-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код відповідно до ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, тюбінги та супутні вироби (елементи труб теплових мереж).
Завершена
4 998 461.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 49 984.62 UAH
мін. крок: 1% або 49 984.62 UAH
Період оскарження:
27.02.2023 18:12 - 01.04.2023 00:00
Скарга
Відхилено
щодо дискримінаційних вимог ТД
Номер:
bc1c98f0f3a94cd290a32b1fa32ad7f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-27-010777-a.c5
Назва:
щодо дискримінаційних вимог ТД
Скарга:
Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.03.2023р. за №3231-р/пк-пз згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю «Перший трубний завод» від 03 березня 2023 No UA-2023-02-27-010777-a.a4 Колегія постановила Зобов'язати міське комунальне підприємство «Хмельницьктеплокомуненерго» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «код відповідно до ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, тюбінги та супутні вироби (елементи труб теплових мереж)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2023-02-27-010777-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Відповідно до тендерної Документації Замовника кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено – 02 квітня 2023 року до 00:00 години. (п.1 Розділ ІV Подання та розкриття тендерної пропозиції ).
24.03.2023 року Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Період оскарження умов закупівлі по 30 березня 2023 00:00.
Ознайомившись зі змінами тендерної Документації, ТОВ «Перший трубний завод» (надалі-Скаржник), вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних, необґрунтованих вимог та таких, що не відповідає чинному законодавству України вимог тендерній Документації, а саме: п.11 Додатку 3 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» «у разі відсутності такого сертифікату надати будь-який інший документ що підтверджує стандарти (такий документ поманен бути виданим акредитованим органом).» та наявні розбіжності між оголошенням та тендерною документацією Замовника, виходячи з наступного.
ЩОДО ВИМОГИ Замовника в п. 11 Додатка 3 ТД «у разі відсутності такого сертифікату надати будь-який інший документ що підтверджує стандарти (такий документ поманен бути виданим акредитованим органом).»
Скаржник вважає вимога зазначено пункту є дискримінаційними, необґрунтованими по відношенню до Скаржника та такою, що не відповідає чинному законодавству України виходячи з наступного.
Скаржник, як виробник труб, фасонних виробів та арматури, попередньо теплоізольованих поліуретаном на основі циклопентанового вспінювання з захисною оболонкою з поліетилену та захисною оболонкою з оцинкованого металу для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж діаметром 26/90-1420/1600мм (надалі - Продукція), на добровільних засадах отримав сертифікати відповідності: за № UA.024.C.0228-21 термін дії 17 червня 2021 р. по 16 червня 2031р, на відповідність Продукції вимогам ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT); ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT); ДСТУ ISO 5208:2008. ( сертифікати відповідності додаються до скарги).
Сертифікат відповідності за UA.024.C.0228-21, який наявний у Скаржника виданий Державним підприємством «Сертифікаційний випробувальний центр опалювального обладнання» - ДП «СВЦОО», який акредитований на відповідність згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 та додаткових стандартів ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 та ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 - атестат про акредитацію органу з сертифікації на той час № 1О024 від 16.03.2020 р., атестат про акредитацію органу з сертифікації на сьогодні №1О024 від 04.08.2022 р.; сфера акредитації містить, зокрема, стандарти ДСТУ EN 253:2016 (EN 253:2009+A2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (EN 448:2015, IDT) та продукцію: Трубопроводи попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж; Труби, фасонні вироби і арматура та інше.
Однією з вимог Замовника до предмету закупівлі є, те що Елементи сталеві (труби, фасонні частини) теплових мереж з пінополіуретановою теплоізоляцією (композиції на основі циклопентану) в захисній поліетиленовій оболонці повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 253:2016 (і/або ДСТУ EN 448:2016) ( п. 3 Додатку 3 ТД).
Сертифікат Euroheat&Power видається на:
- EHP001 – Прямі попередньо ізольовані труби (EN 253 і EN 15698-1) і фітинги (EN 448 і EN 15698-2) як однотрубні, так і подвійні системи, із системою спостереження або без неї (EN 14419).
- EHP002 (припинено до подальшого повідомлення) – Попередньо ізольовані гнучкі системи труб (EN 15632-1, -2, -3, -4) із системою спостереження або без неї (EN 14419).
- EHP003 – Сталеві клапани централізованого опалення (EN 488) для клапанів із попередньою теплоізоляцією.
- EHP004 – Екоефективні підстанції для централізованого теплопостачання (CWA 16975:2016).
