-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту та технічного обслуговування протипожежного обладнання.
Завершена
186 808.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 870.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 870.00 UAH
Період оскарження:
01.03.2023 13:50 - 10.03.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Неможливість виконати вимогу Замовника будь-якому учаснику процедури закупівлі, окрім того, інтереси якого ви лобіюєте!!!
Номер:
d2ed2125ce7042d9922d1a04bc987345
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006768-a.a6
Назва:
Неможливість виконати вимогу Замовника будь-якому учаснику процедури закупівлі, окрім того, інтереси якого ви лобіюєте!!!
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі, відповідно до Додатку 2 "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація" ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ви вимагаєте від учасників надати:
На підтвердження розрахунку пропозиції учасником надається розроблена в програмному комплексі АВК:
- договірна ціна:
- зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою;
- локальний кошторис.
Відповідно до п.7. Технічне обслуговування блискавкозахисту в будівлях навчального корпусу, виробничих майстернь та гаражно-складських приміщеннях по вул. Шепелєва,3
У відповідності до діючих нормативних документів здійснювати зовнішній огляд блискавкозахисних пристроїв, вимірювати електричний опір заземлювачів блискавкозахисту, перевіряти перехідний електричний опір контактів пристроїв захисту від вторинних впливів блискавки..
Проводити періодичну перевірку, що включає візуальну оцінку цілісності всіх систем, а також місць їх з’єднання, аналізу відповідності реального стану і конструкції блискавкозахисту тієї, яка визначена у проєктній документації, оцінку якості взаємодії блискавковловлювача і заземлювальних пристроїв, визначення перехідного опору з’єднань, оцінку заземлення та ізоляції, перевірку якості зварних та інших з’єднань, оцінку опору заземлювачів, діагностика системи блискавкозахисту.
В затверджених формах розрахунку, відповідно до Наказу №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»
- зведеного кошторисного розрахунку з пояснювальною запискою та в локальному кошторисі наявний стовпчик (кількість обладнання).
Виникає логічне запитання, яким чином будь-який учасник може розрахувати та відповідно надати - зведений кошторисний розрахунку з пояснювальною запискою та локальний кошторис без кількості обладнання.
Якщо у відповідного учасника при відсутній інформації по кількості обладнання системи блискавкозахисту в будівлях навчального корпусу, виробничих
майстернь та гаражно-складських приміщеннях по вул. Шепелєва,3 буде наявний кошторис ми звернемося з офіційною скаргою до АМКУ, щодо наявної беззаперечної корупційної змови, між Замовником та зацікавленим учасником процедури закупівлі, а також до правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.03.2023 22:08
Вирішення:
Шановний учаснику, повідомляємо, що до Додатку 2 таблиці 1 п.7 Тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників процедури закупівлі
Номер:
1c1bfe92319845f2a0b9c824212f9161
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006768-a.a5
Назва:
Дискримінація учасників процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі в тендерній документації наявна дискримінаційна вимога, якою ви порушуєте Закон України "Про публічні закупівлі" і навмисно обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
В Додатку 2 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" ви вимагаєте від учасників - Довідку, складену учасником у довільній формі, із зазначенням про наявність сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки з наданням копії кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки та документ, що підтверджує трудові відносини між Учасником та даною особою (копія наказу про призначення та/або копія трудової книжки працівника та/або копія трудового договору та/або договору цивільно-правового характеру). Додатково надати страховий поліс інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності.
З якою метою ви вимагаєте наявність даного фахівця??? Процедурою тендерної закупівлі не передбачене розробка проекту, робочого проекту, виконавчої документації, графічних матеріалів. Предметом закупівлі є надання - Послуги з ремонту та технічного обслуговування протипожежного обладнання.
