
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
01.03.2023 14:49 - 08.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірна дискваліфікація
Номер:
0ac55b57193347999e6c35899523f645
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-008307-a.a1
Назва:
Неправомірна дискваліфікація
Вимога:
Рівненське навчально-виробниче підприємство Українського товариства глухих (код в ЄДРПОУ 03972749), яке приймало участь у процедурі відкритих торгів з особливостямиUA-2023-03-01-008307-a Закупівля на prozorro.gov.ua на закупівлю Шкільні меблі (код ДК 021:2015 – 39160000-1), звертається з наступним.
Замовник – Гуманітарний відділ Ківерцівської міської ради (код ЄДРПОУ 43375352) ( далі – Замовник) у вищевказаній закупівлі дискваліфікував учасника процедури закупівлі Рівненське навчально-виробниче підприємство Українського товариства глухих згідно протоколу №46 від 14.03.2023 року.
Рівненське навчально-виробниче підприємство Українського товариства глухих (далі – Учасник) вважає неправомірну дискваліфікацію учасника.
Згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради тендерна пропозиція Рівненського НВП УТОГ відхилена згідно абз.6 пунктами 38 Особливостей.
Згідно вищезазначеного повідомляємо наступне:
13 березня 2023 року Рівненським НВП УТОГ на виконання вимог частини 14 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі – Закону) протягом одного робочого дня було надано обґрунтування своєї цінової пропозиції шляхом завантаження документів на сайт (файли «Пояснення аномально низька ціна.pdf», «Пояснення аномально низька ціна.pdf.p7s» «Розпорядження 2022-2023.pdf», «Розпорядження 2022-2023.pdf.p7s»). Нами виконано вимоги Замовника в частині надання обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Згідно вимог Тендерної документації, зокрема п.1 розділу Оцінка тендерної пропозиції визначено, що обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Замовник має орієнтуватися на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Проте, у тендерній документації відсутні інші вимоги, як саме має визначатися аномально низька ціна та вимоги до порядку формування ціни пропозиції учасника.
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» суб’єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують: вільні ціни, державні регульовані ціни.
Згідно зі ст.11 Закону України «Про ціни і ціноутворення», вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Звертаємо увагу замовника, що предмет закупівлі не відноситься до категорії державних регульованих цін, а тому встановлюються суб’єктом господарювання самостійно.
Оскільки Рівненське НВП УТОГ є виробником меблів, то формує ціну згідно власних витрат виробництва та помірного прибутку (враховуючи всі наявні пільги з оподаткування). Сума пропозиції 137 280 грн. (сто тридцять сім тисяч двісті вісімдесят гривень нуль копійок) є економічно обґрунтована, а пропонована продукція високої якості (що підтверджується всіма наданими в тендерній пропозиції документами).
Отже, учасник надав повністю та у встановлені терміни належне обґрунтування вказаної ціни, та не підлягає відхиленню тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене вище, Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принцип недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії та ефективності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій учасників торгів. Зазначені дії уповноваженої особи Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших учасників процедури закупівлі та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму п.4.ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує уповноважену особу замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Згідно ст.43 Особливостей та п.3ст.31 Закону вимагаємо надати додаткові пояснення та документальне підтвердження того, яким чином Замовник визначив, що пропонована Рівненським НВП УТОГ ціна призводить до погіршення якості продукції, та відповідно яких показників менша аж на 30,9%?
Вимагаємо негайно відмінити рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Рівненського НВП УТОГ. В іншому випадку будемо змушені звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів з відповідною скаргою до уповноваженого органу (Антимонопольного комітету України), а в разі отримання позитивного результату до суду з позовом про стягнення витрат за подачу скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 14.03.2023 15:15
- Вимога.doc 14.03.2023 15:15
- Протокол 51_ відповідь на вимогу_.pdf 16.03.2023 16:22
Дата подачі:
14.03.2023 15:15
Вирішення:
Шановний учаснику!
Відповідно до п.2 Особливостей аномально низька ціна тендерної пропозиції” (далі - аномально низька ціна) розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота) та абз.5 п.38 Особливостей учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
13 березня 2023 року учасник РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ надають обґрунтування аномальної низької ціни, де зазначають, що Рівненське навчально-виробниче підприємство Українського товариства глухих знаходиться на загальній системі оподаткування, і є платником податку на додану вартість за нульовою ставкою. А також має дозвіл на право користування пільгами з оподаткування, згідно Розпорядження №268 від 16.09.2022 року. Тому у ціну на товар підприємство не нараховує 20 %, що дозволяє зменшити вартість предмету закупівлі, не погіршуючи якість продукції. Таким чином таке обругнування не є належним для визначення аномально низької ціни що призводить до погіршення якості продукції якщо ціна менша аж на 30.9%.
Відповідно розрахунок аномально низької ціни, що є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами відкриття тендерних пропозицій. Аномально низька ціна (АНЦ) визначається лише в конкурентних процедурах закупівлі. Замовнику нічого не доведеться розраховувати самостійно, адже це за нього зробить система. Також система підсвітить в потрібний момент повідомлення про те, що пропозиція учасника є аномально низькою.
Після відкриття тендерних пропозицій система автоматично розрахувала аномально низьку ціну у РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ, а саме розрахунок проводиться автоматично з порівнянням учасником №2.
Якщо система бачить, що ціна пропозиції менша ніж на 30 % тоді автоматично надає можливість пояснити учаснику аномально низьку ціну. Замовник відповідно розрахував що ціна учасника №1 є меншою на 30.9 % від учасника №2.
Враховуючи п.38 Особливостями обґрунтування аномально низької ціни може містити інформацію: досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі; отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством. Згідно цієї інформації ви не пояснили технологічні процеси виробництва, ні зазначили сприятливі умови щодо поставки продукції, також у вас немає державної допомоги згідно із законодавством, а дозвіл на право користуватися пільгами не зменшують витрати на виробництво меблів аж на 30%.
Враховуючи вище викладене обґрунтування аномально низької ціни не задовольняє вимогам замовника, оскільки викликає сумніви щодо належної якості продукції.
Статус вимоги:
Відхилено