-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Багатофункціональні пристрої
Завершена
1 812 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 060.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 060.00 UAH
Період оскарження:
01.03.2023 13:26 - 07.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо листа авторизації
Номер:
678d4c3917d74fa2b13371658bc9537b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-01-006287-a.c1
Назва:
Щодо листа авторизації
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2023-03-01-006287-a, за предметом «Багатофункціональні пристрої (код ДК 021:2015 — 30230000-0: Комп’ютерне обладнання)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
Згідно Додатку №1 до Тендерної документації встановлено вимоги до учасників: «5. З метою забезпечення оригінальності Товару, учасником надаються документи (сертифікат/ авторизаційний лист (із зазначенням номера оголошення в системі публічних закупівель та адресований Замовнику) / інший документ) від виробника / дистриб’ютора обладнання (запропонованого учасником товару).» З даними вимогами Тендерної документації Замовника не погоджуємося виходячи з наступного.
Так, відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «листа авторизації» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представником. Відсутність «листа авторизації», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах.
Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України).
Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар та статус суб’єкта господарювання, який його реалізує. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Необхідність надання «листів авторизації» ставить учасника в залежність від третьої особи (виробника та представника виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні.
Разом з тим, чинне законодавство не забороняє реалізовувати продукцію, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі.
Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників.
Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Додатку №1 до Тендерної документації вимоги: «5. З метою забезпечення оригінальності Товару, учасником надаються документи (сертифікат/ авторизаційний лист (із зазначенням номера оголошення в системі публічних закупівель та адресований Замовнику) / інший документ) від виробника / дистриб’ютора обладнання (запропонованого учасником товару).»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.03.2023 16:49
Вирішення:
Шановний учасник!
Зазначеною вимогою у технічних вимогах тендерної документації щодо надання документів (сертифікат/ авторизаційний лист / інший документ) від виробника / дистриб’ютора обладнання (запропонованого учасником товару), замовник убезпечить себе від можливої поставки нелегальної, неякісної продукції, з метою отримати офіційно завезений товар на територію України та мати швидке сервісне обслуговування продукції відповідно технічних умов.
Лист від дистриб’ютора або виробника підтверджує що товар офіційно завезений на територію України, а дистриб’юторів та виробників достатньо на території України для отримання такої інформації від них та є стандартною практикою.
У складі своєї пропозиції учасник надає посилання на сайт виробника і може, не бути виробником запропонованого товару, який не виробляється на території України, та може буде імпортовано під час поставки, а замовник не зобов’язаний самостійно перевіряти відповідність продукції по технічним вимогам посиланням з сайту та відповідність технічним і якісним характеристикам підтверджуються документально у складі тендерної пропозиції учасником.
Встановлення вимоги щодо надання документів (сертифікату/ авторизаційного листа / іншого документу) від офіційного виробника/ дистриб’ютора не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора /виробника для отримання листа-підтвердження про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та належної якості.
Статус вимоги:
Відхилено