Відповідно до Зміни № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці», Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. ЗАТВЕРДЖЕНИХ Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 26 від 27.01.2014 року в яких чітко зазначено
ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
Завдання та обов’язки. Розробляє окремі розділи або частини проекту, що стосуються дотримання вимог пожежної безпеки на усіх стадіях проектування. Забезпечує згідно з чинним законодавством відповідність проектної документації вимогам щодо пожежної безпеки відповідно до законодавства. Забезпечує відповідність проектних рішень іншим розділам або частинам проекту. Готує пояснювальну записку до окремих розділів або частин проекту із дотримання вимог пожежної безпеки, перелік креслеників, підписує їх та передає відповідальній особі. Захищає проектні рішення при проходженні експертизи та вносить корективи на основі отриманих
зауважень. Бере участь у передпроектних дослiдженнях та корегуваннях, що пов’язанi iз iнвестицiйними вкладеннями. Бере участь в забезпеченні відповідності проектної документації архiтектурним i мiстобудiвним вимогам, захисту навколишнього природного середовища, рацiональному використанню природних ресурсiв, експлуатацiйній надiйності та безпеці, високій ефективності та окупності інвестицій, патентоспроможності та патентній чистоті технiчних рiшень та застосованого обладнання, конкурентоспроможності продукції. Бере участь у зборі вихідних даних та розробленні завдань щодо проектних рішень із дотриманням вимог пожежної
безпеки об’єктів будівництва. Бере участь, у встановленому порядку, в авторському нагляді за реалізацією проектних рішень із дотримання вимог пожежної безпеки. Використовує комп’ютерну техніку і зовнішні пристрої до неї, програмне забезпечення для створення, зберігання, обробки інформації. Застосовує в роботі інформаційно-комунікаційні технології, відповідні комп’ютерні програми і бази даних.
Жоден з перерахованих Завдань та обов’язків, які виконує ІНЖЕНЕР-ПРОЕКТУВАЛЬНИК З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ не передбачені вимогами тендерної документації.
Шановний Замовнику процедури закупівлі з якою метою ви вимагаєте наявність в учасника даного фахівця??? З тією метою, що вашого потенційного переможця, інтереси якого ви лобієте він є???
Видаліть дану вимогу до учасників процедури закупівлі і не обмежуйте навмисно кількість їх потенційних учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.03.2023 21:56
Вирішення:
Шановний учаснику, Відповідно до умов договору, зокрема Додатку 1, Виконавець зобов’язаний надати послуги з ремонту систем протипожежного захисту. Таким чином, залучення інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки зумовлене, в першу чергу, необхідністю контролю за проведенням ремонтних робіт та узгодженням таких робіт з проєктом протипожежних систем, встановленим на Об’єкті замовника. Також, відповідно до умов документації вимагається надання кошторисної документації, що в свою чергу передбачає складання окремих її частин саме інженером-проектувальником в частині дотримання вимог пожежної безпеки. У зв’язку з цим Замовник не вважає необхідним внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога в тендерній документації до учасників процедури закупівлі
Номер:
20451e4b085d48919a59b4d67f325569
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006768-a.b4
Назва:
Дискримінаційна вимога в тендерній документації до учасників процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі в тендерній документації наявна дискримінаційна вимога, якою ви порушуєте Закон України "Про публічні закупівлі" і навмисно обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
В Додатку 2 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" ви вимагаєте від учасників - Надати договір добровільного страхування відповідальності учасника перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності з загальним лімітом відповідальності за договором на суму не менше очікуваної вартості закупівлі.
Вимога про надання Учасниками Договору добровільного страхування відповідальності учасника перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності з загальним лімітом відповідальності за договором на суму не менше очікуваної вартості закупівлі є дискримінаційною і такою, яка суперечить чинному законодавству, адже роботи, які передбачені предметом закупівлі, не належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого статтею 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року. Даний вид страхування є виключно «добровільним» і не може вимагатися Замовником. Встановлюючи дану вимогу до Учасників Замовник навмисно зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають даний страховий поліс, у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний страховий поліс, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як «обов'язковий».
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч.4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Встановлена вимога не відповідає нормам Закону та порушує основні принципи здійснення закупівлі, щодо недискримінації Учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому, та такою, що порушує права Учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників.
Згідно ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
вимога, щодо Надання учасниками в своїй тендерній пропозиції - договору добровільного страхування відповідальності учасника перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності з загальним лімітом відповідальності за договором на суму не менше очікуваної вартості закупівлі, була визнана, як дискримінаційна низкою рішень постійно діючої колегії АМКУ:
- рішення колегії АМКУ №10451 від 27.05.2020р. (питання №1);
- рішення колегії АМКУ №6448 від 25.10.2022р. (питання №6);
- рішення від 08.02.2023 № 1464 (питання №2).