Тобто Сертифікат Euroheat&Power, є документом, що підтверджує стандарти в тому числі відповідність EN 253 та EN 448.
Стандарти ЕN253:2009+А2:2015 та ЕN448:2015 не є чинними в Україні, в Україні є чинними ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT), про свідчить лист ДП «СВЦОО» від 20.09.2022р. за №110/3.
Як, вбачається з тендерної документації Поставка здійснюється в межах України, а не в країни Європи та межах законодавства України, а не Європейських.
Тобто, сертифікат за № UA.024.C.0228-21 Скаржника повністю задовольняють вимоги Замовника щодо відповідності Продукції вимогам ДСТУ EN 253:2016 (і/або ДСТУ EN 448:2016), але Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, оскільки не має в наявності будь-якого іншого документу виданого акредитованим органом що підтверджує стандарти, які визначенні в сертифікаті Euroheat&Power, а саме: EN 253 і EN 15698-1) і фітинги (EN 448 і EN 15698-2, який вимагається Замовником.
Крім того, сертифікат на підтвердження ЕN253:2009+А2:2015 та ЕN448:2015 видається тільки Європейськими органами сертифікації, які не є резидентами України, у зв’язку з цим не зрозуміло яким чином останній може бути акредитованим на території України виходячи з того, що у відповідності до ст. 32 «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» проведення процедур з сертифікації та оцінки відповідності проводиться організаціями, які є юридичними особами - резидентами України незалежно від форми власності.
Згідно до листа ДП «СВЦОО» від 20.09.2022р. за №110/3, який засвідчує, що віддання пріоритет сертифікату, виданого європейськими компаніями на відповідність європейським стандартам, що не є резидентами України, над сертифікатом, виданим в правовому полі України акредитованим Українським сертифікаційним центром на підставі випробувань, виконаних акредитованим Українським Випробувальним центром на відповідність чинним в Україні державним стандартам, може розцінюватись, як безпідставна дискримінація виробників та дискредитація випробувальних лабораторій та сертифікаційних центрів в Україні, а також недовіра до результатів діяльності Національного агентства з акредитації України, який перевіряє та підтверджує технічну компетентність цих організацій.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ КОЛЕГІЇ, що в мотивувальній частині рішення від 15.03.2023р. за №3231-р/пк-пз, колегія зазначила, про не доведеність Замовником встановлення сертифікату Euroheat&Power та зобов’язала вести зміни в ТД.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. (ч.4 ст. 22 Закону).
Враховуючи вищевикладене вимога п.11 Додатку 3 ТД є дискримінаційним, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинному законодавству України, в тому числі принципам здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі».
Щодо наявних розбіжностей між оголошенням та тендерною документацією Замовника.
Відповідно до п.1 Розділ ІV Подання та розкриття тендерної пропозиції, тендерної Документації Замовника кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено – 02 квітня 2023 року до 00:00 тобто до 01.04.2023 року включно, а відповідно до оголошення Замовника про проведення відкритих торгів UA-2023-02-27-010777-a кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02 квітня 2023 15:00. Тобто є розбіжності між тендерною документацією та оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2023-02-27-010777-a, що є грубим порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Прошу:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника- МКП «Хмельницьктеплокомуненерго» внести зміни до Тендерної документації на закупівлю по предмету: код відповідно до ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, тюбінги та супутні вироби (елементи труб теплових мереж) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-27-010777-a.
Додатки додаються до скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга зміни 77.pdf 28.03.2023 15:17
- Сертифікат ДСТУ ЕН ЦВ.pdf 28.03.2023 15:17
- рішення від 15.03.2023 № 3231-2.pdf 28.03.2023 15:17
- ДСТУ EN 253-2016_титулка.pdf 28.03.2023 15:17
- ДСТУ ЕН 448 титул.pdf 28.03.2023 15:17
- ДП СВЦОО-2.pdf 28.03.2023 15:17
- рішення від 30.03.2023 № 3947.pdf 30.03.2023 14:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.04.2023 № 4270.pdf 06.04.2023 12:36
- рішення від 05.04.2023 № 4270.pdf 10.04.2023 16:09
- scan03042023_20230403144301.pdf 03.04.2023 15:04
- пояснення.docx 03.04.2023 15:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.03.2023 16:06
Дата розгляду скарги:
05.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.03.2023 14:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.04.2023 16:10
Скарга
Виконана замовником
Щодо встановлення дискримінаційних, необґрунтованих вимог та таких вимог, що не відповідають чинному законодавству України
Номер:
ca2074cf9fe94eaba92b1fdf6e7648c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-27-010777-a.a4
Назва:
Щодо встановлення дискримінаційних, необґрунтованих вимог та таких вимог, що не відповідають чинному законодавству України
Скарга:
1. ЩОДО ВИМОГИ п. 8 Додатку№3 ТД, щодо надання акту обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності, є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України.
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту.
ТОВ «Перший трубний завод», як виробник муфт поліетиленових термоусадкових та комплектуючих до них на добровільних засадах отримав сертифікат відповідності виданий органом з оцінки відповідності за № UA.276.334.02-21 « На з’єднання теплогідроізольованих елементів трубопроводів та комплектуючі до них ( муфти електрозварні відкритого типу, муфтинасувки, муфти захисні термозбігальні кінцеві, муфти термоусадкові, муфти металеві кінцеві, муфти термоусадкові електрозварні) з тепловою ізоляцією з пінополіуретану і захисною оболонкою з поліетилену для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж діаметром 26/90-1420/1600», з терміном дії від 30.11.2021р. до 29.11.2024р.
Органи з оцінки відповідності в Україні при сертифікації продукції дотримуються діючого законодавства України та нормативних документів до них та керуються в своїй діяльності ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT), які гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами.
«Акт обстеження виробництва» це документ, який був передбачений в ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції».
Зазначений стандарт встановлював вимоги до порядку обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції….. Необхідність проведення обстеження виробництва визначає орган сертифікації за згодою заявника під час прийняття рішення за заявкою на сертифікацію продукції (п.4.1 ДСТУ 3957-2000).
Результат перевірки, висновки та рекомендації комісії оформляються у вигляді акта обстеження виробництва (п. п. 5.4.1 п. 5.4 ДСТУ 3957-2000).
ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції» скасовано Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» від 29.12.2017 № 500 (додається, як доказ до Скарги). Згідно з інформацією, яка розміщена на сайті Будстандарт / сервіс документів он-лайн http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=54662, СТАТУС - ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції»- НЕДІЮЧИЙ.
Як, доказ вище зазначено ТОВ «Перший трубний надає лист ДП «СВЦОО» (орган оцінки відповідності) за № 218-2023 03.03.2023 року, в якому вказано, що зазначити акт обстеження виробництва в сертифікаті відповідності при сертифікації продукції буде суперечити діючим стандартам, якими керуються органи оцінки відповідності у своїй діяльності.
Слід зазначити, що сертифікат відповідності, який вимагається Замовником на підтвердження п. 8 Додатку 3 ТД наявний у Скаржника за № UA.276.334.02-21 , який виданий на підставі випробувань №Л112402/21 від 24.11.2021р. та висновкам про відповідність заявлених вимогам, а не на підставі акту обстеження виробництва.
Крім, того участь у Процедурі закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які зробили сертифікат відповідності до 01.01.2018 року (момент недійсності ДСТУ 3957-2000). Скаржник отримав сертифікат відповідності в 2021 році і тому не може виконати вимогу щодо надання акту обстеження на підставі якого виданий сертифікат відповідності.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» надалі - Закон, визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене вимога п.8 Додатку 3 ТД є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. ЩОДО ВИМОГИ Замовника в п. 11 Додатка 3 ТД надати сертифікат Euroheat & Power (чинний на дату подання)».
Скаржник вважає вимоги зазначено пункту є дискримінаційними, необґрунтованими по відношенню до Скаржника та такою, що не відповідає чинному законодавству України виходячи з наступного.
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту.
Сертифікати отримується виключно на добровільних засадах.
Скаржник, як виробник труб, фасонних виробів та арматури, попередньо теплоізольованих поліуретаном на основі циклопентанового вспінювання з захисною оболонкою з поліетилену та захисною оболонкою з оцинкованого металу для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж діаметром 26/90-1420/1600мм (надалі - Продукція), на добровільних засадах отримав сертифікати відповідності: за № UA.024.C.0228-21 термін дії 17 червня 2021 р. по 16 червня 2031р, на відповідність Продукції вимогам ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT); ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT); ДСТУ ISO 5208:2008. ( сертифікати відповідності додаються до скарги).
Сертифікат відповідності за UA.024.C.0228-21, який наявний у Скаржника виданий Державним підприємством «Сертифікаційний випробувальний центр опалювального обладнання» - ДП «СВЦОО», який акредитований на відповідність згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 та додаткових стандартів ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 та ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 - атестат про акредитацію органу з сертифікації на той час № 1О024 від 16.03.2020 р., атестат про акредитацію органу з сертифікації на сьогодні №1О024 від 04.08.2022 р.; сфера акредитації містить, зокрема, стандарти ДСТУ EN 253:2016 (EN 253:2009+A2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (EN 448:2015, IDT) та продукцію: Трубопроводи попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж; Труби, фасонні вироби і арматура та інше.
Однією з вимог Замовника до предмету закупівлі є, те що Елементи сталеві (труби, фасонні частини) теплових мереж з пінополіуретановою теплоізоляцією (композиції на основі циклопентану) в захисній поліетиленовій оболонці повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 253:2016 (і/або ДСТУ EN 448:2016) ( п. 3 Додатку 3 ТД).
Тобто, вищезазначений сертифікат Скаржника повністю задовольняють вимоги Замовника щодо відповідності Продукції вимогам ДСТУ EN 253:2016 (і/або ДСТУ EN 448:2016), але Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, оскільки не має в наявності сертифікату Euroheat&Power, який вимагається Замовником.
Щодо сертифікату Euroheat&Power, який вимагається Замовником.
Euroheat&Power це назва некомерційної асоціації зі штаб квартирою в Брюселі (Бельгія)., яка видає Сертифікати на прямі попередньо ізольовані труби, гнучкі попередньо ізольовані трубопровідні системи, попередньо сприятливі збори клапана та екологічні підстанції для районного опалення, а саме:
• EHP001 – Прямі попередньо ізольовані труби (EN 253 і EN 15698-1) і фітинги (EN 448 і EN 15698-2) як однотрубні, так і подвійні системи, із системою спостереження або без неї (EN 14419).
• EHP002 (припинено до подальшого повідомлення) – Попередньо ізольовані гнучкі системи труб (EN 15632-1, -2, -3, -4) із системою спостереження або без неї (EN 14419).
• EHP003 – Сталеві клапани централізованого опалення (EN 488) для клапанів із попередньою теплоізоляцією.
• EHP004 – Екоефективні підстанції для централізованого теплопостачання (CWA 16975:2016).
Тобто Сертифікат Euroheat&Power, є документом, що підтверджує стандарти в тому числі відповідність EN 253 та EN 448.
Стандарти ЕN253:2009+А2:2015 та ЕN448:2015 не є чинними в Україні, в Україні є чинними ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT), про свідчить лист ДП «СВЦОО» від 20.09.2022р. за №110/3.
Сертифікату відповідності № UA.024.C.0228-21, який наявний в ТОВ «Перший трубний завод», виданий в Україні акредитованим Національним агентством з акредитації України органом з сертифікації, який здійснює діяльність на підставі законодавчих актів України, а Сертифікат Euroheat&Power виданий за межами України згідно європейських норм та правил.
Відповідно до ч.5 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством
Фірма Euroheat&Power, яка видає сертифікат не є резидентами України та не акредитована в Україні.
Крім, того компетентність останнього не визначена законодавством України враховуючи ст. 32 «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», якою передбачено, що проведення процедур з сертифікації та оцінки відповідності проводиться організаціями, які є юридичними особами - резидентами України незалежно від форми власності.
Слід зазначити, що Сертифікат Euroheat&Power не регламентований нормативно-правовими актами України.
Згідно до листа ДП «СВЦОО» від 20.09.2022р. за №110/3, який засвідчує, що віддання пріоритет сертифікату, виданого європейськими компаніями на відповідність європейським стандартам, що не є резидентами України, над сертифікатом, виданим в правовому полі України акредитованим Українським сертифікаційним центром на підставі випробувань, виконаних акредитованим Українським Випробувальним центром на відповідність чинним в Україні державним стандартам, може розцінюватись, як безпідставна дискримінація виробників та дискредитація випробувальних лабораторій та сертифікаційних центрів в Україні, а також недовіра до результатів діяльності Національного агентства з акредитації України, який перевіряє та підтверджує технічну компетентність цих організацій.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. (ч.4 ст. 22 Закону).
Враховуючи вищевикладене вимога п.11 Додатку 3 ТД є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, який не має в наявності сертифікату Euroheat&Power, який видається європейськими центами сертифікації, але має в наявності сертифікат відповідності за № UA.024.C.0228-21 виданими Українським центром сертифікації, крім того, вимога є необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі».
3. ЩОДО ВИМОГИ п. 16 Додатку 3 ТД, Документальне підтвердження закупки заводом-виробником систем компонентів на основі піноутворювача у 2022 році, надати копії сертифікатів.
Скаржник є виробником Товару, який визначений в Технічній специфікації до предмета закупівлі Додатку 3 ТД (надалі-Товар) та виготовляє його на замовлення або безпосередньо після визначення в закупівлях його переможцем та/або повідомлення про намір укласти договір.
Скаржник не може закуповувати матеріали в тому числі систему компонентів на основі піноутворювача для кожного Замовника у визначений період, оскільки це економічно необґрунтовано.
Скаржник має сертифікати відповідності на Товар, технічний потенціал та досвід у постачанні Товару. Наявність договорів про поставку Товару, сертифікатів відповідностей та гарантійних листів від Учасника достатньо для того щоб Замовник впевнився в можливості Учасника здійснити постачання Товару в необхідній кількості та у відповідності до технічних характеристик (вимог) Товару.
Натомість Замовник віддає перевагу Учасникам, які закупили систему компонентів на основі піноутворювача у 2022 році.
Тобто, прийняти участь в закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які закупили систему компонентів на основі піноутворювача у 2022 році, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання у тому числі Скаржника.
Скаржник має в наявності систему компонентів на основі піноутворювача, які закуплені 2021р. та придатні до використання, так один з компонентів є полільний компонент Elastopor Н 2130/48/ОТ, який закуплений Скаржником в 2021р., відповідно до видаткової накладної №РН-0000610 від 31.05.2021р.
Офіційним представником виробника компоненту є ТОВ «БАСФ Т.О.В», листом повідомив про те, що базуючись на хімічний склад та досвід рекомендують використання полільного компоненту Elastopor Н 2130/48/ОТ з номером партії 0024361521 до кінця 2023р. Крім того, в листі зазначено що продовження строку придатності, не вплине на властивості кінцевого виробу.
Але у зв’язку з тим, що Замовником визначена вимога закупки заводом-виробником систем компонентів на основі піноутворювача у 2022 році, Скаржник не може прийняти участь в закупівлі.
Виходячи із зазначеного встановлення вимоги щодо закупки систем компонентів 2022 р. є необґрунтованою, незаконною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника.
4. Щодо строків поставки, які визначенні в Тендерній документації Замовника та в Проекті Договору на закупівлю Додатку 4 ТД.
В оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-02-27-010777-a, строк поставки товарів/ виконання робіт/ надання послуг визначений до 28.12.2023 року.
В Розділі 1 «Загальні положення» Тендерної документації, а саме п.п. 4.4 п. 4 «Інформація про предмет закупівлі» визначено, що строк поставки товарів/ виконання робіт/ надання послуг до 28.12.2022 року.
Відповідно до п. 3.1. розділу 3 «УМОВИ ПОСТАЧАННЯ» проекту Договору на закупівлю Додатку 4 ТД зазначено, що Постачання Товару здійснюється партіями, транспортом Постачальника на склад структурного підрозділу Покупця до 28.12.2022 року за адресою_____________________, за рахунок Постачальника.
Згідно до ч.4 статті 41 цього Закону України «Про публічні закупівлі», Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Незрозуміло, яким чином Учасник може виконати вимоги Замовника в зазначені строк.
Зазначений строк поставки до 28.12.2022 року в Тендерній документації Замовника та в Проекті Договору на закупівлю Додатку 4 ТД є грубим порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі».
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ КОЛЕГІЇ, що Додаток 3 ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», містить вимоги щодо надання послуг, а відповідно до оголошення Замовника про проведення відкритих торгів UA-2023-02-27-010777-a це ТОВАРИ, що є грубим порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Прошу:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника- МКП «Хмельницьктеплокомуненерго» внести зміни до Тендерної документації на закупівлю по предмету: код відповідно до ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, тюбінги та супутні вироби (елементи труб теплових мереж) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-27-010777-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга №68.pdf 03.03.2023 16:17
- ЛИСТ на ПТЗ по акту.pdf 03.03.2023 16:17
- Сертифікат ЗЄДНАННЯ 2021 копія.pdf 03.03.2023 16:17
- Видаткова Elastopor Н 2130-48.pdf 03.03.2023 16:17
- Сертифікат відповідності ЦВ EN.pdf 03.03.2023 16:17
- ДП СВЦОО.pdf 03.03.2023 16:17
- Лист Basf на поліол до 23р.pdf 03.03.2023 16:17
- Сертифікат Elastopor H 2130-48-OT.pdf 03.03.2023 16:17
- Протокол коліна.pdf 14.03.2023 11:23
- Пояснення77.pdf 14.03.2023 11:23
- рішення від 04.10.2022 № 6112-2-2.pdf 14.03.2023 11:23
- рішення від 11.01.2022 №537-2.pdf 14.03.2023 11:23
- рішення від 18.11.2021№25915(1).pdf 14.03.2023 11:23
- Сертифікат лабораторії ПТЗ.pdf 14.03.2023 11:23
- рішення від 07.03.2023 № 2707.pdf 07.03.2023 14:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.03.2023 № 3231.pdf 15.03.2023 17:32
- рішення від 15.03.2023 № 3231.pdf 17.03.2023 17:00
- UA-2023-02-27-010777-a.a4.docx 10.03.2023 15:56
- hmeln1 (2).pdf 10.03.2023 15:56
- МІСЬКОМУ КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ.docx 10.03.2023 15:56
- UA-2023-02-27-010777-a.a4.pdf 10.03.2023 15:56
- 3-RIG-QA-0009g-03356571 (2).pdf 10.03.2023 15:56
- 1678282165514538 (1).pdf 10.03.2023 15:56
- інформація щодо терміну придатності.pdf 10.03.2023 15:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.03.2023 17:04
Дата розгляду скарги:
15.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.03.2023 14:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.03.2023 17:00
Дата виконання рішення Замовником:
24.03.2023 12:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано, зміни до ТД Внесено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
88af6cb46a144f3a939cabbbd689bede
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-27-010777-a.b3
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення Ознайомившись з тендерною Документацією, вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимоги п. 4 та п.8 Додатку 3 ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (надалі-Додаток3 ТД ) «На підтвердження надати……. акт обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності», яка є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України в тому числі вимогам ст. 5, ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного. ЩОДО ВИМОГ п. 4 та п. 8 Додатку3 ТД, щодо надання акту обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності, є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, виходячи з наступного. З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту. Виробники труб, фасонних виробів та арматури, попередньо теплоізольованих поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж на добровільних засадах отримують сертифікати відповідності, які видані органом з оцінки відповідності. Органи з оцінки відповідності в Україні при сертифікації продукції дотримуються діючого законодавства України та нормативних документів до них та керуються в своїй діяльності ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT), які гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами. «Акт обстеження виробництва» це документ, який був передбачений в ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції». Зазначений стандарт встановлював вимоги до порядку обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції….. Необхідність проведення обстеження виробництва визначає орган сертифікації за згодою заявника під час прийняття рішення за заявкою на сертифікацію продукції (п.4.1ДСТУ 3957-2000). Результат перевірки, висновки та рекомендації комісії оформляються у вигляді акта обстеження виробництва (п. п. 5.4.1 п. 5.4 ДСТУ 3957-2000). ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції» скасовано Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» від 29.12.2017 № 500 (додається, як доказ до Скарги). Згідно з інформацією, яка розміщена на сайті Будстандарт / сервіс документів он-лайн http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=54662, СТАТУС - ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції»- НЕДІЮЧИЙ. Сертифікат відповідності продукції видається на підставі випробувань, які оформляються протоколом випробувань, а не на підставі акту обстеження виробництва. Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищевикладене вимоги п. 4 та п.8 Додатку 3 ТД є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з цим необхідно внести зміни в п. 4 та п.8 Додатку3 ТД. З цього приводу є рішення АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 11.01.2022 №537-2.pdf 28.02.2023 13:01
- рішення від 18.11.2021№25915(1).pdf 28.02.2023 13:01
Дата подачі:
28.02.2023 13:01
Вирішення:
Вами не надано жодного підтвердження та обгрунтування яким чином дана вимога дискримінує саме вас як учасника, а також неможливасті іі виконання
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги
Номер:
f82087b3547f4dd7807494e1db1a313a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-27-010777-a.b2
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
ВИМОГА Ознайомившись з ТД вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимога в п. 16 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме вимога «Документальне підтвердження закупки заводом-виробником систем компонентів на основі піноутворювача у 2022 році, надати копії сертифікатів» Вважаємо вищезазначена вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам ст.5, ч.2 п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. По-перше: Замовник ставить умову про надання учасником документів виробників, тобто третіх осіб. Учасник може надавати документи стосовно себе та своєї господарської діяльності та жодним чином не повинен залежати від волевиявлення третіх осіб щодо надання ними певних документів. По-друге: Кожен з компонентів, який застосовується для використання теплової ізоляції трубопроводів має свій строк придатності і Замовник не може обмежувати тільки 2022 роком , у зв’язку з цим вимога щодо закупки заводом-виробником систем компонентів на основі піноутворювача тільки 2022 році є дискримінаційною вимогою по відношенню до Учасників, які придбали компоненти раніше 2022 року та які є придатними до використання. Виходячи із зазначеного встановлення вимоги щодо надання документів на систему компонентів є необґрунтованою та незаконною та дискримінаційною. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Видаливши вимогу п. 16 Додатку 3 ТД, Замовник зробить умови участі у відкритих торгах прозорими, значно розширить коло їх учасників та на дасть можливість Учасникам прийняти участь в Процедурі закупівлі, що в свою чергу призведе до добросовісної конкуренція серед учасників; недискримінації учасників; відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель. У зв’язку із зазначеним просимо розглянути вимогу, усунути порушення ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.02.2023 13:00
Вирішення:
Вами не надано жодного підтвердження та обгрунтування яким чином дана вимога дискримінує саме вас як учасника, а також неможливасті іі виконання
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
35c21d78969d4d42a83f6c36d741abf5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-27-010777-a.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення Ознайомившись з тендерної Документації, вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних, необґрунтованих вимог в тендерній Документації, а саме: в п. 11 Додатку №3 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (надалі Додаток 3) «Надати сертифікат Euroheat & Power (чинний на дату подання)», виходячи з наступного. По-перше: Euroheat&Power це назва некомерційної асоціації зі штаб квартирою в Брюселі (Бельгія)., яка видає Сертифікати на прямі попередньо ізольовані труби, гнучкі попередньо ізольовані трубопровідні системи, попередньо сприятливі збори клапана та екологічні підстанції для районного опалення, а саме: - EHP001 – Прямі попередньо ізольовані труби (EN 253 і EN 15698-1) і фітинги (EN 448 і EN 15698-2) як однотрубні, так і подвійні системи, із системою спостереження або без неї (EN 14419). - EHP002 (припинено до подальшого повідомлення) – Попередньо ізольовані гнучкі системи труб (EN 15632-1, -2, -3, -4) із системою спостереження або без неї (EN 14419). - EHP003 – Сталеві клапани централізованого опалення (EN 488) для клапанів із попередньою теплоізоляцією. - EHP004 – Екоефективні підстанції для централізованого теплопостачання (CWA 16975:2016). Зазначивши в Тендерній документації конкретну фірму (організацію), в якій Учасник повинен отримати Сертифікат для підтвердження предмету закупівлі Замовником порушено принципи закупівлі визначенні в ст. 5 Закону, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель По-друге: Сертифікат Euroheat&Power, є документом, що підтверджує стандарти в тому числі відповідність EN 253 та EN 448. Стандарти ЕN253:2009+А2:2015 та ЕN448:2015 не є чинними в Україні, в Україні є чинними ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT). По- третє: Відповідно до ч.5 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством Фірма Euroheat&Power, яка видає сертифікат не є резидентами України та не акредитована в Україні. Крім, того компетентність останнього не визначена законодавством України враховуючи ст. 32 «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», якою передбачено, що проведення процедур з сертифікації та оцінки відповідності проводиться організаціями, які є юридичними особами - резидентами України незалежно від форми власності. Сертифікат Euroheat&Power не регламентований нормативно-правовими актами України. Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників …..(ч.4 ст. 22 Закону). Враховуючи вищевикладене вимога п.11 Додатку3 ТД є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з цим необхідно внести зміни в п.11 Додатку3 ТД шляхом видалення вимоги щодо надання сертифікату Euroheat & Power (чинний на дату подання). З цього приводу є рішення АМКУ, яке додається до вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 04.10.2022 № 6112-2.pdf 28.02.2023 12:58
Дата подачі:
28.02.2023 12:58
Вирішення:
Вами не надано жодного підтвердження та обгрунтування яким чином дана вимога дискримінує саме вас як учасника, а також неможливасті іі виконання
Статус вимоги:
Відхилено