Наполягаємо на видалені незаконної та дискримінаційної вимоги до учасників та не обмежувати навмисно кількість потенційних учасників процедури закупівлі даною вимогою, якою ви навмисне ЛОБІЮЄТЕ інтереси зацікавленого учасника процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.03.2023 21:44
Вирішення:
Шановний учаснику, на розгляд вашої вимоги повідомляємо, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Натомість, будь-який суб'єкт господарювання має можливість укласти відповідний договір страхування із будь-якою страховою компанією та надати відповідний документ у складі тендерної пропозиції. Тендерна документація не містить зобов'язань про укладення договору страхування з певною страховою компанією. З огляду на вищевикладене вимога про надання відповідного договору страхування не є дискримінаційною, а встановлена в рамках діючого законодавства України, зокрема ЗУ "Про страхування", Цивільного кодексу України, які передбачають можливість оформлення відповідного договору з будь-яким суб'єктом господарювання без жодних обмежень. Разом з тим повідомляємо, що ваша вимога буде задоволена частково у частині щодо загального ліміту страхування відповідальності учасника перед третіми особам. До додатку 2 Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Електромонтери
Номер:
a28fb7d8d1d04f10a0920dc9edc51812
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006768-a.b3
Назва:
Електромонтери
Вимога:
Замовику, Ви вимагаєте Довідку у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до надання послуг з обслуговування пожежної сигналізації, які є предметом закупівлі, із зазначенням переліку працівників у кількості не менше 4-х електромонтерів. Разом в сумі кількість виконавців робіт складає 5 (п'ять) працівників. Дана вимога не відповідає чинному законодавству України, а саме Постанові №852 від 23.11.2016 року згідно чинної Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипо-жежного призначення» та відповідно до розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень» виконання робіт, яких є предметом закупівлі Ліцензіат повинен відповідати наступним Кадровим вимогам: п.14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівницт-во”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрич-на інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. п.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (техніч-ного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та прила-дів) - не нижче 3-го розряду; - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регу-лювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. «Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб». Даною вимогою ви навмисно обмежуєте кількість потенційних Учасників процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2023 16:35
Вирішення:
Шановний учаснику, протипожежна безпека має велике значення у мирний час, у воєнний – тим більше. Заклад освіти, одним із головних завдань, вбачає забезпечення належного рівня протипожежної безпеки, безаварійну роботу всіх протипожежних систем та приладів, які встановлені в закладі освіти. Адже безпека учасників освітнього процесу – наш пріоритет. Тому, стан протипожежного обладнання в закладі освіти має відповідати всім діючим нормам. Кількість виконавців робіт встановлена у відповідності до значного об’єму послуг, що закуповуються та невідкладності термінів надання таких послуг. Так, відповідно до Додатку 2 послуги надаються щомісячно, відповідно графіка та протягом 3-х робочих днів з дня отримання заявки від Замовника. В той же час на об’єкті Замовника встановлено велику кількість протипожежних систем, що вимагають обслуговування, зокрема: системи автоматичної пожежної сигналізації, системи комплексу оповіщення та управління евакуацією людей у випадку пожежі, системи газового пожежогасіння, системи порошкового пожежогасіння, системи передачі сповіщень про стан пожежної автоматики, системи внутрішнього протипожежного водопроводу, блискавкозахист та первинні засоби пожежогасіння. З метою забезпечення якісного та невідкладного надання послуг, у відповідності до технічного завдання, враховуючи обмежені терміни надання послуг, зумовлені потребами Замовника, та великий обсяг протипожежних засобів, які потребують обслуговування, було встановлено саме такі вимоги щодо кількості виконавців робіт. У зв’язку з цим Замовник не вважає необхідним внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Скасована
Електромонтери
Номер:
27c295bb96bc44858fa39f104baa599a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006768-a.c2
Назва:
Електромонтери
Скарга:
Замовику, Ви вимагаєте Довідку у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до надання послуг з обслуговування пожежної сигналізації, які є предметом закупівлі, із зазначенням переліку працівників у кількості не менше 4-х електромонтерів. Разом в сумі кількість виконавців робіт складає 5 (п'ять) працівників. Дана вимога не відповідає чинному законодавству України, а саме Постанові №852 від 23.11.2016 року згідно чинної Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипо-жежного призначення» та відповідно до розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень» виконання робіт, яких є предметом закупівлі Ліцензіат повинен відповідати наступним Кадровим вимогам: п.14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівницт-во”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрич-на інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. п.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (техніч-ного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та прила-дів) - не нижче 3-го розряду; - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регу-лювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. «Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб». Даною вимогою ви навмисно обмежуєте кількість потенційних Учасників процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
01.03.2023 16:36
Вимога
Відхилено
Сертифікати
Номер:
58db57f57438477aa78ea8a2dffbd508
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006768-a.c1
Назва:
Сертифікати
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ що засвідчує стан системи вимірювань електротехнічної лабораторії, а саме Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, а також Сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання».
Щодо вищезазначених сертифікатів варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В результатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги і продукцiя, яка є предметом закупiвлi, не входить в Перелiк та не пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся. Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників. Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: • рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014 (http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=102688&schema=main); • рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6915c7d4b28.pdf); • рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691458baae7.pdf); • рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-21-001496-c). Аналогічні висновки містить і судова практика. Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною. Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджуючих документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. Для прикладу у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 23932:2018 зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). Варто зазначити і те, що виготовлення даного сертифікату та звітів про аудит потребує значних матеріальних і часових ресурсів, оскільки вони видаються після проходження аудиту, що займає більше місяця. Тому учасники, у яких відсутній зазначений сертифікат та звіти про аудит позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі. При цьому не зрозуміло, яке відношення мають дані сертифікати до предмету закупівлі чи яким чином гарантують якісне виконання договору про закупівлю. З огляду на це, вимоги щодо вищезазначених сертифікатів спрямовані на свідоме штучне звуження кола учасників, які зможуть взяти участь у процедурі закупівлі, що свідчить про корупційну складову та грубо порушує принцип максимальної економії при здійсненні закупівлі. Крім цього, зазначені вимоги грубо порушують норму ч.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі". Тому доцільним є виключення із умов ТД вимоги щодо надання вищезазначених сертифікатів та звітів про аудит або доповнення ТД умовами, відповідно до яких у разі відсутності вищезазначених сертифікатів в учасника, ним подається довідка, у якій зазначаються причини відсутності цих сертифікатів та. З огляду на вищезазначене, вимагаємо внесення відповідних змін до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2023 16:27
Вирішення:
Шановний учаснику, дякуємо за ваше звернення. По суті повідомляємо наступне: надання Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, зумовлене вимогою про наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії та не має відношення до добровільної сертифікації послуг. Наявність такої лабораторії в свою чергу передбачена задля виконання вимог технічного завдання. Окрім того, відповідно до умов документації, дозволяється залучати орендовані лабораторії. Щодо інших сертифікатів ISO повідомляємо, що відповідно до частини 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, робіт чи послуг замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, вимога тендерної документації щодо надання сертифікатів ISO встановлена задля підтвердження відповідності пропонованих послуг міжнародним стандартам, що в свою чергу є показником якості та надійності відповідної установи. Разом з тим добровільність сертифікації автоматично не забороняє Замовникам вимагати підтвердження якості послуг що закуповуються. Окрім того добровільність сертифікації розповсюджується і на учасників, які для підтвердження якості послуг, що ними пропонуються, можуть добровільно, в будь який час, отримати усі необхідні документи. Хоча отримання таких сертифікатів є правом учасника, а не обов’язком, теж саме стосується і участі у процедурах закупівель. Провівши відповідний моніторинг подібних закупівель, замовник дійшов висновку, що на ринку надавачів протипожежних послуг багато учасників мають вищезазначені сертифікати, і навіть більшу їх кількість, що дає гарантії якості послуг, які вони пропонують. Замовник в жодному разі не прагне звузити коло учасників, а лише хоче пересвідчитись у якості виконання послуг, що пропонуються потенційними учасниками. Вимога щодо надання сертифікатів ISO жодним чином не дискримінує учасників, оскільки кожен учасник може в будь який час отримати вищезазначені сертифікати. В Україні наявні десятки органів сертифікації, що надають відповідні послуги, і Замовник жодним чином не омежує учасників у виборі органу сертифікації. Стандарти ISO та сертифікація за цими стандартами з’явились не в цьому році і навіть не в минулому, а тому у потенційних учасників було вдосталь часу для отримання таких документів. За таких умов Замовник не вважає необхідним внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено